معرفی و دانلود کتاب صوتی گذر از شکاف: جستجوی بازارهای بزرگ‌تر برای محصولات نوآورانه

عکس جلد کتاب صوتی گذر از شکاف: جستجوی بازارهای بزرگ‌تر برای محصولات نوآورانه
قیمت:
۱۲۹,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گذر از شکاف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی گذر از شکاف و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی گذر از شکاف: جستجوی بازارهای بزرگ‌تر برای محصولات نوآورانه

کتاب صوتی گذر از شکاف نوشته‌ی جفری مور، کتابی پرفروش در زمینه‌ی بازاریابی است که منطق بازارهای مرتبط با محصولات نوآورانه را بررسی می‌کند. جفری مور در این کتاب با معرفی مفهوم شکاف، نشان می‌دهد بین مصرف‌کنندگان اولیه و عموم مصرف‌کنندگان یک محصول، شکافی وجود دارد و سرمایه‌گذاران، مدیران و کارآفرینان چگونه می‌توانند از این شکاف عبور کرده و به موفقیت دست پیدا کنند.

درباره‌ی کتاب صوتی گذر از شکاف

تمامی محصولات تکنولوژیک و نوآورانه برای اینکه توسط مصرف‌کنندگان پذیرفته شوند، نیازمند زمان هستند. به‌علت وجود نگرش‌های متفاوت نسبت به تکنولوژی، این زمان برای هر محصول متفاوت است و این پذیرش در چند مرحله صورت می‌گیرد که به آن مدل «چرخه‌ی عمر پذیرش فناوری» گفته می‌شود. با این حال، بسیاری از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان از وجود این مدل یا مدل‌های مشابه مطلع نیستند و باور دارند هر نوآوری‌ای به‌سرعت منجر به پذیرش از سوی مصرف‌کنندگان خواهد شد و آن‌ها را به موفقیت خواهد رساند. جفری مور (Geoffrey Moore) در کتاب صوتی گذر از شکاف (Crossing the Chasm: Marketing and Selling High-Tech Products to Mainstream Customers) نشان می‌دهد همیشه بین بازارهای اولیه‌ی یک محصول و بازارهای عمده‌ی آن شکافی وجود دارد و صرف داشتن نوآوری، منجر به فروش و موفقیت نخواهد شد.

معرفی و دانلود کتاب صوتی گذر از شکاف

جفری مور مفهوم و ایده‌ی «شکاف» را از مدل انتشار نوآوری الهام گرفت. کتاب صوتی گذر از شکاف، نشان می‌دهد اولین گروهی که از یک محصول تکنولوژیک جدید استفاده می‌کنند، گروه مشتاقان تکنولوژی هستند که نوآوری و فناوری، اصلی‌ترین علاقه‌ی آن‌ها به‌شمار می‌رود. اعضای این گروه از هر محصول جدیدی استقبال می‌کنند، حتی اگر سرشار از اشکالات برنامه‌نویسی و خطاهای سیستمی باشد. پس از آن‌ها، گروه رویاپردازان به محصولات جدید علاقه نشان می‌دهند؛ ولی آن‌ها بیشتر به مزیت‌های رقابتی‌ای که محصولات جدید می‌توانند برای‌شان داشته باشند، اهمیت می‌دهند تا خود نوآوری و تکنولوژی‌های جدیدی که مورد استفاده قرار گرفته‌اند.

در اینجاست که جفری مور در کتاب صوتی گذر از شکاف، ادعای اصلی خود را مطرح می‌کند: این دو گروه بخش بسیار کوچکی از بازار را تشکیل می‌دهند و بسیاری از شرکت‌های تولید‌کننده برای رسیدن به موفقیت و فروش بالا، باید از شکافی بگذرند که آن‌ها را به بازارِ اصلی، یعنی عامه‌ی مردم برساند. جفری مور در این بخش، مثال‌های متعددی از شرکت‌ها و محصولات نوآورانه‌ای را مطرح می‌کند که علی‌رغم ایده‌های جدیدی که داشته‌اند، نتوانسته‌اند از این شکاف بگذرند و موفقیت تجاری خاص و ویژه‌ای دست یابند؛ مواردی مانند ماشین‌های الکتریکی و عینک‌های گوگل، اصلی‌ترین موارد از این قشر ایده‌های نوآورانه‌اند که در نهایت در جذب مصرف‌کنندگان شکست خوردند.

در ادامه‌ی کتاب صوتی گذر از شکاف، جفری مور استراتژی‌ها و توصیه‌هایی را ارائه می‌دهد که به هر شرکتی می‌تواند برای جذب بیشتر مشتریان کمک کند. نکته‌ی جالب در مورد این کتاب این است که ناشر اول و همینطور خود جفری مور، انتظار داشتند تنها 5000 نسخه از کتاب گذر از شکاف به فروش برود؛ در حالی که کمی پس از انتشار، این کتاب به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها در زمینه‌ی بازاریابی تبدیل شد.

