معرفی و دانلود کتاب جونی بی جونز 7: هیولای زیر تخت

عکس جلد کتاب جونی بی جونز 7: هیولای زیر تخت
قیمت:
۱۲,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جونی بی جونز 7: هیولای زیر تخت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جونی بی جونز 7: هیولای زیر تخت و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جونی بی جونز 7: هیولای زیر تخت

باربارا پارک، نویسنده‌ی محبوب ادبیات کودکان، این‌بار در کتاب جونی بی جونز 7: هیولای زیر تخت، ما را به ماجرای یکی از کابوس‌های بزرگ جونی بی می‌برد. جونی بی باور دارد یک هیولای بزرگ زیر تختش زندگی می‌کند؛ حتی وقتی پدر و مادر جونی بی برایش توضیح می‌دهند که هیولایی در کار نیست، این دخترک بازیگوش بازهم گوشش بدهکار نمی‌شود! اما جونی بی قرار است چطور با این ترس بزرگش کنار بیاید؟ مجموعه جونی بی جونز از شمار پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز به شمار می‌رود.

درباره‌‌ی کتاب جونی بی جونز 7: هیولای زیر تخت

همه‌ی ما شاید یک ترس بزرگ در زندگی داشته باشیم؛ ترس از تاریکی، ترس از سوسک یا ارتفاع! بزرگ‌ترین ترس زندگی جونی بی، هیولایی‌ست که زیر تختش زندگی می‌کند. البته که هیولایی وجود ندارد، اما باید دید جونی بی هم قبول می‌کند یا نه. باربارا پارک (Barbara Park) در کتاب جونی بی جونز 7: هیولای زیر تخت (Jones Has a Monster Under Her Bed) برایمان تعریف خواهد کرد.

جونی بی جونز، رد آب دهان را روی بالشش به مادر و پدر نشان می‌دهد و می‌گوید: «ببینید، این رد آب دهان هیولاست!» او باور نمی‌کند که هیولایی وجود ندارد. برای همین شب‌ها همیشه خواب از سرش می‌پرد و خیال می‌کند ممکن است هر لحظه هیولای زیر تخت انگشت‌های پایش را با سوسیس اشتباه بگیرد و هوس کند آن‌ها را بخورد. ترس هیولای زیر تخت، شب و روز را از جونی بی گرفته و تلاش‌های مادر و پدرش برای مقابله با ترس‌های او نیز به جایی نرسیده. اما جونی بی که قرار نیست تا آخر عمر با ترس از یک هیولای غول‌پیکر زندگی کند؛ پس باید چه کار کرد؟

کتاب جونی بی جونز 7: هیولای زیر تخت، داستانی‌ست شیرین و با زبانی کودکانه. همه‌ی ما حتماً در کودکی با ترس‌هایی رو‌به‌رو بودیم که نمی‌دانستیم چطور با آن‌ها مقابله کنیم. باربارا پارک در این داستان از مقابله‌ی درست با ترس‌ها برایمان می‌گوید. این کتاب نخستین بار در سال 1997 منتشر شد و نسخه‌ی فارسی آن نیز به همت نشر افق و ترجمه‌ی مژگان کلهر در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.

درباره‌ی مجموعه‌ کتاب‌های جونی بی‌جونز

جونی بی جونز (Junie B. Jones) یک مجموعه‌ی 28‌ جلدی جذاب و بامزه در دسته‌ی ادبیات کودکان است که به قلم نویسنده‌ی آمریکایی، باربارا پارک نوشته شده و داستان دختری شش‌ساله به نام جونی بی جونز را روایت می‌کند. این کودک بازیگوش در هر جلد از این مجموعه با ماجراجویی‌ها و تجربه‌های جدیدی رو‌به‌رو می‌شود. مجموعه‌ کتاب‌های جونی بی جونز از پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین مجموعه‌‌های داستانی کودکان به شمار می‌آید.

