معرفی و دانلود کتاب داستان کودک گمشده

عکس جلد کتاب داستان کودک گمشده
قیمت:
۱۸۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب داستان کودک گمشده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب داستان کودک گمشده و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب داستان کودک گمشده

النا فرانته رمانی چهار جلدی نگاشته که کتاب داستان کودک گمشده جلد چهارم آن است. این رمان در بستر شهر ناپل در ایتالیا می‌گذرد و روایتگرِ دوستیِ عجیب و اسرارآمیزِ دو زن به نام‌های النا و لی‌لاست. در این جلد شاهد دوران پختگی و کهن‌سالی دو دوست هستیم و مثل همیشه زندگی با اتفاقات تلخ و شیرینش در انتظار آن‌هاست. گفتنی است که این کتاب یکی از 15 کتاب‌ برتر مجله‌ی وال استریت ژورنال به شمار می‌رود.

درباره‌ی کتاب داستان کودک گمشده

کتاب داستان کودک گمشده (The Story of the Lost Child) چهارمین کتاب از چهارگانه‌ی ناپلی است که النا فرانته (Elena Ferrante) با استادی تمام آن را به نگارش درآورده است. اِلنا و لی‌لا دو شخصیت محوری این رمان‌های چهارگانه هستند و دوستی پرفرازونشیب آن‌ها هسته‌ی اصلی داستان را تشکیل می‌دهد.

در جلدهای قبلیِ این رمان سریالی، «دوست‌ اعجوبه‌ی‌ من»، «داستان یک نام جدید» و «آنان که می‌روند و آنان که می‌مانند» شاهد حوادث دوران کودکی تا بزرگ‌سالیِ این دو زنِ عجیب و متفاوت بوده‌ایم. یعنی از زمانی که آن‌دو باهم تصمیم می‌گیرند که با رفتن به مدرسه و باسواد شدن، رمانی بنویسند و جهان را تکان دهند و خودشان را پولدار کنند، تا زمانی که النا به یکی از رمان‌نویسان مشهور بدل می‌شود، اما لی‌لا همچنان برای فرار از شهر آلوده و خشونت‌بار و واپس‌مانده‌ی ناپل، تلاش می‌کند. در این میان لی‌لا از یک ازدواج ناموفق بیرون می‌آید و با فرزندی که دارد، همسر مردی می‌شود که پس از گذراندن سختی‌های فراوان، با او شروع به راه‌اندازی کاری جدید در ناپل می‌کند. النا نیز از طرفی پس از گذراندن مدارج عالیه‌ی تحصیلی و چاپِ چند رمان ازدواج می‌کند و صاحب دو فرزند می‌شود. اما باید به یاد داشت داستان‌های النا فرانته هیچ‌گاه در سطح باقی نمی‌مانند. او به عمق اجتماع می‌رود و شخصیت‌هایی را که محصول جامعه‌ی خشن، مردسالار، سیاست‌زده و فقیرِ ناپل هستند، به نمایش می‌گذارد.

النا فرانته به هرکدام از شخصیت‌های رمانش چنان عمق بخشیده است که وقتی اقتباسی تلویزیونی از آثارش صورت می‌گیرد، با آدم‌هایی زنده و چندلایه روبه‌رو می‌شویم و باور داریم این اشخاص جایی در تاریخ ناپل وجود داشته‌اند و تحت تأثیر محیط، ناچار به آن انتخاب‌ها بوده‌اند. توجه به تاریخ و جامعه‌ی ایتالیا، نقطه‌ی قوت کارهای النا فرانته است. گویی از دریچه‌ی نگاهِ او وضعیتِ دو زن، یکی تلاشگر و درس‌خوان و دیگری آتشین‌مزاج و بی‌پروا را به تماشا می‌نشینیم.

معرفی و دانلود کتاب داستان کودک گمشده

کتاب داستان کودک گمشده در حالی آغاز می‌شود که النا تصمیم به ترکِ شوهر خود گرفته است. او با معشوقه‌ی قدیمی‌اش نینو در سفرِ پاریس به سر می‌برد و ضمناً سرزنشِ لی‌لا را پشت تلفن در این‌ باره شنیده است. به‌ هر روی، النا تصمیمش را گرفته و پس از سال‌ها زندگی در فلورانس، به زادگاهش ناپل برمی‌گردد تا با نینو زندگی کند، اما زندگی مثل همیشه شگفتی‌های زیادی دارد. با بازگشت النا به ناپلی، لی‌لا درصدد ارتباطی دوباره با النا برمی‌آید. حالا پس از سال‌ها این دو دوست در شهر زادگاهشان و در مجاورت با یکدیگرند؛ اما از آنجا که این دوستی هیچ‌گاه شکلی معمولی و بدون کینه نداشته است، این بار نیز النا از نزدیکی به لی‌لا امتناع می‌کند. نکته‌ی قابل توجهی که در کتاب داستان کودک گمشده و سه جلد پیشین، خواننده را مجذوب می‌کند نوع ارتباط متفاوت بین النا و لی‌لاست؛ جنسی از دوستی که آمیخته با قهر و آشتی و در عین‌ حال به‌شدت واقعی و ملموس است.

ترجمه‌ی فریده گوینده از این اثر، یکی از بهترین ترجمه‌های کتاب داستان کودک گمشده است که از سوی نشر لگا روانه‌ی بازار شده است.

