معرفی و دانلود کتاب اثر سایه: راهگشای قدرت پنهان خود واقعی‌ات

عکس جلد کتاب اثر سایه: راهگشای قدرت پنهان خود واقعی‌ات
قیمت:
۵۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب اثر سایه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب اثر سایه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب اثر سایه: راهگشای قدرت پنهان خود واقعی‌ات

اثر سایه سه نویسنده دارد که نام هر کدام از آن‌ها برای پرفروش شدن یک کتاب کافی است. دیپاک چوپرا، دبی فورد و ماریان ویلیامسون در کتاب اثر سایه ما را با جنبه‌ای از وجودمان آشنا می‌کنند که احتمالاً سال‌ها آن را انکار می‌کردیم. «سایه» نام بخش تاریک وجودمان است که در بعضی مواقع بروز می‌کند و تا وقتی که آن را بهتر نشناسیم، کامل نخواهیم شد.

درباره‌ی کتاب اثر سایه

وقتی خیانت می‌کنیم، دروغ می‌گوییم، دیگران را آزار می‌دهیم یا دست به دزدی می‌زنیم چه چیزی را نشان می‌دهیم؟ در کودکی به ما یاد داده بودند که شیطان ما را فریب می‌دهد و درواقع ما با وسوسه‌ی شیطان مرتکب چنین اعمالی می‌شویم. اما کارل گوستاو یونگ این بخش را سایه‌ی وجود ما نامید و مفهوم «سایه‌ی یونگ» در علم روان‌شناسی از همین جا به وجود آمد. دیپاک چوپرا (Deepak Chopra)، دبی فورد (Debbie Ford) و ماریان ویلیامسون (Marianne Williamson) هر سه در کتاب اثر سایه (The Shadow Effect) معتقدند که نباید به جنگ سایه‌ی خودمان برویم و آن را نابود کنیم؛ زیرا چه بخواهیم و چه نخواهیم وجود ما با سایه کامل می‌شود.

پس باید با این قسمت از وجود خودمان چه کنیم؟ دیپاک چوپرا در اولین بخش از کتاب اثر سایه توضیح می‌دهد که به‌جای احساس گناه، شرم، سرزنش یا پنهان کردن خود واقعی‌مان از دیگران، از قضاوت کردن دست بکشیم و روح خود را دوباره بازسازی کنیم. اگر به کل دست یابیم و به وحدت برسیم، سایه نیز مغلوب می‌شود و تمامیت وجود ما در ظلمت و نور رشد می‌کند.

دبی فورد روندی متفاوت برای مواجهه با سایه دارد. نوشته‌ی او در بخش دوم کتاب اثر سایه قرار دارد و فورد در آن به این می‌پردازد که بعد از صلح با خود، دیگران و جهان به سایه‌ی خود نزدیک می‌شویم. او به‌طور کامل در کتاب «جویندگان نور در نیمه‌ی تاریک وجود» مفهوم صلح با خود و جهان را با مثال‌های بسیار توضیح می‌دهد.

ماریان ویلیامسون با استفاده از تمثیل عبور نور از تاریکی، بیان می‌کند که بهتر نیست به‌جای شروع روزمان با چک کردن تلفن همراه، در نور صبحگاهی مدیتیشن کنیم؟ او سایه و روح و روان را در بخش سوم کتاب اثر سایه کنکاش می‌کند و عشق و بخشش را مسیرهای رسیدن به خود واقعی‌مان می‌داند. شما همراه با دیپاک چوپرا، دبی فورد و ماریان ویلیامسون به سفری معنوی می‌روید و با سه دیدگاه متفاوت نسبت به مفهوم سایه آشنا می‌شوید. انتشارات لیوسا کتاب اثر سایه را با ترجمه‌ی حمیده رستمی منتشر کرده است. پیشنهاد می‌کنیم پیش از شروع خواندن کتاب، پرسش‌نامه‌ی پایانی آن را پر کنید و برای ارزیابی میزان تأثیر سایه در زندگی شخصی‌تان، امتیازات خود را محاسبه کنید.

کتاب اثر سایه برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به مباحث توسعه‌ی فردی علاقه دارید و می‌خواهید با مفهوم سایه‌ی یونگ بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم کتاب اثر سایه را بخوانید.

با نویسندگان کتاب اثر سایه بیشتر آشنا شویم

دیپاک چوپرا متولد 1946 در هند، مؤسس مرکز چوپرا و یکی از مروّجان فلسفه‌ی شرق در جهان غرب است. او در هند پزشکی خواند و پس از ازدواج به آمریکا مهاجرت کرد و پس از حدود ده سال تحصیل و طبابت، به ریاست بخش کارکنان یک بیمارستان در نیوانگلند رسید. او در برهه‌ای از زندگی خود به مصرف سیگار و الکل روی آورد و بعد از مطالعه‌ی کتابی در حوزه‌ی مدیتیشن متعالی و آشنایی با مکتب آیورودا زندگی خود را تغییر داد. کتاب‌های «شفای کوانتومی»، «اَبَرمغز»، «هفت قانون معنوی موفقیت» و «سلامتی کامل» از مهم‌ترین کتاب‌های او هستند.

