معرفی و دانلود کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: کلسیفیکاسیون و استخوانی شدن بافت نرم

برای دانلود قانونی کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: کلسیفیکاسیون و استخوانی شدن بافت نرم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: کلسیفیکاسیون و استخوانی شدن بافت نرم و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: کلسیفیکاسیون و استخوانی شدن بافت نرم

کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: کلسیفیکاسیون و استخوانی شدن بافت نرم درباره‌ی طبقه‌بندی و استخوان‌بندی بافت نرم دهان صحبت می‌کند و موضوعاتی مانند آناتومی سر و گردن، انواع مختلف ضایعات بافت نرم و ظاهر رادیوگرافی این ضایعات را در بر می‌گیرد. استوارت سی. وایت و مایکل جی. فارو در تلاش‌اند تا علل استخوانی شدن بافت نرم داخل دهان و روش‌های مختلف تشخیص و درمان آن را بررسی کرده و مورد بحث قرار دهند. این کتاب در واقع فصل بیست‌وهشتم از یک کتاب کامل به‌شمار می‌رود که با نام اصول و تفسیر رادیولوژی دهان، وایت فارو منتشر شده است.

درباره‌ی کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: کلسیفیکاسیون و استخوانی شدن بافت نرم

بدن انسان یک سیستم پیچیده و متشکل از بافت‌های مختلفی است که هر یک، نقش مهمی در حفظ سلامت و عملکرد کلی بدن ایفا می‌کنند. در این میان، بافت‌های نرم، به‌ویژه آن‌هایی که با دندان‌ها مرتبط هستند، در آناتومی و فیزیولوژی دندان اهمیت زیادی دارند؛ بنابراین طبقه‌بندی و استخوان‌بندی بافت نرم در دندان‌ها یکی از مفاهیم اساسی در دندانپزشکی و آناتومی دهان است. وقتی از بافت نرم در دندان صحبت می‌کنیم، منظور لثه‌ها و بافت‌هایی هستند که دندان‌ها را احاطه کرده‌اند. می‌توان این بافت را بر اساس محل و عملکرد آن طبقه‌بندی کرد. باید توجه داشت این طبقه‌بندی به‌جهت فهم سلامت و ثبات لثه‌ها اهمیت دارد. همچنین منظور از استخوان‌سازی، فرایندی است که به تشکیل استخوان در دهان منجر می‌شود. به بیانی دیگر، استخوان‌سازی با رشد استخوان فک و تشکیل حفره‌های دندان که از دندان‌ها حمایت می‌کند، ارتباط دارد.

کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: کلسیفیکاسیون و استخوانی شدن بافت نرم (Oral Radiology: Classification and ossification of soft tissue) به بیان سیستم طبقه‌بندی می‌پردازد که برای دسته‌بندی انواع مختلف استخوان‌سازی بافت نرم که در تصاویر رادیوگرافی از ناحیه دهان و فک و صورت قابل‌مشاهده است. این سیستم طبقه‌بندی بر اساس مکان و ظاهر بافت استخوانی مشخص شده و به پزشکان و رادیولوژیست‌ها کمک می‌کند تا تصاویر رادیوگرافی را برای تشخیص و تفسیر بهتر، به کار گیرند. درک طبقه‌بندی و استخوان‌بندی بافت نرم در دندان‌ها برای دندانپزشکان و متخصصان دندانپزشکی بسیار مهم و ضروری است چرا که باعث می‌شود درمان مناسب‌تری برای مراقبت‌های جامع از دهان پیشنهاد دهند.

به‌طورکلی استوارت سی. وایت (Stuart C. White) و مایکل جی. فارو (Michael J. Pharoah) سعی می‌کنند یک رویکرد ساختاریافته برای استخوان‌سازی بافت نرم و تفسیر تصاویر رادیوگرافی در ناحیه دهان و فک و صورت ارائه دهند. آن‌ها همچنین علل، علائم، تشخیص و درمان استخوانی شدن بافت نرم در دندان‌ها را موردبحث قرار می‌دهند. این کتاب توسط انتشارات تیمورزاده و با ترجمه‌ی متخصصانی همچون حورا السادات هادیان، سولماز ولیزاده، مهدی ولیزاده و محمدامین توکلی به چاپ رسیده است.

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو

انتشارات تیمورزاده، مجموعه کتاب‌های اصول و تفسیر رادیولوژی دهان، وایت فارو را که شامل کتاب‌های گوناگون با موضوعات مختلف می‌شود، منتشر کرده است. این مجموعه تلاش دارد تا اطلاعات و نکات تخصصی درباره‌ی نحوه‌ی بررسی بیماری‌های فک و دهان، سینوس‌های اطراف بینی و... را از طریق رادیوگرافی آموزش دهد. این مجموعه با هدف آشنایی دانشجویان و متخصصان دندانپزشکی با مباحث متنوع و گوناگون مرتبط به سلامت دهان و دندان آماده شده است. از جمله عناوینی که ذیل این مجموعه منتشر شده می‌توان به «بیماری‌‌های سیستمیک»،‌ «تصویربرداری دیجیتال»،‌ «سیست‌ها»، «آناتومی داخل دهان»، «تصویربرداری با فیلم»،‌ «ناهنجاری‌های دندانی» و ... اشاره کرد.

کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: کلسیفیکاسیون و استخوانی شدن بافت نرم برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب برای دانشجویان رشته‌ی دندان‌پزشکی و رادیولووژی، دندان‌پزشکان و تکنسین‌های بهداشت دهان و دندان بسیار کاربردی است.

فهرست مطالب کتاب

فصل 28: کلسیفیکاسیون و استخوانی شدن بافت نرم
مکانیسم بیماری
کلسیفیکاسیون هتروتوپیک
استخوانی شدن هتروتوپیک

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: کلسیفیکاسیون و استخوانی شدن بافت نرم
نویسنده،
مترجمحورا السادات هادیان، سولماز ولیزاده، مهدی ولیزاده، محمدامین توکلی
ناشر چاپیانتشارات تیمورزاده
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات29
زبانفارسی
شابک978-600-238-494-2
موضوع کتابکتاب‌های سلامتی و بهداشت، کتاب‌های دانشگاهی
قیمت نسخه الکترونیک
۳۹۰۰۰ ۱۹,۵۰۰ ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

کتاب‌های مرتبط

مشاهده همه ›

راهنمای مطالعه کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: کلسیفیکاسیون و استخوانی شدن بافت نرم

برای دریافت کتاب اصول و تفسیر رادیولوژی دهان وایت فارو: کلسیفیکاسیون و استخوانی شدن بافت نرم و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.