معرفی و دانلود کتاب به بالا نگاه کن!: چگونه نگاهی هوشمندانه و فرامعمول به مسائل مالی داشته باشیم

عکس جلد کتاب به بالا نگاه کن!: چگونه نگاهی هوشمندانه و فرامعمول به مسائل مالی داشته باشیم
قیمت:
۴۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب به بالا نگاه کن! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب به بالا نگاه کن! و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب به بالا نگاه کن!: چگونه نگاهی هوشمندانه و فرامعمول به مسائل مالی داشته باشیم

گاهی با تغییر زاویه‌ی دیدمان به یک مساله‌ی پیچیده، راه حل آن را پیدا می‌کنیم. رابرت کیوساکی و کیم کیوساکی در کتاب به بالا نگاه کن! به ما نشان می‌دهند که چاره‌جویی در مواجهه با بحران‌های مالی نیز از این قاعده مستثناء نیست و کافی‌ست در هنگام قرار گرفتن در بن‌بست‌ مالی، فرصت‌های موجود را شناسایی کنیم و از آن‌ها بهره ببریم. این کتاب با در نظر گرفتن پاندمی کرونا و رکود اقتصادی در جهان معاصر، راهکارهای مالی و سرمایه‌گذاری زیادی را به شما نشان می‌دهد.

درباره‌ی کتاب به بالا نگاه کن!

شیوع کرونا تعطیلی کسب‌وکارهای زیادی را به همراه داشت؛ بسیاری از مشاغل دچار بحران‌های جدی شدند و به یک باره ورشکستگی را تجربه کردند اما همین معضل اقتصادی برخی افراد را هوشیارتر کرد و باعث شد تا به نقاط ضعف و قوت خود پی ببرند یا روش‌های مدیریتی و مالی خود را به‌روز نمایند.

علاوه بر این کرونا به همه مردم جهان نشان داد که تکیه کردن بر اقتصاد دولتی با خطرات زیادی همراه است و امید بستن به برخی وعده‌های حمایتی به یأس بدل خواهد شد.

در این برهه‌ی ناامیدکننده‌ی تاریخی رابرت کیوساکی و همسرش کیم با ارائۀ مطالبی کارآمد سعی کردند تا به همه کمک کنند تهدید پیش‌آمده را به فرصت تبدیل نمایند و یک خانه‌تکانی اساسی برای پای نهادن به دنیای تازه مالی، همراه با قواعد جدید بازی انجام دهند.

ابوالفضل طاهریان ریزی کتاب به بالا نگاه کن را از منابع مختلفی که رابرت و کیم کیوساکی نوشته شده گردآوری و ترجمه کرده است. مولفین کتاب تلاش دارند تا کلیدی‌ترین مطالب کاربردی در مورد کسب و کار، تورم، تکنیک‌های حفظ دارایی، مدیریت هوشمندانۀ زمان، استفاده از بدهی و فرصت‌های سرمایه‌گذاری را به خوانندگان آموزش دهند.

این زوج موفق تصویر درستی از آینده به شما نشان خواهند داد و با پیش‌بینی شرایط مالی و چالش‌های اقتصادی پیش‌رو، از شکست کسب‌وکارتان جلوگیری خواهند کرد. در واقع کتاب به بالا نگاه کن باعث می‌شود مسائل مالی را از زاویه‌ی بالاتر و فرامعمول بنگرید و همواره چند قدم جلوتر از سایرین گام بردارید.

کتاب به بالا نگاه کن مناسب چه کسانی است؟

اگر برای حل مشکلات مالی خود به مشاوره و راهنمایی نیاز دارید، کتاب حاضر راهکارهای مناسبی به شما ارائه می‌دهد و مسیر سرمایه‌گذاری شما را روشن می‌گرداند.

با رابرت کیوساکی و کیم کیوساکی بیشتر آشنا شویم

شهرت نویسنده‌ی آمریکایی ژاپنی کتاب حاضر بیشتر مرهون کتاب «پدر پولدار، پدر بی‌پول» است. رابرت کیوساکی (Robert Kiyosaki) در طول زندگی خود به فعالیت‌های مختلفی پرداخته که تجارت، آموزش، سرمایه‌گذاری و... بخشی از آن را تشکیل می‌دهند.

