معرفی و دانلود کتاب آشوب مدام 2: پرسش و پاسخ

عکس جلد کتاب آشوب مدام 2: پرسش و پاسخ
قیمت:
108000 تومان - 11.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آشوب مدام 2: پرسش و پاسخ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آشوب مدام 2: پرسش و پاسخ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آشوب مدام 2: پرسش و پاسخ

کابوس پا به واقعیت می‌گذارد! قهرمان‌های کتاب آشوب مدام 2: پرسش و پاسخ در این جلد با دشمن قدیمی خود یعنی شهردار پرنتیس مواجه می‌شوند. او تاد و وایولا را در زندان‌هایی جداگانه اسیر می‌کند درحالی که نبرد میان احزاب بالا می‌گیرد... . این اثر در سال 2010 نامزد مدال کارنگی شد و افتخارات متعددی برای پاتریک نس،‌ نویسنده‌ی پرفروش نیویورک‌تایمز به ارمغان آورد.

درباره‌ی کتاب آشوب مدام 2: پرسش و پاسخ

شخصیت‌های محبوب ما در وضعیت دشواری قرار دارند. وایولا و تاد که در حال فرار برای نجات جانشان بودند در کتاب آشوب مدام 2: پرسش و پاسخ (The Ask and the Answer) به دست شهردار پرنتیس اسیر می‌شوند. دخترک زخمی برای درمان به شفاخانه‌ای تحت حفاظت منتقل می‌شود؛ درحالی که پسر گرفتار زندان است. شهردار بی‌رحمانه او را مورد بازجویی قرار می‌دهد، سوالات بی‌پایانی را مطرح می‌کند و انتخاب‌هایی یکی بدتر از دیگری دراختیارش می‌گذارد. تاد ناچار به همکاری است در حالی که هیچ خبری از وایولا ندارد. دوست، رفیق و یارش اکنون کجاست؟ آیا زندانبان واقعیت را درمورد او بیان می‌کند؟

تاد خیلی خوب می‌داند گزینه‌های مقابلش چندان زیاد نیستند. او که راهی جز اعتماد به حرف‌های شهردار و پیروی از بدترین دشمنش ندارد مجبور می‌شود به رژیم جدید و سرکوبگر شهردار بپیوندد. آیا تاد می‌تواند مقابل شدیدترین فشارها مقاومت کند؟ وایولا درمورد او چه فکری خواهد کرد؟ آیا رابطه‌ی میان آن‌ها برای همیشه از دست رفته است؟ این‌ مسائل تنها بخشی از چالش‌های کتاب آشوب مدام 2: پرسش و پاسخ برای قهرمان کم‌سن داستان هستند. او با اینکه زیر حمله‌ی بی‌پایان بدخواهانش قرار گرفته می‌کوشد باورهایش را حفظ کند، کاری که تحت سیطره‌ی شهردار پرنتیس غیرممکن به نظر می‌رسد... .

درباره‌ی مجموعه‌ی آشوب مدام

مردمی که قادر نیستند بی‌اهمیت‌ترین نظراتشان را از یکدیگر پنهان کنند چه ارتباطی با هم خواهند داشت؟ مجموعه‌ی آشوب مدام (Chaos Walking) با مکالمات یک پسربچه و سگش شروع می‌گردد اما خیلی زود می‌بینیم همه‌ی ساکنان شهر به نوعی درون گوی شیشه‌ای زندگی می‌کنند. هیچ حرف،‌ عقیده، خاطره یا باور شخصی نیست. زمان مواجهه‌ی دو یا چند نفر با یکدیگر، همگی علاوه بر شنیدن جملاتی که با زبان بیان می‌شوند، می‌توانند افکار همدیگر را مثل آهنگی با صدایی بسیار بلند بشنوند. هیچ چیز پنهانی در این دنیا وجود ندارد و همین موضوع فاش شدن اسرار آن را هیجان‌انگیزتر می‌کند!

ظاهرا این وضعیت با انتشار میکروبی به اسم نویز آغاز شده که مرزهای ذهنی مردم را از بین برده. حالا تمام ساکنان شهر در فکرهای هم شریکند، چیزی که پیش از این در سینما و ادبیات به شکل قدرتی ماورایی نمایش داده شده اما پاتریک نس (Patrick Ness) با ظرافت نشان می‌دهد ذهن‌خوانی می‌تواند چه عذاب پایان‌ناپذیری را به دنبال داشته باشد. نکته‌ی عجیب دیگر اینکه هیچ زنی در شهر زندگی نمی‌کند. خیلی زود پی می‌بریم مادر تاد -پسرکی که در ابتدای مجموعه‌ با او ملاقات کردیم- آخرین زن زنده‌ی شهر بوده و میکروب نویز تمامی انسان‌های مونث را از بین برده است. این یافته وجهه‌ی جدیدی به معمای چیستی شهر می‌بخشد که به تنهایی نیز بسیار جذاب است.

