معرفی و دانلود کتاب ارتقا

عکس جلد کتاب ارتقا
قیمت:
59000 تومان - 6.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ارتقا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ارتقا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ارتقا

داشتن توانایی‌های خارق‌العاده، برای انسانی که حافظه‌ و توانایی‌ بدنی محدود دارد، می‌تواند یک امتیاز محسوب شود. لوگان، شخصیت اصلی کتاب ارتقا، در معرض چنین رویدادی قرار می‌گیرد که می‌تواند سرنوشت او و بشریت را تغییر دهد. او به‌طور ناگهانی قابلیت‌هایی ابرانسانی پیدا کرده و به‌ظاهر غیر ممکن‌های زندگی‌اش را تجربه می‌کند، اما مشخص نیست در پشت پرده‌ی این اتفاق چه کسانی در پی تغییر سازوکار ذهن او هستند. رمان ارتقا، اثر بلیک کراوچ، جزو پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز بوده است.

درباره‌ی کتاب ارتقا

آیا انسان می‌تواند قدمی در راه تکامل خود بردارد و قابلیت‌هایش را به طرز چشمگیری ارتقا بدهد؟ تصور کنید حافظه‌ای به‌اندازه‌ی ابرکامپیوترهای ساخت بشر داشتید یا بدنتان به خواب کمتری نیاز داشت. آن‌وقت می‌توانستید چه دستاوردهایی داشته باشید؟ آیا تغییر توانمندی‌های شما می‌توانست سرنوشت انسان‌های دیگر را تغییر دهد؟ شخصیت اصلی رمان ارتقا (Upgrade: A Novel)، نوشته‌ی بلیک کراوچ (Blake Crouch) به چنین توانمندی غیر قابل باوری رسیده است.

لوگان ابتدا نمی‌داند این تغییر بر اساس یک تغییر ناگهانی ژنتیکی‌ست یا خیر. اما به‌مرور درمی‌یابد که مغز او برای اهدافی خطرناک هک شده است. با این‌حال او باید بتواند از اتفاقات خارج از اراده‌اش پیشگیری کند، حتی اگر به بهای این باشد که به موجودی غیر انسان بدل شود. او حالا در حال تجربه‌ی زیستی متفاوتی‌ست و جهان پیرامون برایش جلوه‌ی تازه‌ای پیدا کرده. لوگان فرصت مناسبی یافته تا در مواجهه با خطری که بشریت را تهدید می‌کند به راهکاری خارق‌العاده و عجیب دست یابد.

رمان ارتقا از دیگر آثار پرطرفدار بلیک کراوچ با ترجمه‌ی هادی سالارزهی‌ست که از سوی نشر نون منتشر شده است. منتقدان و اهالی ادبیات به علت اینکه کتاب حاضر توانسته یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های بشر یعنی داشتن قابلیت‌های فراانسانی را به زیبایی به تصویر بکشد آن را اثری شگفت‌انگیز و رازآلود دانسته‌اند.

نکوداشت‌های کتاب ارتقا

  • رمانی چالش‌برانگیز و میخکوب‌کننده که علاقه‌مندان به ژانرهای علمی‌تخیلی و ابرقهرمانی را مجذوب خود می‌کند. (بوک‌لیست)
  • بسیار هوشمندانه، با پیچیدگی‌های داستانی و پایانی شگفت‌انگیز (نیویورک تایمز)
  • رمانی رازآلود، خیره‌کننده و بی‌نهایت تاثیرگذار که ماهیت انسان بودن را مورد تحلیل قرار می‌دهد. (الکس مایکلیدیس)
  • خیلی سرگرم کننده است... بلیک کراچ می‌داند چگونه تعقیب و گریز را در داستانش شکل دهد. (NPR)
  • رمان ارتقا بهترین اثر از این نویسنده‌ی خلاق و با استعداد است. (Publishers Weekly)

کتاب ارتقا مناسب چه کسانی است؟

این رمان مناسب به کسانی که به ژانر علمی تخیلی و رمان‌های ابرقهرمانی علاقه دارند، توصیه می‌شود.

با بلیک کراوچ بیشتر آشنا شویم

بلیک کراوچ، زاده‌ی 1978، رمان‌نویس و فیلمنامه‌نویس مشهور امریکایی‌ست. از دیگر رمان‌های پرفروش او که به فارسی ترجمه‌شده باید به «ماده‌ی تاریک» و «بازگشت» که یک کتاب علمی‌تخیلی درباره‌ی حافظه است، اشاره کرد. او هم‌اکنون در ایالت کلرادو زندگی می‌کند.

در بخشی از کتاب ارتقا می‌خوانیم

داروی اینترفرون گاما و چند نمونه داروی ضدویروسی جدید برایم تجویز کردند. یک شب دیگر هم مانند گذشته تب کردم، اما بعد از آن به‌سرعت وضعیتم رو به بهبود می‌رفت. انرژی‌ام داشت برمی‌گشت. اشتهایم باز شده بود. دیگر می‌توانستم شب‌ها بخوابم.

سه روز نگذشته از شر تمام باندپیچی‌ها خلاص شدم. پارگی‌های روی دست‌ها و پاهایم داشتند پوست‌پوست می‌شدند. دنده‌هایم درد می‌کرد، جرئت نمی‌کردم از روی تخت بلند شوم و کمی راه بروم؛ راهی هم نبود، فقط باید راهروی اتاق آی‌سی‌یو را می‌رفتم و برمی‌گشتم.