کتاب‌های کیوساکی در سراسر جهان به چاپ رسیده‌اند و در تمام کشورها، ازجمله ایران، با استقبال خوانندگان مواجه شده‌اند. «ارتقای هوش مالی»، «دانشکده کسب‌وکار»، «راهنمای ثروتمند شدن» تنها بخشی از کتاب‌های این نویسنده‌ی پرفروش هستند.

کیم کیوساکی (Kim Kiyosaki) بنیان‌گذار و مدیر عامل شرکت پدر پولدار است و در نگارش برخی کتاب‌ها با رابرت کیوساکی همکاری داشته است. دغدغه‌ی کیم معطوف به سواد مالی زنان است و عقیده دارد که «وقتی پای پول درمیان باشد، زنان آموخته‌اند که به همسرانشان، اعضای خانواده یا دولت وابسته باشند، درحالی‌که باید خودشان این مسئولیت را بر عهده بگیرند.»

جملات برگزیده‌ کتاب به بالا نگاه کن!

- بینوایان می‌گویند: «بعداً وقت خواهم داشت.» ثروتمندان می‌گویند: «اگر الآن وقت نداشته باشم، بعداً هم آن را نخواهم داشت.»

- یکی از تفاوت‌های اساسی بین یک کارمند و یک کارآفرین این است که کارمند زمان می‌فروشد در حالی که کارآفرین ارزش می‌فروشد.

- خوش‌بینی ساده‌لوحانه به نیروهای خارج از کنترل شما اعتماد دارد تا شما را ایمن نگه دارد. خوش‌بینی واقع‌بینانه به نبوغ شما اعتماد دارد تا شما را ایمن نگه دارد.

- کارمندان و کارآفرینان طرز فکر متفاوتی دارند که نحوه نگرش آن‌ها به جهان را شکل می‌دهد؛ و این طرز فکرها وقتی صحبت از تعامل با دنیا به میان می‌آید، همه چیز را شکل می‌دهند، از نحوه تعامل آن‌ها با فرزندانشان گرفته تا نحوه تصمیم‌گیری آن‌ها برای خرید.

در بخشی از کتاب به بالا نگاه کن می‌خوانیم

یکی از تفاوت‌های اساسی بین یک کارمند و یک کارآفرین این است که کارمند زمان می‌فروشد در حالی که کارآفرین ارزش می‌فروشد. به همین دلیل، کارمند همیشه در دنیای کمبود زندگی می‌کند. از سوی دیگر، کارآفرین در دنیای فراوانی زندگی می‌کند.

ما به عنوان انسان فقط زمان و انرژی زیادی داریم. از آنجایی که یک کارمند زمان می‌فروشد، یعنی برای ساعاتی که برای کار صرف می‌کند، چک حقوق دریافت می‌کند، تنها به اندازه زمان و انرژی در روز می‌تواند کار کند. بالاخره باید بخورند و بخوابند. اگر آن‌ها فرد متعادلی هستند، باید وقت خود را با خانواده و دوستان بگذرانند و شاید یک یا دو سرگرمی را دنبال کنند. با این حال، حتی اگر کاری جز کار انجام نمی‌دهند، باز هم می‌توانند ارزش 24 ساعته را در هر روز تولید کنند.

کارآفرینان ارزش می‌فروشند؛ بنابراین، آن‌ها می‌توانند از زمان و انرژی فراتر روند. آن‌ها به جای اینکه زمان خود را بفروشند، آن را در ساختن سیستم‌هایی سرمایه‌گذاری می‌کنند که بدون هیچ تلاشی از طرف کارآفرین، کار کرده و ارزش ایجاد می‌کنند.

