معرفی و دانلود کتاب انسان در جستجوی معنا

عکس جلد کتاب انسان در جستجوی معنا
قیمت:
40000 تومان - 4.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب انسان در جستجوی معنا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب انسان در جستجوی معنا و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب انسان در جستجوی معنا

چگونه می‌توان در لبه مرگ، زندگی را یافت؟ کتاب انسان در جستجوی معنا حاصل خاطرات، بینش‌ها و یافته‌های ویکتور فرانکل از اسارت در اردوگاه کار اجباری نازی‌هاست. این کتاب جزء معروف ترین آثار حوزه روانشناسی است و توانسته محبوبیت خود را در طی گذشت نسل‌ها حفظ کند.

درباره کتاب انسان در جستجوی معنا:

ویکتور فرانکل، روانپزشک اروپایی گاهی از بیمارانی که از انبوه دردهای گوناگون رنج می‌بردند، می‌پرسید: «چرا خودکشی نمی‌کنید؟» و از پاسخ‌هایشان عموماً می‌توانست راهنمایی برای خط‌مشی درمانی خود بیابد: در یک زندگی عشق به فرزند دلیل تعهد بود و در زندگی دیگر، استعدادی که باید از آن استفاده می‌شد. در زندگی سوم، شاید تنها خاطراتی که ارزش حفظ شدن داشتند. تبدیل این رشته‌های گسسته به الگویی محکم از معانی و مسئولیت‌ها هدف معنا‌درمانی است، رویکردی که ویکتور فرانکل در کتاب انسان در جستجوی معنا (Mans Search for Meaning) آن را به خواننده معرفی می‌کند.

نویسنده در این کتاب توضیح تجربه‌ای را شرح می‌دهد که باعث شد او معنادرمانی را کشف کند: زندانی بودن در اردوگاه کار اجباری. در این ایام تاریک، او تمام خانواده‌اش را در اردوگاه یا کوره‌های آدم سوزی از دست داد. به جز خواهرش، دیگر کسی از نزدیکان او باقی نمانده بود. تمام آرزوها و ارزش‌های او از دست رفتند و روزها چیزی جز تکرار گرسنگی، سرما و خشونت و انتظار مرگ نبود. در این شرایط چگونه می‌توان زندگی را ارزشمند دید؟ سرگذشت فردی که این تجربیات را از سر گذرانده باشد خواندنی است، به خصوص اگر روانپزشک هم باشد و با دانش وسیعی از انسان به شرایط بنگرد. حرف‌های دکتر ویکتور فرانکل به دل می‌نشینند، چون بر تجارب بسیار عمیقی استوارند و صداقت را می‌توان از کلمات او احساس کرد. کتاب انسان در جستجوی معنا مجموعه خاطرات، بینش و تجربیات درونی فردی است که مدت‌ها در مرز باریک میان مرگ و زندگی مستقر بوده و این فرصت را داشته تا از فاصله‌ای دور به انسان نگاه کند، نگاهی که به خلق رویکرد معنادرمانی منجر شده و دنیای علم روانشناسی را کاملا متحول کرده است... .

افتخارات کتاب انسان در جستجوی معنا:

- از تاثیرگذارترین کتاب‌ها در آمریکا
- از پرفروش‌ترین آثار روانشناختی در ایران
- حضور در فهرست «کتاب‌هایی که زندگی‌تان را دگرگون خواهند کرد»

نکوداشت‌های کتاب انسان در جستجوی معنا:

- یک کار جاودانه. (New York Times)
- بزرگداشت امید و امیدواری در مقابله با سوگ و فقدان. (Barnes & Noble)
- کتاب انسان در جستجوی معنا یکی از اثرگذارترین آثار در کشور آمریکاست. (Library of Congress)

کتاب انسان در جستجوی معنا مناسب چه کسانی است؟

اگر به رویکرد معنادرمانی (اگزیستانسیالیسم) علاقه دارید و تصمیم دارید اطلاعات بیشتری در این حوزه به دست بیاورید، پس این کتاب انتخاب مناسبی برای شماست.

با ویکتور فرانکل بیشتر آشنا شویم:

ویکتور فرانکل (Viktor Frankl) عصب‌شناس، روانپزشک، نویسنده و بازمانده هولوکاست اهل اتریش بود. او بنیانگذار رویکرد معنادرمانی در روان‌شناسی بود، مکتبی که جستجو برای معنای زندگی را نیروی انگیزشی اصلی انسان می‌داند. «آری به زندگی» نام اثر دیگر اوست که به زبان فارسی ترجمه شده است.

