معرفی و دانلود کتاب آرتمیس فاول و گروگان گیری - جلد 1

عکس جلد کتاب آرتمیس فاول و گروگان گیری - جلد 1
قیمت:
۶۲,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آرتمیس فاول و گروگان گیری - جلد 1 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آرتمیس فاول و گروگان گیری - جلد 1 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آرتمیس فاول و گروگان گیری - جلد 1

کتاب آرتمیس فاول و گروگان گیری - جلد 1 اولین قست از مجموعه داستان‌های فانتزی است که اوئن کالفر آن را برای مخاطبان نوجوان نگاشته. آرتمیس نوجوان پرجنب‌وجوش و باهوشی است که زندگی خود را وقف فعالیت‌های مجرمانه کرده. در این کتاب، جهانی زیرزمینی وجود دارد که مأوای جن و پری‌هاست. آرتمیس با گروگان گرفتنِ یکی از اعضای مهمِ این گروه از موجودات، به استقبال خطرات مرگباری می‌رود. این کتاب برنده‌ی جایزه‌ی کتاب بریتانیا شده و از آثار پرفروش نیویورک تایمز محسوب می‌شود.

درباره‌ی‌ کتاب آرتمیس فاول و گروگان گیری - جلد 1

«در آغاز قرن بیست‌ویکم، آرتمیس فاول نقشه‌اى کشیده بود تا ثروت هنگفت خانوادگی‌اش را دوباره احیا کند؛ نقشه‌اى که مى‌توانست تمامى کره‌ى خاکى را درگیر جنگى خانمان‌سوز کند و تمدن بشرى را به سوى نیستى و نابودى بکشاند. در آن زمان، آرتمیس فقط دوازده سال داشت...»

معرفی و دانلود کتاب آرتمیس فاول و گروگان گیری - جلد 1

کتاب آرتمیس فاول و گروگان گیری - جلد 1 (Artemis Fowl) روایتگر داستان‌های ماجراجویانه‌ی یک نوجوان دوازده‌ساله است که با دنیای زیرزمینی اجنه‌ها درگیر می‌شود. او در جلد اول از مجموعه‌ی آرتمیس فاول، رئیس پلیس جن‌ها یعنی هالی شورت را در ازای تسلیمِ 24 شمش طلا گروگان می‌گیرد. این نوجوان باهوش و تبهکار می‌خواهد از این طریق آینده‌ی مالی خانواده‌اش را تأمین و از امپراتوری تبهکارانه‌یشان محافظت کند. اوئن کالفر (Eoin Colfer) در این مجموعه داستان، پسرکی را نشان می‌دهد که از انجام بزهکاری و کارهای خلاف به سوی انجام کارهای بهتری نظیر دزدی رابین‌هودوارانه حرکت می‌کند. او به تدریج طی هشت جلد رمان، به انسان بهتری تبدیل می‌شود و کارهای گناه‌آلود گذشته را رها می‌کند و به خوش‌بینی و اعتماد بیشتری نسبت به اطرافیانش دست می‌یابد.

این شخصیت استثنائی در کتاب آرتمیس فاول و گروگان گیری - جلد 1 درگیر جنگی با جن‌وپری‌ها می‌شود. این موجودات در دنیایی زیرزمینی و دور از چشم انسان‌ها زندگی می‌کنند، اما به سلاح‌های پیشرفته‌ای مجهزند و خطرناک به‌نظر می‌رسند؛ بنابراین گروگان‌گیری یکی از بزرگانِ آن‌ها خطری جدی برای آرتمیس محسوب می‌شود. اوئن کالفر خطرات پیشِ روی آرتمیس را با ریتم و هیجان بالایی به مخاطب منتقل می‌کند و راه‌ را برای ادامه‌ی داستان در هفت جلد دیگر باز می‌گذارد. او کتاب آرتمیس فاول و گروگان گیری - جلد 1 را در سال 2001 منتشر کرد که با استقالی جهانی روبه‌رو شد. نویسنده در این داستان‌ها به معرفی شخصیت‌های خیالی و موجودات عجیبی می‌پردازد که برخی از آن‌ها گابلین، اِلف، ترول، گِنوم و... نام دارند و همگی از اسطوره‌ها برگرفته شده‌اند.

این کتاب توسط نشر افق و با ترجمه‌ی شیدا رنجبر منتشر شده است.

جوایز و افتخارات مجموعه کتاب آرتمیس فاول

  • برنده‌ی جایزه‌ی دبلیو اچ اسمیت (W. H. Smith)؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب بریتانیا؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب کودک ماساچوست؛
  • نامزد نهایی جایزه‌ی کتاب سال کودک Whitbread؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی روبان آبی بولتن؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب نوجوان گاردن استیت؛
  • نامزد جایزه‌ی کتاب نوجوان رود آیلند (2002)؛
  • پرفروش‌ترین مجموعه‌ی نیویورک تایمز؛
  • پرفروش‌ترین مجموعه‌ی یو اس ای تودی؛
  • پرفروش‌ترین مجموعه‌ی پابلیشرز ویکلی.

