معرفی و دانلود کتاب قتل از دید چند راوی

عکس جلد کتاب قتل از دید چند راوی
قیمت:
۳۹,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب قتل از دید چند راوی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب قتل از دید چند راوی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب قتل از دید چند راوی

سامانتا داونینگ در کتاب قتل از دید چند راوی، قصه‌ی مواجهه‌ با مرگی غریب و مرموز را روایت می‌کند. این رمانِ جنایی و رازآلود به موشکافی اتفاقات رخ‌داده پس از قتل یک مرد می‌پردازد؛ اتفاقاتی که از زاویه‌‌ی دید دختری به نام شِلبی روایت می‌شوند. گفتنی‌ست این کتاب نامزد جایزه‌ی بین‌المللی آثار تریلر (ITW) شده است.

درباره‌ی کتاب قتل از دید چند راوی

در کتاب قتل از دید چند راوی (Sleeping Dogs Lie) دختری به نام شلبی وظیفه‌ی گرداندن سگ‌ها در پارک را بر عهده دارد. وقتی او می‌خواهد هاسکی بزرگی به نامِ پلوتو را به خانه‌ی صاحبش، تاد، برگرداند، با جسد صاحب‌خانه مواجه و ناخواسته وارد ماجرایی جنایی می‌شود. این رمان تریلر و جنایی را نویسنده‌ی پرفروش نشریه‌ی یواس‌ای تودی، سامانتا داونینگ (Samantha Downing) به رشته‌ی تحریر درآورده است.

زمانی که شلبی به قصد رفتن به دستشویی، واردِ خانه‌ی صاحبِ سگ می‌شود، او را بی‌جان کف دستشویی پیدا می‌کند. پس از آن، خانه از کارآگاه‌ها و پزشک‌ها پر می‌شود. تاد برک، تاجر معروف محلی و مؤسس یک شرکت مکمل‌های ارگانیک است که شخصیت حقیقی‌اش در روایت‌های شلبی کم‌کم شناخته می‌شود. ضمن این‌که رمان قتل از دید چند راوی از زوایای دید متعددی به یک واقعه‌ی واحد می‌نگرد.

معرفی و دانلود کتاب قتل از دید چند راوی

پلیس از اولین شخصی که جسد را پیدا کرده، یعنی شلبی بازجویی می‌کند و از او می‌خواهد نحوه‌ی آشنایی‌اش با تاد برک را تعریف کند. داستان به اولین دیدار تاد و شلبی فلش‌بک می‌خورد و پس از شرحی کوتاه دوباره به زمان حال باز می‌گردد. رمان قتل از دید چند راوی با این تکنیک، اطلاعات را قطره‌چکانی به مخاطب می‌دهد و پازلِ مرگِ تاد را تکمیل می‌کند. شلبی در تعریف‌هایش به همسر تاد برک، رجینا، اشاره می‌کند. پلیس متوجه می‌شود که رجینا و تاد در آستانه‌ی طلاق قرار داشته‌اند و به‌زعم رجینا، تاد برای ممانعت از واگذار کردن نیمی از اموالش، با دست‌کاری حساب‌ها، ارزش شرکتِ مکمل‌های رژیمی را پایین نگه می‌داشته است. رجینا درصدد است تا از طریق شلبی، این راز را برملا کند.

سامانتا داونینگ پیش‌تر با کتاب «همسر دوست‌داشتنی من» و «او این بازی را شروع کرد» به‌عنوان یکی از خلاقان عرصه‌ی داستان‌نویسی به جهان معرفی شد. او افتخاراتی نظیر نامزدی جوایز مهمی مانند ITW و Edgar را کسب کرده است.

این رمان تریلر را انتشارات شبنا با ترجمه‌ی زهرا امین کار سیدانی منتشر کرده است.

کتاب قتل از دید چند راوی برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب را به دوست‌داران داستان‌های جنایی و تریلر پیشنهاد می‌کنیم.

در بخشی از کتاب قتل از دید چند راوی می‌خوانیم

«یه روز که آرتور همراهِ الینور جلوی خونه‌ش بود من رفتم دنبال پلوتو. همین که در رو باز کردم پلوتو پرید بیرون و مثل گلوله دوید به‌طرف الینور. معلومه که نتونستم جلوش رو بگیرم- منظورم اینه که از دستم دررفت.» شلبی به پلوتو که هنوز در حال لذت بردن از چُرت بعدازظهرش بود اشاره می‌کند. در این حالت بی‌خطر به‌نظر می‌رسد اما هاسکی‌ای مثل او زور بیشتری نسبت به شلبی دارد. معلوم است که شلبی زور زیادی ندارد، آن‌قدر که بتواند جلوی سگی به درشت‌هیکلی پلوتو را بگیرد. «همین اتفاق تبدیل شد به یه مصیبت بزرگ. آرتور سرم داد کشید، الینور به‌شدت ترسید، پلوتو که سردرگم شده بود شروع کرد به پارس کردن...» شلبی شروع می‌کند به تکان دادن دست‌هایش در هوا برای نشان دادن عمق مصیبت‌بار بودن اتفاق. «آخرسر پلوتو رو مهار کردم و از آرتور عذرخواهی کردم اما کلاً ماجرای دردسرسازی بود. آرتور با تاد تماس گرفت و کلی گله و شکایت کرد، به همین دلیل تاد برام ایمیل زد. من هم بهش زنگ زدم و اتفاق رو توضیح دادم و قول دادم پلوتو دیگه به الینور نزدیک نشه.»

ضمن آنکه شلبی صحبت می‌کند تماشایش می‌کنم. اکثر اوقات مستقیماً به چشم‌هایم نگاه می‌کند. «پس غائله به همین‌ جا ختم شد؟»

«نه دقیقاً. من سعی کردم تموم بشه، واقعاً سعی کردم. همین‌که الینور رو دوروبرمون می‌دیدم قلاده‌ی پلوتو رو می‌بستم تا ببرمش توی ماشین، اما... زورش زیاده. یه بار دیگه، صبح وقتی آرتور داشت الینور رو می‌گردوند، پلوتو از دستم دررفت.» شلبی لبخند کم‌رنگی می‌زند و سرش را تکان می‌دهد. «پلوتو واقعاً می‌خواستش.»

فهرست مطالب کتاب

بخش 1: شلبی
بخش 2: کارآگاه کارلا گرَدی
بخش 3: مسئول نگه‌داری از حیوانات خانگی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب قتل از دید چند راوی
نویسنده
مترجمزهرا امین کار سیدانی
ناشر چاپیانتشارات شبنا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات84
زبانفارسی
شابک978-622-93473-5-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب قتل از دید چند راوی

جمالی
۱۴۰۲/۷/۱۹
یک داستان کوتاه جنایی خیلی جذاب. از این نویسنده کتابهای همسر دوست داشتی من و او این بازی را شروع کرد رو خونده بودم.
تا آخرین صفحه نتونستم قاتل رو حدس بزنم. برای همین بهش ۵ ستاره دادم.
یاسمین زارع دزفولی
۱۴۰۳/۱/۱۲
چرا به خاطر یه سگ باید ۲نفر رو بکشی؟؟؟ اصلا جالب نبود، حیف وقت و هزینه
آرش ایران‌زاد
۱۴۰۲/۷/۳۰
جذاب بود. اینکه تا آخرش نمی‌شد قاتل رو حدس زد خیلی خوب بود.
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب قتل از دید چند راوی

برای دریافت کتاب قتل از دید چند راوی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.