معرفی و دانلود کتاب بامعنا زیستن: معنای انسانی در جهانی خاموش

عکس جلد کتاب بامعنا زیستن: معنای انسانی در جهانی خاموش
قیمت:
۱۰۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بامعنا زیستن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بامعنا زیستن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بامعنا زیستن: معنای انسانی در جهانی خاموش

کتاب بامعنا زیستن تعمقی فلسفی در باب معنای زندگی است. تاد می، متفکر معاصر آمریکایی، با تأثیر از رویکرد فیلسوفان متأخر فرانسوی، سیری فلسفی را در جست‌وجوی معنا آغاز می‌کند. این اثر به خوانندگان کمک می‌کند تا با شناخت خویشتن و یافتن ارزش‌های متناسب با خود، به معنایی ارزشمند در زندگی دست یابند.

درباره‌ی کتاب بامعنا زیستن

تابه‌حال به این مسئله فکر کرده‌اید که چه نوع زیستی به هدف غایی هستی نزدیک‌تر است؟ آیا داشتن یک زندگی شاد و خوب به‌تنهایی کافی است؟ بشر همیشه به‌دنبال معنا می‌گشته است، اما اغلب مردم معنا را در روابط، شغل و دین خود جست‌وجو می‌کنند؛ حال‌ آن‌که تاد می (Todd May) در کتاب بامعنا زیستن (A Significant Life) خواننده را با رویکردی جدید برای یافتن معنا آشنا می‌کند. نویسنده اتفاقات تأثیرگذار زندگی خود را در ترکیب با تفکرات فلاسفه‌ای مانند آلبر کامو و میشل فوکو بیان می‌کند تا به اثبات این نکته برسد که معنای زندگی فقط به راه و روش زندگی کردنِ انسان بستگی دارد.

معرفی و دانلود کتاب بامعنا زیستن

آدم‌ها در دنیای شلوغِ امروز، اغلب از معنای حقیقی زندگی خود غافل می‌شوند. هرروز صبح از خواب برمی‌خیزند، با مترو به محل کار می‌روند، هشت ساعت در روز کار می‌کنند و عصر دوباره با مترو به خانه برمی‌گردند. هیچ خللی در این روند ایجاد نمی‌شود، تا آن روز که انسان به خودش می‌آید و از خود می‌پرسد: «چرا؟» پس از این پرسش دیگر انسان قادر نخواهد بود به ضرباهنگِ زندگی پیشین بازگردد، چراکه حالا کمبود معنایی را در زندگی‌اش احساس می‌کند. حال این احساسِ عدمِ وجود معنا می‌تواند به پوچی ختم شود یا بالعکس، می‌تواند انسان را به یک زندگی والا برساند. پوچی، حاصلِ تقابل نیاز بشر به معنا و بی‌تمایلی عالم برای دادنِ آن معنا به انسان است. انسان می‌خواهد بداند زندگی در دل خود به کدام علت غایی متصل است، اما جهان در مقابل این پاسخ خاموش می‌ماند. علم برخی از مسائل را روشن می‌کند، اما معنایی ارائه نمی‌دهد. پس چه باید کرد؟

به عقیده‌ی کامو، فیلسوفِ فرانسوی، منبعی برای یافتن معنا در زندگی وجود ندارد. تنها کاری که بشر قادر است انجام دهد، این است که با وجود نیاز مبرم به معنا، در دل بی‌اعتنایی زندگی کند. در غیر این صورت، زندگی به مرحله‌ی پوچی نزدیک می‌شود. دیدگاهی که کتاب ارائه می‌دهد، بر تأملِ فلسفی و عمیق اندیشیدن تأکید دارد که به مخاطب کمک می‌کند تا خودش را بشناسد و در تبدیل شدن به آن‌کس که دوست می‌دارد، راهی مؤثر پیش گیرد. کتاب بامعنا زیستن روشی تازه برای فکر کردن به یک سوال قدیمی ارائه می‌دهد: چه چیزی زندگی را ارزشمند می‌کند؟

این کتاب با ترجمه‌ی فریده گوینده، توسط انتشارات لگا به چاپ رسیده است.

