معرفی و دانلود کتاب آرتمیس فاول و مهاجران گمشده - جلد 5

عکس جلد کتاب آرتمیس فاول و مهاجران گمشده - جلد 5
قیمت:
۴۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آرتمیس فاول و مهاجران گمشده - جلد 5 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آرتمیس فاول و مهاجران گمشده - جلد 5 و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آرتمیس فاول و مهاجران گمشده - جلد 5

اوئن کالفر در کتاب آرتمیس فاول و مهاجران گمشده - جلد 5 جنگ تازه‌ای را میان دیوها و انسان‌ها به راه می‌اندازد. این بار نیز کلید پیروزی در این جنگ، در دستان آرتمیس فاول، نوجوانِ بسیار زیرک داستان است. او باید جلوی ورود دیوها به زمین و نابود شدن جهان را بگیرد. این کتاب جلد پنجم از مجموعه‌ی پرفروش نیویورک تایمز به شمار می‌رود.

درباره‌ی کتاب آرتمیس فاول و مهاجران گمشده - جلد 5

آرتمیس فاول مجموعه‌ای هشت‌جلدی است که توسط نویسنده‌ی محبوب ایرلندی، اوئن کالفر (Eoin Colfer) نوشته شده و ماجراهای نوجوانی را روایت می‌کند که مبارزاتی را با جن و پری‌ها از سر می‌گذراند. او در جلدهای پیشین با پریان در دنیای زیرزمینی دچار تعارضاتی شده و یک بار به هدف نجات جان پدرش، با آن‌ها متحد گردیده است، اما همواره رازِ وجود جن و پری‌ها را در دل خود نگاه داشته است؛ اما در کتاب آرتمیس فاول و مهاجران گمشده - جلد 5 (Artemis Fowl and the Lost Colony) رقیبی پا به میدان می‌گذارد؛ دختری که از این دنیای مخفی و زیرزمینی آگاه می‌شود و برای به دام انداختن یک دیو با مقاصد مطالعات علمی، تمام همتش را به کار می‌گمارد. این می‌تواند شروع جنگی مرگبار میان دیوها و آدمیان باشد و بقای انسان‌ها را تهدید کند. این کتاب پنجمین جلد از مجموعه کتاب آرتمیس فاول به حساب می‌آید.

معرفی و دانلود کتاب آرتمیس فاول و مهاجران گمشده - جلد 5

جنگ میان انس و پری قدمتی چندهزارساله در فرهنگ و اسطوره‌ی جهانِ کتاب آرتمیس فاول و مهاجران گمشده - جلد 5 دارد. در نتیجه‌ی این جنگ‌ها، جن و پری‌ها که شکست خود را حتمی می‌بینند، به دنیای زیرین وارد شده و آن‌جا منزل می‌گزینند. از میان این گروه، دیوها مخالفِ این پنهان شدن هستند؛ بنابراین جایی دیگر در جزیره‌ای گرد هم می‌آیند تا در زمان مناسب هجوم خود را به گونه‌ی انسان آغاز کنند؛ اما طلسمی قدیمی مانع این کار می‌شود و دیو را از بشر دور نگه می‌دارد. آن‌ها برای چندهزار سال جایی در برزخ، میان زمین و هوا، گرفتار شده و حالا فرصت آن را یافته‌اند تا به زمین برگردند. درحالی‌که همه‌ی پری‌ها نگران باطل شدن طلسم و برگشتِ دوباره‌ی دیوها هستند، آرتمیس فاول تنها کسی است که می‌تواند از طلسم محافظت کند؛ چراکه اوئن کالفر او را در قالب شخصیتی بسیار باهوش خلق کرده که از انسان‌های عادی توانمندتر و قادر به حل هر مسئله‌ای است. اما آیا این بار هم آرتمیس فاول موفق می‌شود، یا جهان باید آماده‌ی نابود شدن به دست موجوداتی خونخوار باشد؟!

نشر افق کتاب آرتمیس فاول و مهاجران گمشده - جلد 5 را ذیل مجموعه‌ کتابی تخیلی برای نوجوانان به چاپ رسانده است. ترجمه‌ی این اثر را شیدا رنجبر بر عهده داشته است.

جوایز و افتخارات مجموعه کتاب آرتمیس فاول

  • برنده‌ی جایزه‌ی دبلیو اچ اسمیت (W. H. Smith)؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب بریتانیا؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب کودک ماساچوست؛
  • نامزد نهایی جایزه‌ی کتاب سال کودک Whitbread؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی روبان آبی بولتن؛
  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب نوجوان گاردن استیت؛
  • پرفروش‌ترین مجموعه‌ی نیویورک تایمز؛
  • پرفروش‌ترین مجموعه‌ی یو اس ای تودی؛
  • پرفروش‌ترین مجموعه‌ی پابلیشرز ویکلی.

