معرفی و دانلود کتاب به انجام رساندن کارها

عکس جلد کتاب به انجام رساندن کارها
قیمت:
۳۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب به انجام رساندن کارها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب به انجام رساندن کارها و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب به انجام رساندن کارها

برای جلوگیری از انباشته شدن کارها یا رسیدگی به انبوهی از وظایف تلنبارشده، کتاب به انجام رساندن کارها، تمامی نکات لازم را به شما خواهد آموخت. کتاب حاضر به مدیران شرکت‌ها و سازمان‌ها نشان می‌دهد که اولویت‌بندی، سرعت در انجام فعالیت‌ها و ممانعت از به تعویق انداختن امور چه اندازه اهمیت دارد و چگونه می‌توان آن را در برنامه‌های روزمره‌ی کاری گنجاند. آشنایی با سرمایه‌گذاری زمانی و یادگیری شیوه‌های ارزیابی پیشرفت خود از دیگر دستاوردهای این مرجع هستند.

درباره‌ی کتاب به انجام رساندن کارها

به سرانجام رساندن تمام فعالیت‌ها و وظایفمان، در یک بازه‌ی زمانی محدود، دغدغه‌ی بسیاری از ما بوده و هست. فرقی ندارد بیرون از خانه مشغول به کار باشیم یا وظایف متعددی را در انجام امور خانه به عهده بگیریم. در هر دو حالت، نیاز داریم استراتژی‌ها یا نکاتی را بیاموزیم که به کمک آن‌ها بتوانیم فعالیت‌های چندگانه‌ی خود را در موعد مقرر به پایان برسانیم. کتاب به انجام رساندن کارها (Getting work done)، منتشرشده از سوی نشر هاروارد، راهنمای ما در این مسیر خواهد بود.

اثر حاضر برنامه‌ای هفت‌مرحله‌ای برای ما در نظر گرفته که با پیروی از آن بتوانیم عملکرد خود را در اجرای وظایفمان ارتقا دهیم. در مرحله‌ی نخست می‌آموزیم که اصولاً چه ضرورتی دارد، محدوده‌ی زمانی برای کارهایمان در نظر بگیریم. در این بخش با اهمیت سرمایه‌گذاری زمانی آشنا می‌شویم و آن را در جهت بهبود بهره‌وری در فعالیت‌هایمان به کار می‌گیریم. در گام بعدی، می‌آموزیم که وظایف خود را دقیقاً مشخص کنیم. تا وقتی ندانیم که اصلاً چه کارهایی را باید انجام دهیم، برنامه‌ریزی و یا حتی عمل به آن‌ها بی‌معنی خواهد بود. شاید تهیه‌ی فهرستی از فعالیت‌های مورد نظرمان کار آسانی به نظر برسد اما درحقیقت بایدها و نبایدهای خاص خود را دارد که لازم است آگاهانه آن‌ها را بیاموزیم.

مرحله‌ی سوم به ما نشان می‌دهد چطور ترتیب زمانی وظایفمان را تعیین کنیم. به‌عبارت‌دیگر، لیست کارهایی را که در بخش قبل نوشته‌ایم، در این بخش به صورت برنامه‌ای نظام‌مند درمی‌آوریم. در این قسمت مفهوم اولویت‌بندی و تفکیک مهم از مهم‌تر را یاد می‌گیریم. بخش چهارم به مساله‌ی تمرکز اشاره دارد. به این معنا که کانون تمرکز خود را بیابیم و طبق آن به اوضاع کارهایمان رسیدگی کنیم.

عادت‌هایی که سال‌ها پیش در ذهن و زندگی خود نهادینه کرده‌ایم، نقش مهمی در رفتارها یا تصمیمات روزمره‌ی ما دارند. در گام پنجم به سراغ عادت‌های خوب خودمان می‌رویم تا با تقویت و استمرار آن‌ها به بازده بالا در مدیریت امور خود برسیم.

در تمامی سازمان‌ها، شرکت‌ها و ارگان‌ها، انجام کار گروهی و هماهنگی با هم‌تیمی‌ها بسیار اهمیت دارد. خب، یکی از عوامل موفقیت در اتمام هر چه بهتر کارها، تعامل و برقراری رابطه‌ی مثبت با دیگران خواهد بود. دیگرانی که می‌توانند، همکاران، زیردستان و یا رؤسای ما باشند.

در بخش نهایی، به سراغ ارزیابی خود و عملکردمان خواهیم رفت. بدون سنجش خود و میزان بازدهی‌مان هرگز نمی‌توانیم درمورد درست بودن یک برنامه‌ریزی یا روندی که پیش گرفته‌ایم اظهارنظر بکنیم یا مهم‌تر از آن، دست به اصلاح امور بزنیم. در مرحله‌ی ارزیابی پی به ایرادها، اشتباهات، نقص‌ها و یا نقاط قوت خود می‌بریم. نکته‌های مثبت را تقویت کرده و نکات منفی را ریشه‌یابی و ریشه‌کن خواهیم کرد.

اگر تاکنون در مدیریت فعالیت‌هایتان عملکرد مناسبی نداشته‌اید، وقت آن رسیده که کتاب به انجام رساندن کارها را به خود هدیه دهید و سال‌ها از آموزه‌های مفید آن بهره ببرید.

