معرفی و دانلود کتاب صوتی بامعنا زیستن: معنای انسانی در جهانی خاموش

عکس جلد کتاب صوتی بامعنا زیستن: معنای انسانی در جهانی خاموش
قیمت:
۱۱۵,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بامعنا زیستن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی بامعنا زیستن و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی بامعنا زیستن: معنای انسانی در جهانی خاموش

کتاب بامعنا زیستن اثری فلسفی در باب معنای زندگی از تاد می، اندیشمند معاصر آمریکایی است. می در این کتاب با تأثیرپذیری از رویکرد فیلسوفان متأخر فرانسوی، به کاوشی فلسفی در ماهیت و مفهوم زندگی دست می‌زند و به مخاطب کمک می‌کند تا با رسیدن به شناختِ عمیق‌تری از خویش و بازشناسایی و بازیابی ارزش‌‌های خود، معنای یگانه و منحصربه‌فردی را در زندگی کشف کند.

درباره‌ی کتاب صوتی بامعنا زیستن

آیا تا به حال به معنای زندگی فکر کرده‌اید؟ زندگی از نظر شما چیست؟ آیا واقعاً کلِ آن همین است؛ همین‌که یک روز به دنیا بیاییم و روز دیگر به خاک سپرده شویم؟ آیا این‌جا هستیم تا آنچه مقدرمان است را از سر بگذرانیم: سر سوزنی سرخوشی و شادی تجربه کنیم و اندکی چالش و اندوه و باقی روزها را در ملال روزمرگی‌ها بگذرانیم؟ یا هستیم که در کنار عزیزانمان روزگار بگذرانیم؛ عزیزانی که آنان هم تنها درحال گذران روزگارند؟! همین پرسش‌ها بود که تاد می (Todd May) را به گفته‌ی خودِ او ابتدا به ادبیات و سپس به فلسفه سوق داد. تاد می در کتاب صوتی بامعنا زیستن (A Significant Life) از نتایج کنکاشِ خود در ماهیت زندگی برای یافتن معنایی در آن سخن گفته است.

هر از چند گاهی همه‌ی ما انسان‌ها به گذشته می‌نگریم: در سال‌روز تولدمان، زمان تحویل سال نو، زمانی که خبر درگذشت فردی را می‌شنویم یا زمانی که رویدادی متحول‌کننده در زندگی ما یا عزیزانمان رخ می‌دهد و... به عقب برمی‌گردیم و با تعجب به سال‌هایی که گذشته‌اند، نگاهی می‌اندازیم. از خود می‌پرسیم در طول این سال‌ها مشغول چه کاری بوده‌ایم؟ چه ساخته‌ایم؟ چه دستاوردهایی داشته‌ایم؟ چه شده که به این‌جا رسیده‌ایم؟ آیا این همه‌ی توانِ ما بوده است؟ آیا زندگی کنونی ما شایسته‌ی ماست یا باید آن را تغییر بدهیم؟ آیا یک زندگی بامعنا و باهدف را گذرانده‌ایم یا تنها غرق در روزمرگی‌ها بوده‌ایم؟ آیا باید به شکل دیگری زندگی می‌کردیم؟ آیا اصلاً فرصتی برای تغییر داریم یا به پایان راه نزدیک شده‌ایم؟

معرفی و دانلود کتاب صوتی بامعنا زیستن

تاد می در مقدمه‌ی کتاب صوتی بامعنا زیستن از آلبر کامو و نگاه او به زندگی می‌گوید: از ملالِ از خواب برخاستن، کار کردن، غذا خوردن، خوابیدن و از ضرب‌آهنگ روزهای هفته که شنبه با چهارشنبه و دوشنبه با پنجشنبه تفاوتی ندارند و از این‌که به یک‌باره «چرا»یی از میان این همه ملال برمی‌خیزد؛ چرایی که نمی‌دانستیم اصلاً وجود دارد یا اگر هم روزی وجود داشته، جایی در اعماق خود آن را پنهان کرده بودیم تا با چهره‌ی عبوس و پرسش‌گرش مواجه نشویم. از نگاه کامو این ضرب‌آهنگ‌های بیهوده و همین‌طور گریزناپذیری پدیده‌ی مرگ، نشانه‌هایی دال بر پوچی زندگی هستند. جهان هستی اساساً در پیِ آن نبوده و نیست که معنا و هدفی برای زندگی به انسان بدهد و این وظیفه‌ی انسان است که در اعماق بی‌اعتنایی جهان به وی، معنایی برای هستی بیابد یا بسازد.

تاد می در کتاب صوتی بامعنا زیستن از نیاز انسان به داشتن معنا برای ادامه‌دادن به زندگی می‌گوید. به باور او یا می‌توانیم بپذیریم که عالم هستی قرار نیست معنایی برای ادامه‌ی زندگی به ما بدهد یا می‌توانیم تظاهر کنیم که معنایی وجود دارد؛ تظاهری که گاه خود را در شکل خداباوری و پیروی از مسلک‌ها و مذاهب گوناگون نشان می‌دهد یا در اشکال عوام‌پسندانه‌تری مانند کتاب‌های خودیاری مانند راز و کیمیاگر و... بروز پیدا می‌کند.

