معرفی و دانلود کتاب بازخورد اثربخش

عکس جلد کتاب بازخورد اثربخش
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بازخورد اثربخش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بازخورد اثربخش و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بازخورد اثربخش

کتاب بازخورد اثربخش که در مجموعه‌ی مدیر 20 دقیقه‌ای انتشارات هاروارد بیزینس ریویو منتشر شده، به مدیران می‌آموزد که چگونه با کارمندانشان صحبت کنند، به آن‌ها درمورد عملکردشان بازخورد بدهند و در آن‌ها تغییراتی مثبت ایجاد نمایند. این کتاب کم‌حجم به مدیر یک سازمان کمک می‌کند تا کارمندانش را دائماً ارزیابی نماید، گفتگوهای چالش‌برانگیز را به‌خوبی انجام دهد و به نتایجی فوق‌العاده دست یابد.

درباره‌ی کتاب بازخورد اثربخش

مدیر یک شرکت و سازمان همیشه با کارمندانش در تعامل و ارتباط کاری و حرفه‌ای است اما گاهی در موقعیتی قرار می‌گیرد که مجبور است با کارمندانش مستقیماً صحبت کند و به آن‌ها بازخورد بدهد. برای مثال، گاهی از یکی رضایت دارد و می‌خواهد تشویقش کند، گاهی هم از کسی ناراضی است و چاره‌ای جز این ندارد که از او انتقاد کند تا خود را تغییر دهد. این تعاملات گرچه پیش‌پاافتاده به نظر می‌رسند اما می‌توانند تأثیر عمیقی بر روی عملکرد کارمندان و در نهایت، بر شرکت داشته باشند. این نوع ارتباطات نیاز به مهارت ویژه‌ای دارد و باید با‌دقت و سنجیده انجام گیرد. بازخورد دادن به یک کارمند با هر انگیزه‌ای که باشد باید باعث شود آن کارمند تغییرات مثبتی را تجربه کند و عملکرد خود را بهبود دهد؛ یعنی چه تشویق و چه انتقاد نباید باعث ناامیدی، دلسردی، کم شدن کارایی و تضعیف او شود. برای یادگیری و تمرین مهارت بازخورد دادن منابع متعددی وجود دارد. یکی از کتاب‌هایی که به شکلی مختصر و فشرده این موضوع را مرور می‌کند، کتاب بازخورد اثربخش (Giving Effective Feedback) از انتشارات هاروارد بیزینس ریویو (Harvard Business Review) است. این کتاب به مدیران می‌آموزد چطور کارمندشان را پیوسته زیرنظر داشته باشند، گفتگوهای چالشی و سخت بین خود و کارمندان را مدیریت کنند، و به دنبال آن به نتیجه‌ای که می‌خواهند برسند.

برخی از مدیران ترجیح می‌دهند با کارمندانشان مستقیماً برخورد نداشته باشند و ارتباط مستقیمی بینشان شکل نگیرد. دانش مدیریت مدرن این رویکرد سنتی را رد می‌کند و اعتقاد دارد تعامل بین مدیر و کارمند بسیار تأثیرگذار است و به شکل قابل‌توجهی کارایی پرسنل را افزایش می‌دهد. وقتی یک مدیر به کارمندش بازخورد بدهد و با او گفتگو کند، باعث می‌شود رفتارهای مثبت کارمندان تقویت و رفتارهای منفی آن‌ها اصلاح شود. کتاب بازخورد اثربخش تکنیک‌هایی پیشنهاد می‌دهد که با کمک آن‌ها می‌توانید به‌درستی به کارکنانتان فیدبک بدهید. کتاب حاضر به شما می‌آموزد موضوع مناسبی را برای بحث انتخاب نمایید، دوستانه نظراتتان را بیان کنید و به تنش و درگیری نیافتید. همین‌طور یاد می‌گیرید که جو غالب سازمان را طوری تغییر دهید که همه‌ی مجموعه منتظر بازخوردهای مدیران باشند و از آن استقبال نمایند.