به جای دراز کشیدن روی روتختی تحقیرآمیزم، آرزو می‌کردم در یک وان واقعی دراز کشیده بودم. اما اجازه نمی‌دادند محفظه‌ام را ترک کنم. آن‌ها هیچ‌چیز در مورد گونۀ عجیب آنفلوانزایی که سیستم ژنتیکی من را هک کرده بود نمی‌دانستند، به همین دلیل هم دکتر سینگ ریسک نمی‌کرد. اگرچه هیچ علائمی نداشتم، اما هنوز ویروس زیر پوستم جریان داشت؛ یعنی می‌توانستم آن را به دیگران منتقل کنم.

روزهایم را با فیلم دیدن روی تبلتم یا تمرکز برای خواندن سپری می‌کردم. اما بیشتر وسواس داشتم که داس چه بلایی داشت سرم می‌آورد. بیمارستان اجازه نمی‌داد همسر و دخترم با لباس محافظ وارد اتاقک پلاستیکی من بشوند. دیگر یک هفته شده بود؛ اصرار کردم که بگذارند آن‌ها را ببینم. دختر چهارده‌ساله‌ام از در محفظۀ پلاستیکی داخل شد. لباس محافظ خیلی برایش گشاد بود. کیف برزنتی‌ای از شانه‌اش آویزان بود.

وقتی او را دیدم خنده‌ام گرفت. پنج روز بود که آن جا قرنطینه بودم و این اولین خندۀ واقعی‌ام بود. اما با وضعیتی که دنده‌های شکسته‌شده و ترک‌خورده‌ام داشتند، خوشحالی‌ام تبدیل به دردی زجرآور شد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ارتقا
نویسنده
مترجمهادی سالارزهی
ناشر چاپینشر نون
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات376
زبانفارسی
شابک978-622-7566-63-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
59000 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ارتقا

محمدعلی احمدپور
۱۴۰۱/۹/۵
اگر شما بجای لوگان شخصیت اصلی داستان بودین چکار میکردین؟؟!!!.... تنها خواهرتون رو میکشتین؟؟!!!.... یا ولش میکردین تا هر کاری که در توان داره انجام بده؟!!والبته دیگه هرچه باداباد.... انتخاب واقعا سختیه!!!البته شاید برای کسی که از بیرون ماجرا رو میبینه وپشت سر هم میگه (لنگش کن) آسون باشه اما اگر خودت رو واقعا جای اون بزاری مطمئنم که دیگه ساده نیست!!!بنظر من این کتاب رو میشه یک کتاب آموزشی هم برشمرد.. چون علاوه بر متهم کردن نژاد انسان به نابودی زیست بوم که واقعا بدرستی این حرف هیچ شکی نیست..!! ! نویسنده برای هرچه واقعی تر شدن کتابش وقت زیادی صرف یادگیری علم ژنتیک کرده که واقعا باید گفت کتاب بسبار پر محتواست.... اگر علمی، تخیلی میخونید پس نباید ارتقا رو از دست بدین...
M mohamadi
۱۴۰۱/۹/۶
من قبلاً کتاب ماده‌ی تاریک رو از بلیک کرواچ خونده‌ام و قلم و نوشتار علمی و تخیلی او رو واقعا دوست دارم و اگر کسی به دنبال یادگیری مطالب علمی و وسعت دادن به نگرش علمی و حتی اجتماعی خودش هست و تمایل داره که توانایی نگریستن به آینده رو پیدا کنه، با مفاهیم فیزیک به خصوص مباحث کوانتوم در بستر رمان مواجه بشه، پیشنهاد مطالعه این دو کتاب از بلیک کرواچ رو می‌دم.
سارا سوری
۱۴۰۱/۱۰/۱۲
حین خوندن کتاب به این موضوع فکر میکردم که احتمالا ویروس کرونا هم یه همچین ماجرایی داشته و کنترلش از دست خارج شده. به هر حال سوژه‌ی خوبی برای یک داستان بود. اما من کتاب ماده‌ی تاریک از همین نویسنده رو بیشتر پسندیدم
HamidReza Abedi
۱۴۰۱/۱۲/۸
عالی بود
داستان و سوژه‌ای خوب با پرداخت ونثری عالی
هم ماجراجوئی بود و هم علمی تخیلی
اطلاعات علمی خوبی داشت
دورنمایی از آینده بشریت در غیاب انسانیت
علی محمدیان
۱۴۰۲/۶/۱۱
رمانی بسیار جذاب و پیش بینی ناپذیر
خلاقانه و در این حال منطقی
با چاشنی عشق و دوست داشتن مخصوصا فصل آخر کتاب
فلسفه آخر کتاب رو هم دوست داشتم
زهرا بهرامی
۱۴۰۱/۱۰/۲۴
ترجمه خوبه. با وجودی که از مباحث علمیش زیاد سر درنمی آوردم ولی از داستانش خوشم اومد نتیجه ش رو دوست داشتم خیلی آموزنده و جالب بود
حسین
۱۴۰۲/۷/۲۶
من عاشق قلم بلیک کراوچ هستم هوش باورنکردنی این نویسنده که ذهن عاشقان رمان‌های علمی تخیلی را در مسیری شیرین قرار می‌دهد.
Arezuo Es,haghi
۱۴۰۱/۹/۵
عالی و پر از دانش و آگاهی، کتاب ماده تاریک هم واقعا زیبا بود، لطفا کتابهای دیگه این نویسنده رو ترجمه کنید سپاس
zeinab ghanbaryian
۱۴۰۲/۹/۱۰
خوب بود ولی انسان اینجا خیلی کوچیک شمرده شده بود
رها معصومی
۱۴۰۱/۸/۲۹
خیلی زیادی درباره ژن صحبت میکرد زیاد جالب نبود
آ
۱۴۰۱/۸/۲۵
خیلی خیلی خیلی خیلی باحال بود. دلم میخواد چندین بار بخونمش
مشاهده همه نظرات 11

راهنمای مطالعه کتاب ارتقا

برای دریافت کتاب ارتقا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.