معرفی و دانلود کتاب آشوب مدام 1: چاقو و ایستادگی

عکس جلد کتاب آشوب مدام 1: چاقو و ایستادگی
قیمت:
۹۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب آشوب مدام 1: چاقو و ایستادگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب آشوب مدام 1: چاقو و ایستادگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب آشوب مدام 1: چاقو و ایستادگی

داستانی رازآلود از جهانی پیچیده و آخرالزمانی! کتاب آشوب مدام 1: چاقو و ایستادگی روایت دنیایی است که مردمانش صدای افکار همدیگر را می‌شنوند تا اینکه پسری دوازده ساله با فردی متفاوت ملاقات می‌کند. این اثر پاتریک نس، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک‌تایمز برنده‌ی جایزه‌ی گاردین سال 2008 بود و مورد اقتباس سینمایی قرار گرفت.

درباره‌ی کتاب آشوب مدام 1: چاقو و ایستادگی

تادِ دوازده ساله تنها پسر شهری است که فقط مردها ساکن آن هستند. در این مکان عجیب هیچ زنی وجود ندارد و افراد باقی‌مانده درگیر وضعیت عجیبی شده‌اند: ابتلا به میکروب نوظهور نویز! انتشار این میکروب باعث شده مردم کتاب آشوب مدام 1: چاقو و ایستادگی (The knife of never letting go) صدای افکار یکدیگر را بشنوند. پسرک راوی داستان چند هفته‌ی دیگر به جمع بزرگسالان می‌پیوندد اما از این اتفاق خرسند نیست چون بعضی از بزرگتر‌ها رفتارهای عجیبی دارند. او خیلی خوب می‌داند که شهر چیزی را از او پنهان می‌کند ولی نمی‌تواند سوالش را با صدای بلند بپرسد یا حتی به آن فکر کند چون دیگرانی که خیلی هم خوش‌اخلاق نیستند، سریعا به پرسش‌هایش پی می‌برند.

معرفی و دانلود کتاب آشوب مدام 1: چاقو و ایستادگی

هر روز که تاد بیشتر از قبل به بزرگسالی نزدیک می‌شود احساس بی‌دفاعی بیشتری می‌کند. آیا او هم قرار است به جمع مردان افسرده‌ی شهر بپیوندد یا تحت فشار روانی به فردی همواره خشمگین بدل شود؟ ممکن است ورود به جمع بزرگسالان آنقدرها هم بد نباشد؟ تاد واقعا جوابی برای سوالاتش ندارد. درست زمانی که او تصمیم به فراموش کردن سوال‌هایش می‌گیرد ناخواسته محدوده‌ای ساکت را کشف می‌کند. تاد متوجه می‌شود دختری با قدرت محافظت از افکارش در این مکان پنهان شده و موضوع را با معدود افراد امن زندگی‌اش در جریان می‌گذارد. اما آن‌ها به جای پاسخ، تاد را راهی سفری مخفیانه می‌کنند و از او می‌خواهند با هیچکس درباره‌ی این موضوع حرف نزند، چون این راز ممکن است به قیمت جان تاد تمام شود... .

پاتریک نس (Patrick Ness) در کتاب آشوب مدام 1: چاقو و ایستادگی،‌ شما را به سفری شگفت‌انگیز در دنیایی عجیب می‌برد. یک سفر رازآلود و جذاب که تا رسیدن به آخرین خط کتاب آرام و قرار نخواهید داشت.

