معرفی و دانلود کتاب حرف‌‌های زنانه

عکس جلد کتاب حرف‌‌های زنانه
قیمت:
۲۹۹۰۰ 14950 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب حرف‌‌های زنانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب حرف‌‌های زنانه و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب حرف‌‌های زنانه

چه حقایقی زیر نقاب فرقه‌های مذهبی پنهان شده‌اند؟ میریام توئز در کتاب حرف‌های زنانه پرده از اتفاقی تکان‌دهنده و واقعی برمی‌دارد و ما را با قسمت‌های تاریک فرهنگی مواجه می‌سازد که همچنان پابرجا مانده است. اثری پرفروش و تحسین‌شده که نیویورک تایمز آن را به عنوان بهترین کتاب سال معرفی کرد. نویسنده در این اثر مفاهیم عمیقی را به چالش می‌کشد و دیدگاه تازه‌ای درباره‌ی بخشش، ماهیت شیطان، آزادی و اراده، مسئولیت‌پذیری جمعی و جبر فرهنگی به شما می‌بخشد.

درباره‌ی کتاب حرف‌های زنانه

در طی سال‌های 2005 تا 2009، در کلونی مسیحیان منونیت بولیوی، زنان و دختران جوان صبح‌ها با احساس درد و بدن‌هایی زخم شده، کبود و غرق در خون بیدار می‌شدند. آن‌ها چیزی از شب گذشته به یاد نمی‌آوردند و تنها مشخص بود که شب گذشته به طرز فجیعی به آن‌ها تجاوز شده است.

برخی این اتفاق را به شیاطین و ارواح نسبت می‌داند. برخی دیگر معتقد بودند زنان گناهکار سزای اعمالشان را پس می‌دهند و این نتیجه کارهای ناشایست خودشان است. بعضی‌ هم این داستان را ساختگی می‌پنداشتند و می‌گفتند زنان می‌خواهند بی‌عفتی خود را با افسانه و داستان بپوشانند. در این میان دیگرانی هم بودند که فکر می‌کردند تمامی این‌ها تصورات و اوهام جنسیِ خود زنان است. اما به‌راستی حقیقت ماجرا چه بود و چگونه باید از این راز پرده برداشته می‌شد؟

اگرچه این اتفاقات برای ما مثل یک داستان غیرواقعی یا افسانه‌ای دور دست به نظر می‌رسد اما واقعیتی معاصر است که تصور آن هم در ذهن ما نمی‌گنجد. در همین قرن حاضر فرقه‌ها و آیین‌های در جهان وجود دارند که در گوشه و کنار کشورهای پیشرفته، کلونی کرده‌اند. مردمانی با عقاید دگم و متعصبانه که به باورهای خود چسبیده‌اند و آنقدر در فرهنگ خود غرق شده‌اند که با دنیای بیرون از خودشان بیگانه هستند.

یکی از این فرقه‌ها منونیت‌ها هستند فرقه‌ای از مسیحیانِ متعصب که کشیش «منو سیمونز» هلندی در قرن 15 میلادی آن را بنیان نهاد. در حال حاضر بیش از 2 میلیون منونیت در برخی کشورها مثل کانادا، کونگو، اتیوپی، هند و ایالات متحده زندگی می‌کنند و به خود لقب «مردمان ساده» را نهادند.

همین افراد بودند که در سال‌های اخیر تجاوزی را که از آن صحبت کردیم مرتکب شدند. در واقع مشخص شد که شیاطین مسئولِ حملات، مردانی از اهالی مولاشنا، و حتی از نزدیکان قربانیان، مثل برادر، عمو و خویشاوندان آن‌ها بودند.

کتاب حرف‌های زنانه (Women Talking) داستانی‌ست که هم در پاسخی به این واقعه دلخراش و هم بر اساس تصورات زنانه نوشته شده و ضمن روشن کردن حقایق، درباره مفاهیم و مسائل مهم اجتماعی صحبت می‌کند. میریام توئز (Miriam Toews) در این کتاب تلاش کرده تا با هوشمندی و درایت خوانندگان و به‌ویژه زنان را با یک سری جریانات فرهنگی که در یک بستر تاریخی روی می‌دهند آشنا سازد و به واکاوی در عقاید و باورهای مذهبی بپردازد.

جوایز و افتخارات کتاب حرف‌های زنانه

- دریافت عنوان بهترین کتاب سال بر اساس نقد و بررسی کتاب نیویورک تایمز
- در فهرست کتاب‌های برجسته‌ی سالِ واشنگتن پست
- پرفروش‌ترین کتاب ملی
- برنده جایزه ادبی Brooklyn Public Library
- نامزد جایزه Governor General
- نامزد جایزه The Reading Women

در نکوداشت کتاب حرف‌های زنانه

- حیرت آور! توئز، که اغلب درباره‌ی تاریخ منونیت خود نوشته است، حالا داستانی خشونت‌آمیز را روایت می‌کند که هم به شدت خاص و هم به طرز دردناکی در جهان گسترده‌تر طنین انداز است. کتاب حرف‌های زنانه، بسیار ضروری و مهم است. (USA Today)

- مانیفست فمینیستی که با ظرافت وحشت را بازی می‌کند اما در عین حال عشق و شوخ طبعی توئز را در دل خود دارد... رمان‌های مشهور توئز تحت تأثیر فرهنگ و تربیت او قرار گرفته‌اند، اما هرگز مانند کتاب جدیدش (حرف‌های زنانه) این چنین دل‌شکسته ننوشته و بنیادگرایی و ریاکاری‌های آن را مورد هدف قرار نداده بوده است... (نیویورک تایمز)

