معرفی و دانلود کتاب تسلط بر افکار: راهنمای عملی برای هماهنگی با حقیقت و دستیابی به نتایج عالی در دنیای واقعی

عکس جلد کتاب تسلط بر افکار: راهنمای عملی برای هماهنگی با حقیقت و دستیابی به نتایج عالی در دنیای واقعی
قیمت:
۴۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب تسلط بر افکار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب تسلط بر افکار و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب تسلط بر افکار: راهنمای عملی برای هماهنگی با حقیقت و دستیابی به نتایج عالی در دنیای واقعی

تیبو موریس در کتاب تسلط بر افکار، به ما نشان می‌دهد چطور از آزمون‌وخطای دائمی و افکار پراکنده رها شویم و با درک واقعیات زندگی، دقیق‌تر فکر کنیم. او در این کتاب موفق، راهکارهایی را پیشنهاد می‌دهد که کمک می‌کنند همواره هوشمندانه‌تر فکر کنیم، بهتر عمل کنیم و سریع‌تر به اهدافمان دست یابیم.

درباره‌ی کتاب تسلط بر افکار

گاهی‌وقت‌ها در زندگی با اشتیاق کاری را آغاز می‌کنیم ولی خیلی زود به بن‌بست می‌رسیم. به مانع سخت واقعیت برمی‌خوریم و انگیزه‌مان را از دست می‌دهیم. برای این اتفاق دلایل درونی و بیرونی زیادی وجود دارد. احتمالاً یکی از مهم‌ترین آن‌ها به آمادگی نداشتن خود ما بازمی‌گردد. اینکه دقیقاً نمی‌دانستیم چه در انتظارمان است و یا خود را برای آن آماده نکرده بودیم. اما دلیل این عدم آمادگی چیست؟ تیبو موریس (Thibaut Meurisse) اعتقاد دارد دلیل مهم آن درک نادرست ما از واقعیت زندگی‌مان است. به‌زعم او، وقتی ما به درستی واقعیت پیرامون را درک نکنیم و آن را در محاسباتمان در نظر نگیریم، احتمال شکست بسیار زیاد خواهد بود. موریس در کتاب تسلط بر افکار (Master Your Thinking) تلاش می‌کند، این مسئله را تشریح نماید و توضیح دهد که چطور می‌توانیم بر این ضعف غلبه کنیم. این مسیر ساده‌ نیست و نیاز به مهارت دارد، ولی با تمرکز و تمرین می‌توان در آن پیشرفت کرد.

تیبو موریس، مربی و کوچ مشهور فرانسوی، سال‌هاست که در زمینه‌ی توسعه‌ی فردی و خودیاری به افراد و سازمان‌ها آموزش و مشاوره می‌دهد. موریس در کارش فلسفه‌ی ساده‌ای دارد: کمک به افراد معمولی برای اینکه نتایج خارق‌العاده‌ای بگیرند. او اعتقاد دارد برای کمک به افراد معمولی که توانی عادی دارند، باید از راهکارهایی ساده بهره برد. با همین نگاه، او در کتاب تسلط بر افکار، با چند گام ساده و معمولی، به ما کمک می‌کند رفتارمان را تغییر دهیم. موریس در این کتاب، از ما می‌خواهد افکار پراکنده و غیردقیق را کنار بگذاریم. ما در زندگی آن‌قدر فرصت نداریم که بخواهیم آن را صرف افکار بیهوده و کارهای بی‌نتیجه کنیم. اما رها شدن از دست این افکار اصلاً کار ساده‌ای نیست. ما تمام عمر درگیر این مشکل بوده‌ایم. اینجاست که موریس ایده‌ی اصلی این کتاب را پیش می‌کشد: در نظر گرفتن واقعیت! او معتقد است هرچقدر بیشتر واقعیت را ببینیم و در تصمیم‌ها دخالتش بدهیم، نتیجه مؤثرتر خواهد بود.