نسخه‌ی فارسی کتاب آشوب مدام 1:‌چاقو و ایستادگی با ترجمه‌ی بسیار خوب آرزو مقدس به دست مخاطبان فارسی زبان رسیده است. این اثر را انتشارات پرتقال،‌ ناشر تخصصی کتاب‌های کودک و نوجوان،‌ منتشر کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی آشوب مدام

مردمی که قادر نیستند بی‌اهمیت‌ترین نظراتشان را از یکدیگر پنهان کنند چه ارتباطی با هم خواهند داشت؟ مجموعه‌ی آشوب مدام (Chaos Walking) با مکالمات یک پسربچه و سگش شروع می‌شود اما خیلی زود می‌بینیم همه‌ی ساکنان شهر به نوعی درون گوی شیشه‌ای زندگی می‌کنند. هیچ حرف،‌ عقیده، خاطره یا باور شخصی در اینجا وجود ندارد. زمان مواجهه‌ی دو یا چند نفر، همگی علاوه‌بر شنیدن جملاتی که با زبان بیان می‌شوند، می‌توانند افکار همدیگر را مثل آهنگی با صدای بسیار بلند بشنوند. هیچ چیز پنهانی در این دنیا وجود ندارد و همین موضوع فاش شدن اسرار آن را هیجان‌انگیزتر می‌کند!

ظاهرا این وضعیت با انتشار میکروبی به اسم نویز آغاز شده که مرزهای ذهنی مردم را از بین برده. حالا تمام ساکنان شهر در افکار هم شریکند، چیزی که پیش از این در سینما و ادبیات به شکل قدرتی ماورایی نمایش داده شده اما پاتریک نس (Patrick Ness) با ظرافت نشان می‌دهد ذهن‌خوانی می‌تواند چه عذاب پایان‌ناپذیری را به دنبال داشته باشد. نکته‌ی عجیب دیگر اینکه هیچ زنی در شهر زندگی نمی‌کند. خیلی زود پی می‌بریم مادر تاد -پسرکی که در ابتدای مجموعه‌ با او ملاقات کردیم- آخرین زن زنده‌ی شهر بوده و میکروب نویز تمامی انسان‌های مونث را از بین برده است. این یافته وجهه‌ی جدیدی به معمای چیستی شهر می‌بخشد که به تنهایی نیز بسیار جذاب است.

دنیایی که پاتریک نس در سه‌گانه‌ی محبوبش خلق کرده شاید پیچیده‌ترین جهان تخیلی ادبیات باشد. پیامدهای روان‌شناسی و جامعه‌شناختی نداشتن حریم شخصی، باید و نبایدهای اخلاقی، قدرت‌گیری متعصبان و تنش‌های سیاسی همگی استانداردهای مجموعه‌ی آشوب مدام (Chaos Walking) را تا سطحی دست‌نیافتنی بالا می‌برند. نویسنده جنبه‌های گوناگون زندگی انسانی را با موفقیت درهم آمیخته تا از همذات‌پنداری خواننده اطمینان حاصل کند و سپس با گره‌ای عجیب غافلگیرمان می‌کند: تاد زمان گردش خارج از شهر با تکه‌ای سکوت مواجه می‌شود.

شهری که هر گوشه‌اش با صدای فکر انسان‌ها و حیوانات اشغال شده ناگهان لحظه‌ای سکوت مطلق به پسرک هدیه می‌دهد. او که شوکه‌شده، به امن‌ترین افرادی که می‌شناسد پناه می‌برد و آن‌ها نیز در مقابل، تاد را از شهر فراری می‌دهند. هیچ‌کس نباید از این اتفاق باخبر شود چون احتمالا به مرگ همه‌ی آن‌ها می‌انجامد. تادِ دوازده ساله برای اولین‌بار در عمرش به بیرون از مرزهای همیشگی پا می‌گذارد؛ جایی که اسرار فراوان دیگری انتظارش را می‌کشند.... .

