معرفی و دانلود کتاب امروز انجامش بده

عکس جلد کتاب امروز انجامش بده
قیمت:
57000 تومان - 6.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب امروز انجامش بده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب امروز انجامش بده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب امروز انجامش بده

کتاب امروز انجامش بده از پرفروش‌ترین کتاب‌های خودسازی است. این کتاب، داستان سفر زندگی نویسنده برای رسیدن به دستورالعمل یک زندگی خوبِ ساده است. داریوس فوروکس در کتابش، از روش کار خود برای غلبه بر اهمال‌کاری، افزایش بازدهی و بهره وری و عملکردی معنادارتر می‌گوید. اگر شما هم از به تعویق انداختن رؤیاهایتان به فردایی که هرگز نمی‌آید خسته شده‌اید، این کتاب یاری‌رسانتان خواهد بود.

درباره‌ی کتاب امروز انجامش بده

داریوس فوروکس، آرزوی نوشتن یک کتاب را ده سال به تعویق انداخته بود. همیشه به بهانه‌هایی مانند «الان زمان مناسبی نیست» یا «باید بیشتر تحقیق کنم» متوسل شده بود. اما در سال 2015، از این تعلل و امروز و فردا کردن خسته شد و بالاخره آستین‌هایش را بالا زده و دست به کار شد. شش ماه بعد، اولین کتابش (Win You Inner Battles) منتشر شد.

او می‌گوید زمان همه‌ی ما محدود است و هر دقیقه به مرگ نزدیک‌تر می‌شویم. این امر نباید ما را بترساند، بلکه باید به ما انگیزه بدهد. زمان محدود است؛ به همین دلیل باید کارهایی را که می‌خواهیم همین امروز انجام دهیم و آن را به «بعداً» موکول نکنیم.

داریوس فوروکس در کتاب امروز انجامش بده به ما می‌گوید باید سرمایه‌گذاری روی زمان را یاد بگیریم. وقتی کاری را به بعد موکول می‌کنیم، شاید در زمانی کوتاه احساس بهتری داشته باشیم، اما در دراز مدت دچار مشکل خواهیم شد.

به گفته‌ی آبراهام لینکلن، «نمی‌توانید با فرار از مسئولیت فردا، از مسئولیت امروز فرار کنید». جالب اینجاست که همه‌ی ما می‌دانیم اهمال‌کاری مضر است. واقعاً چه کسی دوست دارد کارش را به تعویق بیندازد! هیچ‌کس از این کار لذت نمی‌برد. وجه مشترک اهمال‌کاری برای همه‌ی کسانی که در این تله گرفتار می‌شوند این است که معوق کردن کارها برای همه‌ی آن‌ها بهایی دارد، بهایی به سنگینی افسردگی، اضطراب، فشار روانی و عزت‌نفس پایین. بنابراین عاقلانه است که در پی راه رهایی از این تله باشیم.

در بخش اول کتاب امروز انجامش بده، داریوس فوروکس با تغییر نحوه‌ی نگرش به زندگی، استفاده‌ی بهینه از زمان را می‌آموزد. وقتی خودتان رئیس زندگی‌ و زمان خود باشید، با صرف همان میزان وقت قبلی، به نتایج بهتری دست می‌یابید؛ چون بهره‌وری همان استفاده‌ی بهینه از زمان است. بخش دوم کتاب شامل مجموعه‌ای از بهترین مقاله‌های فوروکس است که به شما کمک می‌کنند بر تعلل و اهمال‌کاری خود چیره شوید، بهره‌وری‌تان را افزایش داده و به همه‌ی چیزهایی که همیشه می‌خواستید برسید. نویسنده در بخش سوم کتاب نیز، مقدمه‌ای مفصل درباره‌ی زندگی و فلسفه‌ی کاری خود نوشته است و نشان می‌دهد چطور در مسیر باقی بمانید. او از کارهایی می‌گوید که حذف کردن آن‌ها، زندگی را ساده و تمرکز بر امور را آسان می‌کنند.

کتاب امروز انجامش بده (Do It Today) نوشته‌ی داریوس فوروکس (Darious Foroox) توسط فاطمه حسین بیگ از نشر افرا به چاپ رسیده است.

با رهنمودهای داریوس فوروکس در کتاب امروز انجامش بده، دلایل اهمال‌کاری و راه‌های غلبه بر آن، روش افزایش کارایی بدون استرس، نحوه‌ی دست‌یابی به امور معنادارتر در زندگی و چگونگی بیشتر لذت بردن از آن را یاد می‌گیرید.