نکوداشت‌های کتاب جونی بی جونز 7: هیولای زیر تخت

  • یک داستان خنده‌دار! باربارا پارک موجب شده مطالعه به کاری سرگرم‌کننده تبدیل شود. (داو پیلکی، نویسنده)
  • جونی بی، نویسنده‌ی مورد علاقه‌ی کودکان کتاب‌خوان است. (یواس‌ای تودی)
  • کودکان طرفدار این کتاب بازهم از نگاه ویژه‌ی شخصیت جونی بی جونز نسبت به جهان لذت خواهند برد. خواندنی، بامزه و درجه‌یک! (نقد ادبی Kirkus)
  • در این اثر، جونی بی جونز یک کودک شش‌ساله‌ی‌ فعال و راستگو است. (مجله‌ی تایم)

کتاب جونی بی جونز 7: هیولای زیر تخت برای چه کسانی مناسب است؟

این داستان دلنشین و آموزنده برای کودکان 6 تا 9 سال پیشنهادی بسیار مناسب خواهد بود.

با باربارا پارک بیشتر آشنا شویم

باربارا پارک، این نویسنده‌ی دوست‌داشتنی دنیای ادبیات کودکان، در سال 1947 و در آمریکا به دنیا آمد. مجموعه‌ی معروف او یعنی «جونی بی جونز» یکی از محبوب‌ترین آثار شناخته‌شده در حوزه‌ی داستان کودک محسوب می‌شود. او همچنین آثار دیگری مانند «میک هارته اینجا بود» و «از من نخواهید لبخند بزنم» نگاشته که همگی دربردارنده‌ی مفاهیم آموزنده و کاربردی بسیاری هستند. باربارا در دانشگاه رایدر و بعد از آن در دانشگاه آلاباما به تحصیل مشغول بود و در همان‌جا نیز با همسر خود آشنا شده و صاحب دو فرزند شد. او پس از سال‌ها داستان‌نویسی و درگیری با بیماری در سال 2013 به جهان دیگر رفت.

در بخشی از کتاب جونی بی جونز 7: هیولای زیر تخت می‌خوانیم

بابا تندی دوید توی اتاق. چراغ را روشن کرد و مرا دید. آب‌دهنم را قورت دادم.
هول‌هولکی گفتم: «سلام. خوبید؟ چه خبرها؟ جای من، گرم و نرمه.»

بابا تندی مرا از آن‌جا کشید بیرون. بعد اُلی‌کوچولو را گذاشت روی تختش و مرا دوباره به اتاقم برد. غر زد: «خب، درست شد. آخرین‌باره که بهت می‌گم این‌جا بمونی. فهمیدی، خانوم‌خانوما؟ حق نداری یه‌بار دیگه از این تخت بیرون بیایی.»

من یک کوچولو گریه کردم.

گفتم: «ها، فقط پس هیولا چی می‌شه؟ چون فکر کنم هنوز زیر تخته.»

بابا دست‌هایش را در هوا تکان داد. بعد چراغ را روشن کرد و دنبال هیولا همه‌جا را گشت؛ اول زیر تختم را نگاه کرد، بعد توی کمدم را نگاه کرد و بعدش هم توی کشوهای لباسم و سطل آشغالم را. حتی توی جعبه‌ی مدادشمعی‌هایم را دید.

- هیچ هیولایی نیست، جونی بی، هیچ هیولایی، هیچ‌جا. باید حرفم رو باور کنی. هیولا واقعی نیست.

بعد روی تختم نشست و گفت: «حالا می‌خوام برم. در اتاقت رو باز می‌ذارم و چراغ راهرو رو روشن. اما همین. باشه؟ باید بهم اعتماد کنی، جونی بی. هیچ هیولایی زیر تخت تو نیست.»

فهرست مطالب کتاب

1: آقای سیب
2: فقط بگو راست می‌گویم
3: نامرئی‌ترین چیز
4: ترس و لرز
5: بدترین شب من
6: آشغال له‌کن
7: خُرخُر و فین فین
8: صورت ترسناک من

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جونی بی جونز 7: هیولای زیر تخت
نویسنده
مترجممژگان کلهر
ناشر چاپینشر افق
سال انتشار۱۳۹۵
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات56
زبانفارسی
شابک978-600-353-338-7
موضوع کتابکتاب داستان کودک
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جونی بی جونز 7: هیولای زیر تخت

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب جونی بی جونز 7: هیولای زیر تخت

برای دریافت کتاب جونی بی جونز 7: هیولای زیر تخت و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.