معرفی و دانلود کتاب فلورانس نایتینگل: بانوی چراغ به دست

عکس جلد کتاب فلورانس نایتینگل: بانوی چراغ به دست
قیمت:
۳۴,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب فلورانس نایتینگل: بانوی چراغ به دست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب فلورانس نایتینگل: بانوی چراغ به دست و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب فلورانس نایتینگل: بانوی چراغ به دست

آیا می‌دانید چه کسی حرفه‌ی پرستاری را به شکل امروزی‌اش پایه گذاشت؟ کتاب فلورانس نایتینگل: بانوی چراغ به دست نوشته‌ی کیتسون یازینکا ماجراهای زنی در قرن نوزدهم را روایت می‌کند که توانایی‌هایش را در مسیر اصلاحات اجتماعی به کار گرفت. او با تصمیم انقلابی‌اش برای مراقبت از سربازان مجروح جنگی، تاریخ را دگرگون کرد و به یکی از تاثیرگذارترین افراد زمانه‌ی خود تبدیل شد.

درباره‌ی کتاب فلورانس نایتینگل: بانوی چراغ به دست

قهرمانی که در کتاب فلورانس نایتینگل: بانوی چراغ به دست (DK Life Stories: Florence Nightingale) با او ملاقات می‌کنید یکی از متفاوت‌ترین زنان عصر ویکتوریا است که نامش به دلایل بسیاری در تاریخ ماندگار شده. او که در خانواده‌ای اشرافی به دنیا آمد مسیری متفاوت از بیشتر دختران زمان خودش انتخاب کرد تا امروز او را به‌عنوان آماردان،‌ اصلاحگر اجتماعی و پیشگام عرصه‌ی سلامت بشناسیم. فلورانس علاوه بر این موارد فعالیت‌های مختلفی برای کاهش فقر و بهبود وضعیت زنان انجام داد؛ اما این بانوی انگلیسی بیشتر از هر چیز با تاسیس اولین مدرسه‌ی پرستاری مدرن شناخته می‌شود.!

کیتسون یازینکا اینطور روایت می‌کند: فلورانس 33 ساله بود که اخبار جنگ کِریمه،‌ افکار عمومی را پریشان کرد. این نبرد میان روسیه و عثمانی جریان داشت اما کشورهای انگلیس و فرانسه هم با اعزام سرباز به نیروهای عثمانی کمک می‌کردند. جبهه‌های نبرد فاقد بیمارستان بود و حتی گفته می‌شد پانسمانی برای بستن زخم‌ها وجود ندارد. نایتینگل جوان که تصمیم گرفته بود سال‌های آینده را به خدمت در عرصه‌ی درمان بگذراند و به دلیل نسب اشرافی، ارتباطاتی هم با دربار داشت، از وزیر جنگ تقاضا کرد نیروهایی برای پرستاری از مجروحان جنگی بفرستد.

خوشبختانه درخواست فلورانس پذیرفته شد و همانطور که از او انتظار می‌رفت شخصا برای کمک راهی سفر شد؛ اتفاقی که قطار پرسرعت وقایع آینده را به جریان انداخت. قهرمان کتاب فلورانس نایتینگل: بانوی چراغ به دست و زنان همراهش با حضور در پشت خاکریزهای نبرد تصمیمی انقلابی را عملی کردند. آن‌ها اولین زنانی بودند که به شکل رسمی عضو ارتش شدند، شیوه‌ی پرستاری از بیماران را با کمک علم تغییر دادند و استانداردهای جدیدی برای مراقبت‌های پزشکی به وجود آوردند. شجاعت این زنان تاثیر بسیار گسترده‌ای در جامعه‌ی انگلیس قرن نوزده و بعد از آن، در تمام جهان به دنبال داشت. بدون اغراق می‌توان گفت ما اهالی دنیای قرن بیست‌ویکم بخش بزرگی از سلامت جسمی و حقوق انسانی‌مان را مدیون فلورانس نایتینگلِ هنجارشکن هستیم، شخصیتی قوی که ماجرای زندگی‌اش می‌تواند برای همه‌ی کودکان و نوجوانان الهام‌بخش باشد.

