معرفی و دانلود کتاب سازمان باز: مقدمه‌ای بر سازمان‌های غیرمتمرکز

عکس جلد کتاب سازمان باز: مقدمه‌ای بر سازمان‌های غیرمتمرکز
قیمت:
۶۸,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب سازمان باز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب سازمان باز و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب سازمان باز: مقدمه‌ای بر سازمان‌های غیرمتمرکز

جیم وایت هرست در کتاب سازمان باز، به اینکه شرکت‌ها اصولاً چه ارگانی هستند، چگونه اداره می‌شوند و چطور کسب درآمد می‌کنند، می‌پردازد. این کتاب طرحی را برای اجرا در شرکت‌ها ارائه می‌دهد که در نوع خود بدیع است و شامل مسائلی چون چگونگی افزایش مشارکت تمامی عوامل یک سازمان و چگونگی داشتن بحث‌های سالم می‌شود. در مدت‌زمان کوتاهی متوجه خواهید شد که اجرای طرح پیشنهادی هرست، پیشرفت و رشد تجارت شما را به دنبال دارد.

درباره‌ی کتاب سازمان باز

همه‌ی رهبران و مدیران امروزی می‌دانند که رمز موفقیت در کسب‌وکارهای تجاری، سرعت عمل است؛ با‌این‌حال بسیاری از آن‌ها، به این دلیل که سازمان‌هایشان نمی‌توانند به اندازه‌ی کافی سریع و به‌روز باشند تا در میدان رقابت باقی بمانند، ناراضی هستند. این‌که زنجیره‌ی عملکردی بسیار کند است، منابع داخلی محدود هستند، رقبا درحال‌حاضر فراتر از انتظارات معمول ظاهر می‌شوند و مشکلات مشابه، ممکن است ذهن هر مدیری را به خود مشغول کند. جیم وایت‌هرست (Jim Whitehurst) در کتاب سازمان باز (The Open Organization) به شما می‌گوید که چگونه با مشتریان، فروشندگان و شرکایتان همکاری کنید تا سازمان خود را همیشه آماده‌ی رقابت‌ نگه دارید، چه نوع سازمانی با سرعت و پیچیدگی کسب‌وکارهای امروزی مطابقت دارد و اصلاً چگونه می‌توان چنین سازمانی را ساخت.

معرفی و دانلود کتاب سازمان باز

جیم وایت‌هرست، مدیرعامل Red Hat، یکی از انقلابی‌ترین شرکت‌های جهان، به شما نشان می‌دهد که «اصول باز»، در عصر ارتباطات سریع، چگونه مدیریت براساس شفافیت و مشارکت را توصیه می‌کند و مدل عملیاتی سنتی را کنار می‌گذارد. و نشان می‌دهد که چگونه می‌توان از این استراتژی برای ایجاد سازمان موفق، پاسخ سریع و به‌موقع به فرصت‌ها، استفاده‌ی درست و اصولی از منابع و مهارت‌های داخل و خارج از سازمان، و الهام بخشیدن، ایجاد انگیزه و توانمندسازی افراد در همه‌ی سطوح استفاده کرد. وایت‌هرست در کتاب سازمان باز، امکان دید بسیار خوبی را نسبت‌به نحوه‌ی عملکرد یک مدل سازمانی باز و نوآور برای خوانندگان فراهم کرده است.

مطالعه‌ی کتاب سازمان باز برای مدیرانی که تلاش می‌کنند شیوه‌های مدیریتی خود را با ارزش‌های عصر دیجیتال تطبیق دهند، ضروری است. این کتاب مملو از تجربه‌های شخصی و صادقانه‌ی وایت‌هرست و توصیه‌های صریح برای رهبری یک سازمان باز است. نویسنده همچنین مثال‌هایی آموزنده و کاربردی را از کارمندان و مدیران Red Hat و شرکت‌هایی مانند Google ،The Body Shop و Whole Foods، در کتاب خود ذکر کرده تا راهکار و طرحی برای بازسازی سازمان‌تان در اختیار شما قرار داده باشد. تنها هدف وایت‌هرست از نو ساختن و پیشرفت است و در این مسیر خواننده را با خود همراه می‌کند و به مقصد می‌رساند.

انتشارات راه پرداخت کتاب سازمان باز را با ترجمه‌ی محمد رهبان منتشر و روانه‌ی بازار کتاب کرده است.