دبی فورد، متولد سال 1955 و درگذشته در 2013، یکی از نویسندگان آمریکایی پرفروش نیویورک تایمز است که با کتاب «نیمه‌ی تاریک وجود» مشهور شد.

ماریان ویلیامسون (متولد 1952) نویسنده و معلم معنوی تحسین‌شده‌‌ی آمریکایی است که در سطح بین‌المللی شناخته می‌شود. دو کتاب «عصر معجزه» و «بازگشت به عشق» او در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز قرار گرفته‌اند.

در بخشی از کتاب اثر سایه: راهگشای قدرت پنهان خود واقعی‌ات می‌خوانیم

اگر نمی‌توانی سایه‌ات را ببینی، باید دنبالش بگردی. شاید سایه‌ی تو در کوچه‌پس‌کوچه‌های تنگ و تاریک، راه‌های باریک مخفی و اتاقک زیرشیروانی ضمیر ناخودآگاهت پنهان شده باشد. وجود سایه به این معنی نیست که تو عیب و ایرادی داری، بلکه نشانه‌ی کامل بودن است، که به‌سختی می‌شود این را باور کرد. ضمیر ناخودآگاه درست مثل اعماق اقیانوس ترسناک به‌نظر می‌رسد.

شاید خیال کنی احساسات هیجانی بدی مثل ترس و خشم و تشویش را شیطان در آدم ایجاد می‌کند و برای دفع آنها باید به تزکیه‌ی نفس رو بیاوریم. این‌که می‌شود افکار شیطانی را با تزکیه و ریاضت و آیین مذهبی از ذهن بیرون کرد، اصلاً ایده‌ای تازه نیست و میلیون‌ها نفر از مردم دنیا به آن مشغولند. درهرحال، می‌شود گفت خلاص شدن از شّرِ سایه که آن را به شیطان تشبیه کرده‌اند، رو آوردن به مذهب است. شیطان باعث می‌شود هر خطایی از ما سر بزند و فقط خداست که از پسِ شیطان برمی‌آید و می‌تواند ما را از ارتکاب هر گناهی دور نگه دارد. اما در مورد سایه، به‌سختی می‌شود فهمید که آیا مذهب سایه را شکست می‌دهد یا نه، یا آیا ممکن است با ایجاد احساس گناه و شرمندگی و ترس از جهنم، سایه را قوی‌تر کند.

درهرحال، ما در دورانی زندگی می‌کنیم که دیگر خرافات در آن جایی ندارد. دیگر نمی‌توانیم به چنین توضیحی در مورد نیمه‌ی تاریک وجود اکتفا کنیم. حالا دیگر می‌توانیم تقصیر را به گردن شیطان نیندازیم و خودمان مسئولیت اعمال و رفتارمان را به‌عهده بگیریم. حالا نیمه‌ی تاریک وجود را نوعی بیماری در شاخه‌ی سلامت روحی و روانی به‌شمار می‌آورند و روش‌های درمانی متفاوتی را برای آن به‌کار می‌گیرند. معتادها را به مراکز بازپروری می‌فرستند، افراد مضطرب و افسرده را به روان‌شناسان ارجاع می‌دهند، و افرادی را که نمی‌توانند خشم‌شان را کنترل کنند و به دیگران آسیب می‌رسانند، راهی کارگاه‌های آموزشی مدیریت خشم می‌کنند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
بخش اول: سایه
۱- هاله‌ی ابهام
۲- راه خروج
۳- واقعیتی تازه، قدرتی تازه
بخش دوم: آشتی با خود و دیگران و دنیا
تأثیر سایه
خودِ دوگانه‌ی ما
تولد سایه
دوستی و رفاقت با سایه
نقاب سایه‌ی ما
پرده‌برداری از زندگی محرمانه
اثر سایه
افشای سایه
پرده‌برداری از سایه
موهبت‌های سایه
پذیرفتن نیمه‌ی روشن سایه
اتحاد با سایه
بخش سوم: فقط نور می‌تواند از تاریکی عبور کند
آن چیست
شاید واقعی نباشد، اما واقعی به‌نظر می‌رسد
جایی که عشق نباشد، ترس هست
سایه بی‌وقفه در حرکت است
سایه‌ی جمعی
قصد و نیت کافی نیست
اعتراف به گناه و تقاضای عفو و بخشش
خودت و دیگران را ببخش
در برابر عشق مقاومت نکن

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب اثر سایه: راهگشای قدرت پنهان خود واقعی‌ات
نویسنده، ،
مترجمحمیده رستمی
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات216
زبانفارسی
شابک978-600-340-322-2
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب اثر سایه

کتابخوان
۱۴۰۲/۱۲/۲۰
واقعا کتاب عالی هست
مارا باآن بعد از وجودمون که همیشه انکار ش میکنیم آشنا میکنه که این آشنایی باعث تغییر در رفتارمون میشه
اگه هدف تغییر دارید این کتاب عالی هست
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب اثر سایه

برای دریافت کتاب اثر سایه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.