دنیایی که پاتریک نس در سه‌گانه‌ی محبوبش خلق کرده شاید پیچیده‌ترین جهان تخیلی ادبیات باشد. پیامدهای روان‌شناسی و جامعه‌شناختی نداشتن حریم شخصی، باید و نبایدهای اخلاقی، قدرت‌گیری متعصبان و تنش‌های سیاسی همگی استانداردهای مجموعه‌ی آشوب مدام (Chaos Walking) را تا سطحی دست‌نیافتنی بالا می‌برند. نویسنده جنبه‌های گوناگون زندگی انسانی را با موفقیت درهم آمیخته تا از همذات‌پنداری خواننده اطمینان حاصل کند و سپس با گِرِهی عجیب غافلگیرمان می‌کند: تاد زمان گردش خارج از شهر با تکه‌ای سکوت مواجه می‌شود.

شهری که هر گوشه‌اش با صدای فکر انسان‌ها و حیوانات اشغال شده ناگهان لحظه‌ای سکوت مطلق به پسرک هدیه می‌دهد. او شوکه‌شده به امن‌ترین افرادی که می‌شناسد پناه می‌برد و آن‌ها در مقابل تاد را از شهر فراری می‌دهند. هیچ‌کس نباید از این اتفاق باخبر شود چون احتمالا به مرگ همه‌ی آن‌ها می‌انجامد. تادِ دوازده ساله برای اولین‌بار در عمرش پا بیرون مرزهای همیشگی می‌گذارد جایی که اسرار فراوان دیگری انتظارش را می‌کشند.... .

مجموعه‌ی آشوب مدام یکی از تحسین‌شده‌ترین داستان‌های نوجوانان است. رستگاری، مرز نامشخص خیر و شر، معنی جنگ و جداسازی‌های جنسیتی مفاهیم اصلی این سه‌گانه را تشکیل می‌دهند. قدرت پاتریک نس در ترسیم پیچیدگی‌ها بارها توسط منتقدان تحسین شده و جوایز معتبری برایش به ارمغان داشته است. این مجموعه در ایران با ترجمه‌ی آرزو مقدس و توسط انتشارات پرتقال به چاپ رسیده که اسامی آن‌ها را می‌توانید در ادامه بخوانید:

  • چاقو و ایستادگی (The Knife of Never Letting Go)
  • پرسش و پاسخ (The Ask and the Answer)
  • هیولای وجود (Monsters of Men)

جوایز و افتخارات کتاب آشوب مدام 2: پرسش و پاسخ

  • برنده‌ی جایزه‌ی کتاب Costa در بخش نوجوان در سال 2009
  • نامزد مدال کارنگی در سال 2010
  • نامزد جایزه‌ی Locus برای کتاب نوجوان در سال 2010

نکوداشت‌های کتاب آشوب مدام 2: پرسش و پاسخ

  • مملو از چالش‌های اخلاقی و وقایع مهیج. (مجله‌ی کتابخانه‌ی مدرسه)
  • رمانی پرتنش و تکان‌دهنده که پرسش‌هایی عمیق درباره‌ی انسانیت مطرح می‌کند (بررسی‌های کراکوس)
  • ترسناک و زیبا. این اثر یکی از بهترین رمان‌های علمی-تخیلی سال است. (پابلیشرز ویکلی)
  • داستان قدرتمند دو جوان که در شرایطی وحشتناک برای وفادار ماندن به خود و یکدیگر می‌جنگند. (وال استریت ژورنال)
  • تلفیقی ستودنی از وحشیانه‌ترین اتفاقاتی که یک جامعه می‌تواند تجربه کند: فاشیسم، تروریسم، پاکسازی قومی و دیکتاتوری. (بوک‌لیست)
  • شخصیت‌های محبوب به مکان‌های جدیدی می‌روند و داستان را توسعه می‌دهند تا پرسش‌های عمیق پاتریک نس را از جنبه‌هایی نو بررسی کنیم. (هورن‌بوک)

کتاب آشوب مدام 2: پرسش و پاسخ مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی کتاب آشوب مدام 2: پرسش و پاسخ را به تمام نوجوانانی که از دنبال کردن داستان‌های علمی-تخیلی لذت می‌برند توصیه می‌کنیم. همچنین بزرگسالان طرفدار این ژانر نیز مطالعه‌ی اثر پیش‌رو را تجربه‌ای استثنائی خواهند یافت.

با پاتریک نس بیشتر آشنا شویم

پاتریک نس (Patrick Ness) روزنامه‌نگار، فیلم‌نامه‌نویس، مدرس و نویسنده‌ی پرفروش آمریکایی-انگلیسی است. از جمله افتخارات او می‌توان کسب مدال کارنگی، جایزه‌ی گاردین، جایزه‌ی کتاب کودک کاستا و Booktrust (بوکتراست) اشاره کرد. پاتریک نس همچنین مولف فیلم‌نامه‌ی اقتباسی هیولایی فرامی‌خواند (A Monster Calls) و اسپین‌آف سریال دکتر هو (Doctor Who) بوده و در قالب‌های گوناگون ادبیات قلم زده است.