کتاب بازخورد اثربخش، اثری کوتاه و ساده است که به عنوان یکی از آثار مجموعه‌ی مدیر 20 دقیقه‌ای انتشارات هاروارد بیزینس ریویو منتشر شده است. این اثر از شش فصل تشکیل شده:

فصل اول اهمیت بازخورد دادن را بیان می‌کند و از ضرورت آن برایمان می‌گوید. فصل بعدی درمورد زمان صحبت است و به شما می‌گوید که چه زمانی بهترین فرصت برای گفت‌و‌گو خواهد بود. فصل سوم درمورد شیوه‌ی بیان بازخورد است و این مسئله را تشریح می‌کند. بخش بعدی به شما می‌آموزد که چطور یک برنامه‌ی اقدامی تهیه کنید و به کارمندتان بدهید. فصل پنجم نحوه‌ی بازخورد در شرایط سخت را بازگو کرده و از این نکته می‌گوید که در موقعیت‌های دشوار چطور باید از آن بهره ببرید. در نهایت، در فصل آخر کتاب راهکارهایی ارائه می‌شود تا بتوانید فضای کلی شرکت را به سوی انتقادپذیری و بازخوردپذیری سوق بدهید.

کتاب بازخورد مثبت را نرگس شفیعی برای انتشارات آموخته ترجمه کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های مدیر 20 دقیقه‌ای

«مدیر 20 دقیقه‌ای» (HBR 20-Minute Manager Series)، مجموعه‌ای مختصر، مفید و کاربردی است که می‌کوشد جنبه‌های ضروری و اصلی مدیریت را به صورتی فشرده مرور کند. این سری کتاب‌ها را انتشارات هاروارد بیزینس ریویو منتشر کرده و تاکنون این کتاب‌ها را به چاپ رسانده: «تدوین طرح کسب و کار»، «کارسپاری»، «مبانی مالی»، «به انجام رساندن کارها»، «بازخورد‌ اثربخش»، «گروه‌های خلاق»، «مدیریت پروژه‌ها»، «مدیریت زمان»، «مدیرمداری»، «بررسی عملکردها»، «ارائه» و «برگزاری جلسات».

کتاب بازخورد اثربخش برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی این کتاب به مدیران و رهبران سازمان‌ها توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب بازخورد اثربخش می‌خوانیم

بر خلاف افرادی که تمایلی به برقراری ارتباط ندارند، برخی از دریافت‌کنندگانِ بازخورد اصلاحی ممکن است به محض مواجه شدن با انتقاد، آشکارا حالت دفاعی به خود بگیرند. این حالت دفاعی می‌تواند ناشی از تمایل دریافت‌کننده به ابراز درک خود از مسائل باشد. به عنوان بخشی از فرایندتان (که در بخش «گفت‌وگو درباره‌ی بازخورد» در بخش‌های قبلی کتاب توصیف شد)، فرد را ترغیب خواهید کرد که دیدگاه خود را مطرح کند، و باید همواره این پذیرش را داشته باشید که وقتی مسائل را به اشتباه متوجه شده‌اید، به آن اذعان کنید.

اما حالت دفاعی اغلب به این علت ایجاد می‌شود که ارتباطِ زایا و صادقانه از بین می‌رود و باعث می‌شود دریافت‌کننده برداشت اشتباهی از انگیزه‌ها و مقاصد شما پیدا کند.

باز هم به فصل اول کتاب فکر کنید، و نوع متفاوتی از سناریویی را که بیل در آن بود تصور کنید، کارمندِ غالباً کارآمدی که باعث ایجاد معضل در یک دور تولید جدید شده است. این بار وقتی مسئله را برای بیل ترسیم می‌کنید، ناگهان عصبی شده و می‌گوید «چرا این همه مدت صبر کردید و الان بهم می‌گید؟ الان یه سیستم جدید دارم و خیلی دیره که بخوام عوضش کنم. تازه، چندین شب هم اضافه کار کردم!». وقتی سعی می‌کنید توضیح دهید که ماجرا را فقط شنیده‌اید، بیل می‌گوید زمان استراحت اوست و از دفترتان بیرون می‌رود.

برخوردهای حساسی مانند این را وقتی آغاز شوند به سختی می‌توان رفع و رجوع کرد. اگر پیش‌بینی می‌کنید که جلسه‌ی بازخورد شما ممکن است جنجالی شود، از قبل برنامه‌ریزی کنید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ناشر
مجموعه کتاب مدیر 20 دقیقه‌ای
مقدمه
1. چرا بازخورد حائز اهمیت است
2. انتخاب زمان بازخورد
3. گفت‌وگو درباره‌ی بازخورد
4. تهیه‌ی یک برنامه‌ی اقدامی
5. مدیریت موقعیت‌های سخت در بازخورددهی
6. ایجاد جوّی پذیرا برای بازخورد

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بازخورد اثربخش
نویسنده
مترجمنرگس شفیعی
ناشر چاپینشر آموخته
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات88
زبانفارسی
شابک978-600-8237-09-9
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بازخورد اثربخش

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب بازخورد اثربخش

برای دریافت کتاب بازخورد اثربخش و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.