معرفی و دانلود کتاب مدیر‌مداری

عکس جلد کتاب مدیر‌مداری
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب مدیر‌مداری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب مدیر‌مداری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب مدیر‌مداری

کتاب مدیر‌مداری انتشارات هاروارد بیزینس ریویو، نکات و راهکارهایی ارائه می‌دهد که کمک می‌کنند کارمندان رابطه‌ی خود با مافوقشان را تقویت نمایند و با آن‌ها به تفاهم برسند. این کتاب مختصر و مفید، به شما یاد می‌دهد چطور احترام و اعتماد رئیستان را جلب کنید، اولویت‌ها و فشارهای او را درک نمایید و به آن‌ها پاسخ دهید و در نهایت به یک رابطه‌ی مثبت و قوی دست یابید.

درباره‌ی کتاب مدیر‌مداری

عموماً این تلقی وجود دارد که رابطه‌ی خوب با مدیر بالادستی، با چاپلوسی یا لابی‌گری همراه است. خیلی‌ها موضع و دیدگاهی منفی نسبت به این نوع رابطه‌ها دارند و تصور می‌کنند نوعی سیاست‌بازی در آن وجود دارد. آیا همیشه و برای همه‌ی روابط رئیس و مرئوسی این وضعیت صادق است؟ گرچه خیلی وقت‌ها این قاعده درست بوده اما درمورد همه نمی‌توان این موضوع را تعمیم داد. گاهی بین یک کارمند و رئیسش فضای مثبتی وجود دارد که باعث می‌شود باهم به تفاهم برسند. در حقیقت هم رئیس، شرایط کارمندش را درک می‌کند و هم کارمند تلاش می‌کند مقام بالادستی‌اش را درک نماید. این رابطه اصطلاحاً مدیرمداری نامیده می‌شود و عاری از مفاهیم منفی‌ای همچون چاپلوسی و لابی‌گری خواهد بود. کتاب مدیرمداری (Managing Up) از انتشارات هاروارد بیزینس ریویو (Harvard Business Review) به همین موضوع می‌پردازد و تلاش می‌کند راهکارهایی ارائه بدهد که به کمک آن‌ها یک کارمند بتواند با رئیسش ارتباط بهتری برقرار کرده و با او همکاری نماید. این کتاب به شکلی مختصر و مفید به یک کارمند می‌آموزد که چطور رابطه با مدیرش را مدیریت کند.

مدیرمداری نوعی هنر و مهارتی ظریف محسوب می‌شود که باید با احتیاط و مراقبت انجام گیرد. درصورتی‌که بتوان به‌خوبی آن را اجرا کرد، می‌تواند به نتایج قابل‌توجهی منتهی شود. از جمله اصول رویکرد مدیرمداری که در کتاب مطرح‌ شده، می‌توان به این موارد اشاره کرد: گسترش دادن زمینه‌های مشترک بین رئیس و کارمند، امکان مطرح‌شدن نیازهای کارمندان، مذاکره و حل اختلاف، امکان ارزیابی کردن رابطه و تجدیدنظر در آن، و حتی مدیریت کردن نیازهای طرفین. کتاب مدیرمداری به‌عنوان اثری از مجموعه‌ی مدیر 20 دقیقه‌ی انتشارات هاروارد بیزینس ریویو منتشرشده؛ مجموعه‌ای که می‌خواهد اصول و قواعد مهم مدیریت را به‌ صورت کاربردی و کوتاه مرور کند. کتاب پیش رو هم از همین قاعده تبعیت می‌کند و در شش فصل کوتاه مطالبش را بیان می‌دارد:

در فصل اول مدیرمداری تعریف می‌شود و شما با کلیات این مفهوم آشنا خواهید شد. برای محقق شدن مدیرمداری در وهله‌ی اول شما به‌عنوان یک کارمند، باید هم مدیر و هم خودتان را به‌خوبی بشناسید. شناخت کافی کمکتان می‌کند در این مسیر سریع‌تر پیش بروید. این موضوع در فصل دوم کتاب به‌تفصیل مورد بحث قرار گرفته است. فصل سوم به مدیریت انتظارات اختصاص دارد. در اینجا شما می‌فهمید که چطور باید به انتظارات مدیرتان پاسخ گویید. بخش بعدی درمورد شیوه‌های ارتباطی کارمندان با مدیران است. شیوه‌هایی که کمک می‌کنند فضای بین آن‌ها مثبت و تفاهم‌آمیز باشد. فصل پنجم کتاب حاضر، بحث مذاکره بین کارمند و مدیر را مطرح می‌کند و توضیح می‌دهد. درنهایت در بخش آخر، پیشنهادهایی مطرح می‌شود که ما چطور از رابطه‌ی مؤثر بین خود و رئیسمان مراقبت کرده و آن را حفظ نماییم.