در بخشی از کتاب آشوب مدام 2: پرسش و پاسخ می‌خوانیم

شهردار لِجِر هر روز چیزهایی را که وقت جمع کردن زباله می‌بیند برایم تعریف می‌کند. مردها و زن‌ها هنوز از هم جدا هستند و مالیات‌ها هم بالاتر رفته، قانون‌های بیشتری برای لباس پوشیدن وضع شده، فهرستی از کتاب‌هایی که باید تسلیم و سوزانده شوند منتشر شده و حضور در کلیسا هم اجباری است، اما مسلماً نه در کلیسای جامع. اما از طرفی هم دوباره دارد به یک شهر واقعی تبدیل می‌شود. مغازه‌ها باز شده‌اند، گاری‌ها و موتورسیکلت‌های فیژِنی و حتی یکی دوتا ماشین فیژِنی هم در خیابان‌ها هست. مردها به سر کارشان برگشته‌اند. تعمیرکارها مشغول تعمیر کردن شده‌اند، نانواها دوباره نان می‌پزند، کشاورزان به زمین‌هایشان برگشته‌اند، هیزم‌شکنان هیزم‌ها را می‌شکنند و بعضی‌ها حتی برای عضویت در لشکر هم ثبت‌نام کرده‌اند، البته می‌توانید حدس بزنید کدام سربازها جدید هستند چون هنوز دارو را به آن‌ها نداده‌اند.

یک شب شهردار لِجِر گفت: «می‌دونی.» و قبل از اینکه حرفش را بزند، آن را در صدای ذهنش دیدم، شکل گرفتن فکر را دیدم، فکری که خودم هم فکرش را نکرده بودم، فکری که به خودم اجازه نداده بودم به سرم راهش بدهم. گفت: «اون‌قدر‌ها که خیال می‌کردم بد نیست. من انتظار کشتار داشتم. مطمئناً انتظار مرگ خودم رو داشتم و شاید هم سوزوندن کل شهر. تسلیم شدن تو بهترین حالتش یه خیال خام بود ولی شاید هم دروغ نمی‌گه.»

بلند شد و به نیوپرنتیس‌تاون نگاه کرد. گفت: «شاید جنگ واقعاً تموم شده باشه.»

دارم به‌طرف گنداب می‌روم که صدای دِیوی را می‌شنوم: «هوی!» برمی‌گردم. یکی از اسپاکل‌ها به‌طرفش رفته. دست‌های دراز و سفیدش را به حالتی که ممکن است صلح‌آمیز به نظر برسد، جلوتر از بدنش بالا گرفته و بعد شروع می‌کند به نچ‌نچ کردن و به جایی که گروهی از اسپاکل‌ها کار خراب کردن حصاری را به پایان رسانده‌اند اشاره می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

پایان
بخش اول: تاد در برج
1: شهردار پیشین
2: پا برگردن
3: زندگی تازه
4: ساختن دنیای تازه
بخش دوم: خانه‌ی درمانگری
5: وایولا بیدار می‌شود
6: روی دیگر ماجراها
7: خانم کویل
8: کارآموز جدید
9: جنگ تمام‌شده
10: در خانه‌ی خدا
11: جونت رو نجات دادم
بخش سوم: جنگ تما‌م‌شده
12: خیانت
13: خرده‌چوب‌ها
14: بمب دوم
15: زندانی
16: تو کی هستی؟
17: بیگاری
18: زندگی کردن یعنی جنگیدن
بخش چهارم: تاریکی شب
19: آنچه نمی‌دانی
20: آوار
21: معدن
22: 1017
23: چیزی در راه است
24: دیوارهای زندان
25: شب پرحادثه
26: پاسخ
بخش پنجم: سازمان پرسشگری
27: زندگی کنونی ما
28: سرباز
29: پرسشگری
30: نوار آهنین
31: عددها و حرف‌ها
32: آماده‌سازی نهایی
33: پدران و پسران
34: آخرین فرصت
بخش ششم: پرسش و پاسخ
35: وایولا و پرسشگری
36: شکست
37: ستوان
38: در راه کلیسای جامع
39: بدترین دشمن
40: هیچ‌چیز عوض نمی‌شود؛ همه‌چیز عوض می‌شود
41: دِیوی پرنتیس
42: آخر بازی
سرآغاز

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آشوب مدام 2: پرسش و پاسخ
نویسنده
مترجمآرزو مقدس
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات528
زبانفارسی
شابک978-622-274-183-9
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
108000 ت - 11.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آشوب مدام 2: پرسش و پاسخ

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آشوب مدام 2: پرسش و پاسخ

برای دریافت کتاب آشوب مدام 2: پرسش و پاسخ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.