معرفی و دانلود کتاب تاثیر سایه

برای دانلود قانونی کتاب تاثیر سایه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تاثیر سایه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تاثیر سایه

کتاب تاثیر سایه نوشته‌ی دبی فورد، دیپاک چوپرا و ماریان ویلیامسون به شما آموزش می‌دهد که چگونه با پذیرش و درک نیمه‌ی تاریک وجودتان عواطف خود را از بند اسارت رهایی بخشید و رویاهایتان را محقق کنید.

موضوع کتاب تاثیر سایه چیست؟

کتاب تاثیر سایه (The Shadow Effect: Illuminating the Hidden Power of Your True Self) به این مسئله می‌پردازد که موضوع اصلی درگیری‌های انسان ناسازگاری بین آنچه که می‌خواهد باشد و آنچه که هست، می‌باشد. در حقیقت دوگانگی جزء مرکزی‌ترین تجارب انسانی است. خیر و شر، زندگی و مرگ، امید و تسلیم، موفقیت و شکست در هر فردی وجود دارد و نیروی خود را در تمامی جنبه‌های زندگی به کار می‌گیرد. اگر توانایی درک شجاعت را دارید زیرا با ترس مواجه شده‌اید، اگر می‌توانید صداقت را تشخیص دهید زیرا در گذشته فریبکاری را دیده‌اید؛ با تمام این موضوعات باز هم حقیقت دوگانه خود را منکر می‌شوید.

اگر اکنون تصور کنید که شما در یک سوی این دوگانگی قرار گرفته‌اید پس چرا کاملا از زندگی خود راضی نیستید؟ چرا با وجود رسیدن به دانشی زیاد و رسیدن به موفقیت نمی‌توانید نیت خیرتان را عملی کنید؟ و از همه مهم‌تر چرا دائما درگیر رفتارهایی می‌شوید که با سیستم‌های ارزشی شما متفاوت است اما روی آن‌ها پافشاری می‌کنید؟ همه این‌ها مربوط به بخش نیمه تاریک وجودتان - یعنی جایی که قدرت غیرارادی‌ در آنجا پنهان شده - می‌باشد. دقیقا در همین‌جا شما می‌توانید کلید قدرت، موفقیت، شادمانی و توانایی بر اساس رویاهایتان را پیدا کنید.

همه شما از قسمت سایه زندگی و سایه خود در هراسید. هنگامی‌که در حال فکر کردن به افکار تاریک و منفی یا بروز رفتاری که احساس می‌کنید ناپسند است، مچ خود را می‌گیرید مانند یک موش فرار می‌کنید، به سوراخ خود برمی‌گردید و پنهان می‌شوید به امید اینکه خطر ناپدید شود. چرا اینگونه رفتار می‌کنید؟ زیرا می‌ترسید که هرچقدر تلاش کنید قادر نباشید تا از بخش وجودتان فرار کنید و انکار کردن نیمه تاریک وجود آغاز می‌شود؛ فرار از سایه منجر به تشدید قدرت آن خواهد شد.

تاثیرات سایه درون در همه جا وجود دارد و می‌توانید آن را در هر بخش از زندگی‌تان مشاهده کنید. شما گهگاهی درمورد آن در اخبار می‌شنوید، در اینترنت مطالبی می‌خوانید و یا در بین دوستان و خانواده آن را مشاهده می‌کنید. شاید چشمگیرترین تأثیر آن را بتوانید در افکار خود شناسایی و یا در تعاملات با دیگران احساس کنید.

همه شما این نگرانی را دارید که اگر بخش تاریک وجود آشکار شود موجب احساس خجالت و شرمساری بزرگی در درونتان خواهد شد و بدترین کابوس‌هایتان جان می‌گیرند. شما می‌ترسید به درونتان نگاه کنید زیرا با نگریستن به آن نمی‌دانید چه چیزی را پیدا می‌کنید. پس به جای کشف آن سرتان را زیر برف می‌کنید تا از رو‌به‌رو شدن با بخش سایه‌ خود دوری کنید.

دبی فورد (Debbie Ford)، دیپاک چوپرا (Deepak Chopra)، ماریان ویلیامسون (Marianne Williamson) سه نویسنده‌ی برگزیده‌ی نیویورک تایمز در این کتاب با در میان گذاشتن سه دیدگاه که منجر به تغییر زندگی می‌شوند، حقیقتی تازه را روشن می‌کنند، حقیقتی که باعث می‌شود به جای محدودیت آزادى را تجربه کنید و به جای خجالت کشیدن شجاعت به دست آورید.

کتاب تاثیر سایه به شما کمک می‌کند تا استعداد سایه برای تغییر زندگی خود را کشف کنید. هدف از این کتاب این است که تا درکی جامع از چگونگی تولد نیمه تاریک وجود خود و نحوه عملکرد آن در زندگی‌تان به دست آورید تا بتوانید با قدرت به سوی بالاترین استعدادهایتان حرکت کنید. با خواندن این اثر هرگز مانند گذشته به نیمه تاریک وجود خود فکر نخواهید کرد.