کتاب تسلط بر افکار از سه بخش تشکیل شده است: تیبو موریس در بخش اول اشتباهات رایج در فکر کردن را نشان می‌دهد و به ما می‌آموزد که چطور افکار غیردقیق را کنار بگذاریم. در اینجا او شیوه‌های تفکر دقیق و هوشمندانه را آموزش می‌دهد. بخش دوم کتاب حاضر درمورد هماهنگی با واقعیت است. موریس چند راهکار پیشنهاد می‌دهد تا بتوانیم برای خودمان استراتژی‌هایی مؤثر طراحی کنیم. بخش سوم کتاب به تقویت مدل واقعیت اختصاص دارد و در این مورد صحبت می‌کند که چطور از این مدل به نفع خود و اهدافمان استفاده نماییم.

با کمک کتاب تسلط بر افکار، می‌توانیم به نتایج ملموس‌تری برسیم و خیلی سریع‌تر به اهدافمان دست یابیم. اثر حاضر را ساسان جعفرنیا و مهدی صفایی‌خرم به فارسی ترجمه کرده‌اند و انتشارات زمان تغییر آن را به چاپ رسانده است.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های تسلط

مجموعه‌ی تسلط (Mastery Series)، کتاب‌هایی در ژانر خودیاری و توسعه‌ی فردی هستند. تیبو موریس نویسنده‌ی این کتاب‌ها، تلاش می‌کند با ارائه‌ی ایده‌هایی ساده کمک کند تا افراد معمولی به موفقیت‌هایی بزرگ برسند. نشر زمان تغییر تاکنون کتاب‌های «تسلط بر احساسات»، «تسلط بر تمرکز»، «تسلط بر افکار»، «تسلط بر انگیزه»، «تسلط بر زمان»، «تسلط بر سرنوشت»، «تسلط بر باورها» و «تسلط بر موفقیت» را از این مجموعه منتشر کرده است.

کتاب تسلط بر افکار برای چه کسانی مناسب است؟

اگر می‌خواهید از پراکندگی فکری فاصله بگیرید و افکاری هدفمند و متمرکز داشته باشید، این کتاب به شما کمک خواهد کرد.

با تیبو موریس بیشتر آشنا شویم

تیبو موریس، کارشناس توسعه‌ی فردی و نویسنده‌ی فرانسوی است. او در جوانی برای ادامه‌ی تحصیل به ژاپن مهاجرت کرد و در همان‌جا ماند و مشغول به کار شد. موریس در رشته‌ی MBA فارغ‌التحصیل شده و بیشتر از بیست کتاب درمورد رشد فردی نوشته است. او بیشتر به خاطر مجموعه‌ی پرفروش و موفق «تسلط» شناخته می‌شود که صدها هزار جلد از آن به فروش رسیده است. «تسلط بر احساسات» معروف‌ترین کتاب اوست که در رتبه‌ی یک پرفروش‌ترین کتاب‌های آمازون قرار گرفت و به 10 زبان ترجمه شد. «خودت را بالا بکش»، «زنگ خطر» و «عمل فوری» از دیگر کتاب‌های او به شمار می‌روند.

در بخشی از کتاب تسلط بر افکار می‌خوانیم

من خیلی به شانس اعتقاد ندارم. من بر این باورم که این مسئولیت ما می‌باشد که هرچه در توان داریم انجام دهیم تا خوش شانس شویم. به عبارت دیگر، هر چه اقدامات بیشتری انجام دهیم احتمالاً اینکه شانس بیشتری برای موفقیت خود در یک زمینه خاص ایجاد کنیم افزایش می‌یابد.

برای مثال، روشی که من در صنعت تولید کتاب دنبال می‌کردم این بود که به صورت منظم کتاب پس از کتاب منتشر کنم تا یکی از کتاب‌هایم مطرح شود. من با بررسی روش کار دیگر نویسندگان موفق متوجه شدم که باید حتماً قبل از اینکه بتوانم به هیچ چیزی امیدوار باشم باید چند عنوان کتاب داشته باشم و در نهایت هم همین حالت پیش آمد. بدین صورت که اول یکی از کتاب‌هایم مشهور شد و بعد دومی و خلاصه اینکه من هم شانس آوردم.