نکوداشت‌های کتاب سازمان باز

  • اگر به دنبال یک کتاب تجاری خوب هستید که در آن غرق شوید، این کتاب را به لیست خود اضافه کنید. (هافینگتون پست)
  • سازمان باز نوشته‌ی جیم وایت‌هرست بهترین کتاب تجاری سال است. (seekingalpha.com)
  • در سازمان باز، جیم وایت‌هرست به‌وضوح نشان می‌دهد که چگونه ایجاد یک جامعه‌ی مشتاق متشکل از کارمندان، شرکا و مشتریان می‌تواند خلاقیت و نوآوری را برانگیزد و از این طریق نتایج بزرگی را هم برای کسب‌وکارها و هم برای کل جامعه به ارمغان آورد. این کتاب یک گزینه‌ی مطالعاتی عالی برای هرکسی به‌شمار می‌رود که امیدوار است در جامعه‌ای که با شفافیت و اصالت باز‌تعریف می‌شود، راهی به‌سوی موفقیت داشته باشد. (مایکل دل، رئیس و مدیر عامل شرکت DELL)
  • خیلی از مدیران نسبت به تغییر محتاط‌اند و مدیرانی هم داریم که نگران کارمندانشان و قدرت اینترنت هستند. بااین‌حال، همین کارمندان می‌توانند دیدگاه‌ها، ایده‌ها و طرح‌های جدیدی را هم ارائه دهند. سؤال این است که مدیران امروزی چگونه می‌توانند ویژگی‌های مطلوب نیروهای سازمان را بدون برهم‌خوردن و ازهم‌پاشیدن همه‌چیز، روی کار بیاورند؟ پاسخ این سوال در کتاب جیم وایت‌هرست آمده است. (جین دانیل داک، شریک ارشد و مدیر عامل سابق گروه مشاوره بوستون)
  • در اقتصاد دنیای امروز، تنها رهبران و سازمان‌هایی که باز هستند و یاد گرفته‌اند که خود را با نیازهای درحال‌تغییر مشتریان و کارمندان وفق دهند پابرجا می‌مانند. وایت‌هرست از تجربه‌ی شخصی درمورد این‌که چه چیزی باز بودن سازمان را سرعت می‌بخشد و چه چیزی مؤثر نیست صحبت می‌کند. (شارلین لی، بنیانگذار و مدیر عامل، گروه آلتیمتر)
  • وایت‌هرست در کتاب سازمان باز، ما را به جایی می‌برد که همه‌ی رهبران باید باشند؛ [البته] اگر بخواهیم در آینده خارج از نقاط امن و به‌دور از عملکرد سنتی خود موفق شویم! (جان چمبرز، رئیس و مدیرعامل سیسکو)

کتاب سازمان باز برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب را به علاقه‌مندان حوزه‌ی مدیریت و کسب‌وکار پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب سازمان باز: مقدمه‌ای بر سازمان‌های غیرمتمرکز می‌خوانیم

یکی از شرکت‌هایی که نه‌تنها ایده منبع‌باز را درک می‌کند؛ بلکه از نتایج پیدایش جنبش منبع‌باز است، ردهت، ارائه‌دهنده پیشگام راه‌حل‌های نرم‌افزاری منبع‌باز در سطح جهان است. شاید تعجبی نداشته باشد که شرکتی که کارش اداره و عملیاتی‌کردن سیستم‌های منبع‌باز است و باز بودن، شفافیت، مشارکت و همکاری مبانی اصلی کسب درآمدش هستند، در مدیریت شرکت نیز همین اصول را سرلوحه قرار دهد. بیش از 20 سال است که ردهت با استفاده از اصول منبع‌باز مدیریت می‌شود. تفاوت بسیار زیادی بین رهبری سازمانی باز و رهبری سازمانی متعارف وجود دارد.

این مسئله را بااطمینان می‌گویم؛ چراکه رئیس و مدیرعامل این شرکت هستم. سال 2007 به ردهت آمدم، اما این شرکت خیلی قبل‌تر از آن سازمانی باز بود. قبل از آنکه به ردهت بپیوندم، به‌عنوان الگوی رهبری از نوع بالا به پایین معروف شده بودم. این شرکت من را عوض کرد و به من یاد داد چگونه رهبر بهتری بشوم. این کتاب بیشتر در مورد درس‌هایی است که به من نشان دادند چرا سازمان باز بسیار بهتر از سازمان‌های مرسوم است و نیز در مورد این است که چنین سازمانی را چطور باید رهبری کرد.

