معرفی و دانلود کتاب جویندگان نور در نیمه‌ تاریک وجود

عکس جلد کتاب جویندگان نور در نیمه‌ تاریک وجود
قیمت:
۳۶,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب جویندگان نور در نیمه‌ تاریک وجود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب جویندگان نور در نیمه‌ تاریک وجود و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب جویندگان نور در نیمه‌ تاریک وجود

کتاب جویندگان نور در نیمه‌ تاریک وجود اثر دبی فورد اثری چالش‌برانگیز است که احتمالاً بارها نام آن را شنیده‌اید. شما در این کتاب به جنبه‌هایی از شخصیت خود فکر می‌کنید که سال‌ها آن را سرکوب کرده‌اید؛ اما نویسنده به شما می‌آموزد که هم نیمه‌ی روشن و هم نیمه‌ی تاریک وجودتان در شخصیت شما نقش دارند. با خواندن این کتاب پرفروش نیویورک تایمز قدرت و خلاقیت خود را بازمی‌یابید و به خود واقعی‌تان می‌رسید.

درباره‌ی کتاب جویندگان نور در نیمه‌ تاریک وجود

ما در کودکی دنیا را سیاه و سفید می‌بینیم و فکر می‌کنیم همه‌ی اطرافیان ما کامل هستند. اگر در کودکی رفتار خوبی داشتیم،‌ به ما پاداش می‌دادند و اگر رفتار بدی از ما سر می‌زد، تنبیه می‌شدیم. در آن دوران از داشتن ویژگی‌های «منفی» احساس شرمندگی می‌کردیم و باور کرده بودیم که اگر این قسمت از شخصیت خود را به دیگران نشان دهیم، طرد خواهیم شد. پس در دوران کودکی ناخودآگاه تصمیم گرفتیم که هیچ‌وقت «بد» نباشیم و با این کار قسمتی از وجود خود را دفن کردیم. اما آیا این کار درست است؟ دبی فورد (Debbie Ford) در کتاب جویندگان نور در نیمه تاریک وجود (The dark side of the light chasers) به‌طورکامل به این موضوع می‌پردازد.

شما در بزرگسالی بعد از ارتباط با دیگران به‌تدریج این را درک می‌کنید که سایه‌ای دارید؛ نیمه‌ی تاریک وجود شما. وقتی از رفتار دیگران رنجیده یا عصبانی می‌شوید، به این موضوع فکر کنید که شاید جنبه‌ای از شخصیت شما نیز چنین رفتاری دارد. شما باید آن جنبه را بپذیرید و با آن به صلح برسید. دبی فورد در بخش مهمی از کتاب جویندگان نور در نیمه تاریک وجود این جنبه از رفتارهای شما را توضیح می‌دهد. جنبه‌ای که اگر آن را به‌خوبی بشناسید، شاید در ارتباط گرفتن با افراد دیگر راحت‌تر باشید.

دبی فورد در فصل‌های مختلف کتاب تمرین‌هایی را قرار داده است تا نیمه‌ی تاریک و بخش سایه‌ی خود را پیدا کنید و خودتان را بهتر بشناسید. وی شما را تشویق می‌کند که همه‌ی بخش‌های شخصیت خود را بپذیرید و از آن در راه درست استفاده کنید. مثلاً شما در کودکی رفتاری رئیس‌مآبانه داشته‌اید و دیگران را با این ویژگی خود آزار می‌دادید. اما می‌توانید از این ویژگی در بزرگسالی برای تقویت‌ مهارت‌های رهبری بهره ببرید.

در آغوش گرفتن نیمه‌ی تاریک وجود نه‌تنها احساس بدی به شما نمی‌دهد؛ بلکه باعث می‌شود عاشق خویش باشید و خودتان را همان‌گونه که هستید بپذیرید. بعد از خواندن کتاب جویندگان نور در نیمه تاریک وجود چاپ انتشارات لیوسا با ترجمه‌ی حمیده رستمی، دیگر از خود واقعی‌تان شرمسار نخواهید بود و برای یک زندگی جدید آماده می‌شوید.

افتخارات کتاب جویندگان نور در نیمه تاریک وجود

  • پرفروش‌ترین کتاب سال 1998
  • از پرفروش‌ترین آثار نیویورک‌تایمز
  • ​​​​​​​از پرفروش‌ترین کتاب‌های خودسازی در دنیا

نکوداشت‌های کتاب جویندگان نور در نیمه‌ تاریک وجود

  • من به دو نقل‌قول از کارل یونگ علاقه‌ی زیادی دارم. اول «طلا در تاریکی است.» و دوم «ترجیح می‌دهم انسان کاملی باشم تا یک آدم خوب.» ما موجوداتی پیچیده و متناقض هستیم. کتاب جویندگان نور در نیمه تاریک وجود اولین بار بود که مرا با چنین مفاهیمی درگیر می‌کرد. دبی فورد در این کتاب تمرینات بسیاری مفیدی قرار داده تا شما با خودتان مهربان‌تر باشید و در نهایت کامل‌تر شوید. (مایکل بونگی استاینر، نویسنده‌ی کتاب «عادت مربی‌گری»)

  • من کتاب جویندگان نور در نیمه تاریک وجود را انتخاب کردم چون می‌خواستم بهتر متوجه مفهوم سایه‌ی یونگ شوم. بعد از خواندن این کتاب بود که فهمیدم شناختن سایه‌ی‌ خودم و دیگران چقدر برای سلامتی روان و ارتباط مهم است و باعث می‌شود با بخش‌های تاریک وجودتان آشتی کنید. تمرین‌های ساده و مهم کتاب برای کسانی است که نمی‌خواهند ناخودآگاه تحت کنترل بخشی از وجودشان باشند که آن را انکار کرده‌اند. (الیسا دی ناپولی، نویسنده‌ی کتاب «جرئت دیده شدن»)

کتاب جویندگان نور در نیمه‌ تاریک وجود برای چه کسانی مناسب است؟

مطالعه‌ی کتاب جویندگان نور در نیمه تاریک وجود به علاقه‌مندان به آثار روان‌شناسی و توسعه‌ی فردی توصیه می‌شود.

