معرفی و دانلود کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو:‌ ناهنجاری‌های دهانی

برای دانلود قانونی کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو:‌ ناهنجاری‌های دهانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو:‌ ناهنجاری‌های دهانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو:‌ ناهنجاری‌های دهانی

کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو:‌ ناهنجاری‌های دهانی که توسط استوارت سی. وایت و مایکل جی. فارو به رشته تحریر درآمده، پژوهش جامعی است از ناهنجاری‌های دندان و نحوه‌ی شناخت، طبقه‌بندی و مدیریت طیف گسترده‌ای از این ناهنجاری‌ها. نویسندگان در این کتاب تلاش کرده‌اند تا اصول، مهارت و تخصص‌های موردنیاز را در زمینه‌ی ناهنجاری‌های دهانی به دانشجویان و کسانی که شغلشان در حیطه‌ی دندان‌پزشکی انجام می‌شود، آموزش دهند.

درباره‌ی کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو:‌ ناهنجاری‌های دهانی

ناهنجاری‌های دندانی به معنی انحراف از ساختار یا عملکرد طبیعی دندان‌ها و ساختارهای اطراف دهان است. شناخت این نوع از ناهنجاری‌ها برای متخصصان دندانپزشکی بسیار اهمیت دارد چرا که آن‌ها را قادر می‌سازد تا طیف وسیعی از مسائل بهداشت دهان و دندان را تشخیص داده و بتوانند درمان کنند.

کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو:‌ ناهنجاری‌های دهانی (Oral radiology: principles and interpretation) که بخشی از یک کتاب کامل با عنوان اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو است، انواع مختلفی از ناهنجاری‌های دندانی مانند ناهنجاری‌های رشدی، اکتسابی و مادرزادی را مورد بحث قرار داده و تشریح می‌کند. برای مثال، ناهنجاری‌های رشدی به آن دسته از ناهنجاری‌هایی گفته می‌شود که در طول شکل‌گیری و رشد دندان‌ها ایجاد می‌شوند. ناهنجاری رشدی ممکن است شامل ناهنجاری در اندازه، شکل و ساختار دندان و همچنین اختلال در رویش و موقعیت دندان شود. همچنین ناهنجاری‌های اکتسابی آن‌هایی هستند که در نتیجه‌ی عوامل خارجی مانند ضربه، بیماری یا تأثیرات محیطی ایجاد می‌شوند. این ممکن است شامل شرایطی مانند پوسیدگی دندان، بیماری پریودنتال و ترومای دندانی باشد.

استوارت سی. وایت (Stuart C. White) و مایکل جی. فارو (Michael J. Pharoah) به بررسی پیامدهای ناهنجاری‌های دندانی در برنامه‌ریزی درمان و مراقبت از بیمار می‌پردازند. آن‌ها بر اهمیت تشخیص زودهنگام این ناهنجاری‌ها در پیشگیری از عوارض سلامت دهان و هدایت مداخلات درمانی مناسب تأکید دارند. نویسندگان کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو:‌ ناهنجاری‌های دهانی در مورد ویژگی‌های رادیوگرافیک ناهنجاری‌های مختلف دندانی صحبت می‌کنند و نقش اشعه ایکس و سایر روش‌های تصویربرداری را برای شناسایی و توصیف این ناهنجاری‌ها مهم می‌دانند. به بیان دیگر آن‌ها درباره‌ی تکنیک‌های تصویربرداری پیشرفته در ارزیابی ناهنجاری‌های دندانی بحث کرده و سعی می‌کنند درک جامعی از شیوه‌های تصویربرداری مدرن در دندان‌پزشکی ارائه دهند.

به‌طورکلی، تأکید اصلی کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو:‌ ناهنجاری‌های دهانی بر چگونگی تشخیص و درمان ناهنجاری‌های دندانی است و این کار را با استفاده از ادغام اصول نظری با کاربردهای بالینی انجام می‌دهد. ترجمه ساده و روان حورا هادیان، سولماز ولیزاده، مهدی ولیزاده و محمدامین توکلی باعث می‌شود خوانندگان ارتباط بیشتری با کتاب بگیرند. این کتاب توسط انتشارات تیمورزاده به چاپ رسیده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو

انتشارات تیمورزاده، مجموعه کتاب‌های اصول و تفسیر رادیولوژی دهان، وایت فارو را که شامل کتاب‌های گوناگون با موضوعات مختلف می‌شود، منتشر کرده است. این مجموعه تلاش دارد تا اطلاعات و نکات تخصصی درباره‌ی نحوه‌ی بررسی بیماری‌های فک و دهان، سینوس‌های اطراف بینی و... را از طریق رادیوگرافی آموزش دهد. این مجموعه با هدف آشنایی دانشجویان و متخصصان دندانپزشکی با مباحث متنوع و گوناگون مرتبط به سلامت دهان و دندان آماده شده است. از جمله عناوینی که ذیل این مجموعه منتشر شده می‌توان از «بیماری‌‌های سیستمیک»،‌ «تصویربرداری دیجیتال»،‌ «سیست‌ها»، «آناتومی داخل دهان»، «تصویربرداری با فیلم»،‌ «ناهنجاری‌های دندانی» و ... نام برد.

کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو:‌ ناهنجاری‌های دهانی برای چه کسانی مناسب است؟

خواندن این کتاب را به همه‌ی دانشجویان دندان‌پزشکی، دندان‌پزشکان و پرتوشناس‌ها و متخصصان رادیولوژی دهان و دندان پیشنهاد می‌کنیم.

فهرست مطالب کتاب

فصل 31: ناهنجاری‌های دندانی
ناهنجاری‌های تکاملی
ناهنجاری‌های اکتسابی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو:‌ ناهنجاری‌های دهانی
نویسنده،
مترجمحورا السادات هادیان، سولماز ولیزاده، مهدی ولیزاده، محمدامین توکلی
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات45
زبانفارسی
شابک978-600-238-497-3
موضوع کتابکتاب‌های سلامتی و بهداشت، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک

کتاب‌های مرتبط

مشاهده همه ›

راهنمای مطالعه کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو:‌ ناهنجاری‌های دهانی

برای دریافت کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو:‌ ناهنجاری‌های دهانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.