معرفی و دانلود کتاب هوش مصنوعی در خدمت مد

عکس جلد کتاب هوش مصنوعی در خدمت مد
قیمت:
47000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب هوش مصنوعی در خدمت مد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب هوش مصنوعی در خدمت مد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب هوش مصنوعی در خدمت مد

هوش مصنوعی جهان گسترده‌ای دارد که هر صنعت و کسب‌وکار بزرگی را زیر سایه‌ی خود گرفته است. صنعت مد هم این روزها پیوند تنگاتنگی با این رشته دارد. در کتاب هوش مصنوعی در خدمت مد نوشته‌ی لین لوسی به زبانی ساده درباره‌ی نقش هوش مصنوعی در صنعت فشن می‌خوانید و با مفاهیم جدید بازاریابی مد آشنا می‌شوید.

درباره‌ی کتاب هوش مصنوعی در خدمت مد:

سنت‌شکنی و حرکت به سوی ناشناخته‌ها بخشی از ماهیت صنعت مد است. هدف این صنعت فقط طراحی و به نمایش گذاشتن نوع جدیدی از پوشش ظاهری نیست، مد جنبه‌هایی مرموز و کمیاب از انسان بودن را به تصویر می‌کشد. بنابراین در صنعت مد ظاهر و احساس ما در هم گره خورده است. نگاه مد همیشه رو به جلو است و در طول تاریخ عجیب و غریب‌ترین مواد و ابزار را به خدمت گرفته است. در عصر توسعه‌ی فناوری و هوش مصنوعی هم صنعت مد خودش را محدود نکرد. طراحان مد برای عبور از هر مرز و محدوده‌ای به فکر استفاده‌ی فناوری هوش مصنوعی در طراحی و تولید پوشاک افتادند.

از طرفی هوش مصنوعی هم گستره‌ای کلان دارد که روز به روز به تعداد بیشتری از فعالیت‌های انسانی راه پیدا می‌کند و به شیوه‌های گوناگون با صنایع مختلف در ارتباط است. هوش مصنوعی رشته‌ای از علوم کامپیوتر است که منطق هوش انسانی را مطالعه می‌کند. به زبانی دیگر این رشته به دنبال راه‌هایی است که نحوه‌ی اندیشیدن انسان را درک کند و آن‌ را در هوش ماشین‌ها بازآفرینی کند. هوش مصنوعی هم مانند صنعت مد شتابان در حرکت است تا از درون ناشناخته‌ها دست به خلقی تازه بزند.

لین لوسی (Leanne Luce) که خودش یک طراح مد است، مسیر پر پیچ و خمی را برای استفاده از هوش مصنوعی در صنعت مد گذرانده است. او برای تحقق بخشیدن به ایده‌‌ای که در سر داشته، شروع به یادگیری زبان‌های برنامه‌نویسی می‌‌کند و در این مسیر با شکست‌های فراوان و ناامیدی‌های بسیار مواجه می‌شود. خودش می‌گوید دلیل نوشتن کتاب هوش مصنوعی در خدمت مد (Artificial intelligence for Fashion) این بود که به زبانی ساده درباره‌ی هوش مصنوعی و کاربردهای آن در مد حرف بزند و این کتاب نقطه‌ی ورودی باشد برای کسانی که در ابتدای مسیر حرفه‌ای خود هستند.

کتاب با معرفی فشرده‌ای از هوش مصنوعی آغاز می‌شود. در فصل‌های بعدی درباره‌ی بازاریابی مد و یک مفهوم بنیادین فناوری بحث شده است. خواننده در هر فصل به صورت پله به پله با ابعادی از هوش مصنوعی آشنا می‌شود و همزمان به یکی از بخش‌های صنعت مد قدم می‌گذارد و می‌بیند که چگونه هوش مصنوعی و مد می‌توانند رابطه‌ی کارآمدی با هم داشته باشند.

کتاب هوش مصنوعی در خدمت مد برای چه کسانی مناسب است؟

طراحان، متخصصان و کارآفرینان صنعت مد، دانشجویان طراحی صنعتی، علاقه‌مندان به فناوری‌های جدید و صنعت از خواندن این کتاب لذت خواهند برد.

