معرفی و دانلود کتاب پنج اختلال در عملکرد تیمی: یک داستان مدیریتی

عکس جلد کتاب پنج اختلال در عملکرد تیمی: یک داستان مدیریتی
قیمت:
۲۲,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب پنج اختلال در عملکرد تیمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب پنج اختلال در عملکرد تیمی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب پنج اختلال در عملکرد تیمی: یک داستان مدیریتی

پاتریک لنچونی در کتاب پنج اختلال در عملکرد تیمی، به مهم‌ترین چالش‌هایی که سازمان‌ها با آن‌ها مواجه هستند، اشاره می‌کند و اصلی‌ترین دلایل شکست فعالیت‌های گروهی را مرور می‌نماید. لنچونی در قالب قصه‌ای تجاری و جذاب، به پنج بحرانی می‌پردازد که هر تیمی ممکن است آن‌ها را تجربه کند و می‌کوشد نحوه‌ی غلبه بر هریک از آن‌ها را توضیح ‌دهد. این اثر در صدر لیست پرفروش‌ترین آثار نیویورک‌ تایمز قرار گرفته است.

درباره‌ی کتاب پنج اختلال در عملکرد تیمی

شرکت دسیشن تِک، استارتاپی در سیلیکون ولی، مدتی است که دچار بحران شده و سهامش در حال افت است. مدیران شرکت به این نتیجه رسیده‌اند که باید مدیرعامل را تغییر دهند و نفر جدیدی جایگزین آن کنند. از بین گزینه‌هایی که مطرح می‌شود، رئیس هیئت‌مدیره بعیدترین و عجیب‌ترین انتخاب ممکن را دارد؛ کاترین پیترسون پنجاه‌وهفت‌ساله که تجربه‌ای در مدیریت استارتاپ‌ها ندارد؛ مادری بازنشسته که بخش زیادی از عمرش را در شرکتی خودرویی سپری کرده است. اما رئیس هیئت‌مدیره بر انتخاب او مصر است و دیگر اعضا را هم مجاب می‌کند به او رأی بدهند. این‌ چنین کاترین به‌عنوان مدیرعامل دسیشن تک انتخاب می‌شود.

کاترین در هفته‌های ابتدایی سعی می‌کند به‌جای کارهای رادیکال و عجیب، با گروه‌ها صحبت کند و حرف آن‌ها را بشنود. در جلسات سکوت می‌کند و ترجیح می‌دهد دیگران صحبت کنند و او یادداشت‌برداری کند. گرچه اعضای هیئت‌مدیره در مورد او همچنان مرددند و نسبت به توانایی‌های او مطمئن نیستند، ولی کاترین به‌مرور و در بررسی‌هایی که انجام می‌دهد، به مشکل بزرگ شرکت پی می‌برد؛ انسجام و همبستگی گروه. او متوجه می‌شود که اعضای گروهش در قالب تیم نمی‌توانند با هم کار کنند و به‌جای کمک به هم، در تقابل با یکدیگر هستند.

پاتریک لنچونی (Patrick Lencioni) در کتاب پنج اختلال در عملکرد تیمی (The Five Dysfunctions of a Team) می‌کوشد مهم‌ترین مشکلات سازمانی را در قالب یک قصه مرور کند. او بر روی چالش اصلی سازمان‌ها، یعنی فعالیت تیمی، دست می‌گذارد. در داستان او، یک شرکت تأثیرگذار به خاطر نداشتن اتحاد و همبستگی تا مرز فروپاشی می‌رود. قهرمان قصه و کسی که قرار است آنجا را نجات دهد، نه یک مدیر نابغه بلکه مادری بازنشسته است. کاترین که همسر یک مربی بسکتبال است با مفهوم تیم به‌خوبی آشناست و می‌داند که یکدست بودن تیم تا چه اندازه در موفقیت تأثیرگذار خواهد بود.

پاتریک لنچونی در کتاب پنج اختلال در عملکرد تیمی، از زبان کاترین به پنج تهدید اصلی فعالیت‌های گروهی اشاره می‌کند. این تهدیدها عبارت‌اند از: عدم صداقت، ترس از تعارض، فقدان تعهد، اجتناب از مسئولیت‌پذیری و بی‌توجهی به نتیجه. لنچونی می‌کوشد در چارچوب این قصه به هرکدام از این مسائل بپردازد و ریشه‌ها و علل وقوع آن‌ها را توضیح دهد. در نهایت، راهکارها و پیشنهادهایی برای غلبه بر آن‌ها ارائه می‌کند.

کتاب پنج اختلال در عملکرد تیمی، با استقبال بسیاری خوبی از سوی منتقدین و خوانندگان مواجه شد و فروش زیادی به دست آورد. شیوه‌ی روایی جذاب و متفاوت پاتریک لنچونی باعث شد مخاطبان به‌خوبی محتوای کتاب و ایده‌های نویسنده را درک و با آن ارتباط برقرار کنند. این اثر را انتشارات شادان پژواک با ترجمه‌ی ثریا رضایی منتشر کرده است.

