معرفی و دانلود کتاب صوتی آنجا که زنبق‌ها می‌شکفند

عکس جلد کتاب صوتی آنجا که زنبق‌ها می‌شکفند
قیمت:
۳۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آنجا که زنبق‌ها می‌شکفند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی آنجا که زنبق‌ها می‌شکفند و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی آنجا که زنبق‌ها می‌شکفند

گاهی بچه‌ها خیلی زود تبدیل به آدم‌بزرگ‌هایی می‌شوند که یک کوه مسئولیت روی شانه‌هایشان است. کتاب صوتی آنجا که زنبق‌ها می‌شکفند، اثر ورا کلیور و بیل کلیور، داستان یکی از همین بچه‌هاست. مری‌کال دختر نوجوانی است که با مرگ پدرش مسئولیت خانواده بر دوش او می‌افتد. در این داستان عمیق و روان‌شناسانه که برای نوجوانان نوشته شده، با لایه‌های عمیقی از شخصیت او آشنا می‌شویم. این کتاب یکی از نامزدهای دریافت جایزه‌ی ملی کتاب ادبیات کودکان آمریکا بوده است.

درباره‌ی کتاب صوتی آنجا که زنبق‌ها می‌شکفند

مری‌کال پیش از مرگ پدرش به او قول داده که برادر و خواهرهایش را همیشه در کنار هم نگه دارد و هیچ‌وقت هیچ کمکی از غریبه‌ها قبول نکند. ورا کلیور (Vera Cleaver) و بیل کلیور (Bill Cleaver) زن و شوهری هستند که در کتاب صوتی آنجا که زنبق‌ها می‌شکفند (Where the Lilies Bloom)، داستان تأثیرگذار دختر نوجوانی از کارولینای شمالی را روایت می‌کنند.

مری‌کال تصمیم دارد هر اتفاقی هم که بیفتد، روی قولش بماند. اول فکر می‌کند که حتماً از پسِ انجام این کار برمی‌آید. رمی، برادرش و امادین و دولا، خواهرهایش، به او کمک می‌کنند گیاهان دارویی را از کوه‌های اطراف بچیند تا آن‌ها را در شهر بفروشد. خانواده‌ی آن‌ها در فصل شکوفایی دره، هیچ‌وقت گرسنه نمی‌ماند؛ اما زمانی که زمستان با خشونت و سرعت از راه می‌رسد، مری‌کال متوجه می‌شود آنجا که زنبق‌ها می‌شکفند، می‌تواند جایی بی‌رحم و نامهربان هم باشد. او احساس می‌کند که برای دور هم نگه داشتن خانواده باید پا روی قول‌هایش بگذارد.

ورا کلیور و بیل کلیور برای نوشتن این کتاب به کارولینای شمالی سفر کرده‌اند، تا طبیعت آنجا را از نزدیک به چشم خود ببینند و شرایط زندگی در آنجا را بهتر درک کنند. کتاب صوتی آنجا که زنبق‌ها می‌شکفند، داستانی بسیار ظریف، با لایه‌های عمیق روان‌شناسی است. این کتاب، ماجرای بلوغ یک دختر نوجوان و تغییر نگاهش به دنیا را روایت می‌کند.

مری‌کال به‌عنوان یک کودک به پدرش قول داده بود که خانواده‌شان را از خطر غریبه‌ها دور نگه دارد. او در عالم کودکی خود تصمیم داشت که به‌هیچ‌وجه اجازه ندهد اتفاقی برخلاف خواسته‌ی پدرش رخ بدهد. اما زمانی که پدرش از دنیا رفت و او ماند و یک دنیا مسئولیت، کم‌کم متوجه شد که دنیا واقعاً چطور جایی است. مری‌کال به‌ناچار، تبدیل به آدم بزرگی شد که فهمید برای حفظ خانواده، که برای پدرش مهم‌ترین چیز بود، باید تصمیم سختی بگیرد.

کتاب صوتی آنجا که زنبق‌ها می‌شکفند، داستانی گرم و صمیمی از یک خانواده و چهار خواهر و برادر است که در کنار هم با چالش‌ها و ماجراهای مختلفی روبه‌رو می‌شوند. این کتاب را نشر صوتی سماوا با صدای کوثر یوسفی و براساس ترجمه‌ی پروین جلوه‌نژاد منتشر کرده است. نسخه‌ی متنی این کتاب را هم انتشارات سوره‌ی مهر به چاپ رسانده است.

اقتباس سینمایی از کتاب آنجا که زنبق‌ها می‌شکفند

ویلیام ای. گراهام (William A. Graham)، کارگردان آمریکایی، در سال 1974 با اقتباس از این کتاب، فیلمی سینمایی به نام آنجا که زنبق‌ها می‌شکفند (Where the Lilies Bloom) را روی پرده‌ی سینما برد. ویلیام گراهام، بازیگران این فیلم را از میان بچه‌های محلی همان منطقه‌ی فیلم‌برداری انتخاب کرد. فیلم آنجا که زنبق‌ها می‌شکفند، پس از اکران با استقبال خوبی از سوی منتقدان و مخاطبان عام روبه‌رو شد.

