معرفی و دانلود کتاب انگیزه‌ رهبری: چرا بسیاری از رهبران مهمترین مسئولیت‌هایشان را از سر خود باز می‌کنند

عکس جلد کتاب انگیزه‌ رهبری: چرا بسیاری از رهبران مهمترین مسئولیت‌هایشان را از سر خود باز می‌کنند
قیمت:
۶۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب انگیزه‌ رهبری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب انگیزه‌ رهبری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب انگیزه‌ رهبری: چرا بسیاری از رهبران مهمترین مسئولیت‌هایشان را از سر خود باز می‌کنند

کتاب انگیزه‌ رهبری کتابی خوش‌خوان به قلم پاتریک لنچونی درباره‌ی شناخت انگیزه‌های درست برای رهبری موفق در یک سازمان است. در بخش اول، پاتریک لنچونی با نقل یک داستان، تصویری کلی، ساده و قابل‌فهم از موضوع کتاب را به مخاطبان ارائه می‌دهد. در بخش دوم (آموزه‌ها)، نویسنده‌ ابتدا از ضرورت خودشناسی برای رهبران می‌گوید و سپس با ارائه‌ی توصیه‌های عملی، آنان را وارد مسیر تازه‌ای از درک انگیزه‌های واقعی خود می‌کند.

درباره‌ی کتاب انگیزه رهبری

کتاب انگیزه‌ رهبری (The Motive)، شرحی موشکافانه از کیفیت انگیزه‌ی رهبری در افراد است. از نظر پاتریک لنچونی (Patrick Lencioni)، دو نوع رهبری وجود دارد: پاداش‌مدارانه و خدمت‌گزارانه. رهبر پاداش‌مدار، تجربه و تخصص خود را برای رهبر شدن کافی می‌داند و از پرداختن به موارد مؤثر بر کیفیت رهبری خود غافل است. درواقع او رهبری را به چشم جایزه‌ای برای سال‌ها تلاش خود می‌بینند و به دنبال کسب توجه، موقعیت، قدرت و پول است. در مقابل، انگیزه‌ی اصلی رهبر خدمتگزار خدمت‌کردن است. چنین رهبری هرگونه رنج و سختی را تحمل می‌کند تا دستاورد مثبتی به ارمغان آورد. او با صرف زمان کافی، آگاهی لازم را از جنبه‌های مختلف کسب‌وکار خود به دست می‌آورد و احتمال موفقیت خود را دوچندان می‌کند.

اگرچه پاتریک لنچونی معتقد است اکثر رهبران امروز پاداش‌مدارند و نقش خود را یک وظیفه نمی‌دانند؛ اما هیچ رهبری را پاداش‌مدار یا خدمتگزار تمام‌وکمال فرض نمی‌کند. او معتقد است، درنهایت یکی از این دو انگیزه‌ بر دیگری غالب خواهد شد و آینده‌ی سازمان را رقم خواهد زد.

در ادامه‌ی کتاب، پاتریک لنچونی پنج غفلت رایج رهبران را شرح می‌دهد؛ وظایف مهمی که در بیشتر مواقع توسط رهبران، ملال‌آور، ناخوشایند و بیش از حد ساده تلقی می‌شوند. او ایجاد یک تیم رهبری منسجم را بسیار حیاتی می‌نامد و مدیریت اصولی رفتار کارمندان و گفتگوهای ‌صریح با آنان را در کاهش ضریب اشتباهات غیرقابل‌پیش‌بینی سازمان مؤثر می‌داند. پاتریک لنچونی برگزاری جلسات و تکرار پیوسته‌ی پیام‌های کلیدی برای کارمندان را از دیگر عوامل موفقیت رهبران بیان می‌کند.

در کتاب انگیزه‌ رهبری که توسط نشر آریانا قلم منتشر و با ترجمه‌ی سعید یاراحمدی روانه بازار کتاب شده است، نویسنده‌، رهبریِ خدمتگزارانه را رهبری مطلوب خود فرض می‌کند و نقشه‌ی راه مشخصی برای موفقیت ترسیم می‌کند.

نکوداشت‌های کتاب انگیزه‌ ‌رهبری

  • خواندن کتاب انگیزه‌ی‌ ‌رهبری برای هر رهبری ضروری است. (Dan Bigman)
  • هر رهبری، چه پیر و چه جوان، اگر می‌خواهد موفق شود، باید کتاب انگیزه‌ی رهبری را بخواند. (Charles Meyers، مدیرعامل)
  • در این کتاب پرکشش و جذاب، پاتریک لنچونی این امکان را برای رهبران فراهم می‌کند تا ابتدا انگیزه‌ی خود را درک کنند و سپس در مسیر درست گام بردارند. (Henry Cloud)

کتاب انگیزه ‌رهبری برای چه کسانی مناسب است؟

کسانی که استعداد لازم برای رهبری سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ را در خود احساس می‌کنند و رؤیای کارآفرینی در سر می‌پرورانند، از کتاب انگیزه‌ی رهبری بهره می‌برند.

