معرفی و دانلود کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تضمین کیفیت رادیوگرافی و کنترل عفونت، تجویز تصاویر تشخیصی

برای دانلود قانونی کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تضمین کیفیت رادیوگرافی و کنترل عفونت، تجویز تصاویر تشخیصی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تضمین کیفیت رادیوگرافی و کنترل عفونت، تجویز تصاویر تشخیصی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تضمین کیفیت رادیوگرافی و کنترل عفونت، تجویز تصاویر تشخیصی

کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تضمین کیفیت رادیوگرافی و کنترل عفونت، تجویز تصاویر تشخیصی تألیف استوارت سی. وایت و مایکل جی. فارو، به مسأله‌ی بالاتر بردن کیفیت تصاویر رادیولوژی می‌پردازد و راهکارها و نکاتی را گوشزد می‌کند تا بتوان به بهترین عکس‌ها دست یافت. این راهنما به نقش تصاویر در تشخیص و کنترل بیماری‌های دهان و دندان هم اشاره می‌کند و اصول تجویز عکس‌برداری و همین‌طور شیوه‌ی بررسی و تشخیص عکس‌ها را آموزش می‌دهد.

درباره‌ی کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تضمین کیفیت رادیوگرافی و کنترل عفونت، تجویز تصاویر تشخیصی

اکثر دندان‌پزشکان در مرحله‌ی اول درمان، به تصاویر رادیوگرافی احتیاج دارند. این عکس‌ها به پزشک کمک می‌کنند تا از وضعیت بیماری اطلاع بیشتری به‌دست آورند و تشخیص درست‌تری بدهد. اما گاهی پیش می‌آید که تصاویر رادیولوژی کیفیت مناسبی ندارند. در این حالت احتمال اینکه پزشک اشتباه کند و تشخیص نادرستی بدهد، وجود دارد. اما با رعایت برخی از نکات و اصول می‌توان کیفیت تصاویر را افزایش داد و به دنبال آن از احتمال خطا کم کرد. کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تضمین کیفیت رادیوگرافی و کنترل عفونت، تجویز تصاویر تشخیصی (White and Pharoah's Oral Radiology: Quality Assurance and Infection Control) تألیف استوارت سی. وایت (Stuart White) و مایکل جی. فارو (Michael Pharoah) دقیقاً به همین موضوع پرداخته و می‌کوشد راهکارهایی کاربردی در این زمینه بدهد. به این منظور کتاب برنامه‌هایی روزانه و هفتگی پیشنهاد می‌کند که باعث می‌شوند کیفیت تصاویر رادیولوژی و معاینه‌ی پزشک تا حد زیادی بهبود یابند.

استوارت سی. وایت و مایکل جی. فارو در بخش دوم کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تضمین کیفیت رادیوگرافی و کنترل عفونت، تجویز تصاویر تشخیصی، نقش تصاویر رادیولوژی را در تشخیص و کنترل انواع بیماری‌ها توضیح می‌دهند و می‌گویند که چطور باید این عکس‌ها را تفسیر و بررسی کرد. آن‌ها همین‌طور در مورد اصول تجویز این تصاویر تشخیصی نیز بحث می‌کنند.

کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تضمین کیفیت رادیوگرافی و کنترل عفونت، تجویز تصاویر تشخیصی را حورا السادات هادیان، سولماز ولیزاده، مهدی ولیزاده و محمدامین توکلی ترجمه کرده‌اند و انتشارات تیمورزاده به چاپ رسانده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو

اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو (White and Pharoah's Oral Radiology: Principles and Interpretation)، مجموعه کتاب‌هایی آموزشی از دکتر استوارت سی. وایت و دکتر مایکل جی. فارو هستند که بر مبحث رادیوگرافی دهان تمرکز دارند و مبانی آن را آموزش می‌دهند. این کتاب‌ها که از مهم‌ترین منابع درسی دندانپزشکی به‌شمار می‌روند، درباره‌ی آناتومی و شیوه‌های تصویربرداری نواحی فک و دهان صحبت می‌کنند و نحوه‌ی تشخیص و تفسیر انواع بیماری‌های این ناحیه را توضیح می‌دهند. از این مجموعه تاکنون چندین کتاب منتشر شده که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به «بیماری‌های سیستمیک»،‌ «تروما»،‌ «تصاویر و آناتومی خارج دهانی»، «توموگرافی کامپیوتری» و «تومورهای خوش‌خیم» اشاره کرد.

کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تضمین کیفیت رادیوگرافی و کنترل عفونت، تجویز تصاویر تشخیصی برای چه کسانی مناسب است؟

این اثر یکی از منابع رشته‌های دندان‌پزشکی و رادیولوژی به‌حساب می‌آید. دانشجویان این دو رشته و فعالان این حوزه‌ها می‌توانند این کتاب را مطالعه نمایند.

در بخشی از کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تضمین کیفیت رادیوگرافی و کنترل عفونت، تجویز تصاویر تشخیصی می‌خوانیم

سطوح تماس کلینیکی، سطوحی هستند که می‌توانند با دستکش دست یا ابزاری که به داخل دهان می‌روند در تماس باشند. این‌ها عبارت است از ماشین اشعه X و پنل کنترل، کامپیوتر مجاور صندلی بیمار، ابزار تنظیم پرتو، صندلی دندانپزشکی و نگه‌دارنده سر، جلیقه سربی، گلوبند سربی و سطوحی که بر روی آن فیلم قرار می‌گیرد. CDC این موارد را به‌عنوان موارد غیرضروری دسته‌بندی کرده است. این‌ها مواردی هستند که می‌توانند در تماس با بزاق، خون و یا پوست سالم و نه غشاهای مخاطی دهان قرار گیرند. هدف جلوگیری از انتقال آلودگی تا حدودی با ضدعفونی کردن کلیه سطوح و استفاده از موانعی برای جداسازی تجهیزات از تماس مستقیم، برآورده می‌شود. موانع ساخته‌شده از پوشش‌های پلاستیکی شفاف، هنگامی که صدمه می‌بینند و به‌طور معمول پس از هر بیمار، باید تعویض شوند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 15: تضمین کیفیت رادیوگرافی و کنترل عفونت
تضمین کیفیت رادیوگرافی
کنترل عفونت
فصل 16: تجویز تصاویر تشخیصی
نقش تصاویر رادیوگرافی در تشخیص و کنترل بیماری
بررسی‌های رادیوگرافیک
اصول تجویز تصویرهای تشخیصی
کاربرد اصول راهنما در تجویز تصاویر تشخیصی دندانی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تضمین کیفیت رادیوگرافی و کنترل عفونت، تجویز تصاویر تشخیصی
نویسنده،
مترجمحورا السادات هادیان، سولماز ولیزاده، مهدی ولیزاده، محمدامین توکلی
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات37
زبانفارسی
شابک978-600-238-484-3
موضوع کتابکتاب‌های سلامتی و بهداشت، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۹۰۰۰ ۱۴,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

کتاب‌های مرتبط

مشاهده همه ›

راهنمای مطالعه کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تضمین کیفیت رادیوگرافی و کنترل عفونت، تجویز تصاویر تشخیصی

برای دریافت کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تضمین کیفیت رادیوگرافی و کنترل عفونت، تجویز تصاویر تشخیصی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.