معرفی و دانلود کتاب بمب و خاکستر

عکس جلد کتاب بمب و خاکستر
قیمت:
27000 تومان - 3.49€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب بمب و خاکستر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب بمب و خاکستر و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب بمب و خاکستر

کاران ماهاجان در کتاب بمب و خاکستر، زندگی یک خانوادۀ هندی آسیب دیده در حوادث تروریستی را روایت می‌کند. این اثر پر افتخار که یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز به شمار می‌آید، تأثیر مخرب و طولانی مدت حملات تروریستی را بر شکل‌گیری ذهینت یک نسل و در نهایت بر یک جامعه به تصویر می‌کشد.

درباره‌ی کتاب بمب و خاکستر:

یک روز به ظاهر عادی در ماه مه 1996 در بازار دهلی، فاجعه‌ای تروریستی رخ می‌دهد که جان عزیزان خانوادۀ کورانا را می‌گیرد، یکی از قربانیان حادثه، پسربچه‌ای به نام منصور، با مصدومیت جان سالم به در می‌برد. آثار ویرانگر این حملۀ تروریستی سال‌ها بر روح و جان منصور نقش می‌بندد. خانوادۀ قربانیان این حادثه تروریستی خواهان دستگیری عاملین ترور هستند و طولانی شدن روند قانونی دستگیری مجرمان، جرقه‌های انتقام شخصی را در ذهن خانواده‌های آسیب‌دیده شعله‌ور کرد. سال‌ها پس از این رویداد غم‌انگیز منصور برای ادامۀ تحصیل به آمریکا سفر می‌کند و پس از مدتی کوتاه به دهلی بازمی‌گردد. در همین زمان او با افراد صلح‌طلبی آشنا می‌‎شود که قصد آگاهی رسانی و کمک به جوامع درگیر با گروهک‌های تروریستی را دارند. یکی از اعضای آن گروه، به نام ایوب چندان به این فعالیت ها خوش‌بین نیست و با تصمیمی خطرناک و افراطی، بار دیگر زندگی منصور را به خطر می‌اندازد...

تاثیر کارهای فرهنگی و هنری همچون نوشتن داستان‌هایی مانند بمب و خاکستر (The Association of Small Bombs) بر روشنگری مردم از اعمال تروریستی، غیر قابل انکار است. کاران ماهاجان (Karan Mahajan) با تلفیق یک رویداد تلخ تاریخی و هنر داستان‌نویسی‌ بی‌بدیلش اثری جاویدان را خلق کرده که احساس هر خواننده‌ای را برانگیخته می‌کند.

افتخارات کتاب بمب و خاکستر:

- دریافت جایزه داستانی شیرهای جوان کتابخانه عمومی نیویورک در سال 2017
- دریافت جایزه داستان آنیسفیلد-ولف در بخش داستانی سال 2017
- دریافت جایزه بنیاد خانواده روزنتال در سال 2017
- فینالیست جایزه کتاب ملی در بخش داستانی سال 2016
- بهترین کتاب سال از نگاه مجله گاردین، هافینگتون پست و مجله نیویورک
- حضور در لیست ده کتاب برتر نویسندگان جوان آمریکایی
- نامزد جایزه انتخاب گودریدز در بخش داستان سال 2016
- نامزد جایزه DSC ادبیات جنوب آسیا سال 2017

نکوداشت‌های کتاب بمب و خاکستر:

- فوق‌العاده! هوشمند، ویرانگر و غیرقابل پیش‌بینی. اگر از رمان‌هایی لذت می‌برید که روایت‌های سنتی از غم و اندوه، مرگ، خشونت و سیاست را مختل می‌کنند، من پیشنهاد می‌کنم این کتاب را بخرید و بخوانید. (نیویورک تایمز)

- درخشان! نوشته‌های آقای ماهاجان خشن، استوار و سرشار از تصاویر ناهماهنگ است. این کتاب اولین رمان درباره پیامدهای یک حمله تروریستی نیست، اما بهترین کتابی است که در این زمینه خوانده‌ام. (نشریه وال استریت)

- این اثر کاوشی مهیج در بین دیدگاه‌های تروریست‌ها و قربانیان، والدین و کودکان، هندوها و مسلمانان، است که به یک همدلی بنیادی و گسترده منجر شده است. (Sharan Shetty)

- رمانی که به زیبایی هر چه تمام‌تر نوشته شده است و ما را در اعماق جنبه انسانی یک فاجعه غرق می‌کند. (واشنگتن پست)

کتاب بمب و خاکستر به چه کسانی توصیه می‌شود؟

خواندن این اثر جذاب و ماجرایی به تمامی علاقمندان داستان‌های تاریخی و دوستداران ادبیات داستانی هند پیشنهاد می‌شود.

