معرفی و دانلود کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: بیماری‌های بدخیم فکین

برای دانلود قانونی کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: بیماری‌های بدخیم فکین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: بیماری‌های بدخیم فکین و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: بیماری‌های بدخیم فکین

کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: بیماری‌های بدخیم فکین تألیف استوارت سی. وایت و مایکل جی. فارو، به سرطان‌های بدخیم ناحیه فک و صورت اشاره می‌کند و می‌کوشد نحوه‌ی معاینه و تصویربرداری از آن‌ها را توضیح دهد. این منبع، مکانیسم کارسینوم‌ها، سارکوماها، تومورهای متاستاتیک و دیگر بدخیمی‌های فکین را تشریح می‌کند و از فرآیند رادیولوژی تشخیصی آن‌ها می‌گوید.

درباره‌ی کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: بیماری‌های بدخیم فکین

زمانی که بافت‌های بدن انسان به‌صورت نامتوازن و کنترل نشده رشد کنند، تومور شکل می‌گیرد. تفاوت تومور خوش‌خیم و بدخیم، عموماً در سرعت رشد و میل تهاجمی آن‌هاست. نوع بدخیم با سرعت بیشتر بزرگ می‌شود و میل دارد به بافت‌های مجاور و حتی دوردست برود. به‌همین‌دلیل خطر این بیماری بسیار بالاست و به‌شدت جان بیمار را تهدید می‌کند. یکی از بافت‌هایی که مستعد بروز سرطان‌های بدخیم است، دهان و نواحی مجاور آن است. از سوی دیگر، همیشه این احتمال وجود دارد که سلول‌های سرطانی دیگر نقاط بدن، به دهان متاستاز کنند. بنابراین دندان‌پزشکان باید به خوبی با نشانه‌ها و علائم این بیماری آشنا باشند تا در صورت مواجه‌شدن با آن بتوانند خیلی سریع آن را تشخیص دهند. کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: بیماری‌های بدخیم فکین (White and Pharoah's Oral Radiology: Malignant Neoplasms) تألیف استوارت سی. وایت (Stuart White) و مایکل جی. فارو (Michael Pharoah) همین موضوع را تشریح می‌کند و شیوه‌ی معاینه و تصویربرداری از سرطان‌های این ناحیه را آموزش می‌دهد. این منبع مهم، اصلی‌ترین علائم کلینیکی تومورهای بدخیم را مرور می‌کند و توضیح می‌دهد که دندان‌پزشک چطور باید آن موضع را زیر نظر بگیرد.

سرطان فک از شایع‌ترین انواع سرطان‌ها به شمار می‌رود. پزشکان تومورهای بدخیم این ناحیه را به چهار دسته‌ی کلی تقسیم می‌کنند: کارسینوم، سارکوما، تومورهای متاستاتیک و بدخیمی‌های سیستماتیک هماتوپوئتیک. استوارت سی. وایت و مایکل جی. فارو در کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: بیماری‌های بدخیم فکین به همه‌ی این دسته‌ها اشاره می‌کنند و منشأ و دلایل بروز آن‌ها را شرح می‌دهند. همین‌طور شیوه‌های تصویربرداری تشخیصی هر یک از آن‌ها را نیز توضیح می‌دهند.

کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: بیماری‌های بدخیم فکین را محمدامین توکلی، حورا السادات هادیان، سولماز ولیزاده و مهدی ولیزاده برای انتشارات تیمورزاده ترجمه کرده‌اند.

درباره‌ی مجموعه‌ی اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو

اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو (White and Pharoah's Oral Radiology: Principles and Interpretation)، مجموعه کتاب‌هایی آموزشی از دکتر استوارت سی. وایت و دکتر مایکل جی. فارو هستند که روی مبحث رادیوگرافی دهان متمرکز هستند و مبانی آن را آموزش می‌دهند. این کتاب‌ها که از مهم‌ترین منابع درسی دندانپزشکی به‌حساب می‌آیند، درباره‌ی آناتومی و شیوه‌های تصویربرداری نواحی فک و دهان صحبت می‌کنند و نحوه‌ی تشخیص و تفسیر انواع بیماری‌های این ناحیه را توضیح می‌دهند. از این مجموعه تاکنون چندین کتاب منتشر شده که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به «بیماری‌های سیستمیک»،‌ «تروما»،‌ «تصاویر و آناتومی خارج دهانی»، «توموگرافی کامپیوتری» و «تومورهای خوش‌خیم» اشاره نمود.

کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: بیماری‌های بدخیم فکین برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب از منابع اصلی رشته‌هایی همچون دندان‌پزشکی و رادیولوژی است و مطالعه‌ی آن به دانشجویان این رشته‌ها توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: بیماری‌های بدخیم فکین می‌خوانیم

نمای اولیه اسکواموس سل کارسینوما به‌صورت لکه‌های نامنظم سفید یا قرمز رنگ (یا mixed) در اپی‌تلیوم مبتلا است. با گذشت زمان، این ضایعات، تشکیل زخم مرکزی را نشان می‌دهند؛ سفتی بوردر یا لبه‌های برگشته بیانگر دست‌اندازی محیطی سلول‌های بدخیم، انفیلتراسیون قابل لمس به عضله یا استخوان مجاور است. درد می‌تواند متغیر باشد و لنفادنوپاتی موضعی می‌تواند به‌صورت گره‌های لنفاوی با قوام سفت که ممکن است به ساختار زیرین چسبیده یا نچسبیده باشند، وجود داشته باشد.

تظاهرات کلینیکی دیگر شامل: وجود توده بافت نرم، پاراستزی، آناستزی، دیس‌استزی، درد، بوی بد، تریسموس، لقی شدید دندان‌ها یا خونریزی است. ضایعات بزرگ باعث بسته‌شدن راه هوایی و شیپور استاش (که باعث کم‌شدن شنوایی می‌شود) و یا نازوفارنکس می‌گردند. بیماران اغلب از کم‌شدن وزن و بی‌حالی شکایت دارند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 24: بیماری‌های بدخیم فکین
مکانیسم بیماری
تظاهرات کلینیکی
تصویربرداری‌های کاربردی تشخیصی
کارسینوم‌ها
تومورهای متاستاتیک
سارکوماها
بدخیمی‌های سیستم هماتوپوئتیک
رادیولوژی دندانی در بازماندگان سرطانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: بیماری‌های بدخیم فکین
نویسنده،
مترجممحمدامین توکلی، حورا السادات هادیان، سولماز ولیزاده، مهدی ولیزاده
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات40
زبانفارسی
شابک978-600-238-490-4
موضوع کتابکتاب‌های سلامتی و بهداشت، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۹۰۰۰ ۱۴,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

کتاب‌های مرتبط

مشاهده همه ›

راهنمای مطالعه کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: بیماری‌های بدخیم فکین

برای دریافت کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: بیماری‌های بدخیم فکین و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.