با پاتریک لنچونی بیشتر آشنا شویم

پاتریک لنچونی نویسنده، سخنران، مشاور و کارآفرین آمریکایی متولد 1965 است. پاتریک لنچونی صاحب دوازده عنوان کتاب در حوزه‌ی مدیریت کسب‌و‌کار است و تاکنون از کتاب‌های او بیش از 3 میلیون نسخه در جهان به فروش رسیده است. آنچه در ادامه می‌آید عناوین برخی از مهم‌ترین کتاب‌های ترجمه شده‌ی پاتریک لنچونی به فارسی است: «پنج اختلال در عملکرد تیمی (2011) (جزو فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز در زمان انتشار)»، «بازیکن تیمی ایدئال (2016)»، «مزیت (2012)» و «برهنگی (2010)».

تاکنون مقالات پاتریک لنچونی در مجلات معتبری همچون وال‌استریت ژورنال، هاروارد بیزینس ریویو، بلومبرگ بیزینس و... منتشر شده است. در سال‌های اخیر نظریه‌های لنچونی در مورد رهبری، کار تیمی و مشارکت کارکنان برای بهبود بازدهی شرکت‌ها بسیار موردتوجه مدیران و کارآفرینان قرار گرفته و اخیراً روزنامه‌ی وال‌استریت ژورنال از او به‌عنوان یکی از پرطرف‌دارترین سخنرانان تجاری در آمریکا یاد کرده است.

در بخشی از کتاب انگیزه‌ رهبری: چرا بسیاری از رهبران مهمترین مسئولیت‌هایشان را از سر خود باز می‌کنند می‌خوانیم

قبل از اینکه به صحبت‌هایش ادامه دهد، به شی لحظه‌ای فرصت داد تا دوباره قیافه بگیرد. «ولی، لذتی که از جلسات می‌برم در بحثمان اهمیت زیادی ندارد. واقعیت این است که مدیریت جلساتم یکی از مهم‌ترین کارهایی‌ است که انجام می‌دهم.»

این دفعه شی نه خندید و نه قیافه گرفت؛ فقط سگرمه‌هایش در هم رفت؛ طوری که انگار داشت تصمیم می‌گرفت لیام را خل‌وضع بداند و حرف‌هایش را نشنیده بگیرد یا به او برای توضیح بیشتر فرصتی بدهد.

او گزینۀ سوم را انتخاب کرد.

«ببین، لیام، نظرم درمورد جلسات این‌ است که تا می‌توانم در آن‌ها شرکت نکنم. درست است، نمی‌توانم همۀ آن‌ها را از سرم باز کنم، بعضی‌هایشان خیلی مهم‌اند؛ ولی بیشترشان مزخرف‌اند و نمی‌توانم وقتم را برای آن‌ها حرام کنم.»

لیام خودش را سریع وسط این بحث نینداخت و اینجا بود که شی یکی از گویاترین جملات این گفت‌وگو را به زبان آورد: «درضمن، نصف عمرم را چون‌که مجبور بودم به جلسات می‌رفتم. باید مغز خر خورده باشم حالا که دیگر مجبور نیستم، باز هم پشت‌سرهم به جلسه بروم.»

لیام چیزی در دفترچه‌یادداشتش نوشت و بدون اینکه ذره‌ای عیب‌جویی در چهره‌اش نمایان باشد، ادامه داد: «فهمیدم. بیا بحث را عوض کنیم. می‌توانیم این بحث را بعداً ادامه بدهیم.»

حالت چهرۀ شی داد می‌زد که حس می‌کند برندۀ این بحث، اوست و لیام کوتاه آمده است. لیام کوتاه نیامده بود.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
پیشگفتار مترجم
مقدمه
داستان
مشکل
تحقیق
دشمن قدیمی
بی‌دفاع
تجاوز
تسلیم
بی‌پرده
پرده‌برداری
کجا بودیم؟
موشکافی بیشتر
فشار آوردن
از یک قماش بودن
رفتن سر اصل مطلب
شغل‌های کثیف
آدم‌ها
تله
آمادۀ مبارزه
زدن به سیم آخر
تماس اسکایپی
گام بلند
صاحب اختیار
دسر
پردازش
علم تصمیم‌گیری
سن‌دیگو
آموزه‌ها
مقدمه
بررسی دو انگیزۀ رهبری
پنج غفلت رهبرانی با انگیزه‌های پاداش‌مدارانه
نقص و هوشیاری
خطر تعجب‌برانگیز کارهای مفرح
پایان دوران رهبری خدمت‌گزارانه
دربارۀ نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب انگیزه‌ رهبری: چرا بسیاری از رهبران مهمترین مسئولیت‌هایشان را از سر خود باز می‌کنند
نویسنده
مترجمسعید یاراحمدی
ناشر چاپیانتشارات آریاناقلم
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات144
زبانفارسی
شابک978-622-7089-11-0
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب انگیزه‌ رهبری

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب انگیزه‌ رهبری

برای دریافت کتاب انگیزه‌ رهبری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.