آیا برای شروع خواندن این کتاب آماده‌اید؟ اگر اینطور است، همین امروز این کار را انجام دهید نه فردا.

کتاب امروز انجامش بده برای چه کسانی مناسب است؟

علاقه‌مندان به کتاب‌های خودسازی و خودیاری که به‌دنبال راه‌های تقویت اراده و تصمیم‌گیری و تعهد به انجام منظم کارهایشان هستند، این کتاب را از دست ندهند.

با داریوس فوروکس بیشتر آشنا شویم

داریوس فوروکس، بلاگ‌نویسی است که دیدگاه‌ خود را درباره‌ی زندگی و موفقیت در وبلاگ شخصی خود به اشتراک می‌گذارد و ماهانه بیش از پانصد هزار بازدید کننده دارد. او تاکنون هفت عنوان کتاب در زمینه‌ی خودیاری، تجارت و بهره‌وری نوشته است. کتاب «برای آزاد بودن به چه چیزی نیاز است؟»، «آنچه لازم است رایگان باشد» و «درست فکر کن» از پرفروش‌ترین آثار اوست. فوروکس همکاری برجسته‌ای با مجلاتی همچون تایمز، اِن. بی. سی و فست کامپنی (Fast Company) دارد.

جملات برگزیده‌ی کتاب امروز انجامش بده

  • می‌توانید به هر چیزی برسید (به شرطی که به آن باور داشته باشید).
  • آنچه اهمیت دارد این است که از خودمان در برابر حماقت خودمان محافظت کنیم.
  • فهمیده‌ام که بهترین کارم را زمانی انجام می‌دهم که نگران پول، یافتن دوستان جدید و هر چیزی که راجع‌به حرکت دائمی‌ست نباشم.
  • شما همه‌چیز را مشاهده می‌کنید و سپس تصمیم می‌گیرید که به چه چیزی باور داشته باشید. به همین دلیل است که باور، واقعیت‌ها را ایجاد می‌کند.

در بخشی از کتاب امروز انجامش بده می خوانیم

ما هر روز چیزهایی را روی هم انباشته می‌کنیم. فقط درباره‌ی چیزهایی که می‌خرید مانند لباس، لوازم آشپزخانه، تزیینات خانه، اسباب‌بازی، ابزار‌ مکانیکی یا هر چیز دیگر صحبت نمی‌کنم. ما افکار و ایده‌های‌مان را روی هم انباشته می‌کنیم. تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید؟ ما در برابر افکار فراوانی قرار گرفته‌ایم که برخی از آن‌ها را پذیرفته‌ایم و آن‌ها را از آنِ خود می‌دانیم. مثلاً خیلی‌ها به من گفته‌اند که ویدئوهای یوتیوب بیشتری بسازم. خانواده‌، دوستان، اعضای تیم، خوانندگان و دانش‌آموزان همگی ایده‌هایی دارند و می‌خواهند کمک کنند.

به همین ترتیب من نیز ایده‌های خودم را با دیگران به اشتراک می‌گذارم. ایده‌هایی راجع‌به چگونگی بهبود زندگی، شغل، تجارت یا روابط خود با دیگران. همه‌ی ما این کار را می‌کنیم و هیچ اشکالی ندارد. فقط زمانی مشکل‌ساز می‌شود که ورودی‌های دریافتی از افراد دیگر را غربال نکنید. بنابراین، پس از اینکه از مردم شنیدم که باید ویدئوهای بیشتری بسازم با خودم فکر کردم: «هِی، من باید ویدئوی یوتیوب بسازم!»

