معرفی و دانلود کتاب برنامه ریزی بازاریابی: به همراه مثال‌های کاربردی و تمرین‌های آموزشی

عکس جلد کتاب برنامه ریزی بازاریابی: به همراه مثال‌های کاربردی و تمرین‌های آموزشی
قیمت:
۳۳,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب برنامه ریزی بازاریابی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب برنامه ریزی بازاریابی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب برنامه ریزی بازاریابی: به همراه مثال‌های کاربردی و تمرین‌های آموزشی

کتاب برنامه ریزی بازاریابی نوشته‌ی اریک داویس یک راهنمای عملی برای کسانی است که به دنبال تجربه‌های تازه در زمینه‌ی بازاریابی و موفقیت در کسب‌وکار هستند؛ این کتاب به شما کمک می‌کند تا با استفاده از فرصت‌های موجود بهترین برنامه‌ها را برای پیشبرد اهداف سازمان به کار بگیرید و فرآیند مدیریت بازاریابی شرکت خود را تسهیل کنید.

درباره‌ی کتاب برنامه ریزی بازاریابی

در دنیای رقابتی امروز، یکی از ملزومات اصلی موفقیت در هر کسب‌وکار (خواه بزرگ باشد و خواه نوپا و کوچک) داشتن یک برنامه‌ی دقیق و هدفمند بازاریابی است؛ چرا که بازاریابی هدفمند و بابرنامه می‌تواند ارزش‌های نهفته در قلب یک کسب‌وکار را شکوفا کند و با جلب نظر مشتریان، به تمامی اهداف خرد و کلان سازمان جامه‌ی عمل بپوشاند؛ اما راز موفقیت بازاریابی چیست و چگونه می‌توان در آن موفق شد؟

کتاب برنامه ریزی بازاریابی (The Marketing Planning Coach) نوشته‌ی اریک داویس (Eric Davies) با معرفی و نشان دادن فرآیندها و ترفندهای گوناگون به شما می‌گوید چگونه می‌توانید با یک برنامه‌ی حساب‌شده و گام‌به‌گام در استراتژی‌های بازاریابی خود موفق عمل کنید و با این برنامه‌ریزی در رقابت سخت بازار، پیروز از میدان خارج شوید.

هدف این کتاب آن است که در یک فرآیند مرحله به مرحله، به شکلی با دانش و هنر برنامه‌ریزی بازاریابی آشنا شوید که در مدت کوتاهی بتوانید برای کسب‌وکار خود یک برنامه‌ی عملی و حتی پیچیده‌ی بازاریابی تدوین کنید؛ برنامه‌ای که بتواند قابل سنجش، اندازه‌گیری، کنترل و اجرا باشد و اهداف کوتاه و بلند مدت سازمان شما را به نحو چشمگیری برآورده کند.

کتاب برنامه‌ریزی بازاریابی نوشته‌ی اریک داویس و ترجمه‌ی سید حسین اورعی و مژگان فلاح یساولی، به شکلی تدوین و طراحی شده که در تمام مراحل برنامه‌ریزی بازاریابی برای کسب‌وکارها به صورت یک راهنمای کامل عمل کند؛ همچنین بتواند مدیران ارشد یک سازمان را با ادبیات برنامه‌ریزی بازاریابی آشنا کرده و آن‌ها را در همراهی با اهداف و شیوه‌های اجرای این نوع برنامه‌ها مجاب کند.

از مهم‌ترین نکات قابل توجه در این کتاب این است که مباحث مطرح‌شده در آن به صورت تمرین‌های تعاملی در کنار متون آموزشی و تفسیری آمده‌اند؛ بنابراین هر بخش از کتاب می‌کوشد مراحل متفاوت و متنوعی از فرآیند چندلایه‌ی برنامه‌ریزی بازاریابی را شرح دهد و در هر مرحله با استفاده از تکنیک‌های ترکیبی آموزش تمرین به درک متن و مباحث کتاب بیشتر کمک کند.

کتاب برنامه‌ریزی بازاریابی نوشته‌ی اریک داویس همچنین به تعریف‌ها و تشریح نظریه‌های مرتبط با برنامه‌ریزی بازاریابی می‌پردازد؛ با مطالعه‌ی این کتاب با اصطلاحات و مفاهیمی همچون تولیدگرایی، فروش‌گرایی، مشتری‌گرایی، مبادله، قول و انطباق آشنا می‌شوید که آشنایی با هر کدام از آن‌ها می‌تواند به فهم و درک بهتر فرآیند برنامه‌ریزی بازاریابی کمک کند.

همچنین در تدوین و نگارش این کتاب به‌ گونه‌ای عمل شده که خواننده در ابتدای هر فصل می‌تواند کلیاتی از مجموع درس‌های مطرح شده در همان فصل را ببیند و با آن آشنا شود. این روش به این خاطر اتخاذ شده که خواننده یا آموزنده بتواند بهتر برای مطالعه و انجام تمرین‌هایی که در پایان هر فصل آمده برنامه‌ریزی کند و مباحث کتاب را به صورت مرحله‌ای درک کند.