دیپاک چوپرا را بیشتر بشناسیم:

دیپاک چوپرا (Deepak Chopra) در سال 1946 در دهلی نو و خانواده‌ای فرهیخته به دنیا آمده است. او از مشهورترین جراحان قلب در هند بوده و به مدت 25 سال رئیس بخش پزشکی قلب در بیمارستان «مول چند خیراتی» در دهلی بود.

در بخشی از کتاب تاثیر سایه می‌خوانیم:

سایه کمین مى‌کند، فریب مى‌دهد، پنهان مى‌شود و ما را گول مى‌زند تا آنچه را مى‌توانیم و نمى‌توانیم انجام دهیم باور کنیم. سایه باعث مى‌شود سیگار بکشیم، قمار کنیم، از مواد مخدر استفاده کنیم و چیزهایى بخوریم که روز بعد حال بدى داشته باشیم. سایه موجب رفتارهاى ریاکارانه‌اى مى‌شود که باعث مى‌شوند از حد خود تجاوز کنیم و از اصالت خودمان فاصله بگیریم. سایه نیرویى است که فقط در شرایطى مى‌توانیم آن را مهار کنیم که آن را به روشنایى آگاهى‌مان بیاوریم و اجزاى سازنده خودمان را بررسى کنیم. ما به‌صورت فعال یا غیرفعال، آگاهانه یا ناآگاهانه واجد تمام ویژگى‌ها و احساسات بشرى هستیم. نمى‌توانیم تصور کنیم که حتى یکى از این ویژگى‌ها و احساسات را نداشته باشیم. ما تمام آن چیزهایى هستیم که خوب و یا بد مى‌دانیم. اگر هیچ‌وقت ترس را نشناخته باشیم، چگونه مى‌توانیم شجاعت را بشناسیم؟ اگر هیچ‌وقت غم را تجربه نکرده باشیم، چطور مى‌توانیم شادى را بشناسیم؟ اگر هرگز با تاریکى آشنا نشده باشیم، چگونه مى‌توانیم با نور آشنا شویم؟

تمام این جفت‌هاى متضاد، درون ما هستند؛ چون ما موجوداتى دوگانه هستیم که از نیروهاى متضاد ساخته شده‌ایم. یعنى هر ویژگى‌اى که در یک نفر دیگر مى‌بینیم، درون خودمان نیز وجود دارد. دنیایى کوچک از دنیایى بزرگ هستیم، یعنى در ساختار دى‌ان‌اى ما از هر خصوصیتى، اثرى وجود دارد. مى‌توانیم فداکارانه‌ترین کارها را انجام دهیم و همچنین مى‌توانیم به مخرب‌ترین جرم‌ها دست بزنیم و به خودمان آسیب برسانیم. هنگامى که سایه در پرتوى درخشان آگاهى قرار گیرد، دوگانگى و حقیقت خویشتن انسانى و خویشتن شیطانى ما را در معرض نمایش مى‌گذارد، چون ثابت شده است که هر دوى آن‌ها، عناصر ضرورى هر انسان اصیل و یکپارچه هستند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
آزمون تأثیر سایه
محاسبه نمرات
ارزیابى تأثیر سایه
بخش اول: با خودمان، با دیگران و با دنیا آشتى کنیم
تأثیر سایه
خویشتن دوگانه ما
تولد سایه
با سایه خود، دوست باشیم
نقاب سایه
آشنا شدن با زندگى پنهان‌مان
اثر سایه
آشکار کردن سایه‌مان
نقاب برداشتن از چهره سایه
هدایاى سایه
سایه نورانى خود را بپذیریم
منسجم‌سازى سایه
بخش دوم: تنها نور مى‌تواند تاریکى را دور کند
شاید واقعى نباشد، ولى واقعى به‌ نظر مى‌رسد
جایى که هیچ عشقى وجود نداشته باشد، در انتظار ترس باشید
و این ماجرا ادامه دارد
سایه گروهى
نیت خوب، به تنهایى کافى نیست
پذیرش و جبران گناه
خودتان و آن‌ها را ببخشید
در مقابل عشق مقاومت نکنید
بخش سوم: سایه
مه توهم
حقیقت یک واقعیت
سایه جمعى
چه مدرکى وجود دارد؟
آفرینندگان سایه
فرایند ادامه دارد
راه چاره
«من و سایه‌ام»
گام اول: فرافکنى را متوقف کنید
آیا شما در حال فرافکنى هستید؟
گام دوم: گسستن و رها کردن
گام سوم: رها کردن قضاوت خویشتن
گام چهارم: کالبد عاطفى خود را دوباره بسازید
حقیقتى تازه، قدرتى تازه
یک جهان‌بینى جدید
یکپارچگى چگونه است؟
هدف یکپارچگى، التیام دادن شماست
یکپارچگى همیشه سودمند است، هرگز مضر نیست
یکپارچگى دور نیست، نزدیک است
یکپارچگى در آن سوى سایه است
یکپارچگى تمام تضادها را برطرف مى‌کند
ایمنى در مقابل عدم‌ ایمنى
عشق در برابر ترس
تمایل در برابر اجبار
پذیرش در برابر عدم‌ پذیرش
وحدت در مقابل کثرت
خلاصه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تاثیر سایه
نویسنده، ،
مترجمساره سرگلزایی
ناشر چاپیانتشارات بنیاد فرهنگ زندگی دیجیتال
سال انتشار۱۳۹۷
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات203
زبانفارسی
شابک978-600-6268-00-2
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک
58800 ت - 6.49 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تاثیر سایه

