معرفی و دانلود کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تصویربرداری با فیلم

برای دانلود قانونی کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تصویربرداری با فیلم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تصویربرداری با فیلم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تصویربرداری با فیلم

کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تصویربرداری با فیلم به پیچیدگی‌های رادیوگرافی مبتنی بر فیلم می‌پردازد و به‌صورت گام‌به‌گام مراحل عکس‌برداری با کیفیت بالا را برای ارزیابی دقیق توضیح می‌دهد. استوارت سی. وایت و مایکل جی. فارو با استفاده از تخصص و تجربه‌ای که در این زمینه دارند، به بررسی دقیق و علمی تصویربرداری دهان به‌وسیله‌ی فیلم می‌پردازند و نکات مهمی را در اختیار خوانندگان قرار می‌دهند.

درباره‌ی کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تصویربرداری با فیلم

عکس‌برداری با فیلم در زمینه رادیولوژی دهان شامل استفاده از فیلم عکاسی سنتی برای تصویربرداری رادیوگرافی از ناحیه دهان، فک و صورت است. رادیوگرافی مبتنی بر فیلم، پیش از استفاده‌ی گسترده از فناوری‌های تصویربرداری دیجیتال، یک روش اصلی برای تصویربرداری و تجسم ساختارهای داخلی دهان، دندان‌ها و استخوان فک بوده است. بنابراین درک فرایند تصویربرداری با فیلم در رادیولوژی دهان توسط متخصصان دندان‌پزشکی، برای فهم پیشرفت تاریخی تصویربرداری رادیوگرافی و تأثیر آن بر رویه‌های دندانپزشکی مدرن، یک ضرورت به‌حساب می‌آید.

استوارت سی. وایت (Stuart C. White) و مایکل جی. فارو (Michael J. Pharoah) در کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تصویربرداری با فیلم (Oral radiology: principles and interpretation: Shooting with film) به فرایند تصویربرداری با فیلم به‌کمک دستگاه تخصصی اشعه ایکس می‌پردازند. به اعتقاد نویسندگان کتاب، تصویربرداری با فیلم برای سال‌ها روش استانداردی برای گرفتن تصاویر رادیوگرافی بود، اما ظهور تصویربرداری دیجیتال، انقلابی در زمینه رادیولوژی دهان ایجاد کرد. به گفته‌ی آن‌ها، با وجود پذیرش گسترده رادیوگرافی دیجیتال، اهمیت تاریخی عکسبرداری با فیلم در رادیولوژی دهان را نباید نادیده گرفت؛ زیرا درک اصول و تکنیک‌های رادیوگرافی مبتنی بر فیلم، بینش ارزشمندی را در مورد تکامل تصویربرداری رادیوگرافی و تأثیر آن بر تشخیص و درمان بیماری‌های دهان، فک و صورت ارائه خواهد داد.

حورا السادات هادیان، سولماز ولیزاده، مهدی ولیزاده و محمدامین توکلی، مترجمان این کتاب، سعی کرده‌اند با ترجمه‌ای روان و ساده، نکات ارزشمند کتاب را به مخاطب منتقل کنند. کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تصویربرداری با فیلم توسط انتشارات تیمورزاده منتشر شده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو

انتشارات تیمورزاده، مجموعه کتاب‌های اصول و تفسیر رادیولوژی دهان، وایت فارو را که شامل کتاب‌های گوناگون با موضوعات مختلف در حوزه‌ی رادیوگرافی دهان می‌شود، منتشر کرده است.این مجموعه تلاش دارد تا اطلاعات و نکات تخصصی درباره‌ی نحوه‌ی بررسی بیماری‌های فک و دهان، سینوس‌های اطراف بینی و... را از طریق رادیوگرافی آموزش دهد. این مجموعه با هدف آشنایی دانشجویان و متخصصان دندانپزشکی با مباحث متنوع و گوناگون مرتبط به سلامت دهان و دندان آماده شده است. از جمله عناوینی که ذیل این مجموعه منتشر شده می‌توان به «بیماری‌‌های سیستمیک»،‌ «تصویربرداری دیجیتال»،‌ «سیست‌ها»، «آناتومی داخل دهان»، «تصویربرداری با فیلم»،‌ «ناهنجاری‌های دندانی» و ... اشاره کرد.

کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تصویربرداری با فیلم برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب برای رادیولوژیست‌ها، تکنسین‌های بهداشت دهان و دندان، دانشجویان دندان‌پزشکی و دندان‌پزشکان مناسب است.

فهرست مطالب کتاب

فصل 5: تصویربرداری با فیلم
فیلم اشعه X
تشکیل تصویر نهفته
محلول‌های ظهور و ثبوت
تجهیزات و تاریک‌خانه
مراحل ظهور و ثبوت به روش دستی
عوامل شیمیایی ظهور و ثبوت سریع
تعویض محلول‌ها
ظهور و ثبوت خودکار فیلم
کنترل مواد زائد رادیوگرافی
مشخصات تصویر
علت‌های شایع رادیوگرافی‌های معیوب
مانت‌کردن رادیوگرافی‌ها
رادیوگرافی‌های دوپلیکت یا نسخه‌برداری
شارپنس و رزولوشن

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تصویربرداری با فیلم
نویسنده،
مترجمحورا السادات هادیان، سولماز ولیزاده، مهدی ولیزاده، محمدامین توکلی
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات35
زبانفارسی
شابک978-600-238-478-2
موضوع کتابکتاب‌های سلامتی و بهداشت، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۹۰۰۰ ۱۴,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

کتاب‌های مرتبط

مشاهده همه ›

راهنمای مطالعه کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تصویربرداری با فیلم

برای دریافت کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تصویربرداری با فیلم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.