ردهت با ویژگی‌های قابل اطمینان بودن، سودآوری و رشد شناخته می‌شود. سهام این شرکت در بورس معامله می‌شود و ارزش بازار آن بیش از 10 میلیارد دلار است. یکی از معدود شرکت‌های نرم‌افزاری و بدون شک تنها شرکت منبع‌باز با درآمد سالانه تقریبا دو میلیارد دلار است. انتشاراتی مثل فوربس، بلومبرگ بیزنس‌ویک و... ردهت را به‌دلیل نوآوری‌های پیشرو و اینکه مکانی عالی برای کار کردن است، ستایش کرده‌اند. یکی از شرکت‌های فهرست S&P 500 است و بیش از هفت هزار عضو دارد. شاید اسم ردهت را نشنیده باشید، ولی احتمالا هر روز از فناوری‌اش استفاده می‌کنید. محصولات ردهت از سیستم‌های شرکت‌های هواپیمایی و شبکه‌های بانکی پشتیبانی می‌کنند و زمینه را برای انجام بیشتر معاملات سهام در بازار بورس فراهم می‌کنند.

فهرست مطالب کتاب

فصل اول: چرا باز کردن سازمان‌تان اهمیت دارد؟
از جمع‌سپاری تا بازسپاری
محدودیت‌های جمع‌سپاری
وعده منبع‌باز
سازمان باز
موفقیت ردهت
پارادایم مدیریتی جدید
رهبری سازمان باز
چگونه یاد گرفتم سازمان باز را رهبری کنم
با خواندن این کتاب چه به ‌دست می‌آورید
دستورالعملی جدید برای رهبری و مدیریت
فصل دوم: برانگیختن اشتیاق
نقطه شروع؛ هدف
بازنگری در نقش احساسات در محل کار
نقش رهبر؛ رهبری سازمانی مشتاق
مسئله را شخصی کنید
افراد مشتاق را استخدام کنید
ارج‌نهادن و تقویت اشتیاق
اجازه ندهید شعله‌های اشتیاق از کنترل خارج شوند
توصیه‌های جیم به رهبران
فصل سوم: ایجاد دلبستگی
قدرت دلبستگی
دلبستگی اساس کار سازمان باز است
بهره‌برداری از پاسخگویی کامل و همه‌جانبه
وظیفه رهبر؛ افزایش مقیاس دلبستگی
گسترش دلبستگی
یا شروع نکنید یا تا پایان راه بروید
توصیه‌های جیم به رهبران
توصیه‌هایی برای مدیران افراد
توصیه‌هایی برای کارمندان
فصل چهارم: شایسته‌سالاری به ‌جای دموکراسی
خبری از دموکراسی نیست
‌شیوه منبع‌باز؛ رهبری به‌دست‌آوردنی است
ایجاد فرهنگی متشکل از رهبران فکری
نقش رهبر؛ توانمندکردن استعدادهای برتر برای دنبال‌کردن علاقه‌مندی‌هایشان
سازمان‌دهی برای موفقیت
مسیر به‌دست‌آوردن احترام به‌عنوان رهبر
سیستمی تکامل‌نیافته
توصیه‌های جیم به رهبران
فصل پنجم: از بحث‌های پرحرارت استقبال کنید
فراتر از توفان فکری
پذیرش ذهنیتی جدید
پوست‌کلفت شدن
نقش رهبر؛ برداشتن موانع همکاری
چرا مناظره سالم اهمیت دارد؟
توصیه‌های جیم به رهبران
فصل ششم: تصمیم‌گیری مشارکتی
قدرت دخیل‌کردن دیگران در تصمیم‌گیری
نقش رهبر؛ اتخاذ تصمیم‌های شفاف
تصمیم‌گیری کندتر به کسب نتیجه سریع‌تر منجر می‌شود
تصمیم‌گیری درون به بیرون
شروع کار
توصیه‌های جیم به رهبران
فصل هفتم: زمینه‌ساز جهت‌گیری
معرفی مفهوم رهبر زمینه‌ساز
نقش رهبر؛ بهره‌برداری از تریبون‌ها
قبولاندن افکار خام
ایجاد ساختار به اندازه لازم و کافی
اجتناب از اشتباه‌های بزرگ
پرسش‌های بی‌پاسخ مانده
توصیه‌های جیم به رهبران
پیوست
چگونه ردهت با فروش نرم‌افزار رایگان میلیاردها دلار درآمد کسب می‌کند؟
آموختن از لینوکس
به خدمت گرفتن قدرت جامعه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب سازمان باز: مقدمه‌ای بر سازمان‌های غیرمتمرکز
نویسنده
مترجممحمد رهبان
ناشر چاپیانتشارات راه پرداخت
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات192
زبانفارسی
شابک978-622-7702-28-6
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب سازمان باز

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب سازمان باز

برای دریافت کتاب سازمان باز و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.