مجموعه‌ی آشوب مدام یکی از تحسین‌شده‌ترین داستان‌های نوجوانان است. رستگاری، مرز نامشخص خیر و شر، معنی جنگ و جداسازی‌های جنسیتی مفاهیم اصلی این سه‌گانه را تشکیل می‌دهند. قدرت پاتریک نس در ترسیم پیچیدگی‌ها بارها توسط منتقدان تحسین شده و جوایز معتبری برایش به ارمغان آورده است. این مجموعه در ایران با ترجمه‌ی آرزو مقدس و توسط انتشارات پرتقال به چاپ رسیده که اسامی آن‌ها را می‌توانید در ادامه بخوانید:

  • چاقو و ایستادگی (The Knife of Never Letting Go)
  • پرسش و پاسخ (The Ask and the Answer)
  • هیولای وجود (Monsters of Men)

اقتباس سینمایی از مجموعه‌ی آشوب مدام

کمپانی Lionsgate Entertainment در سال 2011 حق اقتباس از سه‌گانه‌ی آشوب مدام را خریداری کرد اما فرایند ساخت آن به تعویق افتاد و نسخه‌ی سینمایی آن در نهایت در سال 2021 به اسم Chaos Walking اکران شد. داگ لیمان کارگردانی این اثر را برعهده داشته و بازیگران مطرحی از جمله تام هالند، دیزی رایدلی، مدس مایکلسن، نیک جوناس و سینتیا اریوو در این اقتباس هنرنمایی کردند.

جوایز و افتخارات کتاب آشوب مدام 1: چاقو و ایستادگی

  • برنده‌ی جایزه‌ی داستانی کودکان گاردین در سال 2008
  • برنده‌ی جایزه‌ی بوک‌تراست سال در 2008
  • برنده‌ی جایزه‌ی James Tiptree Jr در سال 2008
  • نامزد فهرست نهایی مدال کارنگی در سال 2009
  • نامزد فهرست بلند کتاب منچستر در سال 2009
  • نامزد جایزه‌ی کتاب اودیسه در سال 2011
  • نامزد جایزه‌ی Milwaukee County برای کتاب نوجوان در سال 2010
  • نامزد جایزه‌ی کتاب کوه سبز (Green Mountain) در سال 2012
  • نامزد جایزه‌ی کتاب Dioraphte Jongerenliteratuurprijs در سال 2014

نکوداشت‌های کتاب آشوب مدام 1: چاقو و ایستادگی

  • روایتی با زمان‌بندی دراماتیک و لحظات خنده‌دار بسیار. (بوک‌لیست)
  • احتمالا اثرگذارترین داستان دیستوپیایی سال‌های اخیر! (نیویورکر)
  • درامی احساسی و هوشمندانه که به خوبی ساخته و پرداخته شده. (مجله‌ی کتابخانه‌ی مدرسه)
  • مهارت پاتریک نس در خلق ساختاری مستحکم از دیالوگ‌های ملموس، شفقت و بی‌رحمی را باید ستود. (VOYA)
  • نگاهی به شرارت نهفته در قلب هر انسان که شما را غافلگیر می‌سازد. (Library Media Connection)
  • ناتوانی افراد در پنهان کردن افکارشان و البته صرف نظر از فکرهای دیگران ما را به تفکر عمیقی درباره‌ی وضعیت این جامعه وامی‌دارد. (هورن بوک)
  • ترکیبی متعادل از روایت ایام نوجوانی، ماجراجویی‌هایی علمی تخیلی و زندگی در دنیایی دیستوپیایی. با پایان کتاب اشتیاقی غیرقابل مقاومت برای مطالعه‌ی جلدهای بعد پیدا می‌کنید! (بولتن مرکزی کتاب کودک)

کتاب آشوب مدام 1: چاقو و ایستادگی مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی کتاب چاقو و ایستادگی را به تمام نوجوانانی که از خواندن داستان‌های علمی-تخیلی لذت می‌برند توصیه می‌کنیم. همچنین بزرگسالان طرفدار این ژانر نیز مطالعه‌ی اثر پیشِ رو را تجربه‌ای استثنائی خواهند یافت.