کتاب گذر از شکاف توسط انتشارات برآیند و با ترجمه‌ی صدرا امامی منتشر شده است. نسخه‌ی صوتی این کتاب را گروه توسعه محتوای لحن دیگر به گویندگی مهران نوروزی تهیه کرده است.

نکوداشت‌های کتاب گذر از شکاف

  • این کتاب به ما نشان می‌دهد این باور که به راحتی می‌توانیم با داشتن ایده‌ای جدید محصول خود را به همه بفروشیم، تنها یک افسانه‌ی دروغین و اشتباه است. (ست گودین، نویسنده‌ی کتاب «گاو بنفش)
  • بهترین کتاب راهنمایی که برای بازاریابی در صنایع با تکنولوژی بالا، برنامه‌ای جدید ارائه داد. (ران کانوی، سرمایه‌گذار آمریکایی)
  • کارآفرینانی که هنوز نتوانسته‌اند به فروش مورد انتظارشان دست یابند، باید این کتاب را بخوانند. (گای کاوازاکی، کارآفرین آمریکایی)
  • خواندن این کتاب را به تمامی کسانی که به‌دنبال بهره‌گیری از مدل بنگاه به بنگاه هستند توصیه می‌کنم. (اندرو نگ، محقق و کارآفرین آمریکایی)

کتاب صوتی گذر از شکاف برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به مباحث بازاریابی و یا به مباحث مربتط با نوآوری علاقه‌مندید، شنیدن این کتاب صوتی به شما پیشنهاد می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی گذر از شکاف: جستجوی بازارهای بزرگ‌تر برای محصولات نوآورانه می‌شنویم

در سال 1989، زمانی که این کتاب برای اولین‌بار در حال آماده‌سازی بود، صنعت خودروهای برقی را به‌عنوان نمونه‌ای از نوآوری تحول‌آفرین معرفی کردم که باید از شکاف عبور کند. بدون شک، در آن زمان عده‌ی کمی از مشتاقان فناوری خودروهایی با منبع انرژی متفاوت را پذیرفتنی می‌دانستند. زمانی که در سال 1999 کتاب را به صورت کامل بازبینی کردم، بار دیگر همین مثال را به کار بردم. در همان سال، جنرال موتورز نمونه‌ای از خودروهای برقی را به بازار عرضه کرد. این خودروها، سر و صدایی در صنعت خودرو به پا کردند اما بازار باز هم بی‌اعتنا با آن برخورد کرد. اکنون، در سال 2013 هم بار دیگر در حال صحبت کردن درباره‌ی بازار خودروهای برقی هستیم. این‌بار کسب‌وکاری که در مرکز توجه قرار دارد، تسلا است و خودرویی که توجه‌ها را به خود جلب کرده، مدل سدان S این شرکت است.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه 1
نمونه 2
1 دقیقه
متن پشت جلد
4 دقیقه
سخن ناشر
6 دقیقه
سخن مترجم
10 دقیقه
یادداشت نویسنده
17 دقیقه
بخش اول: کشف شکاف - مقدمه
54 دقیقه
بخش اول: کشف شکاف - فصل اول
51 دقیقه
بخش اول: کشف شکاف - فصل دوم - قسمت اول
48 دقیقه
بخش اول: کشف شکاف - فصل دوم - قسمت دوم
29 دقیقه
بخش دوم: گذر از شکاف - فصل سوم - قسمت اول
46 دقیقه
بخش دوم: گذر از شکاف - فصل سوم - قسمت دوم
57 دقیقه
بخش دوم: گذر از شکاف - فصل چهارم
50 دقیقه
بخش دوم: گذر از شکاف - فصل پنجم - قسمت اول
31 دقیقه
بخش دوم: گذر از شکاف - فصل پنجم - قسمت دوم
34 دقیقه
بخش دوم: گذر از شکاف - فصل ششم - قسمت اول
41 دقیقه
بخش دوم: گذر از شکاف - فصل ششم - قسمت دوم
39 دقیقه
بخش دوم: گذر از شکاف - فصل هفتم
34 دقیقه
نتیجه‌گیری - قسمت اول
43 دقیقه
نتیجه‌گیری - قسمت دوم
11 دقیقه
پیوست 1
13 دقیقه
پیوست 2

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی گذر از شکاف: جستجوی بازارهای بزرگ‌تر برای محصولات نوآورانه
نویسنده
مترجمصدرا امامی
راویمهران نوروزی
ناشر چاپیانتشارات برآیند
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۱۰ ساعت و ۱۹ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی اقتصاد و مدیریت، کتاب‌های بازاریابی و فروش
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی گذر از شکاف

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب صوتی گذر از شکاف

برای دریافت کتاب صوتی گذر از شکاف و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.