در انتهای معرفی کتاب فلورانس نایتینگل: بانوی چراغ باید گفت این اثر توسط زینب خامه یار به فارسی برگردانده شده و انتشارات پرتقال چاپ آن را برعهده داشته است.

درباره‌ی مجموعه‌ی DK Life Stories

روایت‌هایی خواندنی از زندگی تاثیرگذارترین افراد تاریخ! شاید بتوان گفت که مجموعه‌ی DK Life Stories به دلیل روایت شخصی از چهره‌های ماندگار جهان و تمرکز بر قرن بیستم، متفاوت‌ترین اثر در حوزه‌ی کودکان است که جهت آشنایی با مشاهیر تالیف شده. برخی از افرادی که در این داستان‌ها ملاقات می‌کنیم - مانند انیشتن - کاملا شناخته شده هستند و برخی دیگر مثل هریت تابمن از شهرت کمتری برخوردارند. با این وجود نویسندگان در تمامی جلدها قصه‌هایی برای غافلگیر کردن ما دارند.

روایت‌های مجموعه‌ی DK Life Stories برخلاف دیگر زندگی‌نامه‌ها توجه‌تان را به واقعیاتی کمتر شنیده‌شده درباره‌ی افراد اثرگذار تاریخ جلب می‌کنند. آن‌ها از تمرکز صرف بر اطلاعات در دسترس مثل تاریخ تولد دوری کرده و با بیانی داستان‌گونه، از شما می‌خواهند به تماشای مسیری بنشینید که این اشخاص در زندگی پرماجرایشان پشت سر گذاشته‌اند: هلن کلر چگونه از دانشگاه فارغ‌التحصیل شد؟ آیا کاترین جانسون واقعا در ناسا کار می‌کرد؟ گاندی چطور یک انقلاب را با پرهیز از خشونت به پیروزی رساند؟ چه چیزی دلیل علاقه‌ی بی‌حدوحصر جین گودال به شامپانزه‌ها بود؟ به راستی مارتین لوترکینگ واقعا که بود؟

داستان سرگذشت این افراد از چنان قدرتی برخوردار است که تا مدت‌ها ذهنتان را مشغول کرده و شاید حتی الهام‌بخش شما برای تغییر خانواده، شهر یا کشورتان باشد! طراحی‌های هنرمندانه، نقل‌قول‌های برجسته، نقشه‌ها و حقایق سرگرم‌کننده‌ای که حین مطالعه‌ی کتاب مشاهده می‌کنید به داستان عمق می‌بخشند، همچنین باعث می‌شوند در کنار آشنایی با اثرگذارترین مردم تاریخ ساعات خوشی را سپری کنید.

تا کنون 20 جلد از مجموعه‌ی DK Life Stories منتشر شده که در ایران انتشارات پرتقال به ترجمه و چاپ آن‌ها می‌پردازد:

  • ایدا لاولیس: جادوگر اعداد
  • نلسون ماندلا: مردی با مشت گره کرده
  • جین گودال: در قلمروی شامپانزه‌ها
  • گاندی: رویایی برای هند
  • فلورانس نایتینگل: بانوی چراغ به دست
  • کاترین جانسون: دختر ما‌ه‌نشین
  • هریت تابمن: طعم آزادی
  • آلبرت انیشتن: نابغه‌ی بدون مرز
  • آنه فرانک: یادداشت‌هایی به رنگ امید
  • مارتین لوترکینگ: مبارز صلح

کتاب فلورانس نایتینگل: بانوی چراغ به دست مناسب چه کسانی است؟

مخاطب اصلی این اثر انگیزه‌بخش کودکان 7 تا 12 ساله هستند. اما شما می‌توانید در هر سن‌وسالی که هستید و از داستان‌هایی درباره‌ی زنان پیشرو لذت می‌برید و به رشته‌های درمانی علاقه دارید کتاب فلورانس نایتینگل: بانوی چراغ به دست را مطالعه کنید و از آن لذت ببرید.

