معرفی و دانلود کتاب ارائه‌

عکس جلد کتاب ارائه‌
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب ارائه‌ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب ارائه‌ و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب ارائه‌

کتاب ارائه‌، از مجموعه‌ی مدیر 20 دقیقه‌ای انتشارات هاروارد بیزینس ریویو، نکات و اصولی را پیشنهاد می‌دهد که به کمک آن‌ها می‌توانید در هنگام ارائه، پیامتان را واضح و درست انتقال دهید، مخاطبان را مجذوب صحبتتان کنید و بر روی آن‌ها اثر بگذارید. این کتاب کم‌حجم و فشرده نحوه‌ی تمرین و آمادگی برای ارائه و شیوه‌ی مدیریت جلسه را می‌آموزد.

درباره‌ی کتاب ارائه‌

برای خیلی از افراد یکی از سخت‌ترین و پراضطراب‌ترین کارها، ارائه دادن است. ایستادن در برابر جمع و صحبت کردن درمورد موضوعی تخصصی کار ساده‌ای نیست. احتمال اینکه در مطالب اشتباهی صورت گرفته باشد و کسی متوجه آن شود، پیام به‌درستی منتقل نشود، نتوان جلسه را کنترل کرد و مسائلی از این دست می‌تواند هر کسی را مضطرب کرده و اعتمادبه‌نفسش را کم کند. ارائه چیزی بیشتر از ساخت پاورپوینت و حرف زدن صرف است. شما باید بتوانید در مدتی کوتاه منظورتان را برسانید، گفته‌هایتان جذاب و گیرا باشد و پاسخگوی پرسش‌ها و ابهامات مخاطبانتان باشید. اما این تصور که ارائه مهارتی ذاتی بوده و از هر کسی برنمی‌آید کاملاً اشتباه است. برعکس، ارائه مهارتی اکتسابی به شمار می‌آید و همه‌ی ما با تمرین و تکرار می‌توانیم به ارائه‌دهنده‌ای حرفه‌ای تبدیل شویم. از جمله منابعی که می‌کوشد این مهارت را آموزش دهد کتاب ارائه (Presentations) از انتشارات هاروارد بیزینس ریویو (Harvard Business Review) است. منبعی کوتاه و کم‌حجم که به‌ صورت فشرده اصول و تکنیک‌های این کار را بیان کرده و کمکمان می‌کند هم ارائه‌هایی مجذوب‌کننده داشته باشیم و هم پیاممان را به‌خوبی منتقل نماییم.

برای ارائه دادن باید اعتمادبه‌نفس داشته باشیم، مطالب را به‌خوبی ساماندهی و بیان کنیم، باید از ابزارهای بصری مناسبی بهره ببریم و در نهایت، با آمادگی کامل به پرسش‌ها پاسخ دهیم. ارائه ترکیبی از همه‌ی این موارد است و ما باید هم‌زمان همه‌ی این مهارت‌ها را در خود تقویت کنیم. یک ارائه‌دهنده‌ی حرفه‌ای می‌داند به مخاطبش چه بگوید، چطور بحثش را پیش ببرد و آن‌ها را ترغیب نماید به او توجه کنند و اصل مطلب را خیلی واضح و روشن بیان می‌نماید. کتاب ارائه دقیقاً همین اصول را آموزش می‌دهد و گام‌های ابتدایی یک ارائه‌ی حرفه‌ای را مرور می‌کند. با کمک کتاب حاضر می‌توانید نقاط ضعفتان را بشناسید، آن‌ها را برطرف کنید و از پس هر ارائه‌ای برآیید.

کتاب ارائه به‌عنوان یکی از آثار مجموعه‌ی مدیر 20 دقیقه‌ای نشر هاروارد منتشر شده. مجموعه‌ای که بر روی مهارت‌های مهم مدیریتی دست می‌گذارد و مبانی مقدماتی آن‌ها را بازگو می‌کند. در کتاب ابتدا کلیدهای یک ارائه‌ی موفق بیان می‌شود. کلیدهایی طلایی که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به اهدافتان در ارائه برسید. در ادامه، گام‌های عملی این فرایند تعریف شده‌اند. مطابق این گام‌ها شما در وهله‌ی اول باید هدفتان را تعریف کنید، پس‌ از آن، باید مخاطبانتان را تشخیص دهید و پیامی که قرار است به آن‌ها بگویید را تنظیم نمایید. سپس می‌بایست منابع تحقیق و همین‌طور ابزارهای بصری مورد استفاده‌تان را پیدا کنید. پس از طی این مراحل به گام تمرین و اجرا می‌رسیم. کتاب در اینجا تکنیک‌ها و راهکارهایی عملی پیشنهاد می‌دهد که می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید و سطح ارائه‌تان را ارتقا دهید. پس از اجرا، این نکته بیان می‌شود که چطور کارتان را مرور و ارزیابی نمایید و تلاش کنید نقاط ضعفتان را برای ارائه‌های بعدی بهبود ببخشید.

