معرفی و دانلود کتاب آرمان شهری برای واقع گراها

عکس جلد کتاب آرمان شهری برای واقع گراها
قیمت:
49000 تومان - 5.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آرمان شهری برای واقع گراها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آرمان شهری برای واقع گراها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آرمان شهری برای واقع گراها

کتاب آرمان شهری برای واقع گراها اثر روتگر برگمن، یک فراخوان خارق‌العاده برای تفکر آرمانی پیرامون درآمدها و ساعات کاری هفته و پادزهری خوب برای بدبینی‌های مربوط به جایگزینی نیروی کار انسانی با ربات‌ها است.

روتگر برگمن (Rutger C. Bregman)، با ارائه مثال‌های عملی از یک شهر کانادایی که توانست به طور کامل فقر را ریشه‌کن کند تا برنامه درآمد همگانی رئیس جمهور نیکسون که قرار بود به میلیون‌ها آمریکایی پول پرداخت شود، ما را به یک سفر تاریخی می‌برد که آرمان‌ها و چالش‌های جدی و فراجناحی در خود دارد، آرمان‌هایی چالش برانگیز، که به نظر می‌رسد زمان عملی کردن‌شان فرا رسیده است.

کتاب آرمان شهری برای واقع‌گراها (Utopia for Realists)، جزو اندک کتاب‌هایی است که همزمان شما را حیرت‌زده می‌کند و اندیشه‌ها و ذهنیات‌تان را به چالش می‌کشد. یک یک توسعه‌های تمدن (از فرجام یافتن عصر برده‌داری تا دموکراسی)، تمام رویاهای نرسیدنی و آرمانشهر اشخاصی بود که نه چندان قبل‌تر از ما زندگی می‌کردند. کتاب برگمن، که همزمان چالشی، و شورانگیز است، ایده‌های آرمانشهری تازه‌ای را بیان می‌کند؛ اندیشه‌هایی مانند منهدم کردن فقر و یک هفته کاری 15 ساعته، که گمان دارد هر چند در زمان زندگی ما هم به واقعیت بپیوندد. به نظر می‌رسد این ایده‌ها، تنها مسیر مانده برای رسیدن به یک دنیای حقیقی والا است.

همان‌طور که سیاست‌مداران و اقتصاددانان به دنبال بالا بردن بهره‌وری، تعهد استخدام تمام‌ وقت و کم شدن اندازه‌ی دولت هستند، روتگر برگمن نیز این سوال را مطرح می‌کند: چه چیزی باعث می‌شود زندگی ارزش پیدا کند و چگونه می‌توانیم به آن‌جا برسیم؟ مشخص می‌شود که پاسخ‌های این پرسش موجود هستند و برگمن تحقیقات عمیق را با قوه‌ی تعقل خود ترکیب می‌کند و ما را به چالش می‌کشد تا در مورد شیوه‌ی زندگی و آنچه می‌خواهیم به آن برسیم، اندیشه کنیم.

روتگر برگمن، یک تاریخ‌شناس و نویسنده مورد توجه و جوان هلندی است. او تا به امروز 4 کتاب در زمینه‌های تاریخ، فلسفه و اقتصاد به چاپ رسانده. معروف‌ترین نوشته او، کتاب آرمان شهری برای واقع‌گراها است که به 21 زبان زنده دنیا ترجمه شده است. ایده‌ها و تحقیق‌های برگمن پیوسته مورد توجه رسانه‌هایی مانند واشینگتون پست، گاردین و بی‌بی‌سی قرار گرفته است.

برخی نظرات دربارۀ کتاب شگفت‌انگیز آرمان‌شهری برای واقع‌گراها:

- فوق‌العاده، جامع، واقعا روشنگر و بسیار خواندنی. هر کسی که درباره‌ی اشتباهات جامعه‌ی معاصر نگران است و دوست دارد به درمان آن یاری برساند، باید این کتاب را مطالعه کند. زیگمونت باومن، یکی از برجسته‌ترین نظریه‌پردازان‌ اجتماعی دنیا، نویسنده‌ی بیش از 50 کتاب.

- اگر از مناقشات پیش‌ پا افتاده و کلیشه‌های قدیمی جناح راست و جناح چپی خسته شده‌اید، شاید بتوانید از تفکر جسورانه، ایده‌های نوین، نثر زنده و مباحثات مستند کتاب آرمان‌شهری برای واقع‌گراها لذت ببرید. (استیون پینکر، استاد روانشناسی دانشگاه هاروارد و نویسنده‌ی کتاب‌های «لوح خالی» و «فرشتگان بهتر ذات ما»)

- این کتاب خارق‌العاده است. همه باید آن را بخوانند. برگمن به ما نشان می‌دهد که پیش از این دنیا را به شکل وارونه می‌دیدیم. وقتی به سمت صحیح می‌چرخیم، ناگهان مسیرهای جدیدی را پیش روی خودمان می‌بینیم. اگر این کتاب به اندازه کافی خوانده شود، دنیا به مکان بهتری تبدیل خواهد شد. (ریچارد ویلکینسون، یکی از نویسندگان کتاب «سطح روحیه: چرا جوامع همگن‌تر، همواره عملکرد بهتری دارند».)

