معرفی و دانلود کتاب صوتی زیرآب زنی: رقابت منفی و روش‌های مقابله با آن

عکس جلد کتاب صوتی زیرآب زنی: رقابت منفی و روش‌های مقابله با آن
قیمت:
۷۹,۰۰۰ تومان
خرید کتاب صوتی
۳۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زیرآب زنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب صوتی زیرآب زنی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب صوتی زیرآب زنی: رقابت منفی و روش‌های مقابله با آن

کتاب صوتی زیرآب زنی اثری از فرامرز عیب پوش، دانش‌آموخته‌ی رشته‌ی مدیریت، مدیر و مشاور فروش است. عیب پوش در این کتاب به توصیف، ریشه‌یابی و واکاوی عوامل بروز یک رفتار نکوهیده‌ی اجتماعی (زیرآب‌زنی و بی‌اخلاقی در رقابت) پرداخته و راهکارهایی کاربردی و عملی را برای مواجهه‌ی صحیح با آن، برشمرده است.

درباره‌ی کتاب صوتی زیرآب زنی

فرامرز عیب پوش در کتاب صوتی زیرآب زنی به تشریح این پدیده (زیرآب‌زنی) از خاستگاه آن تا چاره‌جویی برای آن پرداخته است. زیرآب زدن عبارتی نامطلوب اما آشنا برای همه‌ی ماست. درست است که شاید از ریشه‌ی این واژه و دلایل ظهور آن آگاه نباشیم اما اغلب ما، حداقل یک‌بار در طول زندگی، یا با چنین رفتاری مواجه شده و آن را در دیگران تشخیص داده‌ایم و یا خود به چنین رفتاری دست زده‌ایم.

در گذشته که لوله‌کشی آب نبود و آبِ مصرفی خانواده‌ها از طریق آب‌انبارها تأمین می‌شد، بخشی در سازوکار آب‌رسانی وجود داشت به نام «زیرآب» که به انتهایی‌ترین و زیرین‌ترین قسمت آب‌انبار اطلاق می‌شد. زیرآب‌ها، محل تجمع آب‌های کثیف و گِل‌ولای بودند. برای آنکه این آب‌های کثیف وارد جریان آب مصرفی خانه‌ها نشود، یک نفر وظیفه داشت تا به قسمت زیرآب برود یا به اصطلاح، زیرآبی برود و زیرآب را باز کند. گاهی اوقات، وقتی همسایه‌ای با همسایه‌ی دیگر دشمنی می‌کرد، زیرآبِ خانه‌ی او را باز می‌کرد تا آب تمیز خارج شود و این عمل، رفته‌رفته به زیرآب‌زنی مشهور شد.

فرامرز عیب پوش در کتاب صوتی زیرآب زنی پس از پرداختن به پیشینه و ریشه‌ی این اصطلاح، به معنای امروزی آن اشاره می‌کند. زیرآب زنی اکنون به عملی گفته می‌شود که در آن، یک فرد با هدف حذف دیگری و تصاحب جایگاه او، از طریق سخنان و اقدامات خود، موجب زایل شدن حق، نادیده ماندنِ توانایی‌ها و ابطالِ موفقیت‌های وی می‌شود. زیرآب زنی پدیده‌ای برآمده از رفتارهای انسانی و ناشی از عدم آگاهی و ناکامی فرد در رسیدن به بلوغ اجتماعی است و به این دلیل که از ماهیتی انسانی برخوردار است، منحصر به هیچ فرهنگ یا کشوری نیست. با این حال، این پدیده در جوامع در حال توسعه بیش از سایر کشورها مشاهده می‌شود و دلیلِ آن را شاید بتوان شتابِ لجام‌گسیخته‌ی این کشورها برای دستیابی به رشد اقتصادی و ازدیاد نیروی انسانی دانست.

معرفی و دانلود کتاب صوتی زیرآب زنی

عیب پوش در کتاب صوتی زیرآب زنی، این اصطلاح را به چندین نوعِ ساده، مرکب، مرصع، مجهول و خودزنی تقسیم‌بندی می‌کند. زیرآب زنی ساده، ابتدایی‌ترین و شاید ناشیانه‌ترین نوع این دسته‌بندی به شمار می‌رود که در آن، فرد برای رسیدن به خواسته‌ی خود به تخریبِ شخصیت و توهین دست می‌زند تا اعتماد دیگران را از فرد مورد نظرش سلب کند. در زیرآب زنی مرکب، گزارشی انحرافی از اشتباهِ فرد مورد نظر ارائه می‌شود و آن اشتباه تا حصول نتیجه‌ی مطلوب، بزرگ‌نمایی شده و در آن باره، خبرپراکنی انجام می‌شود. زیرآب زنی مرصع از جمله روش‌های حرفه‌ای این دسته‌بندی به شمار می‌رود و ترکیبی است از ارائه‌ی گزارش‌های درست و نادرست همراه با نظرات شخصی که به صورت نامحسوس در آن گزارشات گنجانده شده‌اند. زیرآب زنی مجهول نوعی سرمایه‌گذاری برای آینده است و هدفِ آن، نه یک فرد یا گروه خاص بلکه برتر نشان دادن یا اعلام وفادری خود به افراد بالادست و سازمان در مجموع و تثبیت جایگاهِ کنونی است. چاپلوسی و خوش‌خدمتی از جمله بارزترین رفتارهای زیرآب‌زنی مجهول به شمار می‌آیند. زیرآب زنی خودزنی از عجیب‌ترین گونه‌های این پدیده است. عموماً افراد با هدف تخریب دیگری و اثبات برتری خود دست به زیرآب زنی می‌زنند اما در این نوع، همراه با رقیب، خود را نیز مانند یک عامل انتحاری نابود می‌کنند!