در بخشی از کتاب آشوب مدام 1: چاقو و ایستادگی می‌خوانیم

انفجار بزرگی از نور و دستی را روی یقه‌ام احساس می‌کنم که چنان مرا رو به عقب می‌کشد چیزی نمانده خفه شوم. رو به عقب می‌افتم و بدن آقای پرنتیس جوان به خود می‌پیچد، چاقو را به یک‌سو پرتاب می‌کند، جرقه و صاعقه‌های کوچکی از سیم‌ها بیرون می‌ریزند و به بدنش وارد می‌شوند. دود و بخار از همه‌جا بلند می‌شود، از آستین‌هایش، از یقه‌اش، از پاچه‌های شلوارش. وایولا هنوز پسِ یقه‌ام را گرفته و از سر راهش عقب می‌کشد که آقای پرنتیس جوان، درست همان‌جایی که تفنگش بود، با صورت روی گِل می‌افتد.

وایولا رهایم می‌کند و دوتایی روی زمین کوچکی کنار جاده می‌افتیم. دوباره گلویم را می‌گیرم و لحظه‌ای دوتایی همان‌جا ولو می‌شویم و نفس‌نفس می‌زنیم. جرقه‌ها و نورها تمام می‌شوند و آقای پرنتیس جوان در گِل به خود می‌پیچد.

وایولا لابه‌لای نفس‌های عمیقش می‌گوید: «می‌ترسیدم... این‌همه آبی که اینجاست...» نفس‌نفس می‌زند. «مبادا خودم و تو رو هم باهاش بزنم...» همچنان نفس‌نفس می‌زند. «ولی می‌خواست با چاقو...»

بدون اینکه چیزی بگویم می‌ایستم، صدای ذهنم متمرکز است و به چاقو چشم دوخته‌ام. مستقیم به‌طرفش می‌روم.

وایولا می‌گوید: «تاد...»

آن را برمی‌دارم و بالای سرش می‌ایستم. بدون اینکه به وایولا نگاه کنم، می‌پرسم: «مُرده؟»

می‌گوید: «نباید مُرده باشه. ولتاژش فقط به‌اندازه‌ی...» چاقو را بالا می‌برم. «تاد، نه!»

فهرست مطالب کتاب

بخش اول
1: حفره‌ای در صدا
2: پرنتیس تاون
3: بن وکیلین
4: بهش فکر نکن
5: چیزهایی که می‌دانی
6: چاقویی در برابر من
بخش دوم
7: اگر باشد
8: گزینه‌های یک چاقو
9: وقتی بخت با کسی یار نیست
10: غذا و آتش
11: کتابی که جوابی ندارد
12: پل
بخش سوم
13: آن سوی بل
14: سمت ناجور تفنگ
15: برادران همدرد
16: شب عذر نخواستن
17: درگیری در باغ میوه
18: فاربرنچ
19: گزینه‌های دیگر چاقو
بخش چهارم
20: لشکر مردها
21: بقیه‌ی دنیا
22: ویلف و دریای چیزمیز
23: ارزش چاقو فقط به‌اندازه‌ی کسی است که آن را به دست گرفته
24: مرگ بزدل بی‌مقدار
25: قاتل
بخش پنجم
26: پایان همه‌چیز
27: به راهمان ادامه می‌دهیم
28: بوی ریشه‌ها
29: هزاران آرون
30: پسری به نام تاد
31: مکافات بدکاران
بخش ششم
32: پایین رود
33: کاریونل داونز
34: آه. رهایم مکن
35: قانون
36: جواب سؤال‌ها
37: چه فایده؟
38: صدای دختری خوند
39: آبشار
40: قربانی
41: اگر یکی از ما سقوط کند
42: آخر جاده به سوی هیون

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب آشوب مدام 1: چاقو و ایستادگی
نویسنده
مترجمآرزو مقدس
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات484
زبانفارسی
شابک978-622-274-181-5
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان، کتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب آشوب مدام 1: چاقو و ایستادگی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب آشوب مدام 1: چاقو و ایستادگی

برای دریافت کتاب آشوب مدام 1: چاقو و ایستادگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.