معرفی و دانلود کتاب ابزارها و سلاح‌ها: بیم‌ها و امیدهای عصر دیجیتال و درس‌های مایکروسافت برای مدیران

عکس جلد کتاب ابزارها و سلاح‌ها: بیم‌ها و امیدهای عصر دیجیتال و درس‌های مایکروسافت برای مدیران
قیمت:
25000 تومان - 2.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ابزارها و سلاح‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ابزارها و سلاح‌ها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ابزارها و سلاح‌ها: بیم‌ها و امیدهای عصر دیجیتال و درس‌های مایکروسافت برای مدیران

برد اسمیت و کارول براون در کتاب ابزارها و سلاح‌ها، به عنوان رهبرانی خوش‌فکر و خوش‌صدا درباره‌ی نقش و تأثیر فناوری در حمایت یا تضعیف حقوق بشر به بحث می‌نشینند. آن‌ها در این اثر پرفروش نیویور‌ک‌تایمز حفظ امنیت و حریم خصوصی افراد در دنیای فناوری دیجیتال را به چالش می‌کشند.

درباره‌ی کتاب ابزارها و سلاح‌ها:

کتاب پیش رو داستان جذاب اتاق فکر یکی از عظیم‌ترین سازمان‌های فناوری کنونی جهان یعنی مایکروسافت را بازگو می‌کند. نویسندگان تأثیر و قدرت داده‌ها در دنیای امروزی را نشان می‌دهد و یک گزارش دقیق و جالب از چالش‌هایی را که دنیای فناوری در ده سال گذشته با آن مواجه بوده است، ارائه می‌کند.

برد اسمیت (Brad Smith) و کارول براون (Carol Ann Browne) در کتاب ابزارها و سلاح‌ها (Tools and Weapons) به شما می‌گوید فناوری از چه طریق می‌تواند باعث قدرتمند شدن شما شود و هم‌زمان تهدیدتان کند! این کتاب به مسائل فراوان و مختلفی مانند تنوع نیروی کار فناوری اطلاعات، هوش مصنوعی، امنیت سایبری و ارتباط میان آمریکا و چین پرداخته است. درواقع مهارت گردآوری مقدار زیادی داده و اطلاعات، می‌تواند به شمشیری دولبه تبدیل شود؛ چراکه از یک سو دولت‌ها، سبب توانمند شدن افراد و کسب‌وکارها برای گرفتن تصمیم‌های درست و بهتر می‌شوند اما از سوی دیگر سؤالات مهمی درباره‌ی چگونگی استفاده از داده‌ها در کنار حفاظت از حریم خصوصی اشخاص مطرح می‌گردد.

این کتاب در پی ارائه راه‌حلی جهان‌شمول نیست و تلاش کرده مسائل مهمی را که به آن‌ها مبتلا شد‌ه‌ایم، تبیین کند. قاعدتاً اولین گام در راه‌حل مسائل شناخت آن‌هاست. ما بدون شناخت مسائل نمی‌توانیم انتظار مدیریت چالش‌ها را داشته باشیم.

این چالش‌ها مسائل روزمره‌ای را ایجاد می‌کنند و هیچ راه‌حل دائمی هم برای آن‌ها وجود ندارد و احتمالاً در سال‌های آینده حجم مسائل بیشتر هم می‌شود. بنابراین آنچه اهمیت دارد، تلاش فکری مداوم برای بررسی و شناخت ابعاد گوناگون چالش‌های دنیای جدید است. دنیای جدید مبتنی بر فناوری و نوآوری، بی‌رحم است و ما بدون درک آن‌ها قطعاً در آینده نزدیک چالش‌های پرشمارتری خواهیم داشت.

نکوداشت‌های کتاب ابزارها و سلاح‌ها:

- راهنمای واضح و قانع‌کننده برای برخی از مهم‌ترین بحث‌ها در فناوری امروز. (بیل گیتس)

- رام کردن یک فناوری بزرگ آسان نخواهد بود، اما این کتاب نشان می‌دهد که از کجا باید شروع کرد. (فایننشال تایمز)

- ابزار و سلاح‌ها نگاهی اجمالی به پشت پرده است، زیرا مایکروسافت با افشاگری‌های اسنودن، از حملات سایبری شریرانه دفاع کرد و دولت اوباما و ترامپ را به دادگاه کشاند. (Rolling Stone)

- اسمیت می‌نویسد «وقتی فناوری شما جهان را تغییر می‌دهد، شما مسئولیت دارید تا به جهانی که در ایجاد آن نقش داشته‌اید کمک کنید.» اسمیت و کارول آن براون، در ابزارها و سلاح‌ها، به این موضوع می‌پردازند. (سیاتل تایمز)

- یک راهنمای سودمند برای نحوه هدایت آینده‌ی دیجیتال. (والتر آیزاکسون)

- کتابی برای علاقه‌مندان به دنیای فناوری. (مارگارت اومارا)

کتاب ابزارها و سلاح‌ها برای چه کسانی مناسب است؟

این اثر به مدیران و افرادی که در عرصه فناوری دیجیتال فعالیت می‌کنند، پیشنهاد می‌شود.

با نویسندگان کتاب ابزارها و سلاح‌ها بیشتر آشنا شویم:

برد اسمیت رئیس مایکروسافت است و تیمی متشکل از 1400 متخصص در امور تجاری، حقوقی و شرکتی را رهبری می‌کند که در 56 کشور کار می‌کنند. او نقشی کلیدی در پیشروی کار این شرکت بر روی موضوعات حیاتی مربوط به تلفیق فناوری و جامعه، از جمله امنیت سایبری، حریم خصوصی، هوش مصنوعی، حقوق بشر، مهاجرت، بشردوستی و پایداری محیطی ایفا می‌کند. نشریه استرالیایی فایننشال ریویو، اسمیت را «یکی از معتبرترین چهره‌های صنعت فناوری» توصیف کرده و نیویورک‌تایمز او را «سفیر واقعی صنعت فناوری در کل» خوانده است.