در شش ماه گذشته خیلی به آن فکر و زمان زیادی را صرف ایجاد یک استراتژی کردم. «ویدئوهای من باید درباره‌ی چه باشند؟ کجا باید ضبط‌شان کنم؟ چطور باید اصلاح‌شان کنم؟ از چه موسیقی‌ای باید استفاده کنم؟» خیلی روی آن کار کرده‌ام و اخیراً یک ویدئو نیز منتشر کردم. بازخوردش مثبت بود. فقط یک مشکل وجود دارد: این کار بیش‌ازحد وقت و توجه مرا می‌گیرد. در نتیجه زمان کمتری را می‌توانم صرف نوشتن، ساخت پادکست و ایجاد دوره‌های جدید کنم.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
درباره‌ی این کتاب
راهنمای مطالعه‌ی کتاب
بخش یک: غلبه بر اهمال‌کاری
امروز انجامش بده، نه فردا
وقتی نمی‌توانم تمرکز کنم چه کار می‌کنم
چگونه اهمال‌کاری را شکست دهیم (بر اساس علم)
چگونه از اتلاف وقت جلوگیری کنیم و اثربخشی شخصی خود را بهبود بخشیم
عادات افراد ناکارآمد که نمی‌خواهید آن‌ها را عیناً تکرار کنید
تشریفات شبانه‌ی سی دقیقه‌ای به شما کمک خواهد کرد تا به‌خوبی از عهده‌ی زندگی برآیید و به اهداف‌تان برسید
چرا قطع اتصال به اینترنت تمرکزتان را بهبود می‌بخشد
بزرگ‌ترین دلیلی که اغلب مردم کارهای‌شان را به تعویق می‌اندازند
این عادت قدیمی تمرکزتان را به حداکثر می‌رساند
چگونه بهتر تمرکز کنید: توجه‌تان را مدیریت کنید (نه وقت‌تان را)
بخش دو: بهبود بهره‌وری
گوشی‌های هوشمند بیشتر از آنچه فکر می‌کنید به بهره‌وری شما آسیب می‌زنند
چگونه کمال‌گرایی بهره‌وری شما را نابود می‌کند
چگونه در یک سال صد جلد کتاب بخوانید
به تعطیلات بروید: این کار بهره‌وری شما را افزایش و استرس را کاهش می‌دهد
گردش بی‌هدف در اینترنت را حذف کنید
بیست مورد که بهره‌وری شما را بیشتر از همیشه می‌کند
چرا در زمان مرخصی واقعاً کار و زندگی‌تان بهبود می‌یابد
مسدود کردن زمان: تمرکزتان را بهبود بخشید و کار معنادار بیشتری انجام دهید
ورزش روزانه را متوقف کردم و این اتفاقی‌ست که افتاد
تحقیقات نشان می‌دهد که اگر می‌خواهید بهره‌وری بیشتری داشته باشید نیاز به استراحت دارید
بخش سه: دستیابی بیشتر
نمی‌دانید چه می‌خواهید؟ این هفت مهارت جهانی را بهبود بخشید
دفتر کار را به موقع ترک کنید و کار خود را به خانه نبرید
داشتن ثبات ضروری است: هر روز یک‌دهم درصد بهتر شوید
چه کسی می‌گوید باید از منطقه‌ی آسایش خود خارج شوید؟
اگر بتوانید آن را باور کنید به آن دست می‌یابید
رقابت نکنید! خلق کنید
تمام قدرت از تکرار ناشی می‌شود
زندگی‌ام را چطور ارزیابی می‌کنم
چرا باید طوری زندگی کنید که انگار جاودانه‌ هستید
قدرت ترکیب: اگر از تلاش برای هر کاری دست بردارید می‌توانید به همه‌چیز برسید
پسانوشت

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب امروز انجامش بده
نویسنده
مترجمفاطمه حسین بیگ
ناشر چاپیانتشارات افرا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات160
زبانفارسی
شابک978-622-97886-6-0
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
57000 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب امروز انجامش بده

سعید حضرتی
۱۴۰۲/۱/۷
یکی از بهترین کتاب‌هایی که تا حالا خوندم واقعا به زبان روان و منطقی به پیشبرد و پیشرفت بهتر کارها میپردازه و خیلی عالی عوامل اهمال کاری رو یادآوری میکنه
aeed$ kia
۱۴۰۱/۱۲/۱۲
کتاب راجع به عملگرایی زیاد خواندم ولی این یکی سر راست و کاربردی بود نکات ساده و عالی داشت حتی برای ما که تو ایران زندگی میکنیم
احمدمحمدی
۱۴۰۲/۵/۲۸
از قدیم هم گفتن کار امروز به فردا وامگذار، از اون دسته از کتاباست که میخوام یه بار دیگه بخونمش
میثم زرندی پور
۱۴۰۱/۱۲/۱۸
واقعا کتابیه که هم مسیر رو نشون میده به آدم هم هل میده آدم رو سمت موفقیت
سعیده کاس پور
۱۴۰۱/۱۰/۲۶
ساده و کاربردی✔
کتاب خیلی مفیدی بود. از کتابراه تشکر می‌کنم
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب امروز انجامش بده

برای دریافت کتاب امروز انجامش بده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.