معرفی و دانلود کتاب از سرزمین‌های انگور

عکس جلد کتاب از سرزمین‌های انگور
قیمت:
۴۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب از سرزمین‌های انگور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب از سرزمین‌های انگور و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب از سرزمین‌های انگور

کتاب از سرزمین‌های انگور نوشته‌ی پم مونیوس رایان اثر مشهوری محسوب می‌شود که تاکنون جوایز و افتخارات بسیاری به دست آورده است. این رمان با اشاره به وقایع تاریخی، زندگی دختری مکزیکی را به تصویر می‌کشد که در اوایل قرن بیستم به آمریکا مهاجرت می‌کند. این دختر نوجوان برای داشتن زندگی بهتر مسیر سختی را پیش رو دارد.

موضوع کتاب از سرزمین‌های انگور چیست؟

اسپرانزا فکر می‌کرد که همیشه در مزرعه‌ی خانواده‌اش در مکزیک زندگی خوبی خواهد داشت. او همیشه لباس‌های جذاب، خانه‌ای زیبا، خدمتکار و والدینی مهربان داشت تا این‌که فاجعه‌ای رخ می‌دهد و او و مادرش مجبور می‌شوند به کالیفرنیا فرار کنند و در اردوگاه کار مستقر شوند. اسپرانزا به هیچ‌وجه‌ آمادگی کار سخت و مشکلات مالی ناشی از رکود بزرگ را ندارد. البته این تمام اتفاقاتی نیست که در رمان از سرزمین‌های انگور (Esperanza rising) برای شخصیت اصلی داستان رخ می‌دهد، مادرش بیمار می‌شود و اسپرانزا باید هر چه زودتر راهی پیدا کند تا خود را از شرایط سخت نجات دهد؛ چرا که زندگی مادر وی به آن بستگی دارد.

پم مونیوس رایان (Pam Muñoz Ryan) شما را میهمان داستانی شگفت‌انگیز می‌کند که با الهام از وقایع تاریخی نوشته شده است. رمان از سرزمین‌های انگور اثر محبوبی در کشور آمریکا به شمار می‌آید و تاکنون تئاتر آن را بارها در این کشور اجرا کرده‌اند و فیلمی با همین نام نیز در سال 1999 با اقتباس از ماجراجویی‌های اسپرانزا ساخته شد.

افتخارات کتاب از سرزمین‌های انگور:

- برنده جایزه کتاب کودک جین آدامز سال 2001
- نامزد مدال خوانندگان جوان کالیفرنیا سال 2003
- برنده جایزه یادبود جودی لوپز برای ادبیات کودکان سال 2001
- برنده‌ی جایزه‌ی Pura Belpré سال 2002
- برنده‌ی Américas Award Honor Book
- برنده‌ی جایزه‌ی Willa Cather
- نامزد نهایی جایزه‌ی Los Angeles Times Book
- برنده‌ی جایزه‌ی ILA Notable Book
- یکی از 10 کتاب منتخب ALA برای نوجوانان
- یکی از 100 کتاب منتخب New York Public Library
- بهترین کتاب سال A Publishers Weekly

نکوداشت‌های کتاب از سرزمین‌های انگور:

- داستانی که با سبکی غنایی و افسانه‌مانند روایت می‌شود. (Publishers Weekly)
- این رمان به خوبی نوشته شده است در هر مجموعه‌ای جای می‌گیرد. (School Library Journal)
- داستانی جذاب که با زبانی شاعرانه نوشته شده است و کودکان را مجذوب خواهد کرد. (Booklist)

کتاب از سرزمین‌های انگور مناسب چه کسانی است؟

این داستان برای نوجوانان علاقه‌مند به روایت‌های تاریخی تجربه‌ی جذابی خواهد بود.

پم مونیوس رایان را بیشتر بشناسیم:

این نویسنده‌ی آمریکایی در سال 1951 در کالیفرنیا به دنیا آمد و از همان کودکی به جای وقت گذراندن با سایر هم‌سن و سال‌های خود بیشتر در کتابخانه‌ی مدرسه بود. او همچنین مدتی به موسیقی علاقه پیدا کرد و پیانو و ویولن می‌نواخت اما پس از عدم موفقیت در نوازندگی، فعالیت‌های موسیقی خود را کنار گذاشت. پم در سال 1975 با جیمز رایان ازدواج کرد و مدتی هم به تدریس مشغول شد. در همین ایام به نویسندگی نیز علاقه پیدا کرد، علاقه‌ای باعث شده است تاکنون بیش از چهل کتاب برای کودکان و نوجوانان بنویسند. از میان سایر آثار موفق پم مونیوس رایان می‌توان به مجموعه‌ی جذاب اکو اشاره کرد که در میان کتابخوانان ایرانی نیز طرفداران بسیاری دارد.