افتخارات کتاب آنجا که زنبق‌ها می‌شکفند

  • کتاب برجسته‌ی سال کودکان و نوجوانان
  • نامزد جایزه‌ی ملی کتاب ادبیات کودکان آمریکا

در نکوداشت کتاب آنجا که زنبق‌ها می‌شکفند

رمانی برگزیده درباره‌ی قدرت استقامت و وظیفه‌شناسی انسان، رابطه‌ی شکننده میان انسان و طبیعت و فداکاری‌هایی که برای خانواده‌ی خود می‌کنیم. (آمازون)

کتاب صوتی آنجا که زنبق‌ها می‌شکفند برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب صوتی آنجا که زنبق‌ها می‌شکفند برای نوجوانان 13 تا 15 سال و همه‌ی علاقه‌مندان به داستان‌های رئال و خانوادگی مناسب است.

با نویسندگان کتاب آنجا که زنبق‌ها می‌شکفند بیشتر آشنا شویم

ورا آلن کلیور (Vera Allen Cleaver) و بیل کلیور (Bill Cleaver) زن و شوهری بودند که با همکاری هم داستان‌های متعددی را به تألیف درآوردند. ورا کلیور متولد 1919 بود و بیل کلیور متولد سال 1920. آن‌ها صدها داستان برای مجلات عامیانه نوشتند و شانزده رمان برای کودکان و نوجوانان. «خاک زمین (Dust of the Earth)»، «درخت میموزا (The Mimosa Tree)» و «چون و چراهای لیتابل لی (The Whys and Wherefores of Littabelle Lee)» ازجمله کتاب‌هایی هستند که ورا و بیل کلیور نوشته‌اند.

در بخشی از کتاب صوتی آنجا که زنبق‌ها می‌شکفند می‌شنویم

گفتم: حالا همه‌جا زیباست. زیرا همه‌چیز تازه شکوفه کرده است. گل‌های سوسن و ازگیل، گل‌های بنفشه و همه‌ی زیبایی‌های بهاری. اما ما از زمستان سختی گذر کرده‌ایم. عمق برف در این دره به شش پا و کولاک به ده پا می‌رسید. همه‌چیز یخ زده بود. ما باور نمی‌کردیم برف‌ها آب شوند. من و رمی حتی نمی‌توانستیم به مدرسه برویم.

مسافر پرسید: رمی کیست؟

- برادر کوچک من. زمستان که همه‌چیز یخ می‌زند، من از کوه‌ها متنفر می‌شوم. در زمستان کوه‌ها ما را تهدید می‌کنند.

مسافر گفت: امروز ظهر، من در سایه‌ای لم دادم و ناهار خوردم. پس از آن از سرازیری پایین آمدم. دریاچه‌ای از گل‌های آبی و پس از آن محوطه‌ی وسیعی پر از شاه‌بلوط‌های پرپشت دیدم. اینجا سرزمین زیبایی است. زیباترین جایی که تاکنون دیده‌ام.

من هرگز دیگر آن مسافر را ندیدم. یک ساعت بعد او در مِهی که گاهی این دره را می‌پوشاند ناپدید شد. اما من هنوز آنچه را که او گفت فراموش نکرده‌ام که این دیار، سرزمین زیبایی است. زیباترین نقطه در سراسر دنیا. اینجا جایی است که زنبق‌ها می‌شکفند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
1 دقیقه
شناسنامه
19 دقیقه
یک
31 دقیقه
دو
18 دقیقه
سه
18 دقیقه
چهار
23 دقیقه
پنج
25 دقیقه
شش
27 دقیقه
هفت
19 دقیقه
هشت
15 دقیقه
نه
22 دقیقه
ده
15 دقیقه
یازده
17 دقیقه
دوازده
25 دقیقه
سیزده

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی آنجا که زنبق‌ها می‌شکفند
نویسنده،
مترجمپروین جلوه نژاد
راویکوثر یوسفی
ناشر چاپیانتشارات سوره مهر
ناشر صوتی گروه فرهنگی سماوا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۴ ساعت و ۳۴ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی نوجوان، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی آنجا که زنبق‌ها می‌شکفند

صوفیا
۱۴۰۲/۶/۳
کتاب جالی بود زبان ساده و روانی داشت و سادگی این کتاب جذابت بالای داشت
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی آنجا که زنبق‌ها می‌شکفند

برای دریافت کتاب صوتی آنجا که زنبق‌ها می‌شکفند و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.