کتاب مدیرمداری را نشر آموخته با ترجمه‌ی نرگس شفیعی به بازار کتاب عرضه نموده است.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های مدیر 20 دقیقه‌ای

«مدیر 20 دقیقه‌ای» (HBR 20-Minute Manager Series)، مجموعه‌ای مختصر، مفید و کاربردی است که می‌کوشد جنبه‌های ضروری و اصلی مدیریت را به صورتی فشرده مرور کند. این سری کتاب‌ها را انتشارات هاروارد بیزینس ریویو منتشر کرده و تاکنون این کتاب‌ها را به چاپ رسانده: «تدوین طرح کسب و کار»، «کارسپاری»، «مبانی مالی»، «به انجام رساندن کارها»، «بازخورد‌ اثربخش»، «گروه‌های خلاق»، «مدیریت پروژه‌ها»، «مدیریت زمان»، «مدیرمداری»، «بررسی عملکردها»، «ارائه» و «برگزاری جلسات».

کتاب مدیر‌مداری برای چه کسانی مناسب است؟

اثر حاضر به کارمندان و پرسنل سازمان‌ها توصیه می‌شود. اگر می‌خواهید بدانید چطور می‌توان با مدیران ارتباط مثبتی برقرار کرد و به فهم مشترک رسید، کتاب مدیر‌مداری به شما کمک خواهد کرد.

در بخشی از کتاب مدیر‌مداری می‌خوانیم

وقتی نقاط قوت مدیرتان را شناختید، می‌توانید روش‌هایی برای کار با یکدیگر پیدا کنید که باعث تحقق یافتن بهترین ظرفیت بالقوه در هر دوی شما شود. همچنین می‌توانید درک کنید چگونه او با استفاده از این نقاط قوت از اهداف گروه و شرکت حمایت می‌کند؛ و به شیوه‌ای عاقلانه این دست‌یافته‌ها را در اختیار دیگر افراد سازمان نیز قرار می‌دهد. رؤسا این نوع حمایت را قدر می‌دانند، و اغلب آن را جبران می‌کنند.

اگرچه ممکن است درک نسبتاً روشنی از آنچه شما را به کارمند خوبی تبدیل می‌کند داشته باشید، اما بیان نقاط قوت مدیرتان می‌تواند مشکل‌تر باشد. مطمئناً شما مایل خواهید بود وقتی مدیرتان اهدافی را دنبال می‌کند و با دیگران در تعامل است او را مشاهده کنید. همچنین می‌توانید از طریق صحبت کردن با همکارانی که رئیس‌تان را بهتر از شما می‌شناسند اطلاعات ارزشمندی به دست آورید، به خصوص اگر به تازگی جزء زیردستان مستقیم او شده‌اید.

وقتی تا حدی تحقیق غیررسمی انجام دادید، نقاط قوت مدیرتان را در کنار نقاط قوت خودتان فهرست‌وار بنویسید و شباهت‌ها و تفاوت‌ها را ذکر کنید. نقاط هم‌پوشانی (برای مثال اینکه هر دو تحلیلی و داده‌محور هستید) می‌تواند باعث صمیمیت و تقویت رابطه‌تان شود. لازم نیست تفاوت‌ها را مشکل تلقی کنید. تفاوت‌ها می‌تواند نشان‌دهنده‌ی فرصت‌هایی برای تکمیل کار مدیرتان باشد.

گاهی اوقات ممکن است شما به علت نقایص رئیس‌تان افسوس بخورید یا حتی به خاطر آن‌ها احساس ناامیدی کنید. این دلیلی برای سرخوردگی است. به جای این کار سعی کنید نقاط ضعف او را گام مهمی در جهت دستیابی به اهداف مشترک‌تان تلقی کنید. دریابید که مدیرتان در چه مواردی نیاز به کمک دارد، و خودتان به او پیشنهاد کمک دهید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ناشر
مجموعه‌ی مدیر 20 دقیقه‌ای
مقدمه
1. مدیرمداری چیست؟
2. شناخت مدیرتان؛ وخودتان
3. مدیریت انتظارات
4. ارتباط با مدیرتان
5. مذاکره با مدیرتان
6. مراقبت از رابطه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب مدیر‌مداری
نویسنده
مترجمنرگس شفیعی
ناشر چاپینشر آموخته
سال انتشار۱۳۹۸
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات88
زبانفارسی
شابک978-600-8237-12-9
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب مدیر‌مداری

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب مدیر‌مداری

برای دریافت کتاب مدیر‌مداری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.