با دبی فورد بیشتر آشنا شویم

دبی فورد متولد سال 1955 و درگذشته در سال 2013 نویسنده‌ی آمریکایی کتاب‌های پرفروش خودشناسی است. او زندگی سختی داشت و بعد از طلاق والدینش، به اعتیاد روی آورد و درست در سن 28 سالگی، تصمیم گرفت مسیر زندگی‌اش را تغییر دهد. او بعد از گذراندن دوره‌های بسیار با دیپاک چوپرا آشنا شد و مفهوم سایه‌ی یونگ را بهتر درک کرد. اولین کتاب او «اثر سایه» است که آن را با کمک ماریان ویلیامسون و دیپاک چوپرا نوشت. او بعد از قرار گرفتن کتاب «نیمه‌‌ی تاریک وجود» در فهرست کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز، به شهرت رسید و کارگاه‌های آموزشی خودیاری زیادی را برای کمک به افراد دیگری مانند خودش برگزار کرد. او بعد از سال‌ها مبارزه با سرطان دار فانی را وداع گفت. کتاب‌های مهم دبی فورد عبارتند از: «راز سایه»، «جدایی معنوی»، «چرا آدم‌های خوب کارهای بد می‌کنند»، «شهامت» و «بهترین سال زندگی».

در بخشی از کتاب جویندگان نور در نیمه‌ تاریک وجود می‌خوانیم

نمی‌توان باور کرد که شخصى مدت یازده سال در جلسات گروهی روان‌درمانى، وابستگی متقابل و دوازده گام ترک اعتیاد، هیپنوتیزم‌درمانی، طب سوزنى، تجربه‌ى تولد دوباره، کوه‌پیمایی و همایش‌هاى تحول شرکت کند، به معابد شرقى‌ها و صوفى‌ها برود، صدها کتاب بخواند و به نوارهاى مراقبه و تجسم گوش بدهد و باز هم از بخشى از وجودش متنفر باشد. ظاهراً تمام آن وقت و هزینه‌هایى که صرف کرده بودم هیچ فایده‌اى نداشت، تا اینکه در یک دوره‌ی فشرده‌ی مدیریت و رهبری شرکت کردم که خانمى به نام جن اسمیت آن را برگزار مى‌کرد. درحالى‌که در ردیف جلو ایستاده بودم و صحبت می‌کردم، خانم اسمیت به من نگاهی کرد و پرسید: «تو رند و مکار هستى؟»

به‌شدت جا خوردم. او چطورى فهمیده بود؟ البته خودم مى‌دانستم که هستم. این بخش تاریک وجودم بود که دلم مى‌خواست از شرش خلاص شوم. خیلى تلاش کرده بودم که مهربان و سخاوتمند باشم تا این خصوصیت وحشتناک را جبران کنم. بعد، او بدون غرض از من پرسید که چرا از این بخش از وجودم متنفرم، و من پاسخ دادم این بخشى از زندگى‌ام است که همیشه باعث احساس حقارت و خجالتم مى‌شود و به‌جز درد و ناراحتی براى خودم و دیگران هیچ چیز به ارمغان نیاورده است.

جن از من پرسید: «اما گاهی کمى زرنگی و زبان‌بازى نه‌تنها مفید است، بلکه صفت مهمى نیز هست؟»

ناگهان همان بخش از وجودم که همیشه به‌شدت دلم می‌خواست آن را انکار، پنهان یا سرکوب کنم، آزاد شد. احساسی غریب تمام وجودم را فرا گرفت. مثل این بود که پنجاه کیلو بار از روى دوشم برداشته شد. جن به من نشان داده بود که این بخش از وجودم یک موهبت است و دلیلى ندارد بابتش شرمنده باشم. حالا دیگر می‌توانستم آن را در اختیار بگیرم و به جاى اینکه اجازه بدهم آن بخش از وجودم از من استفاده کند، خودم از آن استفاده کنم.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
پیشگفتار
1: دنیاى بیرون، دنیاى درون
2: در جستجوی سایه
3: دنیا در درون ماست
4: به یاد آوردن خودمان
5: خودشناسی از طریق شناخت سایه
6: «من آن هستم»
7: پذیرش نیمه‌ی تاریک وجودتان
8: تعبیر و تفسیری تازه از خودتان
9: بگذارید نور وجودتان بدرخشد
10: زندگی ارزش زیستن دارد
سخن آخر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب جویندگان نور در نیمه‌ تاریک وجود
نویسنده
مترجمحمیده رستمی
ناشر چاپیانتشارات لیوسا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات240
زبانفارسی
شابک978-600-340-277-5
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب جویندگان نور در نیمه‌ تاریک وجود

سهیلا مومنان
۱۴۰۲/۹/۱۵
کتابی بسیار کاربردی و مفید است اما برای درک درست مطالب آن لازم است چند بار مطالعه شده و تمرینات آن انجام شود با تشکر از کتابراه
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب جویندگان نور در نیمه‌ تاریک وجود

برای دریافت کتاب جویندگان نور در نیمه‌ تاریک وجود و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.