نکوداشت‌های کتاب آرتمیس فاول و مهاجران گمشده - جلد 5

  • این کتاب به‌طور باورنکردنی درخشان است. (ایندیپندنت)
  • اوئن کالفر داستانی مهیج و ماجراجویانه، با چاشنی طنز تعریف می‌کند. (تلگراف)
  • اوئن کالفر یک داستان فانتزی را در بستری فولکلور به تصویر می‌کشد. (Observer)

اقتباس سینمایی از کتاب آرتمیس فاول و مهاجران گمشده - جلد 5

فیلمی فانتزی و علمی تخیلی به نام آرتمیس فاول در سال 2020 توسط دیزنی ساخته شده و ماجرای کتاب‌های آرتمیس فاول را هسته‌ی اصلی فیلمنامه‌ی خود قرار داده است. این فیلم مورد نقدهای فراوانی از سوی طرفداران رمان قرار گرفت.

کتاب آرتمیس فاول و مهاجران گمشده - جلد 5 برای چه کسانی مناسب است؟

نوجوانان از خواندن این داستان مهیج و فانتزی لذت فراوانی خواهند برد.

در بخشی از کتاب آرتمیس فاول و مهاجران گمشده - جلد 5 می‌خوانیم

تلفن همراه آرتمیس آرام لرزید. معمولاً خود آرتمیس کسانى را که همراه‌شان را هنگام نمایش یا سخنرانى خاموش نمى‌کردند، تقبیح مى‌کرد، اما این تلفن خط ویژه بود و آرتمیس هیچ‌وقت آن را خاموش نمى‌کرد. این وسیله‌ى ارتباطى جن‌ها بود که هالى شورت دستکارى‌هایى توى آن کرده بود و خود آرتمیس هم چند چیز اضافه برایش ساخته بود.

تلفن اندازه و شکل یک سکه‌ى دو یورویى را داشت، یک کریستال قرمز هم وسطش بود که مرتب در حال ارتعاش بود. این، همه چیز حسگرى از فناورى جن‌ها بود که توانایى ارتباط برقرار کردن با هر سیستم ارتباطى‌اى را داشت، از جمله بدن آدمیزادها.

تلفن به صورت انگشترى درشت و متظاهرانه در انگشت وسط آرتمیس خودنمایى مى‌کرد. آرتمیس انگشتر را به طرف کف دستش چرخاند و سه انگشت میانى‌اش را خم کرد، بعد شست و انگشت کوچکش را طورى گرفت که انگار دارد با تلفنى خیالى حرف مى‌زند. حسگر ارتعاشات انگشت کوچک را مى‌گرفت و در قالب صدا منتقل مى‌کرد. از راه استخوان‌هاى دستش هم صداى تماس‌گیرنده را به نوک شست منتقل مى‌کرد.

هالى؟

باتلر دید آرتمیس یک لحظه گوش کرد، بعد تماس را قطع کرد و انگشتر را به حالت اولش برگرداند.

آرتمیس سریع به باتلر نگاه کرد و گفت: «اسلحه‌تو نکش.»

چون باتلر قبلاً دستش را به طرف دسته‌ى زیگزائرش برده بود.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ى نویسنده
مقدمه
1: پرشى به گذشته
2: دودا دِى
3: اولین نشانه
4: مأموریت غیرممکن
5: اسارت
6: دورف بى‌محابا به یک رستوران مى‌رود
7: فرار بوبو
8: تأثیر غیرمترقبه
9: ورق بر مى‌گردد
10: کونگ
11: یک جاى دور
12: قلب سنگى
13: خارج از زمان
14: پیشوا
15: خانه، دوباره خانه
16: نقطه‌ى فرود

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آرتمیس فاول و مهاجران گمشده - جلد 5
نویسنده
مترجمشیدا رنجبر
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۸۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات592
زبانفارسی
شابک978-964-369-441-8
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آرتمیس فاول و مهاجران گمشده - جلد 5

پارسا مظفری
۱۴۰۳/۲/۵
کتاب جالبی بود دیدگاه به خصوصی داشتو رشد و بالندگی شخصیت ارتمیس را به وضوح نشان میداد
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب آرتمیس فاول و مهاجران گمشده - جلد 5

برای دریافت کتاب آرتمیس فاول و مهاجران گمشده - جلد 5 و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.