معرفی و دانلود کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: توموگرافی کامپیوتری با پرتوی مخروطی

برای دانلود قانونی کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: توموگرافی کامپیوتری با پرتوی مخروطی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: توموگرافی کامپیوتری با پرتوی مخروطی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: توموگرافی کامپیوتری با پرتوی مخروطی

کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: توموگرافی کامپیوتری با پرتوی مخروطی، کتابی است مرجع برای دانشجویان و فارغ‌التحصیل‌های رشته‌ دندان پزشکی و رادیولوژی. نویسندگان این کتاب دکتر استوارت سی وایت و دکتر مایکل جی فارو هستند. این اثر به بیان ملاحظات کلینیکی برای تصویربرداری و توموگرافی کامپیوتری با پرتوی مخروطی می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: توموگرافی کامپیوتری با پرتوی مخروطی

کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: توموگرافی کامپیوتری با پرتوی مخروطی (White and Pharoah’s Oral Radiology)، منبعی است سرشار از اطلاعات سودمند و ضروری برای فعالانِ حوزه بهداشتِ دهان و دندان. این کتاب را دکتر استوارت سی وایت (White, Stuart C) و دکتر مایکل جی فارو (Pharoah, M.J) به رشته تحریر درآورده‌اند. کتابی که از آن صحبت می‌‌کنیم شیوه‌های نوین و کاربردیِ تفسیر رادیولوژی دهان را به مخاطب آموزش می‌دهد. مطالب کتاب با توضیحاتی درباره‌ی مفهوم رادیولوژی دهان آغاز می‌شود. سپس نویسنده‌های کتاب به روش‌هایی برای توموگرافی کامپیوتری با پرتوی مخروطی اشاره می‌کنند و در ادامه توضیح می‌دهند منظور از توموگرافی کامپیوتری با اشعه مخروطی، روشی است برای تصویربرداری سه‌بعدی دندانپزشکی. با توجه به آنچه استوارت سی وایت و مایکل جی فارو در این کتاب بیان کرده‌اند، روش توموگرافی کامپیوتری، شیوه‌ای نوین برای تصویربرداری دهان و دندان به‌حساب می‌آید. به همین دلیل نیز در این کتاب، روش‌های جدیدی برای بررسی و تفسیر رادیولوژی دهان مطرح شده است.

نویسنده‌های کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو، به این نکته اشاره می‌کنند که توموگرافی کامپیوتری با پرتوهای مخروطی، فایده‌های بی‌شماری نسبت به روش‌های سنتی دارد. در این زمینه می‌توان به مواردی همچون دقت چشمگیر و سرعت بیشتر اسکن، مدل‌های خاصِ تصویربرداری و کاهش ضریب‌خطا، اشاره کرد. در اثر پیش رو تصویر روشنی از اصول تصویربرداری دهان و دندان به مخاطب آموزش داده شده که به دانشجویان و افراد فعال در این زمینه کمک شایانی می‌کند. اصول تصویربرداری سی.‌ی‌.‌سی.‌تی (CBCT)، یکی از مهم‌ترین فصل‌های کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو به‌حساب می‌آید. اجزای تهیه تصویر، ملاحظات کلینیکی، آرتیفکت‌های تصویر، نکات قوت و محدودیت‌ها، ازجمله مطالبی هستند که در این کتاب درباره‌ی‌ آن‌ها بحث می‌شود.

مراحل نمایش داده‌های حجمی، گزارش تفسیری و کاربردهای تَسک‌ اِسپِسِفیک (TaskSpecific)، از دیگر بخش‌هایی هستند که در این کتاب خودنمایی می‌کنند. اطلاعاتی که به آن‌ها اشاره کردیم، در پایان هر فصل، جمع‌بندی شده‌اند. این روش کمک می‌کند تا خلاصه‌ای جامع و کاربردی از اطلاعات کتاب در اختیار خواننده قرار بگیرد.

کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو را انتشارات تیمورزاده روانه بازار نشر کرده است. حورا السادات هادیان، سولماز ولیزاده، مهدی ولیزاده، محمدامین توکلی، کار ترجمه و برگردان اثر را برعهده داشته‌اند.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو

انتشارات تیمورزاده، مجموعه کتاب‌های اصول و تفسیر رادیولوژی دهان، وایت فارو را که شامل کتاب‌های گوناگون با موضوعات مختلف می‌شود، منتشر کرده است. این مجموعه تلاش دارد تا اطلاعات و نکات تخصصی درباره‌ی نحوه‌ی بررسی بیماری‌های فک و دهان، سینوس‌های اطراف بینی و... را از طریق رادیوگرافی آموزش دهد. این مجموعه با هدف آشنایی دانشجویان و متخصصان دندانپزشکی با مباحث متنوع و گوناگون مرتبط به سلامت دهان و دندان آماده شده است. از جمله عناوینی که ذیل این مجموعه منتشر شده می‌توان به «بیماری‌‌های سیستمیک»،‌ «تصویربرداری دیجیتال»،‌ «سیست‌ها»، «آناتومی داخل دهان»، «تصویربرداری با فیلم»،‌ «ناهنجاری‌های دندانی» و ... اشاره کرد.

کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: توموگرافی کامپیوتری با پرتوی مخروطی برای چه کسانی مناسب است؟

تمامی دانشجویان و علاقه‌مندان کار در حوزه سلامت بهداشت دهان و دندان و فعالان عرصه‌ی رادیولوژی و رادیوگرافی، مخاطب اصلی این کتاب هستند.

در بخشی از کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: توموگرافی کامپیوتری با پرتوی مخروطی می‌خوانیم

بیماران باید به داخل اسکنر هدایت شوند و قبل از ثابت شدن سر، پوشش حفاظتی رادیاسیونی مناسب در اختیارشان قرار گیرد. اگرچه استفاده اجباری از این سیستم‌ها به قانون‌گذاری فدرال یا ناحیه‌ای مربوط می‌شود، ولی پیشنهاد می‌شود که حداقل یک روپوش نیم‌تنه‌ای سربی به‌طور صحیح (بالای کار) برای بیمار به کار رود، استفاده از پیش‌بند سربی به‌خصوص در مورد بیماران باردار و کودکان حائز اهمیت است. همچنین توصیه زیادی بر استفاده از کار سربی تیروئیدی جهت کاهش اکسپوژر وجود دارد، استفاده از این کار اختالی در اسکن کردن ایجاد نمی‌کند.

هر سیستم CBCT روش واحدی برای ثابت نگه داشتن سر، شامل کاپ‌های چانه‌ای، ساپورت‌های سر خلفی یا طرفی یا نگه‌دارنده‌های سر دارد. حرکت بیمار با کاربرد یک یا تعداد بیشتری از این روش‌ها به‌طور همزمان به حداقل می‌رسد. کیفیت تصویر به‌طور قابل توجهی با حرکت سر کاهش می‌یابد، بنابراین همکاری بیمار مهم است.

فهرست مطالب کتاب

فصل 11: توموگرافی کامپیوتری با پرتوی مخروطی (اخذ تصویر)
اصول تصویربرداری CBCT
اجزای تهیه تصویر
ملاحظات کلینیکی
آرتیفکت‌های تصویر
نکات قوت و محدودیت‌ها
بحث
فصل 12: توموگرافی کامپیوتری با پرتوی مخوطی، آماده‌سازی حجمی
مراحل نمایش داده‌های حجمی
گزارش تصویری
کاربردهای taskspecific
نتیجه‌گیری

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: توموگرافی کامپیوتری با پرتوی مخروطی
نویسنده،
مترجمحورا السادات هادیان، سولماز ولیزاده، مهدی ولیزاده، محمدامین توکلی
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۳۹۶
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات44
زبانفارسی
شابک978-600-238-482-9
موضوع کتابکتاب‌های سلامتی و بهداشت، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۹۰۰۰ ۱۴,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

کتاب‌های مرتبط

مشاهده همه ›

راهنمای مطالعه کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: توموگرافی کامپیوتری با پرتوی مخروطی

برای دریافت کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: توموگرافی کامپیوتری با پرتوی مخروطی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.