- روتگر برگمن یک پرونده‌ی متقاعد کننده را برای درآمد همگانی در سطح جهان ساخته و در آن از داده‌های فراوانی بهره گرفته که از درک عمیق او نسبت به تاریخچه‌ی سیاسی و ذهنی سرمایه‌داری (کاپیتالیسم) سرچشمه می‌گیرد. او رویکردهای فراوانی را نشان می‌دهد که در آن‌ها، پیشرفت انسان آرمان‌شهر را به یک واقعیت قابل حصول تبدیل کرده است، آینده‌ای مثبتی که با استفاده از سیاست‌های صحیح، دست یافتنی است. (آلبرت ونگر، کارآفرین و همکار یونین اسکوئر ونچرز، از سرمایه‌گذاران اولیه‌ی توئیتر، تامبلر، فوراسکوئر، اتسی و کیک‌استارتر.)

- یادگیری از تاریخ و علوم اجتماعی به‌ روز می‌تواند توهمات فلج‌ کننده را از بین ببرد. این کار می‌تواند طرح‌های به‌ ظاهر آرمان‌گرایانه را به یک شهود منطقی و رایج تبدیل کند. می‌تواند کاری کند که با نوعی اشتیاق پیش‌بینی نشده، با آینده مواجه شویم. برای یاد گرفتن این رویکردها، این کتاب بسیار خوش‌قلم، تکان‌دهنده و بینش‌مند را مطالعه کنید. (فیلیپ ون پاریس، استاد دانشگاه هاروارد و یکی از بنیان‌گذاران «شبکه‌ی درآمد همگانی در کره‌ی زمین».)

- یک فراخوان جسورانه برای تفکر آرمانی و دنیایی بدون نیاز به کار، چیزی که در عصر یأس و بدبینی و فقدان جاه‌طلبی، بیش از پیش لازم است. به‌ شدت توصیه می‌شود.»، نیک سرنیچک، یکی از نویسندگان «اختراع آینده: پساسرمایه‌داری و دنیایی بدون کار».

- این کتاب در هلند، تاثیری شگرف داشت. نه‌ تنها روتگر برگمن یک مباحثه‌ی بسیار موفقیت‌آمیز و طولانی را در رسانه‌ها به وجود آورده، بلکه الهام‌بخش جنبشی در سرتاسر کشور بوده که می‌خواهند اندیشه‌های او را عملی کنند. هم‌اکنون وقت حرکت سایر بخش‌های دنیا است.» (یوریس لویندیک، نویسنده‌ی کتاب پرفروش «شنا با کوسه‌ها: سفر من به دنیای بانکدارها».)

- روتگر برگمن با یک ندای به خصوص می‌نویسد. او دانش عمیقی را درباره‌ی تاریخ و جنبه‌های فنی درآمد همگانی نشان می‌دهد و می‌تواند به‌ گونه‌ای معنادار و اغوا کننده حرف بزند، حتی برای افرادی که خیلی با این موضوع آشنایی ندارند.» (کارل ویدرکوئیست، استادیار دانشگاه جورج‌ تاون در قطر و از کرسی‌نشین‌های «شبکه‌ی درآمد همگانی در کره‌ی زمین».)

- اگر انرژی، اشتیاق و پند و موعظه بتواند دنیا را بهتر کند، پس کتاب روتگر برگمن نیز این توانایی را دارد. حتی در ترجمه‌ی این کتاب از آلمانی نیز با یک نثر قدرتمند، روان... و به شکل شگفت‌انگیزی خوب طرف هستیم.» (ایندیپندنت.)

جملات برگزیده کتاب آرمان‌شهری برای واقع‌گراها:

- پول داشتن بهتر از فقر است، البته صرفاً به دلایل مالی.
- آن‌هایی که نمی‌توانند گذشته را به خاطر بیاورند، محکوم به تکرار آن هستند.
- تولید ناخالص داخلی، همه‌چیز را می‌سنجد... جز آنچه زندگی را ارزشمند می‌کند.
- توان پر کردن هوشمندانه‌ی اوقات فراغت، آخرین محصول یک تمدن است.
- کار، یک پناهگاه برای افرادی است که چیز بهتری برای انجام دادن ندارند!
- هدف ما در آینده، بی‌کاری کامل است تا بتوانیم تفریح کنیم.
- آینده هم‌اکنون در میان‌مان قرار دارد فقط به‌صورت یکنواخت و مساوی توزیع نشده است.
- مشکل نه در اندیشه‌های جدید، بلکه در رهایی از شر اندیشه‌های قدیمی است!