با کاران ماهاجان آشنا شویم:

کاران ماهاجان، داستان‌نویس و منتقد هندی تبار، آوریل 1984 در اسمفورد متولد و در دهلی نو بزرگ شد. او تحصیلاتش را در حوزۀ اقتصاد در دانشگاه استنفورد ادامه داد و سپس مدرک ادبیات داستانی‌اش را از مرکز نویسندگان میچنر اخذ کرد. فارغ از نویسندگی، وی تاکنون به کارهایی همچون سردبیر، مشاور اقتصادی، برنامه‌ریز شهری و محقق در شهرهای سانفرانسیسکو، نیویورک و بنگلور مشغول بوده است و اکنون ساکن ایالت تگزاس است.

در بخشی از کتاب بمب و خاکستر می‌خوانیم:

بعد از ظهرها، ویکاس، گیج‌ومنگ به پایین راهرو می‌رفت و به دیوار خنک و سفت آنجا تکیه می‌داد. وقتی آدم‌ها از کنارش عبور می‌کردند او با حرکتی جلف، دسته‌ای از موهایش را در مشت می‌گرفت، سرش را به یک‌طرف کج می‌کرد و تکانش می‌داد؛ از نظر او این شیوۀ شیکی برای دست تکان دادن بود، هرچند هر دفعه که این حرکت را انجام می‌داد احساس می‌کرد خود واقعی‌اش نیست. این ژست، ابداع خودش نبود بلکه آن را از دوستی عیاش دزدیده بود. این فکر از ذهن ویکاس گذشت که آیا همۀ آدم‌ها ژست‌های همدیگر را می‌دزدند؟

کارمندان در راهرو، بشاش و سرحال به‌ نظر می‌رسیدند و با اطمینان خاصی راه می‌رفتند؛ طوری که انگار ترس‌های بزرگ زندگی‌شان ‌آزمون‌های بزرگ یا جنگ‌های جهانی درونی‌شان به اندازۀ چندین سال نوری از آن‌ها فاصله دارند. با این‌حال، آن ژست‌ها نیز احتمالاً حاصل مجموعه‌ای از دزدی‌های کوچک بودند. سال‌های آزمون‌های حسابداری رسمی، سال‌های اضطراب هستند؛ آن‌هم زمانی که آدم کودکی بیش نیست. حس رد شدن، همیشه با آدم همراه است. با کتاب‌هایت در سنگر پناه گرفته‌ای اما وقتی از سنگر بیرون می‌آیی فقط خودت هستی و خودت و باید در برابر گلوله‌هایی که به سمتت شلیک می‌شوند جاخالی بدهی. در این میان، عزت‌نفست مدام در نوسان است. بعضی از دوستانت که کارهای عاقلانه‌تری مانند مهندسی یا کسب‌وکارهای خانوادگی در پیش گرفته‌اند، ازدواج کرده‌اند و وقتی وارد جمعشان می‌شوی طبیعتاً آن‌ها را تحسین می‌کنی... یا نه. این نظریه ایراد دارد. اگر ویکاس می‌خواست با خودش صادق باشد، باید ژست‌ها را برای محقق ساختن آرزوهایی جاه‌طلبانه می‌دزدید، آن‌هم از افرادی که می‌دانست هرگز شبیه آن‌ها نخواهد شد، مثل پرابات عیاش و عجیب‌تر آنکه، ویکاس ژست‌ها را از افرادی دزدیده بود که در ابتدا از حرکات دستشان یا اخلاق و رفتارشان بیزار بود و آن‌ها را زشت، پرسروصدا، ناشایست و غیرعادی می‌دانست.

فهرست مطالب کتاب

انفجار می 1996
قربانیان می 1996
تروریست‌ها می 1996
واکنش آقا و خانم کورانا به کشتار 1997 1996
واکنش منصور احمد به ترور می 1996 مارچ 2003
واکنش ایوب اعظمی به ترور مارس 2003 اکتبر 2003
انجمن بمب‌های کوچک اکتبر 2003
تقدیر و تشکر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب بمب و خاکستر
نویسنده
مترجمزهرا امین کار سیدانی
ناشر چاپینشر خوب
سال انتشار۱۳۹۹
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات352
زبانفارسی
شابک978-622-6983-45-7
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
27000 ت - 3.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب بمب و خاکستر

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب بمب و خاکستر

برای دریافت کتاب بمب و خاکستر و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.