بنابراین، برای مثال، یک کارمند می‌تواند یک همبرگر عالی درست کند، اما یک کارآفرین سیستمی می‌سازد که میلیون‌ها همبرگر عالی می‌سازد. این مدل کسب و کار اساسی مک‌دونالد است. یا به عنوان مثالی دیگر، یک توسعه‌دهنده وب کد ایجاد می‌کند، اما کارآفرین کسب‌وکاری را ایجاد می‌کند که محصولات را از طریق آن وب‌سایت 7/24 به فروش می‌رساند. توسعه‌دهنده وب تمام انرژی خود را در یک روز 8 یا 10 ساعته به کار می‌برد. صاحب کسب و کار انرژی هزاران مصرف‌کننده را همیشه به سایت خود هدایت می‌کند. این بسیار قدرتمندتر است و ثروت واقعی چگونه ساخته می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل 1: کسب و کار و سرمایه‌گذاری
فصل 2: آیا زمان در کنار شما نیست!
فصل 3: چرا شما هرگز زمان کافی برای سرمایه‌گذاری ندارید؟
فصل 4: تورم: می‌آید یا می‌رود؟
فصل 5: بازی گردش مالی را به جمع‌های خانوادگی خود اضافه کنید
فصل 6: سه حرکت هوشمندانۀ پول کریسمس
فصل 7: سال جدید، بدهی جدید

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب به بالا نگاه کن!: چگونه نگاهی هوشمندانه و فرامعمول به مسائل مالی داشته باشیم
نویسنده،
مترجمابوالفضل طاهریان ریزی
ناشر چاپیانتشارات طاهریان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات76
زبانفارسی
شابک978-622-284-213-0
موضوع کتابکتاب‌های آموزش سرمایه گذاری، بورس و فارکس
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب به بالا نگاه کن!