کتاب ارائه را نشر آموخته با ترجمه‌ی نرگس شفیعی به بازار کتاب عرضه کرده است.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های مدیر 20 دقیقه‌ای

«مدیر 20 دقیقه‌ای» (HBR 20-Minute Manager Series)، مجموعه‌ای مختصر، مفید و کاربردی است که می‌کوشد جنبه‌های ضروری و اصلی مدیریت را به صورتی فشرده مرور کند. این سری کتاب‌ها را انتشارات هاروارد بیزینس ریویو منتشر کرده و تاکنون این کتاب‌ها را به چاپ رسانده: «تدوین طرح کسب و کار»، «کارسپاری»، «مبانی مالی»، «به انجام رساندن کارها»، «بازخورد‌ اثربخش»، «گروه‌های خلاق»، «مدیریت پروژه‌ها»، «مدیریت زمان»، «مدیرمداری»، «بررسی عملکردها»، «ارائه» و «برگزاری جلسات».

کتاب ارائه‌ برای چه کسانی مناسب است؟

اگر برای ارائه دادن در حضور دیگران مضطرب هستید و همیشه درمورد آن استرس دارید، کتاب ارائه‌ یاری‌رسان شما خواهد بود.

در بخشی از کتاب ارائه‌ می‌خوانیم

همیشه احتمالِ وجودِ مشکل در ارائه وجود دارد. شما می‌توانید به راحتی مشکلات کوچک مانند آغاز ضعیف و شوخ‌طبعی‌های نامناسب را در لحظه‌ای که رخ می‌دهند تشخیص دهید. به واکنش‌های مخاطبان توجه کنید: آیا افراد سر خود را به نشانه‌ی تأیید تکان می‌دهند؟ یا اینکه همه با حالتی خشک نشسته‌اند؟ تماشا کردن یک ویدیوی ضبط‌ شده از ارائه نیز به شما کمک می‌کند بخش‌های مشکل‌دار را تشخیص دهید. برای ارائه‌های بعد به راه‌حل‌های مشخصی فکر کرده و آن‌ها را یادداشت کنید.

ممکن است بروز مشکلات فنی در ارائه، کل صحبت شما را از مسیر خود منحرف کند، اما رفع چنین مشکلاتی نسبتاً ساده است. شاید در یک ارائه واقعاً نمی‌دانسته‌اید که چگونه باید از ویدیوپروژکتور استفاده کنید، و این باعث شده کُند و ناشیانه عمل کنید. برای ارائه‌ی بعد، چگونگی استفاده از آن را بیاموزید؛ و در صورت امکان دستیاری نیز برای خود در نظر بگیرید.

مسائل همیشگی مانند میزان راحتی و مهارتتان در انجام دادن ارائه مستلزم تلاش بیشتری است. اگر در کل ارائه (و نه فقط دقایق اولیه) بیش از حد احساس نگرانی کردید، یا اگر با وجود تمرینِ کافی بیش از حد به یادداشت‌هایتان رجوع کردید، و اگر با لکنت زبان ارائه‌تان را انجام دادید، شاید به راهنمایی و آموزش بیشتری نیاز داشته باشید.

درخواست بازخورد از همکارانتان

اگر در میان مخاطبان شما تعدادی از همکاران قابل اعتمادتان نیز حضور دارند، از آن‌ها نظرشان را درباره‌ی نحوه‌ی بهبود ارائه‌تان جویا شوید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ناشر
مجموعه‌ی مدیر 20 دقیقه‌ای
مقدمه
1. کلید ارائه‌ی موفق
2. چرا ارائه انجام دهیم؟
3. هدف خود را تعریف کنید
4. مخاطبان خود را بشناسید
5. پیام خود را تنظیم کنید
6. منابع خود را مشخص کنید
7. ابزارهای بصری را برنامه‌ریزی کنید
8. ارائه‌تان را تمرین کنید
9. ارائه‌تان را انجام دهید
10. پاسخ را مدیریت کنید
11. ارائه‌تان را ارزیابی کنید
12. کار را دنبال کنید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب ارائه‌
نویسنده
مترجمنرگس شفیعی
ناشر چاپینشر آموخته
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات80
زبانفارسی
شابک978-600-8237-13-6
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری، کتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب ارائه‌

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب ارائه‌

برای دریافت کتاب ارائه‌ و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.