- میریام توئز به طرز شیطنت‌آمیزی خنده‌دار، بی‌باک و صادقانه می‌نویسد... او یک هنرمند رهایی‌بخش است و همیشه راهی برای رهایی شخصیت‌هایش که بر اساس شرایط به دام افتاده‌اند، پیدا می‌کند. (نیویورکر)

- کم‌حجم اما غنی و پرحاشیه... داستانی فوق‌العاده لایه‌بندی شده و گیرا... فضای داستانی کتاب و بازه‌ی زمانی فشرده آن، رمان حرف‌های زنانه را به یک اثر دراماتیک فوق العاده تبدیل کرده است. (مجله‌ی وال استریت)

اثر اقتباس شده از کتاب حرف‌های زنانه

کتاب حرف‌های زنانه، توجه خوانندگان و منتقدان زیادی را به خود جلب کرد و فاجعه‌ای که در پس آن قرار داشت، سبب شد تا یک فیلم درام آمریکایی با همین عنوان و برگرفته از رمان میریام توئز ساخته شود. این فیلم توسط سارا پولی (Sarah Polley) در طی سال‌های 2020 تا 2022 کارگردانی شد.

کتاب حرف‌های زنانه مناسب چه کسانی است؟

جویندگان حقیقت، علاقمندان به رمان‌های اجتماعی و فمنیستی از مطالعه این کتاب پرطرفدار لذت خواهند برد.

در بخشی از کتاب حرف‌های زنانه می‌خوانیم

می‌دانیم که کبود شده‌ایم، بیمار شده‌ایم، حامله شده‌ایم، ترسیده‌ایم، دیوانه شده‌ایم و حتی بعضی‌ها مرده‌ایم. می‌دانیم که اگر حمله‌ها ادامه پیدا کند، ایمان‌مان را از دست خواهیم داد، چون عصبانی، قاتل و ناتوان از بخشش خواهیم شد و مهم نیست کدام یک از آن‌ها گناهکار باشد!

آگاتا می‌گوید: خیلی‌خب سالومی، ممنونم. لطفاً بنشین. آستین سالومی را می‌کشد. اضافه می‌کنم که ما به این نتیجه رسیدیم که به زمان و فضا برای تفکر احتیاج داریم...

سالومی میانِ حرفش می‌پرد: و چیزی که می‌خواهیم و احتیاج داریم، حق تفکر و پذیرفته شدن به‌عنوان انسانی مستقل است.

مجال می‌گوید: یا فقط برای فکر کردن. تمام. با یا بدون پذیرفته شدن.

آگاتا می‌گوید: بله و این دلیل دیگری برای ترکِ مولاشنا است، اما دلیلی که مستقیم به حمله‌ها یا متجاوزان مرتبط نیست.

اونا می‌گوید: اما قطعاً غیرمستقیم مرتبط است.

سالومی که حالا آرام‌تر شده، اضافه می‌کند: پس یک بار دیگر، ما به سه دلیلِ درست‌مان برای رفتن می‌رسیم. می‌خواهیم کودکان‌مان ایمن باشند؛ می‌خواهیم ایمان‌مان را حفظ کنیم؛ می‌خواهیم که فکر کنیم. آگاتا طوری انگشتانش را روی میز باز می‌کند که انگار بخواهد بنیادی جدید تأسیس کند. می‌پرسد: می‌توانیم ادامه دهیم؟

ماریش می‌گوید: اما اگر شانسی وجود داشته باشد که مردانِ زندانی بی‌گناه باشند، ما به‌عنوان اعضای مولاشنا نباید به بقیۀ نیروها ملحق شویم تا آزادیِ آن‌ها تضمین شود؟ سالومی منفجر می‌شود: ما اعضای مولاشنا نیستیم! دیگر زنان عقب می‌روند و حتی خورشید هم پشت ابرها پنهان می‌شود.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه‌ای بر داستان
مقدمه مترجم
ششم جون: آگوست اِپ، پیش از جلسه
ششم جون: صورت‌جلسه حرف‌های زنانه
ششم جون: آگوست اِپ، شب بین جلسه‌ها
ششم جون: صورت‌جلسه‌های حرف‌های زنانه
هفتم جون: آگوست اِپ، بعد از جلسه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب حرف‌‌های زنانه
نویسنده
مترجمسمیه جعفری نژاد
ناشر چاپینشر آواژ
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات190
زبانفارسی
شابک978-600-869860-9
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک
۲۹۹۰۰ 14950 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب حرف‌‌های زنانه

نازنین شریفی
۱۴۰۱/۶/۱۴
باعث تاسفه که عده‌ای بنام مذهب و اعتقاد در پای انسانها زنجیر میپیچن رکود و بی فکری و تقلید کورکورانه را در جامعه رایج میکنن
حال وهوای کتاب بسیار عالی قابل لمس و امروزی بود زنانی که ضعیف انگاشته میشدند و مورد خشونت واقع میشدند آنهم توسط نزدیکان و هم مسلکان خودشان وچقدر غرور آفرین و مسرت بخش بود و
نیروی اراده تعقل آن زنان برای گریز از آن مکان شیطانی و شتاب بهسوی ساختن زندگی بهتر کسب علم و تلاش برای انسان ماندن
Mahsa p
۱۴۰۱/۷/۷
زن، زندگی، آزادی
داستان زنان سرزمین ما به این کتاب خیلی شباهت داره
Nazanin zahra
۱۴۰۲/۴/۲۰
از اواسط داستان دیگه کتاب رو دنبال نکردم. ریتم کندی داشت و این قدر درگیر اسامی زیاد شخصیتها شدم که بی خیال خوندنش شدم.
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب حرف‌‌های زنانه

برای دریافت کتاب حرف‌‌های زنانه و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.