ن د ا ز ر ن د ی
۱۴۰۲/۱۱/۹
اواسط خوانش کتاب می‌خواستم نظرم بنویسم و سه ستاره تقدیمش کنم به فصل آخر که رسیدم، بله دقیقا فصل آخر کتاب، دیدم یک سری ابهامات از جمله این که، پول مردم رو ندادند و سرمایه خود کردند و بدهی و قرض و بدهی خوب و خرید و سال نو داره جواب پیدا می‌کنه و در حال بهبودیافتن است.
این بود که کتاب به بالا نگاه و
کن، که از مقالات کیم کیوساکی رابرت کیوساکی گردآوری شده برایم ارزش درخشش ستاره بارون پیدا کرد.
سرمایه فعال و تولید پول برای خرید و سرمایه‌گذاری از نکات تکرار شونده خانواده ثروتمندی است که افراد موفق تمایل به استفاده از این را برای خواننده هایش دارد. از سودت خرج کن تا پولت مولد باشه. گاهی یک ذهن بسته به شرایط موجود در بازار ایران و جهان در حال حاضر واکنش نشان می‌دهد و برای همین است که ثروتمندان و موفقان معتقد هستند که ۹۰ درصد کار در ذهن اتفاق باید بیفتد و اگر کسی توانسته پس شما هم می‌توانید
رضا میری
۱۴۰۳/۱/۲۲
با سلام و درود. در کل کتاب‌های رابرت کیوساکی شامل راه‌کارهای بسیار خوب و سازنده‌ای هستند که با به کار‌گیری آن می‌توان به نوعی رشد و بالندگی مالی و اقتصادی رسید. هرچند می‌شود گفت که در ایجاد نوعی نظم و انضباط شخصی و خانوادگی افراد هم تاثیر به‌سزایی دارد. از نکات حائز اهمیت این نوع کتاب‌ها این است که اگر فرد دارای تحصیلات مالی و حسابداری باشد، بسیار فهم و درک راحت‌تر و بهتری می‌تواند از مطالعه آن به دست بیاورد. در کل هرکدام از افراد بسیار موفق در زمینه‌های اقتصادی و مالی از روش‌های منحصر بفرد و خاص خود استفاده ‌می‌کنند. هرچند در بسیاری از اصول نیز با دیگر هم‌قطاران خود هم رای و هم نظر هستند. می‌شود گفت مطالعه این قبیل کتاب‌ها برای همه افراد، لازم و ضروری به نظر می‌رسد تا بتوانند با رویکرد جدیدی از سرمایه و داشته‌های خود بسیار بهینه‌تر و مفیدتر استفاده نمایند.
مهدیه قائمی
۱۴۰۲/۲/۳۰
به این کتاب سه ستاره دادم... این اولین کتاب درباره کسب و کار بود که میخوندم... کتاب عالی نبود ولی انصافا خوب بود و از خوندنش پشیمون نیستم و برعکس خیلی هم مصمم هستم درباره موضوع چند کتاب بخونم... نویسنده کاملا مشخص نیست روی سخنش با یک نفر مثل من آماتور هست یا یک نفر کارآفرین حرفه ای... بعضی قسمتها و اینقدر قشنگ وارد جزئیات میشد که که خیلی برای من مفید بود ولی بعضی جاها اصلا متوجه نمی‌شدم یعنی چی.. مثلا متوجه نشدم برای من بدهی خوب چه معنایی می‌دهد اصلا چطور میتونم بدهی خوب داشته باشم... جاهایی که درباره پدر بی پول و پدر پولدار میگفت خیلی جالب و آموزنده بود و البته کم و بیش کلیشه ای.... بازی گردش مالی هن خیلی به دلم نشست و فک کنم ضروری هست که بگیریم با بچه‌ها بازی کنیم که جسارت سرمایه گذاری پیدا کنند... حتما توصیه می‌کنم... ممنون از کتابراه
حامد جامه بزرگی
۱۴۰۲/۳/۴
آقای کیوساکی معمولاً کتابی برمیشه همیشه نجام و بدست آوردن ثروت عرضه میکنه، این کتابم مثل بقیه کتابهای ایشان اشاره به چاره جویی در چنین مواردی مستثنا نیست، بیشتر نشانگر اینه که در مواقعی که با بن بست مالی میرسیم به چاره جویی برای رسیدن به ثبات مالی چاره جویی کنیم، این کتاب‌ی نگرش به تعطیلی کسب و کار در مورد دورانی همچون کرونا بود، مثلا کسب و کارهایی که ورشکسته شدن، ‌ی نوع روش مدیریتی داره معرفی میکنه، ایشان بیشتر قصد داره در این کتاب تهدید هارو دوباره به فرصت تبدیل کنه، این کتاب به عنوان‌ی کتاب خوب میشه ازش یاد کرد، ممنون از کتابراه بابت عرضه چنین کتابی، 💐🌹
حامد کرمی
۱۴۰۲/۲/۲۶
در کل خوب بود اما نقص‌هایی هم داشت
مثلا خودش میگه وقت خیلی با ارزشه و نباید از دستش داد ولی خودش با اینکه پول داره پول مردم رو نمی‌ده به جاش وقتش رو هدر میده که از اون‌ها زمان بخره (دیر تر پرداخت کنه) خب به نظر من این احماقانه است همون وقت رو تو کسب و کار و سرمایه گذاری صرف کن. بازار رو تحلیل کن. و...