در کتاب صوتی زیرآب زنی از نگاهی روان‌شناسانه به انگیزه‌های انسانیِ پنهان در این رفتار پرداخته شده است؛ اینکه زیرآب زنی چه تفاوتی با رقابت دارد، چه مجموعه عوامل درونی و بیرونی و نیز چه نیازهایی باعث می‌شود تا فرد به سمت بروز چنین رفتاری از خود سوق داده شود و در پایان، چه راهکارهایی را می‌توان در مقابله با این معضل اجتماعی و در درمانِ آن به کار گرفت.

کتاب صوتی زیرآب زنی به همت انتشارت لحنی دیگر در همکاری با نشر برآیند و با خوانش حامد فعال در اختیار مخاطبان و علاقه‌مندان قرار گرفته است.

کتاب صوتی زیرآب زنی برای چه کسانی مناسب است؟

شنیدنِ کتاب صوتی زیرآب زنی به تمام مدیران و صاحبان کسب‌وکار، مربیان، معلمان، مدرسان و فعالان توسعه‌ی فردی و سرپرستان گروه‌های گوناگون اجتماعی توصیه می‌شود.

در بخشی از کتاب صوتی زیرآب زنی: رقابت منفی و روش‌های مقابله با آن می‌شنویم

قدرت شخصی عموماً از فرد نشئت می‌گیرد و ارتباطی به پست و مقام سازمانی‌اش ندارد. این قدرت از «شایستگی» و از ویژگی‌ها و خصوصیات شخصی افراد نشئت می‌گیرد و فقط به شخصیت فرد بستگی دارد. قدرت شخصی نیز به دو صورت قدرت تخصص و قدرت مرجعیت نمود پیدا می‌کند. قدرت شخصی ناشی از شایستگی افراد است و خود عموماً شامل دو قدرت «تخصص» و «مرجعیت» است.

«قدرت تخصص» عموماً به توان کنترل رفتار دیگران اطلاق می‌شود. نظارت بر کار متخصصان و به‌عبارت دقیق‌تر اعمال کنترل بر اطلاعات می‌تواند منبع ایجاد قدرت باشد. برای مثال، دامنه‌ی قدرت یک مدیر تا جایی گسترش می‌یابد که کارکنان سازمان به اطلاعاتی که او در اختیار دارد، نیازمند باشند.

فهرست مطالب کتاب صوتی

نمونه‌ی یک
نمونه‌ی دو
3 دقیقه
سخن ناشر
6 دقیقه
پیشگفتار
2 دقیقه
پشت جلد کتاب
11 دقیقه
فصل اول: تعاریف
18 دقیقه
فصل دوم: انگیزه و انگیزش، دلایل بروز رفتارها
14 دقیقه
فصل سوم: رقابت
20 دقیقه
فصل چهارم: قدرت، منابع قدرت و تأثیر آن بر زیرآب‌زنی
27 دقیقه
فصل پنجم: انواع زیرآب زنی
28 دقیقه
فصل ششم: چرا زیرآب می‌زنیم
13 دقیقه
فصل هفتم: تفاوت بدقلق و زیرآب‌زن
20 دقیقه
فصل هشتم: راهکارهای مقابله با زیرآب‌زنی
22 دقیقه
فصل نهم: درمان زیرآب‌زنی

مشخصات کتاب صوتی

نام کتابکتاب صوتی زیرآب زنی: رقابت منفی و روش‌های مقابله با آن
نویسنده
راویحامد فعال
ناشر چاپیانتشارات برآیند
ناشر صوتی شرکت توسعه محتوای لحن دیگر
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابMP3
مدت۳ ساعت و ۳ دقیقه
زبانفارسی
موضوع کتابکتاب صوتی روانشناسی و موفقیت، کتاب‌های ارتباطات و روابط عمومی
قیمت نسخه صوتی

نقد، بررسی و نظرات کتاب صوتی زیرآب زنی

محمد علی رجبی
۱۴۰۲/۱۱/۲۲
درود و سپاس از نگارنده
کتاب جالبی بود، اگه من جای ایشان بودم، در ویراست‌های بعدی، اگه توانم باشه، بخش‌های مرتبط با موارد دینی و سیاسی را بازبینی مجدد میکردم، به نظرم نیازی به گنجاندن آن‌ها برای بیان بهتر مطلب نیست...
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب صوتی زیرآب زنی

برای دریافت کتاب صوتی زیرآب زنی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.