اقتباس سینمایی از کتاب آرتمیس فاول و گروگان گیری - جلد 1

فیلمی فانتزی و علمی تخیلی به نام آرتمیس فاول در سال 2020 توسط دیزنی ساخته شده و ماجرای کتاب‌های آرتمیس فاول را هسته‌ی اصلی فیلمنامه‌ی خود قرار داده است. این فیلم مورد نقدهای فراوانی از سوی طرفداران رمان قرار گرفته.

کتاب آرتمیس فاول و گروگان گیری - جلد 1 برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر، برای مخاطبان نوجوان که شیفته‌ی ژانر فانتزی و داستان‌های سریالی هستند، هیجان بالایی به همراه خواهد داشت.

در بخشی از کتاب آرتمیس فاول و گروگان گیری - جلد 1 می‌خوانیم

مالچ پاورچین پاورچین از راهرو گذشت. حتى دست‌هایش را هم در هماهنگى با قدم‌هایش آرام تکان مى‌داد، انگار این‌طورى سبک‌تر مى‌شد. نمى‌دانست آن سنتور چه‌کار کرده، اما هر چه بود، نتیجه داشت. چون هیچ موجود خاکى‌اى را ندید که یک سلاح نتراشیده نخراشیده در دستش باشد و سراسیمه براى گرفتن او از پله‌هاى طبقه‌ى بالا پایین بدود.

پله‌ها؟ عجب پله‌هایى! مالچ نسبت به پله‌ها خیلى حساس بود. پله‌ها، مثل یک ردیف تاقچه‌ى مرتب پشت سر هم ردیف شده بودند. مالچ فورا جنس چوب مرغوبى را که سطح آن‌ها را پوشانده بود، تشخیص داد. چوب بلوط براق که روى آن به سبک کارهاى قرن هجدهم کنده‌کارى‌هاى بسیار ظریفى شده بود. مالچ انگشت‌هایش را روى نرده‌ى پله‌ها کشید. حیف که وقت براى گشتن نداشت. راه‌پله‌ها خیلى خالى نمى‌ماندند، به خصوص حالا که در محاصره بودند. خدا مى‌دانست چند تا سرباز خون‌آشام در پشت این درهاى بسته لَه لَه مى‌زدند تا کله‌ى یک جن را به کلکسیون کله‌هاى روى دیوارشان اضافه کنند.

مالچ با اطمینان از چنین فرضى، در کمال احتیاط بالا رفت. حتى چوب‌هاى بلوط محکم هم ممکن بود صدا کنند. مالچ از روى فرش پرنقش و نگار هم رد نشد و از کنار آن گذشت. از بار هشتمى که دستگیر شده بود، این تجربه را به دست آورده بود که خیلى راحت مى‌شود جاى پایى را که روى کرک‌هاى ضخیم یک فرش عتیقه مى‌افتد، به عنوان مدرک به کار برد.

با همان حالت پاورچین پاورچین به پاگرد وسط پله‌ها رسید. اما یک مشکل کاملاً جدى دیگر هم او را اذیت مى‌کرد. با توجه به سرعت هضم غذاى دورف‌ها، مواد هضم‌شده در معده‌ى او هر آن ممکن بود منفجر شوند. خاک نرمى که در آن تونل زده بود، پر از هوا بود و مقدار زیادى از آن هوا به همراه خاک و مواد معدنى دیگر وارد معده‌ى او شده بود. حالا این هوا با فشار زیادى مى‌خواست خارج شود. موازین اخلاقى حکم مى‌کرد تا وقتى در داخل تونلش بود، گاز معده‌اش را خالى مى‌کرد، اما آن‌موقع وقت براى این کارها نداشت. حالا افسوس مى‌خورد که چرا در همان زیرزمین یک دقیقه نایستاده بود تا از شر این باد خلاص شود.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ى نویسنده
مقدمه
پیش‌گفتار
1: کتاب
2: ترجمه‌ى کتاب
3: هالى
4: گروگان‌گیرى
5: شکست در عملیات
6: محاصره
7: مالچ
8: ترول
9: برگ برنده
مؤخره

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آرتمیس فاول و گروگان گیری - جلد 1
نویسنده
مترجمشیدا رنجبر
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات456
زبانفارسی
شابک978-964-369-084-7
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب آرتمیس فاول و گروگان گیری - جلد 1

برای دریافت کتاب آرتمیس فاول و گروگان گیری - جلد 1 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.