کارول آن براون مدیر کل و رئیس هیئت مدیره مایکروسافت است. براون و اسمیت در طیف گسترده‌ای از نوشتار، ویدئو و سایر فعالیت‌های خارجی در سراسر جهان، از جمله مجموعه وبلاگ‌های Today in Technology با هم همکاری کرده‌اند.

در بخشی از کتاب ابزارها و سلاح‌ها می‌خوانیم:

دادگاه نظارت بر اطلاعات خارجی، دادگاهی ویژه است که برای بررسی دستورات نظارتی دولت تأسیس شده است. این دادگاه در طول جنگ سرد ایجاد شد تا برای شنودهای تلفنی، جمع‌آوری داده‌های الکترونیکی و نظارت بر تروریست‌ها و جاسوس‌های احتمالی مجوز صادر کند. فعالیت‌های این دادگاه بسیار محرمانه است تا از اقدامات اطلاعاتی برای نظارت بر تهدیدهای امنیتی و برطرف‌کردن آن‌ها محافظت شود. هر حکمی که تحت قانون نظارت بر اطلاعات خارجی (Foreign Intelligence Surveillance Act) صادر می‌شود، همراه با دستور منع انتشار است که ما را از اطلاع‌رسانی به مشتری در مورد دریافت حکم برای داده‌هایش منع می‌کند. هرچند این موضوع قابل درک بود، اما پرونده حقوقی ما تصریح می‌کرد که بر اساس متمم اول قانون اساسی و الزام آن به آزادی اظهارنظر، این حق را داریم که اطلاعات کلی‌تر را با مردم به اشتراک بگذاریم. استدلال کردیم که دست‌کم این حق را داریم که در مورد تعداد و انواع دستوراتی که گرفته‌ایم، اطلاع‌رسانی کنیم.

کمی بعد فهمیدیم که گوگل هم همین کار را کرده است. این مسئله به نقطه‌عطف دیگری منجر شد. پنج سال بود که اختلافات‌مان را نزد رگولاتورهای سراسر دنیا مطرح می‌کردیم. گوگل در حمایت از اعمال محدودیت بر ویندوز استدلال می‌کرد. مایکروسافت هم در حمایت از اعمال محدودیت بر جست‌وجوهای گوگل استدلال می‌کرد. به‌خوبی یکدیگر را می‌شناختیم. احترام زیادی برای «کنت واکر»، رئیس اداره حقوقی گوگل قائل بودم، اما هیچ‌کس نمی‌توانست بگوید رفقای صمیمی هستیم.

به یکباره در مبارزه‌ای جدید و مشترک در برابر دولت خودمان در یک طرف قرار گرفته بودیم. تصمیم گرفتم با کنت تماس بگیرم و پیشنهاد همکاری بدهم. ابتدا به تبادل پیام اقدام کردم و به نتیجه‌ای نرسیدم. در یکی از صبح‌های ماه جولای در حالی که از گردهمایی با کارمندان در یکی از ساختمان‌های تیم «ایکس‌باکس» خارج می‌شدم، تلفنم را از جیبم درآوردم تا دوباره تلاش کنم.

فهرست مطالب کتاب

[یادداشت ناشر]
مقدمه
پیش‌گفتار
فصل اول: نظارت الکترونیک، چاشنی سه‌ساعته
فصل دوم: فناوری و امنیت عمومی «ترجیح می‌دهم بازنده باشم تا دروغگو»
فصل سوم: حریم خصوصی، یکی از حقوق بنیادین بشر
فصل چهارم: امنیت سایبری، زنگ خطری برای جهان
فصل پنجم: حفاظت از دموکراسی «حکومت جمهوری البته اگر بتوانید حفظش کنید!»
فصل ششم: رسانه‌های اجتماعی؛ آزادی‌هایی که بین ما فاصله می‌اندازند
فصل هفتم: دیپلماسی دیجیتال، ژئوپلیتیک فناوری
فصل هشتم: حریم خصوصی مصرف‌کننده «ورق برمی‌گردد»
فصل نهم: اینترنت پرسرعت روستایی، الکتریسیته قرن بیست‌ویکم
فصل دهم: خلاء استعداد، ضلع سرمایه انسانی فناوری
فصل یازدهم: هوش مصنوعی و اخلاقیات
فصل دوازدهم: هوش مصنوعی و تشخیص چهره
فصل سیزدهم: هوش مصنوعی و نیروی کار
فصل چهاردهم: ایالات متحده و چین، دنیای فناوری دوقطبی
فصل پانزدهم: دموکراتیک‌کردن آینده، ضرورت انقلاب داده باز
فصل شانزدهم: جمع‌بندی، مدیریت فناوری بزرگ‌تر از خودمان

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ابزارها و سلاح‌ها: بیم‌ها و امیدهای عصر دیجیتال و درس‌های مایکروسافت برای مدیران
نویسنده،
مترجممحمد رهبان
ناشر چاپیانتشارات راه پرداخت
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات340
زبانفارسی
شابک978-622-97829-0-3
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی کامپیوتر، کتاب‌های علوم اجتماعی
قیمت نسخه الکترونیک
25000 ت - 2.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ابزارها و سلاح‌ها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ابزارها و سلاح‌ها

برای دریافت کتاب ابزارها و سلاح‌ها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.