به طور خلاصه، بهترین راه برای خوش شانس شدن این است که اقدامات مداوم و زیادی داشته باشید تا در نهایت یکی از آن‌ها جواب دهد و شما پاسخ زحماتتان را بگیرید. قطعاً همانگونه که صحبت کردیم، اقدامات شما باید بخشی از یک استراتژی کلی مؤثر باشد.

خوب آیا این بدان معنی است که آیا تضمین شده است که شما به هر آنچه می‌خواهید می‌رسید؟ خیر. اگر واقعاً چیزی دراین دنیا تضمینی باشد، حتماً بسیار کم خواهند بود که از آن جمله می‌توان به تضمین پرداخت مالیات تا زمان مرگ اشاره کرد. اما دست به اقدام زدن سبب افزایش شانس موفقیت شما می‌گردد.

فهرست مطالب کتاب

چرا این کتاب
این کتاب برای چه کسانی مفید است
مقدمه
بخش اول: رها کردن تفکر غیردقیق
1: هزینه تفکر غیردقیق
2: چرا تفکر کنونی شما نادرست است
بخش دوم: همسو کردن خود با واقعیت
1: پذیرفتن واقعیت همانگونه که هست
2: کشف مفروضات شما
3: اصلاح مدل واقعیت
4: اجتناب از سوء برداشت‌ها و تفکرات تخیلی
5: چگونه فرایند مؤثر بسازید
بخش سوم: تقویت مدل واقعیت خود
1: ایجاد محیط قدرتمند
2: ‌ ایجاد اعتماد به نفس تزلزل‌ناپذیر
3: زمینه‌های امکانات خود را گسترش دهید
نتیجه‌گیری
تسلط بر هیجانات (مرور)
درباره نویسنده

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب تسلط بر افکار: راهنمای عملی برای هماهنگی با حقیقت و دستیابی به نتایج عالی در دنیای واقعی
نویسنده
مترجمساسان جعفرنیا، مهدی صفایی خرم
ناشر چاپیانتشارات زمان تغییر
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات224
زبانفارسی
شابک978-622-5872-19-6
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب تسلط بر افکار

حمیدرضاکرمی
۱۴۰۲/۲/۱۸
نویسنده نمیداند که خداوند نعمتهایی را که افریده تمام بندگانش باید به صورت مساوی استفاده کنند ودر رفاه نسبی باشند نه این که اقازادها بخورند تا غرغره وبعضی هم در سطل اشغالها دنبال یه تکه نان باشند این نشاندهنده بی کفایتی ان کسی است که سر رشته‌ای از مملکت داری ندارد و فقط فکر چپاول منابع وثروت مملکت است ولا غیر
آزاده سیدمهدی
۱۴۰۳/۱/۱۱
من کتاب‌های از این دسته رو زیاد خوندم اما این کتاب بسیار کاربردی تر و واقع گرایانه تر از سایر کتاب‌هایی با این مضمون هستنند
احمد مهریار
۱۴۰۱/۱۲/۲۹
این کتاب برای انسان‌های که مثل من تو دل دل میکند نمونه چراغ در تاریکی است
صادق هاشمی
۱۴۰۲/۱۰/۳
این کتاب برای کسی که می‌خواهد با تفکر و تمرکز روی افکار خود به هدفش برسد بسیار مفید است
فواد م
۱۴۰۲/۳/۲۹
کتاب‌های تیبو موریس فوق‌العاده هستند و زبانی ساده دارند.
مشاهده همه نظرات 5

راهنمای مطالعه کتاب تسلط بر افکار

برای دریافت کتاب تسلط بر افکار و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.