با کیتسون یازینکا بیشتر آشنا شویم

کیتسون یازینکا (Kitson Jazynka) یک نویسنده‌ی مستقل و مولف کتاب‌های غیرداستانی برای کودکان است. اسامی برخی از مجلات و نشریاتی که نوشته‌های یازینکا را به چاپ می‌رسانند می‌توانید در ادامه ببینید: نشنال جئوگرافیک کودکان American Girl، Young Rider، صفحه‌ی کودک واشنگتن‌پست، Dressage Today magazine، Chronicle of the Horse و The USEF's Equestrian magazine.

در بخشی از کتاب فلورانس نایتینگل: بانوی چراغ‌به‌دست می‌خوانیم

فلو مدام یادداشت برمی‌داشت و چیزهایی را که درباره‌شان سؤال داشت، جمع‌آوری و بسته‌بندی می‌کرد. مانند بیماریِ یکی از بستگان و شرایط زندگی روستایی‌های محلی. آن موقع که فکر و ذکر بسیاری از دختران هم‌سن او لباس‌های مجلسی پُف‌پُفی، مدل مو و ازدواج بود، فلورانس خودش را وقف آموختن کرده بود. او دوست داشت صبح‌ها قبل از طلوع آفتاب از خواب بلند شود و برای درس‌هایش که معمولاً سرِ میز صبحانه و همراه پدرش شروع می‌شد، آماده شود.

خانواده‌ی فلورانس سابقه‌ی فعالیت‌های اجتماعی یا انجام کارهایی برای تغییر داشتند. پدربزرگش پویشی علیه برده‌داری راه انداخته بود و یکی از عموهایش انجمنی برای حمایت از حیوانات تشکیل داده بود. فلورانس هم بسیار با دردمندان همدردی می‌کرد. یک روز سگ گله‌ای را روی تپه‌های پُرفرازونشیبِ نزدیک خانه‌باغ امبِلی دید. چند تا بچه به سمت سگ سنگ پرتاب کرده و او را زخمی کرده بودند و صاحب سگ پول کافی نداشت که او را پیش دام‌پزشک ببرد.

فلوی شانزده‌ساله چوپان را قانع کرد اجازه دهد به سگ کمک کند. دور پای زخمی سگ یک پارچه‌ی گرم پیچید تا ورم آن بخوابد. برای مدتی از سگ که نامش کَپ بود، مراقبت کرد. هر روز به او سر می‌زد تا بالاخره حالش خوب شد. به لطف کمک‌های فلو، کَپ سال‌های سال به‌خوبی‌وخوشی زندگی کرد. چیزی از تجربه‌ای که با کَپ داشت نگذشته بود که برای اولین بار به این فکر افتاد که زندگی‌اش را وقف بیماران کند. به‌هرحال در این کار ماهر بود! دختران هم‌نسل او در حد اصول ابتدایی تحصیل می‌کردند، اما فلورانس باهوش و مستقل بود. پدرش این را فهمید و او را به فکر کردن و آموختن تشویق کرد.

فهرست مطالب کتاب

1: بانوی چراغ‌به‌دست
2: دوران کودکی
3: باهوش و سرکش
4: خدمت به دیگران
5: دنبال کردن رویاها
6: کشمکش خانوادگی
7: خبرهایی از اسکودار
8: پرستار جنگ
9: خاطرات جنگ
10: تب
11: خانه‌نشینی
12: یادبود فلورانس

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب فلورانس نایتینگل: بانوی چراغ به دست
نویسنده
مترجمزینب خامه یار
ناشر چاپیانتشارات پرتقال
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات129
زبانفارسی
شابک978-600-462-872-3
موضوع کتابکتاب داستان کودک، کتاب داستان و رمان نوجوان
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب فلورانس نایتینگل: بانوی چراغ به دست

برای دریافت کتاب فلورانس نایتینگل: بانوی چراغ به دست و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.