ولی در کل ارزش خوندن داره من پیشنهاد می‌کنم
یه خوبی هم داره؛ اوتم اینه که حجمش کمه
یاسمین
۱۴۰۲/۲/۲۵
من هر دو نگاه را دوست دارم
مکمل همدیگر هستند
هاردی رد مخارج را می‌گیرد و کمترش می‌کند
کیوساکی بر ذهنیت کارا فرینی تاکید می‌کند
با دیدگاه هاردی یه کمی پول کنار گذاشته میشه که با دیدگاه کیوساکی سرمایه‌ای برای کارآفرینی است
و البته آچه من در طررفکر کیوساکی دوست دارم مبحث تفکر مالی است. آموزش مالی یادگیری مالی و رشد مالی
علیرضا خان
۱۴۰۲/۴/۵
اصلاً با کتاب ارتباط برقرار نکردم
البته ترجمه بد این کتاب هم توی ارتباط برقرار نکردنم موثر بود.
من چندین کتاب دیگه از رابرت کیوساکی خوندم و به نظرم به جز پدر پولدار و پدر بی پول کتاب موفق دیگه‌ای نداره و در همه کتاب‌های دیگه‌اش هم به پدر پولدار و بی پول خودش رجوع میکنه و مطالب تکراری رو عنوان میکنه.
با تشکر از کتابراه
نگار قریشی زاده
۱۴۰۲/۲/۲۵
بنظرم کتابهای رابرت کیوساکی و همسرش بیشتر بدرد کسایی میخوره واقعا در شرایط بد اقتصادی میخان بازم تو سرمایه گذاری سود کنن البته اینکه آدم سرمایه رو ملک بخره یا طلا یا هرچیز دیگه به هوش اقتصادی و پیش بینی‌اش از شرایط بازار برمیگرده توصیه میکنم هرکس دوست دارا اطلاعاتش در این زمینه بالا ببره این کتاب حتما بخونه خیلی مفیده
احمد دهانی
۱۴۰۲/۴/۶
سلام این کتابی محشره حالا بعضی از دوستان. داخل کامنت‌ها گفتن. عالی نیست. نه. عالیه. ولی با نویسنده رو با طرز نوشتنش درک کنی تا این کتابو بفهمی نویسنده باهوش با یک تیر چند نشون زده. تو این کتاب. به ما نشون میده که زود تسلیم نشیم. والبته کتابی برای. رونق کسب وکار هم هست پیشنهادم اینه که حتمااا بخونید.
Mohammad Aslanpour
۱۴۰۲/۱۰/۲۷
آزادی مالی یکی از موفقیت‌هایی است که اکثر افراد آن را دنبال می‌کنند. رابرت کیوساکی و همسرش در رابطه با آزادی مالی کتاب‌های زیادی را تالیف کرده‌اند. با عمل کردن به این روش‌ها می‌توان آزادی مالی را راحت تر تجربه کرد. روش‌های این کتاب به کتاب معروف پدر ثروتمند و پدر فقیر رابرت کیوساکی بسیار شبیه است.
Ali Mohseni
۱۴۰۲/۳/۱۵
در کل در این کتاب راهکار‌های ایجاد درآمد بیشتر از دارایی ثابت وداشتن پس‌انداز هدفمند آمده که به ما می‌آموزد تا بجای خرج کردن پول مان برای خرید یک کالا از آن پول برای ایجاد یک جریان نقدینگی استفاده کنیم و از سود حاصل از آن کالای مورد نظر خود را تهیه کنیم و چگونه از تورم موجود متضرر نشویم
مینو رحمتی
۱۴۰۲/۳/۲۹
پدر پولدار، پدر بی پول جمله جذابی بود افکار شما و تصمیمات شما در خصوص امور مالی با گذشته فرق کرده و شما باید با علم روز اقتصاد آشنا بشید و به جای زندگی اقتصادی ضعیف و معمولی هم خودتون و هم فرزندان تون آموزش بدید که ثروتمند تر زندگی کنند صرفا با آموزش مالی و تصمیمات درست و اصولی.
بهاره
۱۴۰۳/۱/۱۲
تک تک فصل‌های این کتاب ارزشمند هستند، مقالات ارایه شده در حوزه اقتصاد و راهکارهای ثروت اندوزی و روش‌های ارایه شده در حوزه توسعه فردی، همگی در کنار هم چهارچوب این کتابو می‌سازند، خواندن تمام کتاب هاب کیوساکی را به دوستان پیشنهاد می‌کنم.
Samirsni
۱۴۰۲/۲/۲۵
کتاب جالی بود و مفید... ولی برای استفاده اموزه‌های کتاب حتما نباید کار هارو مثل کتاب انجام بدید... هر وقت توی موقعیتی گیر کردید با دانشی که از این کتاب و بقیه کتابا دارید با ذائقه خودتون ترکیب و مسئله رو حل کنید
محمد کهریزی
۱۴۰۱/۱۰/۹
کتاب را مطالعه کردم نظرات کیوساکی‌ها با دارن هاردی کاملا متفاوت است کیو ساکی معتقد به پول در آوردن زیاد همراه با سرمایه‌گذاری در املاک و مستغلات است دارن هاردی توصیه در صرفه‌جویی است
مشاهده همه نظرات 46

راهنمای مطالعه کتاب به بالا نگاه کن!

برای دریافت کتاب به بالا نگاه کن! و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.