درباره‌ی مجموعه‌ی چهارگانه‌ی‌ ناپلی

مجموعه‌ی چهارگانه‌ی‌ ناپلی (Neapolitan Novels) شامل چهار جلد رمان به قلم النا فرانته، نویسنده‌ی ایتالیایی، است که داستان دنباله‌دار دوستی دو زن را از کودکی تا میانسالی به تصویر می‌کشد. این چهار کتاب در ادامه‌ی یکدیگر و وابسته به هم هستند و آن‌طور که نویسنده می‌گوید، باید باهم خوانده شوند. این مجموعه با نام‌های «رمان‌های ناپل» و «رمان‌های ناپلی» نیز شناخته می‌شود. نشر لگا این چهار جلد را با ترجمه‌ی فریده گوینده منتشر کرده. عناوین کتاب‌های این مجموعه عبارتند از: «دوست‌ اعجوبه‌‌ی من»، «داستان یک نام جدید»، «آنان که می‌روند و آنان که می‌مانند» و «داستان کودک گمشده».

جوایز و افتخارات کتاب داستان کودک گمشده

  • حضور در فهرست نهایی جایزه‌ی بین‌المللی من بوکرِ سال 2016؛
  • برنده‌ی مدال طلای ایندیپندنت پاپلیشر بوک در سال 2016؛
  • کتاب پرفروش نیویورک تایمز؛
  • نامزد جایزه‌ی BTBA برای بهترین کتاب ترجمه‌شده‌ی داستانی؛
  • نامزد جایزه‌ی Premio Strega؛
  • نامزد جایزه‌ی صنعت کتاب استرالیا؛
  • حضور در فهرست «10 کتاب برتر سال 2015» به انتخاب مجله‌ی تایم؛
  • یکی از 30 رمان پرفروش سال به انتخاب اینترتینمنت ویکلی؛
  • حضور در فهرست 15 کتاب‌ برتر مجله‌ی وال استریت ژورنال.

نکوداشت‌های کتاب داستان کودک گمشده

  • هیچ کتابی مشابه این رمان، پیش از این منتشر نشده. (گاردین)
  • النا فرانته با انتشار رمان‌های چهارگانه‌ی ناپلی‌اش، خود را به‌عنوان یکی از بهترین نویسندگان به جهان شناساند. (ساندی تایمز)
  • یک شاهکار بی‌قیدوشرط. (Jhumpa Lahiri)
  • فرانته به گوشه‌ای از ادبیات سرک می‌کشد که تا پیش از این دست‌نخورده مانده بود. او خوانندگانش را وادار می‌کند فراموش کنند کجا هستند. (London Review of Books)

کتاب داستان کودک گمشده برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به رمان‌های اجتماعی و تاریخی علاقه‌مندید و مایلید در بستر داستانی جذاب، اطلاعات مفیدی از تاریخ ناپل به دست آورید، این کتاب برای شماست.

در بخشی از کتاب داستان کودک گمشده می‌خوانیم

او مدتی طولانی حرف زد. این اولین و آخرین باری بود که سعی کرد احساسش را از دنیایی که در آن زندگی می‌کرد برایم توضیح دهد. گفت که تابه‌حال _و این‌جا من حرف‌هایش را با بیان خودم خلاصه می‌کنم_ فکر می‌کردم قضیه لحظه‌های بدی بود که می‌آمدند و می‌رفتند، مثل بیماری دوران بچگی. جشن شب سال نو 1958 را به‌خاطر می‌آوری، وقتی سولاراها به‌سوی ما شلیک کردند؟ آن شلیک‌ها بخش کمتر ترسناک قضیه بودند. اول، حتی قبل از آن‌که شلیک را آغاز کنند، ترسم از این بود که رنگ‌های وسایل آتش‌بازی تندوتیز بودند _سبز و بنفش، مثل تیغ برنده_ که می‌توانستند ما را بکشند؛ و ردّ فشفشه‌هایی که مثل سوهان بر تن برادرم کشیده می‌شد و گوشتش را پاره می‌کرد، باعث شد برادر نفرت‌انگیز دیگری از درون او بیرون بیاید که می‌بایست فوری دوباره آن وجود نفرت‌انگیز را سرجایش، درون رینو برگردانم _درون ظاهر همیشگی‌اش_ وگرنه به من حمله می‌کرد و به من آسیب می‌رسانید. لنو، من در تمام زندگی‌ام هیچ کاری جز این‌که جلو چنین لحظاتی را بگیرم نکرده‌ام.

مارچلو مرا ترساند و من از طریق استفانو از خود محافظت کردم. استفانو مرا ترساند و من از طریق میکله از خود محافظت کردم. میکله مرا ترساند و من از طریق نینو از خود محافظت کردم. نینو مرا ترساند و من از طریق انزو از خود محافظت کردم. اما این واژه‌ی محافظت چه معنایی دارد؟ فقط یک کلمه است.

فهرست مطالب کتاب

گفتار مترجم
شخصیت‌ها
دوره‌ی پختگی
کهنسالی: داستان کینه‌ی دیرینه
سخن آخر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب داستان کودک گمشده
نویسنده
مترجمفریده گوینده
ناشر چاپینشر لگا
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات367
زبانفارسی
شابک978-600-898714-7
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب داستان کودک گمشده

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب داستان کودک گمشده

برای دریافت کتاب داستان کودک گمشده و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.