با لین لوسی بیشتر آشنا شویم:

لین لوسی کارش را با طراحی مد آغاز کرده است اما هم‌اکنون مسیر حرفه‌ای او در صنعت مد در حوزه‌ی ارتباط مد و فناوری بوده است. او اکنون مدیر محصول شرکت گوگل است.

در بخشی از کتاب هوش مصنوعی در خدمت مد می‌خوانیم:

یادگیری ماشین قسمت عمده‌ای از هوش مصنوعی را که امروزه در کسب وکارها به کار گرفته می‌شود، تشکیل می‌دهد. اهداف یادگیری ماشین، خودکارسازی فرایندها به منظور کاهش تلاش انسان و کشف الگوهای پیچیدهای است که انسان نمی‌تواند به تنهایی تفسیرشان کند.

این قیاس کامل نیست، اما بیاید این‌طور فکر کنید که یادگیری ماشین برای برنامه‌نویسی، مثل چرخ‌خیاطی برای خیاطی است. قبل از اختراع چرخ‌خیاطی، تک‌تک کوک‌ها با دست دوخته می‌شدند. هنگامی‌که چرخ‌خیاطی اختراع شد، خیاطی سریع‌تر شد، چون دیگر یک انسان کوک نمی‌زد. با یادگیری ماشین، ما می‌توانیم برنامه‌هایی بنویسیم که پیچیدگی‌های بیشتری را بدون نیاز به کدگذاری همه جزئیات انجام دهند. در نهایت، درزها نمی‌توانند خودشان را بدوزند و یادگیری ماشین نیز برای کار کردن به نیروی انسانی احتیاج دارد. در یادگیری ماشین، از ماشین‌ها برای شناسایی الگوهای داده‌ها و پیش‌بینی مکرر مقادیر داده‌های ناموجود - که اغلب با وقایعی که در آینده رخ می‌دهند مرتبط‌ند - استفاده می‌شود. یادگیری ماشین شامل روش‌های زیادی برای یادگیری از داده‌هاست و بخش بزرگی از تحقیقاتی را که امروز در حوزه هوش مصنوعی انجام می‌شود، در بر می‌گیرد.

هوش چیست؟
اگرچه ما به‌طور شهودی می‌دانیم هوش چیست، خلاصه کردن یا دادن تعریفی رسمی از آن دشوار است. نظریه‌ها و تعاریف بسیاری در این‌باره وجود دارند که چه چیزی انسان را باهوش می‌کند. قرن‌هاست که فلاسفه درباره چگونگی اندازه‌گیری هوش بحث می‌کنند.

فهرست مطالب کتاب

بخش اول: سرآغاز
فصل اول: مبانی هوش مصنوعی
بخش دوم: خرید و کشف محصول
فصل دوم: پردازش زبان طبیعی و گفت‌و‌گو درباره‌ خرید
فصل سوم: بینایی رایانه‌ای و آینه‌های هوشمند
فصل چهارم: شبکه‌های عصبی و جست‌و‌جوی تصویر
فصل پنجم: دستیارهای مجازی مد
بخش سوم: فروش
فصل ششم: علم‌داده و خدمات اشتراکی
فصل هفتم: آنالیتیکس پیشگویانه و پیشنهاد سایز
بخش چهارم: طراحی
فصل هشتم: مدل‌های مولد به عنوان طراح مد
فصل نهم: استخراج داده و پیش‌بینی ترند
بخش پنجم: زنجیره تأمین
فصل دهم: یادگیری عمیق و پیش‌بینی تقاضا
فصل یازدهم: رباتیک و تولید
بخش ششم: آینده
فصل دوازدهم: دموکراتیک‌سازی و پیامدهای هوش مصنوعی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب هوش مصنوعی در خدمت مد
نویسنده
مترجممحسن محمودی، محمد رهبان
ناشر چاپیانتشارات راه پرداخت
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات223
زبانفارسی
شابک978-622-7702-11-8
موضوع کتابکتاب‌های مهندسی کامپیوتر، کتاب‌های بازاریابی و فروش
قیمت نسخه الکترونیک
47000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب هوش مصنوعی در خدمت مد

بهنام تازیکی
۱۴۰۲/۸/۱۴
میشه گفت این دست مطالب مقدمه‌ای است که به ما نشان میدهد در آینده در هر صنعتی تحولات شگرفی بوجود خواهد آمد.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب هوش مصنوعی در خدمت مد

برای دریافت کتاب هوش مصنوعی در خدمت مد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.