در بخشی از کتاب از سرزمین‌های انگور می‌خوانیم:

اسپرانزا عموهایش را دید که سوار بر اسب نزدیک می‌شدند و دوید تا به بقیه خبر بدهد. مامان روی پله‌های کابین دست‌به‌سینه منتظر بود؛ شبیه یک مجسمه‌ی خشمگین. آلفونسو، هورتنسیا و میگل هم نزدیک او ایستاده بودند.
«رامونا!» تیو مارکو، بدون این‌که از اسبش پیاده شود، گفت: «یه غم دیگه در مدت به این کوتاهی. ما عمیقاً متأسفیم.»

تیو لوییس گفت: «من اومده‌م تا یه فرصت دیگه بهت بدم. اگه به پیشنهاد من دوباره فکر کنی، یه خونه‌ی بزرگ‌تر و زیباتر می‌سازم و همه‌چیز رو دوباره می‌کارم. البته، اگه تو ترجیح بدی، می‌تونی این‌جا با خدمتکارها زندگی کنی، تا وقتی که یه تراژدی دیگه برای خونه‌ی اون‌ها هم اتفاق نیفتاده! هیچ خونه‌ی اربابی یا زمینی وجود نداره که اون‌ها بتونن توش کار کنن، پس می‌بینی که زندگی و کار خیلی‌ها به تو بستگی داره و من مطمئنم که تو صلاح اسپرانزا رو می‌خوای، این‌طور نیست؟»

مامان چند دقیقه سکوت کرد. سرش را گرداند و به خدمتکاران که دورش جمع شده بودند نگاه کرد. دیگر چهره‌اش خیلی خشمگین به نظر نمی‌رسید. چشمانش خیس بود. اسپرانزا با خودش فکر کرد که وقتی مامان به تیو لوییس نه بگوید، خدمتکاران کجا می‌روند؟

مامان به اسپرانزا نگاه کرد، با چشمانی که می‌گفتند من رو ببخش. بعد سرش را پایین انداخت و به زمین خیره شد. گفت: «به پیشنهادت فکر می‌کنم.»

تیو لوییس لبخند زد. «خوشحالم! تردیدی ندارم که تو تصمیم درست رو می‌گیری. چند روز دیگه برای شنیدن جوابت برمی‌گردم.»

فهرست مطالب کتاب

آگوئاسکالیِنتِس، مکزیک 1924
LAS UVAS / انگورها / شش سال بعد
LAS PAPAYAS / پاپایاها
LOS HIGOS / انجیرها
LAS GUAYABAS / گواواها
LOS MELONES / طالبی‌ها
LAS CEBOLLAS / پیازها
LAS ALMENDRAS / بادام‌ها
LAS CIRUELAS / آلوها
LAS PAPAS / سیب‌زمینی‌ها
LOS AGUACATES / آووکادوها
LOS ESPÁRRAGOS / مارچوبه‌ها
LOS DURAZNOS / هلوها
LAS UVAS / انگورها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب از سرزمین‌های انگور
نویسنده
مترجمصبا زردکانلو
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات175
زبانفارسی
شابک978-600-462-476-3
موضوع کتابکتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب از سرزمین‌های انگور

Omid Omid
۱۳۹۹/۱۱/۸
کلمات زیادی از کتاب ترجمه نشده و به. زبان اسپانیاییه. مثلا سنیور و سنیورا به معنای خانم و آقاست و ابولیتا به معنای مادر بزرگ و تیو به معنای عمو هستش. در ظمن، Qué pasó, niña به معنای چی شده نیست بلکع به معنای (چی شده، دختر؟) هست. چون که niña به معنی دختره. این فقط چند نمونه‌اش بود. حتی جملاتی هم به زبان اسپانیاییه! دلیل نمیشه وقتی نمی‌تونین یه کتاب رو درست ترجمه کنین ارزش کتاب رو پایین بیارین.
Nano.R
۱۴۰۰/۳/۲۹
به نظرم کتاب خوب و جالبه، و ارزش خوندن داره
کلماتی که ترجمه نشده معنی‌اش گذاشته شده و در کل مشکلی تو فهم متن ایجاد نمیکنه
من از خوندنش لذت بردم
مشاهده همه نظرات 2

راهنمای مطالعه کتاب از سرزمین‌های انگور

برای دریافت کتاب از سرزمین‌های انگور و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.