نکوداشت‌های کتاب برنامه ریزی بازاریابی

  • وقتی مطالعه‌ی این کتاب را به پایان می‌رسانید، شما یک برنامه‌ریزی آماده برای پیگیری و اجرای اهداف بازاریابی خود خواهید داشت. (آمازون)
  • این یک کتاب خودآموز و قابل اتکا برای دانشجویان بازاریابی، مدیران شرکت‌های کوچک و استارتاپ‌ها است. (سایت دانشگاه آدلاید استرالیا)

کتاب برنامه‌ریزی بازاریابی برای چه کسانی مناسب است؟

کتاب برنامه‌ریزی بازاریابی برای مدیران بازاریابی، فعالان اقتصادی و دانشجویان رشته‌های بازاریابی، بازرگانی و تبلیغات یک انتخاب خوب و آموزنده است.

با اریک داویس بیشتر آشنا شوید

اریک داویس متولد 1969، نویسنده، سخنران و متخصص بازاریابی حرفه‌ای اهل کشور انگلستان است. او تحصیلات خود را در رشته‌ی بازاریابی از مؤسسه‌ی بازرگانی خبره دریافت کرد و هم‌اکنون در دانشگاه متروپولیتن کاردیف در کشور انگلستان در مقطع کارشناسی ارشد به تدریس مشغول است. او به عنوان مشاور در حوزه‌ی بازاریابی با شرکت‌ها و مؤسسات بزرگی همچون National Trust، British Council و Capita همکاری می‌کند.

در بخشی از کتاب برنامه ریزی بازاریابی می‌خوانیم

توسعه و تدوین برنامه‌ی بازاریابی شامل به‌کارگیری چهار مرحله‌ی به هم مرتبط زیر است:

تجزیه و تحلیل: این مرحله بر تحلیل وضعیت محیط سازمان و بازار شامل (مشتریان، رقبا و صنعت) که فعالیت کسب و کار در آن صورت می‌گیرد، تمرکز دارد.

برنامه‌ریزی: این مرحله به دنبال موقعیت‌یابی سازمان به منظور افزایش نقاط قوت آن و بهره‌برداری از فرصت‌ها و کاهش تأثیر نقاط ضعف سازمان و تهدیدات در محیط بازار است.

اجرا و پیاده‌سازی: زمانی که مؤثرترین استراتژی تعیین شد، اطمینان از اینکه فعالیت‌های لازم برای به‌کارگیری و پیاده‌سازی آن استراتژی به منظور دستیابی به اهداف مطلوب انجام می‌شود، حائز اهمیت است.

کنترل: این مرحله با اطمینان از اینکه برنامه‌ی تدوین‌شده، اهداف را محقق می‌سازد، در ارتباط است. این به معنای اطمینان از اجرای مراحل تعریف‌شده به طور صحیح و در زمان مناسب و نیز پاسخ‌گویی برنامه به تغییرات محیطی است.

برنامه‌ی بازاریابی با نام «تصمیم‌گیری پیش‌بینی‌شده» تعریف شده است که به معنای تصمیم‌گیری در زمان حال برای آن چیزی است که در آینده اتفاق خواهد افتاد. با توجه به اینکه تغییر در همه‌ی جنبه‌های زندگی وجود دارد و ما هرگز نمی‌توانیم به طور کامل آینده را پیش‌بینی کنیم، هنگام بروز برخی وقایع پیش‌بینی‌نشده که به از هم گسیختگی کل کار می‌انجامد، ارزش زمان صرف‌شده برای تدوین برنامه‌ریزی بازاریابی برای ما مشخص خواهد شد. به طور کلی، نتایج حاصل از برنامه‌ریزی بازاریابی در پایان کار مشخص می‌شود. نتایج تحقیقات که در ادامه به آن می‌پردازیم، نشان می‌دهد کسب و کارهایی که برنامه‌ریزی بازاریابی دارند، نسبت به دیگر کسب و کارهای فاقد برنامه‌ریزی، در یک صنعت یکسان و در یک دوره‌ی زمانی مشخص، عملکرد بهتری دارند.

فهرست مطالب کتاب

سخن ناشر
سخن مترجم
مقدمه: نحوه‌ی استفاده از این کتاب
فصل اول: بازاریابی چیست؟
فصل دوم: مزایا و مشکلات برنامه ریزی بازاریابی
فصل سوم: فرایند برنامه ریزی بازاریابی و تعیین اهداف
فصل چهارم: ارزیابی شرکت
فصل پنجم: حسابرسی بازار: مشتریان
فصل ششم: حسابرسی بازار: رقبا
فصل هفتم: ارزیابی بازار: محیط بازار
فصل هشتم: تجزیه و تحلیل SWOT و جایگاه یابی استراتژیک
فصل نهم: آمیزه‌ی بازاریابی: محصول
فصل دهم: آمیزه‌ی بازاریابی: قیمت
فصل یازدهم: آمیزه‌ی بازاریابی: توزیع
فصل دوازدهم: آمیزه‌ی بازاریابی: ارتقاء
فصل سیزدهم: اجرا و برنامه های عملیاتی
فصل چهاردهم: نظارت و کنترل
پیوست ها

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب برنامه ریزی بازاریابی: به همراه مثال‌های کاربردی و تمرین‌های آموزشی
نویسنده
مترجمسید حسین اورعی، مژگان فلاح یساولی
ناشر چاپیانتشارات برآیند
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات204
زبانفارسی
شابک978-600-6466-40-8
موضوع کتابکتاب‌های بازاریابی و فروش
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب برنامه ریزی بازاریابی

امیر امامی
۱۴۰۲/۵/۱۰
منبع خیلی کامل و روانی بود خیلی کمک کرد بمن
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب برنامه ریزی بازاریابی

برای دریافت کتاب برنامه ریزی بازاریابی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.