اما از نگاه تاد می تمام این موارد نتیجه‌گیری‌هایی عجولانه هستند. می نزدیک به سی سال در دانشگاه کلمسون در ایالت کارولینای جنوبی آمریکا به تدریس فلسفه اشتغال داشته و سال‌ها اندیشه‌ی فیلسوفان فرانسه مانند میشل فوکو و ژیل دلوز را مورد مطالعه قرار داده است. او در آثارش به‌تازگی به دغدغه‌های متفاوتی از قبیل یافتن معنای زندگی و مرگ، کنار آمدن با رنج‌ها و اخلاقیات پرداخته است. به باور می برای یافتن معنا در هر چیزی باید به جست‌وجویی ژرف و گسترده و تأمل و تعمق در آن دست زد و زندگی نیز از این قاعده مستثنی نیست. از این رو کتاب صوتی بامعنا زیستن را می‌توان تلاش او برای پاسخ دادن به این پرسش که قدمتی به درازای عمر بشر دارد دانست: «چرا زندگی می‌کنیم؟»

کتاب صوتی بامعنا زیستن را به همت نشر پرسون در همکاری با انتشارات لگا، با ترجمه‌ی فریده گوینده و خوانش الهه پرسون می‌شنوید.

نکوداشت‌های کتاب بامعنا زیستن

  • کتاب بامعنا زیستن، اثری اندیشمندانه و ظریف است که مسیر یافتن معنا در زندگی را برای ما هموارتر می‌سازد. (بری شوارتز، نویسنده‌ی کتاب‌های پارادوکس انتخاب و چرا کار می‌کنیم)
  • بامعنا زیستن کتابی جذاب است که جای خالی مباحث مربوط به معنای زندگی در فلسفه‌ی معاصر را پر کرده است. تاد می با زبانی روان، صمیمانه و پویا در این اثر ظاهر شده است. (چارلز گینیون، نویسنده‌ی کتاب هستی و زمان)

کتاب صوتی بامعنا زیستن برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی بامعنا زیستن را به علاقه‌مندانِ کتاب‌های خودیاری و همین‌طور طرفداران آثار حاوی نگرشی فلسفی به زندگی پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب صوتی بامعنا زیستن: معنای انسانی در جهانی خاموش می‌شنویم

ویلیام فاکنر یک‌بار از زبان یکی از شخصیت‌های داستانی‌اش نوشت: «گذشته هرگز نمرده است. گذشته حتی نگذشته است.» ما گذشته‌مان را زندگی می‌کنیم، نه‌فقط به‌عنوان گذشته بلکه به‌عنوان بخشی از کسی که همیشه هستیم. شاید منظور فاکنر را خوب درک نکنیم. منظور او فقط این نیست که گذشته باعث می‌شود ما به شیوه‌های مشخص عمل کنیم. البته که باعث می‌شود، ولی منظور فاکنر این نیست. گذشته فقط به‌نحو علّی به کیستی ما ربط ندارد، گذشته چیزی است که ما هستیم. ما کسانی هستیم که بودیم و خواهیم بود.

این بدان معنا نیست که ما نمی‌توانیم تغییر کنیم. معلوم است که تغییر می‌کنیم. ممکن است چنان دگرگون شویم که نتوانیم تشخیص دهیم زمانی که بودیم. ولی حتی آن تغییر هم خود ماییم. ما همانی هستیم که در گذشته بودیم و همانی که اکنون هستیم و نیز همان تغییری که ما را از آن‌ که بودیم به این که هستیم تبدیل کرده است. زندگی ما همین است: همین امتداد یافتن، همین حرکت بی‌وقفه از آن که بودیم به این که هستیم و به کسی که خواهیم شد. این پرسش که آیا زندگی می‌تواند بامعنا باشد به همین امتداد یافتن ربط دارد، به زمانی که زندگی‌مان در بستر آن پیش می‌رود. وقتی می‌پرسیم یک زندگی بامعنا است یا نه، منظور این نیست که در این لحظه یا در آن لحظه بامعناست یا نه. منظور این است که آیا کل آن زندگی (یا دست‌کم کل زندگی تا این مقطع) بامعناست یا نه. آیا زندگی من سیری بامعنا داشته یا هیچ معنایی نداشته؟

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه
14 دقیقه
مقدمه
57 دقیقه
فصل اول: یک زندگی بامعنا
84 دقیقه
فصل دوم: آیا شادکامی کافی‌ست؟
97 دقیقه
فصل سوم: ارزش‌های روایی
77 دقیقه
فصل چهارم: زندگی بامعنا، زندگی خوب، زندگی زیبا
76 دقیقه
فصل پنجم: توجیه کردن خودمان برای خودمان
24 دقیقه
نتیجه: نه همه‌چیز ولی چیزی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی بامعنا زیستن: معنای انسانی در جهانی خاموش
نویسنده
مترجمفریده گوینده
راویالهه پرسون
ناشر چاپینشر لگا
ناشر صوتینشر صوتی پرسون
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۷ ساعت و ۸ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی تاریخی، فلسفی و اجتماعی، کتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی بامعنا زیستن

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی بامعنا زیستن

برای دریافت کتاب صوتی بامعنا زیستن و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.