معرفی و دانلود کتاب بردیا: فرزند کوروش بزرگ، مقتول حسادت

عکس جلد کتاب بردیا: فرزند کوروش بزرگ، مقتول حسادت
قیمت:
۱۱۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بردیا: فرزند کوروش بزرگ، مقتول حسادت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بردیا: فرزند کوروش بزرگ، مقتول حسادت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بردیا: فرزند کوروش بزرگ، مقتول حسادت

کتاب بردیا: فرزند کوروش بزرگ، مقتول حسادت، رمانی تاریخی اثر عباس سلیمانی امیری است. نویسنده در این رمان بر اساس منابع معتبر و موثق تاریخی، داستان بردیا، پسر کوروش و حسادت برادرش، کمبوجیه به او را روایت می‌کند.

درباره‌ی کتاب بردیا: فرزند کوروش بزرگ، مقتول حسادت

موضوع برادرکشی، یکی از مضامین پرتکرار تاریخ است که با اسطوره‌ی پیدایش انسان در متون مقدس ادیان ابراهیمی آغاز می‌شود. در تورات و قرآن، هابیل و قابیل، اولین برادران تاریخ بشریت، بازیگران اصلی داستان برادرکشی هستند. قتلی که در این میان رخ می‌دهد، از رذیله‌ی حسادت نشأت گرفته است. پس از این نیز، داستان‌های متعددی از برادرکشی در اساطیر، تاریخ و داستان‌ها روایت شده است. رستم و شغاد، یوسف و برادران، ایرج و سلم و تور، افراسیاب و اغریرث، و کمبوجیه و بردیا نمونه‌هایی از این مضمون پرتکرار هستند. عباس سلیمانی امیری در کتاب بردیا: فرزند کوروش بزرگ، مقتول حسادت، روایتی تاریخی از کشته شدن بردیا به دست برادرش کمبوجیه، به دست می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب بردیا: فرزند کوروش بزرگ، مقتول حسادت

نویسنده در این کتاب، با بهره گرفتن از منابع تاریخی مهم و معتبری مانند «تاریخ ایران باستان»، «هزاره‌های گمشده»، «سرزمین جاوید» و «زنان ایران در دوران تاریخ»، ماجرای زندگی بردیا، فرزند کوروش و حسادت کمبوجیه به او را روایت می‌کند. او روایت داستان را از دوران بزرگسالی بردیا و رابطه‌ی او با خواهرانش آغاز می‌کند و این روایت را تا مرگ برادر بزرگ‌تر، کمبوجیه، ادامه می‌دهد.همان‌طور که از نام کتاب پیداست، کانون اصلی روایت نویسنده، مسئله‌ی حسادت کمبوجیه به بردیا و مضمون برادرکشی است.

کتاب بردیا: فرزند کوروش بزرگ، مقتول حسادت، با مقدمه‌ای از نویسنده، عباس سلیمانی امیری آغاز می‌شود. در این مقدمه، نویسنده توضیحاتی تاریخی به مخاطب ارائه می‌دهد و خلاصه‌ی داستانی را که در رمان روایت کرده، بیان می‌کند. پس از مقدمه، برای آشنایی بیشتر مخاطب با شخصیت‌های رمان، صفحاتی را به معرفی شخصیت‌های تاریخی مهم داستان، اختصاص می‌دهد. در این بخش افرادی مانند آمی‌تیس، آتوسا، داریوش، گئومات و... بر اساس منابع تاریخی معرفی می‌شوند. پس از دو بخش پیش‌گفته، خواننده به بخش اصلی می‌رسد. نویسنده رمان را به 44 فصل تقسیم کرده است. هر بخش به یک واقعه‌ی مهم در طول روایت اختصاص دارد. برخی فصل‌های کتاب عبارت‌اند از: بردیا در شکار، نی‌تیت کیست؟، خنجر بردیا و خداحافظی فایدیم. نکته‌ی دیگری که در مورد ساختار کتاب باید گفته شود، استفاده‌ی نویسنده از عکس‌های مرتبط با ایران باستان در کتاب است. در میان فصل‌های رمان، خواننده با تصاویری رنگی از تخت جمشید، پاسارگاد، سکه‌های هخامنشی، و... مواجه می‌شود که این مطلب به جذابیت بیشتر کتاب می‌افزاید.

درباره‌ی شیوه‌ی نگارش کتاب بردیا: فرزند کوروش بزرگ، مقتول حسادت باید گفت به سبب تاریخی بودن رمان و محتوامحور بودن آن، عباس سلیمانی امیری به جنبه‌ی فرمی رمان توجه خاصی نکرده است و روایت را در ساده‌ترین صورت ممکن به نگارش درآورده. سیر داستان کاملاً خطی است و روایت سوم‌شخص نویسنده، به همراه فرم ساده‌ی روایت موجب می‌شود تا خواننده بدون توجه به چیزی اضافه، صرفاً به معنای کلمات و در نتیجه محتوای داستان توجه کند. بنابراین، این رمان تاریخی، بیش از آنکه رمان باشد تاریخ است.

کتاب بردیا: فرزند کوروش بزرگ، مقتول حسادت نوشته‌ی عباس سلیمانی امیری، به کوشش انتشارات طلایه منتشر شده است.

