معرفی و دانلود کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تومورهای خوش خیم

برای دانلود قانونی کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تومورهای خوش خیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تومورهای خوش خیم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تومورهای خوش خیم

کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تومورهای خوش خیم نوشته‌ی استوارت سی. وایت و مایکل جی. فارو، به انواع تومورهای خوش خیم ناحیه‌ی دهان، فک و صورت می‌پردازد و مکانیسم این نوع بیماری‌ها را توضیح می‌دهد. این راهنما، شیوه‌های معاینه و تصویربرداری از این بیماری‌ها را تشریح می‌کند و نحوه‌ی تفسیر عکس‌های آن‌ها را به مخاطبان می‌آموزد.

درباره‌ی کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تومورهای خوش خیم

یکی از بیماری‌هایی که امکان دارد افراد با آن مواجه شوند، رشد تومورهای خوش‌خیم است. این تومورها، بافت‌هایی ناهمگن و ناهماهنگ هستند که ممکن است در هر یک از ارگان‌های بدن، ازجمله در دهان و صورت به وجود آیند. شاخصه‌ی اصلی این تومورها این است که درد ندارند، به‌کندی رشد می‌کنند و تمایلی به متاستاز و تهدید ارگان‌های حیاتی نخواهند داشت. بااین‌وجود این احتمال وجود دارد که به‌شدت بزرگ شوند. در صورت وقوع این بیماری، یکی از شیوه‌های مؤثر برای معاینه و تشخیص، استفاده از عکس‌های رادیولوژی است. کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تومورهای خوش خیم (White and Pharoah's Oral Radiology: Benign Tumors and Neoplasms) نوشته‌ی استوارت سی. وایت (Stuart White) و مایکل جی. فارو (Michael Pharoah) یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین منابعی است که می‌کوشد این نوع بیماری را تشریح کند و شیوه‌ی تشخیص آن را توضیح دهد. در این کتاب شما با علائم انواع تومورهای خوش‌خیم ناحیه‌ی صورت و دهان آشنا خواهید شد و نحوه‌ی عکس‌برداری از آن‌ها را خواهید آموخت.

زمانی که پزشک با یک تومور در ناحیه‌ی دهان روبه‌رو می‌شود، در وهله‌ی اول دستور معاینه‌ی رادیولوژیک را می‌دهد. پزشک، بسته به موقعیت و وسعت تومور و اینکه از بافت نرم به استخوان رسیده یا برعکس، نوع رادیولوژی را مشخص می‌کند و در مورد مسیر درمانی تصمیم می‌گیرد. استوارت سی. وایت و مایکل جی. فارو در کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تومورهای خوش خیم، مکانیسم‌های این بیماری را توضیح می‌دهند و می‌گویند که چطور باید با آن مواجه شد. آن‌ها در مورد نماهای تصویربرداری هم صحبت می‌کنند و تفسیر کردن تصاویر را آموزش می‌دهند.

کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تومورهای خوش خیم را حورا السادات هادیان، سولماز ولیزاده، مهدی ولیزاده و محمدامین توکلی ترجمه کرده‌اند و انتشارات تیمورزاده آن را به چاپ رسانده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو

اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو (White and Pharoah's Oral Radiology: Principles and Interpretation)، مجموعه کتاب‌هایی آموزشی از دکتر استوارت سی. وایت و دکتر مایکل جی. فارو هستند که بر مبحث رادیوگرافی دهان متمرکز شده‌اند و مبانی آن را آموزش می‌دهند. این کتاب‌ها که از مهم‌ترین منابع درسی دندانپزشکی به‌حساب می‌آیند، درباره‌ی آناتومی و شیوه‌های تصویربرداری نواحی فک و دهان صحبت می‌کنند و نحوه‌ی تشخیص و تفسیر انواع بیماری‌های این ناحیه را توضیح می‌دهند. از این مجموعه تاکنون چندین کتاب منتشر شده که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به «بیماری‌های سیستمیک»،‌ «تروما»،‌ «تصاویر و آناتومی خارج دهانی»، «توموگرافی کامپیوتری» و «تومورهای خوش‌خیم» اشاره کرد.

کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تومورهای خوش خیم برای چه کسانی مناسب است؟

دانشجویان رشته‌های دندان‌پزشکی و رادیولوژی می‌توانند این مرجع مهم و کاربردی را مطالعه کنند.

در بخشی از کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تومورهای خوش خیم می‌خوانیم

هایپراستوزها به‌طور شایع می‌توانند در سطح با کال زایده آلوئولار ماگزیلاری و معمولا در ناحیه کانین یا مولر تکامل یابند. همچنین ممکن است در سطح پالاتال یا کرست و به میزان کمتر در زایده آلوئولار مندیبل ایجاد شوند. آن‌ها گاهی اوقات روی کرست و زیر پونتیک یک بریج ثابت رشد می‌کنند. اگزوستوزها در قیاس با توروس‌های مندیبولار یا کامی شیوع کمتری دارند، می‌توانند دارای اندازه بزرگی بوده و ممکن است به‌صورت منفرد یا متعدد باشند. آن‌ها برآمدگی‌هایی ندولار، پایه‌دار یا مسطح در سطح استخوان هستند. آن‌ها توسط مخاط نرمال پوشیده شده‌اند و در لمس به سختی استخوان هستند. مطالعاتی که به چاپ رسیده شیوع غالب در مردان و افزایش فرکانس با بالا رفتن سن را پیشنهاد می‌کنند.

فهرست مطالب کتاب

فصل 22: تومورهای خوش‌خیم
مکانیسم بیماری
تظاهرات کلینیکی
معاینه تصویربرداری
نماهای تصویربرداری
هایپرپلازی‌ها
تومورهاهی غیرادنتوژنیک خوش‌خیم

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تومورهای خوش خیم
نویسنده،
مترجمحورا السادات هادیان، سولماز ولیزاده، مهدی ولیزاده، محمدامین توکلی
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات62
زبانفارسی
شابک978-600-238-488-1
موضوع کتابکتاب‌های سلامتی و بهداشت، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۹۰۰۰ ۱۴,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

کتاب‌های مرتبط

مشاهده همه ›

راهنمای مطالعه کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تومورهای خوش خیم

برای دریافت کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: تومورهای خوش خیم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.