نکوداشت‌های کتاب بامعنا زیستن

  • این کتابِ جذاب، خلأ مباحثِ پیرامونِ معنای زندگی را در فلسفه‌ی معاصر پر می‌کند. تاد می با سبک زبانی پویا و صمیمانه‌اش در این اثر ظاهر می‌شود. (چارلز گینیون، نویسنده)

  • این یک کتاب متفکرانه و ظریف است که راهی را برای یافتن معنا در زندگی نشان می‌دهد. (بری شوارتز، نویسنده)

کتاب بامعنا زیستن برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب برای علاقه‌مندان به کتاب‌های حوزه‌ی فلسفه و خودیاری مطالعه‌ای لذت‌بخش فراهم می‌کند.

در بخشی از کتاب بامعنا زیستن: معنای انسانی در جهانی خاموش می‌خوانیم

شما شادکام بودید، ولی آیا این کافی بود؟

اگر شادکام‌ بودن بهترین پاسخی است که می‌توانستید به پرسش «آیا زندگی‌ام ارزشمند بود؟» بدهید، احساس نمی‌کردید چیزی از دست داده‌اید؟ به فکر نمی‌افتادید که باید چیزی بیش ‌از این وجود می‌داشت؟ در شادکامی چیزی هست که به‌نظر خیلی از ما بیش ‌از حد ذهنی می‌رسد. منظورم این نیست که شادکامی به‌ معنای درخودفرورفتن است. بیشتر ما از طریق درگیرشدن با دیگران و انجام کارهایی برای آن‌ها به شادکامی‌مان غنا می‌بخشیم. زندگی شادکام در کل اصلاً به ‌معنای درخود‌فرورفتن نیست. شادکامی به‌ معنایی عمیق‌تر بیش ‌از حد ذهنی به‌نظر می‌رسد. می‌توان قضیه را این‌طور توضیح داد: گویا باید چیزی بیشتر ‌از صرفِ شادکام‌بودن در زندگی باشد، حتی علی‌رغم آن معنای ارزشمندی که هایبرون از شادکامی ارائه می‌دهد. این چیزِ بیشتر همان است که اشتیاق موردبحث فصل پیش را برمی‌انگیزد: همان بیشتری که در جست‌و‌جوی خدا یا جهانی است که به میل ما به معنا پاسخ دهد.

من در پاره‌ای از لحظاتِ تیره ‌و تار زندگی‌ام تصور کرده‌ام دنیا جایی به‌کل فاقد این «بیشتر» است، ولی بدون این‌که درخودفرورفته باشم. در این تصویر ما به هم کمک می‌کنیم تا هیچ‌یک از ما در رنج نباشد، همه تا جایی که می‌توانیم زندگی می‌کنیم، ولی می‌دانیم که این زندگی در نهایت بیهوده است. شاید به یکدیگر کمک‌کردن بهتر از کمک‌نکردن باشد و شاید خوب‌زیستن بهتر از بدزیستن باشد، ولی در نهایت همه می‌دانیم که به دنیا می‌آییم و می‌میریم و خاک است که بر خاک تلنبار می‌شود. کمک‌های متقابل ما به یکدیگر غم‌انگیز است: ما به یکدیگر کمک می‌کنیم و شاید از جهاتی برای ما خوب باشد که به هم کمک کنیم، ولی بیهودگی زندگی بر همه‌ی ما سایه افکنده است.

فهرست مطالب کتاب

یادداشت مترجم
مقدمه
1. زندگی بامعنا‌؟
2. آیا شادکامی کافی است؟
3. ارزش‌های روایی
4. زندگی بامعنا، زندگی خوب، زندگی زیبا
5. توجیه‌کردن‌ خودمان برای خودمان
نتیجه: نه همه‌چیز، ولی چیزی
یادداشت‌ها
برای مطالعه‌ی بیشتر
نمایه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بامعنا زیستن: معنای انسانی در جهانی خاموش
نویسنده
مترجمفریده گوینده
ناشر چاپینشر لگا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات180
زبانفارسی
شابک978-622-7668-16-2
موضوع کتابکتاب‌های فلسفه و منطق، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بامعنا زیستن

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب بامعنا زیستن

برای دریافت کتاب بامعنا زیستن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.