مرضیه نصرالهی
۱۴۰۲/۳/۲۹
عالی عالی عالی
این کتاب برای همه عالیه و ما اسمش رو گذاشتیم قفل بازکن، یعنی هر جای زندگیتون که احساس می‌کنید قفل شده این کتاب میتونه یه کلید برای باز کردنش باشه. این کتاب کمک میکنه تا جنبه‌های مختلف شخصیتتون رو که تا الان ندیده بودید رو ببینید و باهاش آشتی کنید و اجازه بدید که توی زندگیتون جاری
بشه تا خود واقعی شما بتونه دیده بشه. سایه‌ها میتونن روی همه جنبه‌های زندگیتون اثر مستقیم بزارن پس هر چه زودتر با سایه هات آشتی کن
فاطمه کاظمی
۱۴۰۲/۹/۲۳
۲۰۳ تا صفحه بود ولی من به اندازه ۳ صفحه ازش چیز فهمیدم... هرچقدر خوندم و رفتم، نرسیدم!!!!
نه اونقدری فهمیدم چیه و نه اونقدری گفته بود چیکار باید کرد.. انگار همش تکرار و تکرار... جملات نامفهوم.. هرازگاهی میشد یه چیزی از توش درآورد.. اونم نمیدونم حقیقت مطلب بود یا برداشت من.
مهدی نصرالهی
۱۴۰۲/۴/۲۷
اسم این کتاب رو گذاشتم قفل باز کن
کتاب عجیب و غریبی هست، از شروع خواندن اتفاقات مثبت در جهت باز شدن قفل‌های زندگیتون انجام میشه.
این‌کتاب یار همیشگی منه و توصیه به خواندش برای شما هم دارم، امتحانش نتیجه بخش🌺
Parisa Barzegari
۱۴۰۲/۲/۱۹
این کتابیه که از نظر من باید بار‌ها و بارها خونده بشه کاملا زندگی و معناش رو برات عوض میکنه. هرقسمتش فکر میکنی دیگه اصل موضوع رو گفت ولی تا صفحه آخر مفهوم و عمق داره
مهتا اخوان
۱۴۰۱/۶/۱۴
دبی فورد کتاب بی ارزش نداره. بخصوص ابن کتاب که همه باید بخونند و سایه‌هایی که تعقیبشون می‌کنه و ایجاد ناراحتی براشون داره رو پیدا کنند.
منیره عباسی
۱۴۰۱/۱/۸
اگر علاقه به یافتن سایه‌های خودتان دارید برای سفر زندگی و رشد فردیت به آن نیاز دارید، پس آغازی دوباره را شروع کنید.
زهره کرمی
۱۴۰۰/۱/۲۴
خیلی از مطالب تکراری بود توی کتاب راز سایه و اسرار سایه گفته شده فک کنم فقط ۱ فصل از کتاب مطالب تازه ایی داشت
mahla hashemi
۱۳۹۹/۹/۲۹
کتاب‌هایی که در حوزه شناسایی سایه هستند رو حتما مطالعه کنید دوستان، هیچ ضرری نمیکنید.
ZahraKabiri
۱۴۰۲/۶/۸
۲بار این کتاب و خواندم و جز عالی ترین‌ها برای تشخیص سایه بوده
ناهید امینی
۱۴۰۱/۹/۲۶
برای شناخت خود و آگاهی از تواناییهای بالقوه خود بسیار کمک کننده است
مهدیه حق پرست
۱۴۰۱/۴/۱۳
کتاب جالب و مفیدیه.
به شدت پیشنهاد میشه و خوندنش خالی از لطف نیست.
player master
۱۴۰۱/۹/۱۰
از قسمت دبی فوردش خوشم اومد ولی دیباک چوپراش نه،
آیدا زرگر
۱۴۰۱/۶/۱۵
عالیه کتاب مفیدی هست حتما گوش کنید یا بخونید
Rasoul Baba06
۱۴۰۰/۱۲/۲۰
من با این کتاب کلی از سایه هامو دیدم و کلی تاثیر مثبت دیدم
زهره نجفی
۱۴۰۰/۸/۱۲
این ‌کتاب بینظیره. من واقعا لذت میبرم وقتی میخونم
مشاهده همه نظرات 18

راهنمای مطالعه کتاب تاثیر سایه

برای دریافت کتاب تاثیر سایه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.