در بخشی از کتاب آرمان‌شهری برای واقع‌گراها می‌خوانید:

اگر تنها دو نفر باشند که با اطمینان غیرطبیعی از اثبات حقانیتشان در آینده، زندگی خود را وقف ساختن قلعه در آسمان کرده باشند، آن‌ها بنیان‌گذاران تفکر نئولیبرال هستند. من هر دو را ستایش می‌کنم: فردریش هایک، فیلسوف بی‌ثبات و میلتون فریدمن، روشنفکر عمومی.

امروزه «نئولیبرال» حرف تحقیرآمیزی است که علیه افراد مخالف چپ‌گرایان می‌زنند. اما هایک و فریدمن، نئولیبرال‌های مغروری بودند که اختراع مجدد نئولیبرالیسم را وظیفه‌ی خود می‌دانستند. هایک می‌نویسد: «باید ساختار یک جامعه‌ی آزاد را بار دیگر و در قالب یک ماجراجویی فکری بسازیم. آنچه کمبود آن احساس می‌شود، فقدان یک آرمان‌شهر لیبرالی است.»

حتی اگر آن‌ها را به‌ عنوان شخصیت منفی قبول داشته باشید که طمع را باب کرده و مقصر بحران مالی و وضعیت وخیم میلیون‌ها نفرند، باز هم چیزهای زیادی هستند که می‌توانید از فردریش هایک و میلتون فریدمن بیاموزید.

فهرست مطالب کتاب

تمجیدهایی از «آرمان‌شهری برای واقع‌گراها»
فصل 1: بازگشت آرمان‌شهر
فصل 2: چرا باید به همه افراد پول مفت بدهیم
فصل 3: پایان فقر
فصل 4: داستان عجیب رئیس‌جمهور نیکسون و لایحه‌ی درآمد همگانی‌اش
فصل 5: ارقام جدید، برای عصر جدید
فصل 6: یک هفته‌ی کاری 15 ساعته
فصل 7: چرا صرف بانکدار بودن، کافی نیست
فصل 8: مسابقه علیه ماشین
فصل 9: پشت دروازه‌های سرزمین فراوانی
فصل 10: چگونه اندیشه‌ها، دنیا را تغییر می‌دهند

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آرمان شهری برای واقع گراها
نویسنده
مترجمهادی بهمنی
ناشر چاپی نشر نوین
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات214
زبانفارسی
شابک978-600-8738-97-8
موضوع کتابکتاب‌های اقتصاد
قیمت نسخه الکترونیک
49000 ت - 5.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آرمان شهری برای واقع گراها

Futurist Esmaiel Rahimi
۱۳۹۸/۱۲/۲۵
روایت این کتاب انتقادی در آرامان شهر ها؛ با واپسین آرای بزرگان آینده نگر قرن بیستم قدری متفاوته. زمانی که هاکسلی؛ تافلر؛ آرتور سی کلارک؛ اچ جی ولز؛ اورول؛ جرج لوکاس؛ جوزف کمپبل با بدبینی و خوشبینی آینده‌ای مطلوب را پیشنهاد می‌کنند کمی از زمین فاصله می‌گیرند و به آسمان می‌روند. اما در این کتاب ضمن و حفظ فاصله با آسمان (آرمان‌های بزرگ) امکان راه رفتن بر زمین را هم نشان می‌دهد. می‌توان گفت سبک این کتاب همانند سبک ری کوزویل است که هم آینده اندیشی بلند نظر است هم واقع گرایی خلاق. مطالعه این کتاب برای یک پارس زیان بسیار لازم است.
مریم قلی نژاد
۱۳۹۸/۴/۲۰
من به صورت اجمالی فصل اول رو خوندم، خیلی حرف‌های جالبی زدن نویسنده‌ی این کتاب اما برای یک هلندی یا بهتره بگم مردم جهان اولی قابل درک تره حرف هاشون، نه برای مردم فقیر و تحریم زده‌ی ایران که گیر مسئولین بی‌خرد افتادن
A.M A.ghardashi
۱۴۰۰/۱۲/۲۴
کتابی بسیار خواندنی و سرشار از ادله برای رفع بدبینی نسبت به آینده انسانها، مخصوصا آن جا که مختصات بهشت متون قرون وسطی را ترسیم میکند، که درحال حاضر از آن بهشت جلو تریم.
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب آرمان شهری برای واقع گراها

برای دریافت کتاب آرمان شهری برای واقع گراها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.