جوایز و افتخارات کتاب پنج اختلال در عملکرد تیمی

  • رتبه‌ی یک پرفروش‌ترین آثار نیویورک‌ تایمز
  • در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های وال‌استریت ژورنال، یواس‌ای تودِی و بیزنس ویک

نکوداشت‌های کتاب پنج اختلال در عملکرد تیمی

  • من به چشم خودم دیدم که این کتاب به منبع اصلی کار تیمی شرکت ما و شرکت‌های دیگری که می‌شناسم تبدیل شد. تصور دنیای کار بدون این کتاب سخت است. (الیزابت برایانت، مدیر)

  • این کتاب برای یک دهه، شیوه‌نامه‌ی من برای ارتقای فرهنگ رختکن و بازیکنان تیمم بود. این کتاب اثری کلاسیک است و به موضوعاتی واقعی می‌پردازد. (اریک اسپولسترا، مربی تیم میامی هیت)

  • این کتاب کلاسیک یکی از مفیدترین کتاب‌های رهبری سازمانی تمام تاریخ است. من این کتاب را بارها مرور کردم و هر بار چیز بیشتری از آن یاد گرفتم. یک جلد از آن برای خودتان و اعضای تیمتان بگیرید. (گرگ گروشل، کشیش و نویسنده)

کتاب پنج اختلال در عملکرد تیمی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب پنج اختلال در عملکرد تیمی به رهبران و مدیران سازمان‌ها توصیه می‌شود. اگر می‌خواهید با رایج‌ترین مشکلات سازمانی آشنا شوید، حتماً این اثر را بخوانید.

با پاتریک لنچونی بیشتر آشنا شویم

پاتریک لنچونی (متولد 1965) نویسنده و سخنران آمریکایی است که عموماً با معروف‌ترین اثرش، پنج اختلال در عملکرد تیمی شناخته می‌شود. او سیزده کتاب مدیریتی نوشته که تقریباً همه‌ی آن‌ها در لیست پرفروش‌ترین آثار سال قرار داشتند. «مزیت»، «فرار از جلسه» و «بازیکنان تیمی ایدئال» ازجمله این کتاب‌ها هستند. لنچونی رئیس شرکت تِیبل گروپ است که بر روی سلامت سازمانی و توسعه‌ی تیمی متمرکز است و به شرکت‌های دیگر مشاوره می‌دهد. سی‌ان‌ان مانی در سال 2008 او را در لیست ده رهبر جدیدی که باید با آن‌ها آشنا شد قرار داد و وال‌استریت ژورنال او را یکی از محبوب‌ترین سخنرانان تجاری معرفی کرد.

در بخشی از کتاب پنج اختلال در عملکرد تیمی: یک داستان مدیریتی می‌خوانیم

وقتی تیم از یک استراحت کوتاه برگشتند، معلوم بود که اندکی از تب‌وتاب و خوشحالی صبح را از دست داده‌اند. آن‌ها چند ساعت بعد را به صرف ناهار و مرور تمایلات رفتاری فردی خود بر طبق ابزار تشخیصی متنوعی که قبل از آمدن به ناپا کامل کرده بودند پرداختند که یکی از آن‌ها شاخص نوع شخصیت مایرز-بریگز (Myers-Briggs Type Indicator) بود.

کاترین باخوشحالی تعجب می‌کرد که حتی مارتین هم در بحث شرکت می‌کند. ولی بعد دوباره در ذهن خود استدلال آورد که همه دوست دارند در مورد خودشان صحبت کرده و بیشتر یاد بگیرند. به عبارت دیگر، تا وقتی انتقاد پیش بیاید. و قرار بود همین اتفاق هم بیافتد. از نظر کاترین با توجه به سطح انرژی افراد، بعدازظهر زمان خوبی برای رفتن به مرحله‌ی بعدی نیست. بنابراین، چند ساعتی را به آن‌ها استراحت می‌داد تا ایمیل‌هایشان را چک کنند، ورزشی کرده یا هر کاری دلشان می‌خواهند را انجام دهند. کاترین می‌دانست که آن شب را تا دیروقت کار می‌کنند و نمی‌خواست به همین زودی خسته شوند.

مارتین بیشتر استراحت بعدازظهر خود را به خواندن ایمیل‌هایش گذراند. نیک، جِف، کارلوس و جی‌آر در محوطه‌ی بازی کنار هتل بولینگ روی چمن بازی کردند. کاترین و جین در لابی هتل در مورد بودجه صحبت کردند. میکی هم کنار حوض نشسته و رمان خواند. وقتی هنگام شام برگشتند. کاترین از اینکه آن‌ها گفتگو را از همان جایی که قبلاً تمام شده بود از سر گرفتند، خوشحال شد. تا الان همه سبک‌های بین‌فردی متفاوت‌شان در محل کار را شناخته و در مورد مفاهیم درون‌گرا یا برون‌گرا بودن و خصوصیات مشابه بحث می‌کردند. تازه داشت یخ‌شان آب می‌شد.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: ‌عدم موفقیت
فصل دوم: جرقه‌ی اختلاف
فصل سوم: ‌عملیات خطیر
فصل چهارم: ‌کشش بازار
مرور کلی مدل
ارزیابی تیم
درک و غلبه بر پنج اختلال در عملکرد
خلاصه
ستایش کار تیمی
درباره‌ی نویسنده
آثار دیگر پاتریک لِنچیونی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب پنج اختلال در عملکرد تیمی: یک داستان مدیریتی
نویسنده
مترجمثریا رضایی
ناشر چاپی شادن پژواک
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات219
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب‌های مدیریت و رهبری
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب پنج اختلال در عملکرد تیمی

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب پنج اختلال در عملکرد تیمی

برای دریافت کتاب پنج اختلال در عملکرد تیمی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.