نرگس شفیعی اثر حاضر را به فارسی برگردانده و نشر آموخته نیز آن را به چاپ رسانده است

درباره‌ی مجموعه کتاب‌های مدیر 20 دقیقه‌ای

برای مدیران پرمشغله‌ای که مشتاق یادگیری و ارتقای دانش خود هستند اما وقت و فرصت چندانی برای حضور در کلاس‌ها و سمینارهای آموزشی ندارند، مجموعه کتاب‌های مدیر 20 دقیقه‌ای، انتخابی بی‌نظیر خواهد بود. مدیران شرکت‌های کوچک یا بزرگ، همچنین صاحبان کسب‌و‌کارها به کمک هر یک از مجلدهای این مجموعه، نکات سودمند و کاربردی را خواهند آموخت.

نشر هاروارد، از معتبرترین مراجع حوزه‌ی مدیریت و رهبری کسب‌و‌کارها، این سری کتاب‌ها را به چاپ رسانده و در ایران نیز، نسخه‌ی فارسی این مجموعه، با برگردان نرگس شفیعی، به کوشش نشر آموخته، در اختیار فارسی‌زبانان قرار گرفته است.

سرعت در آموزش و فشرده‌سازی مطالب، از ویژگی‌های بارز کتاب‌های مدیر 20 دقیقه‌ای به شمار می‌رود که تنها با توجه به عنوان مجموعه نیز به آن پی می‌بریم. سری کتاب‌های مورد بحث، شامل ده جلد هستند که همگی به جوانب گوناگون مدیریت و مهارت‌های این عرصه می‌پردازند. «مدیریت پروژه»، «بازخورد اثربخش»، «مدیریت زمان»، «برگزاری جلسات»، «تدوین طرح کسب‌و‌کار»، «کارسپاری»، «به انجام رساندن کارها»، «مدیرمداری»، «ارائه» و «مبانی مالی» عناوین آثار مجموعه‌ی حاضر هستند.

تقویت مهارت‌های رهبری و مدیریتی در کمترین زمان، هدف اصلی گردآورندگان و مؤلفان کتاب‌های مدیر 20 دقیقه‌ای بوده است.

کتاب به انجام رساندن کارها برای چه کسانی مناسب است؟

پیشنهاد ما به تمام مدیران، کارآفرین‌ها و تمامی افرادی که اداره‌ی یک سازمان یا شرکت را بر عهده دارند این است که برای کنترل هر چه بهتر فعالیت‌هایشان، کتاب به انجام رساندن کارها را مطالعه کنند. اثری که پیش رو دارید، انبوهی از نکات کاربردی و مفید را در کوتاه‌ترین زمان ممکن به شما آموزش خواهد داد.

در بخشی از کتاب به انجام رساندن کارها می‌خوانیم

آیا از فهرست کارهایی که باید انجام دهید استفاده می‌کنید، یا این‌که تنها وظایفی را بررسی می‌کنید که در تقویم برخطِ خود وارد کرده‌اید؟ آیا گفت‌وگوهای مهم و فوری با اعضای گروه‌تان را به این خاطر که ایمیل خود را بسیار کم بررسی می‌کنید از دست می‌دهید؟ اگر متوجه شده‌اید که ابزار یا روتین خاصی مناسب نیست، آن را تغییر داده و یا کنار بگذارید. قرار نیست به رویکردهایی که امتحان می‌کنید متعهد باشید؛ نکته این است که دریابید چه روشی برای شما نتیجه‌بخش است.

هم‌چنین ممکن است کارها پس از آن‌که سازمان‌دهی شده‌اند به هم بریزند. در این صورت- هر 4 تا 6 ماه یک بار- زمانی را به تنظیم مجدد اختصاص دهید. سامانه‌ی بایگانی، ایمیل‌ها، و فهرست وظایف خود را بررسی کرده و مطمئن شوید که همه‌چیز طبق روشی که در ابتدا تعریف کرده بودید مرتب می‌شود. این‌که همه‌چیز را به صورت مکرر مرتب کنید و از نو آغاز کنید حس خوبی به شما می‌دهد.

به موفقیت‌های کوچکی که داشته‌اید نگاه کنید، حتی اگر در یک نمودار مالی نباشند. این‌ها نشان می‌دهند که تغییراتی که در روش کارتان ایجاد کرده‌اید باعث بهبود بهره‌وری شما شده است. به عنوان مثال، اگر در مقایسه با عدد صفر در زمانی که تازه پوشه‌ها و فیلترهایی در ایمیل‌تان ایجاد کرده بودید اکنون چند پیام در صندوق دریافت‌تان دارید مشکلی وجود ندارد. به خاطر دارید که 4 ماه قبل بیش از 200 پیام در صندوق دریافت‌تان داشتید؟ این واقعاً پیشرفت محسوب می‌شود! مشخص کنید که روش سازمان‌دهی شما در کدام قسمت‌ها نتیجه‌بخش است، در صورت لزوم تغییرات کوچکی ایجاد کنید، و قدری واریانس را برای خود مجاز بشمارید.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه ناشر
مجموعه‌ی مدیر 20 دقیقه‌ای
مقدمه
1. چرا باید برای بهبود بهره‌وری خود سرمایه‌گذاری زمانی انجام دهید؟
2. مشخص کنید که چه کارهایی باید انجام گیرد
3. کار خود را زمان‌بندی کنید
4. کانون تمرکز خود را بیابید
5. عادات خوب را حفظ کنید
6. به شکل کارآمدتری با دیگران کار کنید
7. پیشرفت خود را ارزیابی کنید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب به انجام رساندن کارها
نویسنده
مترجمنرگس شفیعی
ناشر چاپینشر آموخته
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات88
زبانفارسی
شابک978-600-8237-08-2
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب به انجام رساندن کارها

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب به انجام رساندن کارها

برای دریافت کتاب به انجام رساندن کارها و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.