کتاب بردیا: فرزند کوروش بزرگ، مقتول حسادت برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب حاضر برای کسانی که به رمان تاریخی و تاریخ ایران باستان علاقه دارند، مناسب است.

در بخشی از کتاب بردیا: فرزند کوروش بزرگ، مقتول حسادت می‌خوانیم

لباس شکار بر تن آتوسا بسیار مناسب بود و او را زیباتر و خوش‌اندام‌تر نشان می‌داد. آتوسا به هنگام پوشیدن لباس شکار، موهای بلند سر خود را تاب می‌داد و آن را با سنجاق مخصوصی می‌بست و در پشت سر خود جمع می‌کرد که این نیز جلوه‌ی خاصی پیدا می‌کرد. ابروان هلالی شکل و گونه‌های برجسته و سرخ گونه‌اش، بیانگر زیبایی ویژه او بود که هر بیننده‌ای را مجذوب می‌کرد. خنجری را که در گوشه‌ی اتاق بر دیوار آویزان بود برداشت و آن را در کمر نهاد. بندهای کفش شکاری را محکم کرد. تیردان و تیرها را که بر روی میزی قرار داشت برداشت و آن را بردوش خود نهاد و بندهای آن را محکم بست. آتوسا از هر جهت خود را آماده و مهیای حرکت نمود.

در همین فاصله او نگهبان پشت در را صدا زد و به او دستور داد تا به رکسانا خبر دهد که هر چه زودتر آماده شود. نگهبان به دستور او عمل کرد و به رکسانا خبر داد تا خود را آماده کند. دقایقی گذشت و رکسانا به اتاق آتوسا آمد که لباس مخصوصی برتن داشت ولی لباس او به زیبایی لباس آتوسا نبود. این دو خواهر با هم سرگرم گفت‌وگو شدند و درباره‌ی شکار آن روز صحبت‌هایی کردند و آتوسا توضیحات لازم را به او می‌داد.

آن دو در حال گفت‌وگو بودند که ناگهان خبر آوردند که فایدیم به همراه خواهرش «اَرشین» به حیات کاخ شاهی درآمدند. آن‌ها با گردونه‌ی شاهی آمده بودند که پدرشان «هوتن» برای آنان فراهم کرده بود. «اَرشین» خواهر کوچک‌تر فایدیم بود و از دوستان نزدیک آتوسا. این خواهر کوچک زیبایی فایدیم را نداشت و اندکی هم لاغرتر از خود فایدیم بود ولی در عوض فوق‌العاده چالاک بود. با ورود گردونه‌ی فایدیم و اَرشین به حیات کاخ شاهی، کسانی که در آن محوطه بودند فریاد شادی سر دادند و شادمانی می‌کردند. صدای فریاد شادی به گوش آتوسا و رکسانا رسیده بود. این دو خواهر سرشان را به سمتی که فریاد از آن‌جا برمی‌خاست، برگرداندند و لبخند ملیحی زدند که حاکی از رضایت آنان بود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
آمی‌تیس
کمبوجیه
بردیا
آتوسا
داریوش
میترادات
گئومات
کرزوس
آغاز ماجرای بردیا
1. بردیا و خواهرانش
2. پیغام آتوسا
3. فایدیم می‌آید
4. بردیا در شکار
5. در میدان مسابقه
6. عروسی بردیا و فایدیم
7. درگذشت کوروش
8. بردیا در مصر
9. نی‌تیت در بابل
10. بردیا و جنگ با پتورها
11. نی‌تیت کیست؟
12. ملاقات ماندانا با گواس
13. حیله‌های با گواس
14. بردیا در باغ
15. نامه به بردیا
16. دستگیری بردیا
17. محاکمه‌ی بردیا
18. خنجر بردیا
19. محکومیت بردیا
20. ویشتاسب و کمبوجیه
21. نجات بردیا
22. بازجوئی از ماندانا
23. بی‌گناهی و مرگ نی‌تیت
24. سفر جنگی به مصر
25. بردیا و دخترش
26. خداحافظی از فایدیم
27. خداحافظی از آتوسا
28. جدائی از رکسانا و آتوسا
29. نامه‌های رکسانا به آتوسا
30. ماجرای کمان کشی
31. قتل بردیا
32. پشیمانی کمبوجیه
33. مرگ رکسانا
34. ندیمه‌ی آتوسا
35. چگونگی قتل رکسانا
36. خداحافظی فایدیم
37. شورش بردیا
38. آتوسا در دژی
39. مرگ فایدیم
40. بازجوئی از قاتل بردیا
41. سفارش کمبوجیه
42. سرانجام بردیای غاصب
43. قتل گئوماته
44. بعد از کمبوجیه
منابع

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بردیا: فرزند کوروش بزرگ، مقتول حسادت
نویسنده
ناشر چاپیانتشارات طلایه
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات368
زبانفارسی
شابک978-600-7602-62-1
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان ایرانی
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب بردیا: فرزند کوروش بزرگ، مقتول حسادت

برای دریافت کتاب بردیا: فرزند کوروش بزرگ، مقتول حسادت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.