در بخشی از کتاب انسان در جستجوی معنا می‌خوانیم:

همه‌مان، حتی برای مدتی کوتاه به خودکشی فکر کرده بودیم. دلیلش، ناامیدی از شرایط و خطر مرگی بود که هر روز و هر ساعت بسیاری از ما را عذاب می‌داد. در نخستین روز حضور در اردوگاه به خودم قول داده بودم به سیم‌های خاردار دست نزنم. این عبارتی بود که بهترین شیوه برای خودکشی را پیشنهاد می‌داد، دست زدن به سیم‌های خارداری که برق داشتند. انجام این تصمیم برایم سخت نبود. تا وقتی امید به زندگی و شانس زنده‌ماندن کم باشد، میل به خودکشی خود به خود ضعیف می‌شود. هیچ کدام‌مان انتظار نداشتیم از تمام گزینش‌های داخل اردوگاه جان سالم به در ببریم. زندانیان آشویتس پس از نخستین شوک، ترسی از مرگ نداشتند. حتی اتاق گاز هم پس از چند روز مثل قبل ترسناک نبود.

دوستانی که بعدها می‌دیدم‌شان، به من گفتند من جزو افرادی نیستم که ورود به اردوگاه افسرده‌ام کرده باشد. در برابر اتفاقی که روز دوم در آشویتس رخ داد، فقط محترمانه لبخند زدم. با وجود این‌که به ما دستور داده بودند از بلوک‌مان بیرون نرویم، یکی از هم‌اتاقی‌هایم که چند هفته پیش به آشویتس آمده بود، پنهانی به سلولم آمد. او می‌خواست ما را آرام کند و چند نکته به ما بگوید. ‌آن‌قدر لاغر شده بود که اول او را نشناختم. او شوخ‌طبعانه و با شتاب به ما گفت: نترسید! نگران گزینش‌ها نباشید. دکتر «م» (رئیس پزشکان اس‌اس) با پزشکان خوش‌رفتار است.

این حقیقت نداشت، دوستم با حرف‌های مهربانانه‌اش گمراه‌مان کرد. یکی از زندانی‌ها که پزشک بلوک بغلی بود و حدود شصت سال داشت، به ما گفت که چه‌قدر به دکتر «م» التماس کرده تا پسرش را به اتاق گاز نفرستد و او با خونسردی درخواستش را رد کرده.

فهرست مطالب کتاب

درباره‌ی انسان در جست‌وجوی معنا و نویسنده‌اش
پیشگفتار
پیشگفتار ویراست 1992 کتاب
بخش یک: تجربیات اردوگاه کار اجباری
بخش دو: جان کلام معنادرمانی
اراده‌ی معطوف به معنا
سرخوردگی وجودی
اختلالات اندیشه‌ای
پویایی ذهنی
خلأ وجودی
معنای زندگی
ماهیت وجود
معنای عشق
معنای رنج
مشکلات فراکلینیکی
یک لوگودراما
معنای برتر
گذرایی زندگی
معنادرمانی به عنوان یک تکنیک
اختلالات گروهی
انتقاد از جبرگرایی افراطی
اعتبار روان‌پزشکی
روان‌پزشکی بازانسانی‌شده
موردی از خوش‌بینی غم‌انگیز

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب انسان در جستجوی معنا
نویسنده
مترجممریم حسین نژاد
ناشر چاپینشر سنگ
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات144
زبانفارسی
شابک978-622-7383-01-0
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک
40000 ت - 4.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب انسان در جستجوی معنا

سعیده بیدشکی
۱۴۰۱/۸/۲۳
این اثر در مورد زندگی ویکتور فرانکو و نظرات روانشناسی او هست و کسانی که به معنا درمانی علاقه دارند به شدت توصیه میکنم و اول از زندگی فرانکو که در اردوگاههای نازی به اسارت بود را روایت میکند خیلی حیرت آور هست که تحمل رنج انسان تا چقدر میتوانند باشد و قساوت انسان تا چ حد میتوانند باشد اول به صورت شد۶ داستان شروع شما فکر میکنید که داستانی تخیلی هست ولی این داستان واقعیت دارد برای نسل امروز ما اردوگاه اجباری کار نازی‌ها غیر قابل باور هست ولی متاسفانه این تکه‌ای از جنایات نازی‌ها می‌باشد
کاربر m
۱۴۰۱/۷/۲۴
به نظرم کتاب کلیشه‌ای هست، قسمت اول داستان زندگی یک آدم رنج دیده به صورت کلی، و قسمت دوم تعریف‌ها و مثالهایی از آنچه که نویسنده تعریف کرده، در کل سلیقه من نبود، من بیشتر دوست دارم در جریان داستان مطلب رو بگیرم نه اینکه نویسنده بخواد اصطلاحاتی رو برای من تعریف کنه، مثل دوران مدرسه که مثلا میگفتند تعریف کوهپایه چی میشه
طنین صفا
۱۴۰۲/۷/۲۲
با درود و خسته نباشید ممنون از زحمت دوستانِ کتابراه میخواستم خواهش کنم قسمتی رو اضافه کنید که بتونیم هایلایت‌هایی که تعیین کردیم جداگانه از داخل متن کتاب برامون قابل دسترسی باشه.
بی بی راضیه برداره
۱۴۰۲/۱۲/۳
بهترین کتاب برای روبرو شدن با چالشهای زندگیست
مریم نسائی
۱۴۰۱/۷/۸
از جمله کتاب‌هایی که باید خوانده بشه.... ترجمه عالی
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب انسان در جستجوی معنا

برای دریافت کتاب انسان در جستجوی معنا و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.