معرفی و دانلود کتاب خودآموز تمرین محور و کاربردی SolidWorks

برای دانلود قانونی کتاب خودآموز تمرین محور و کاربردی SolidWorks و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب خودآموز تمرین محور و کاربردی SolidWorks و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب خودآموز تمرین محور و کاربردی SolidWorks

کتاب خودآموز تمرین محور و کاربردی SolidWorks نوشته‌ی شهریار علی کرمی و مسعود صبری، فرمان‌های اصلی نرم‌افزار طراحی مهندسی سالیدورکس را توضیح می‌دهد و شیوه‌ی مدل‌سازی قطعات با آن را می‌آموزد. این منبع آموزشی که هم برای مبتدیان و هم برای حرفه‌ای‌ها قابل‌استفاده است، نحوه‌ی طراحی، مونتاژ و نقشه‌کشی در این نرم‌افزار را آموزش می‌دهد و محیط‌های مختلف آن، از ورق‌کاری تا آهنگری و قالب‌سازی را تشریح می‌کند.

درباره‌ی کتاب خودآموز تمرین‌محور و کاربردی SolidWorks

تا پیش از دهه‌ی 1990، طراحی قطعات مکانیکی معمولاً به شیوه‌ی دستی انجام می‌شد. این کار نه‌تنها سخت و زمانبر بود، بلکه احتمال خطا را هم به‌شدت افزایش می‌داد. در نقشه‌کشی همیشه نیاز به محاسباتی پیچیده و دقیق است و کوچک‌ترین اشتباهی می‌تواند کل پروژه را به شکست بکشاند. اما با پیشرفت‌های علم کامپیوتر و توسعه‌ی فناوری CAD، این مشکل تا حد زیادی حل شد. در این برهه نرم‌افزارهای متعددی برای طراحی مکانیک توسعه داده شدند که یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین آن‌ها، سالیدورک بود.

این نرم‌افزار امکانات قابل‌توجهی داشت؛ از محیطی ساده و کاربرپسند برخوردار بود و به کاربر این فرصت را می‌داد تا بتواند قطعات موردنظرش را مدل‌سازی کند. در طول حدود سی سالی که از عمر سالیدورک می‌گذرد، قابلیت‌های بیشتری هم به آن افزوده‌ شده تا جایی که برآورد می‌شود حالا حدود دو میلیون مهندس در سرتاسر دنیا به شکل حرفه‌ای از آن استفاده می‌کنند. همین‌طور بیش از صد هزار شرکت بزرگ و بین‌المللی، از سالیدورکس برای نقشه‌کشی و مدل‌سازی بهره می‌برند. همین باعث شده تا بسیاری از طراحان و مهندسان به این نرم‌افزار علاقه‌مند شوند.

یکی از منابع مفید در این زمینه کتاب خودآموز تمرین‌محور و کاربردی SolidWorks نوشته‌ی شهریار علی کرمی و مسعود صبری است. این منبع در ابتدا به محیط این نرم‌افزار اشاره و آن را تشریح می‌کند. سپس به فرمان‌های اصلی سالیدورکس می‌پردازد و با کمک تمرین‌های مختلف آن‌ها را توضیح می‌دهد.

سالیدورک اساساً از سه محیط مجزا تشکیل‌شده است: بخش قطعه که در آن می‌توان اسکیس یا طرحی از قطعه‌ی موردنظر کشید؛ بخش مونتاژ که در آن قطعات طراحی شده را می‌توان بر روی هم مونتاژ و اسمبلی کرد؛ در نهایت، بخش نقشه‌کشی که امکان ایجاد نقشه‌های دوبعدی از قطعات را ایجاد می‌کند. همین‌طور در این نرم‌افزار محیط‌هایی برای ورق‌کاری، آهنگری، سطح کاری و قالب‌سازی تعریف‌ شده که می‌توان در آن‌ها پروژه‌ها را شبیه‌سازی نمود. شهریار علی کرمی و مسعود صبری در کتاب خودآموز تمرین‌محور و کاربردی SolidWorks، به همه‌ی این موضوعات اشاره کرده و هریک را به‌تفصیل شرح می‌دهند. این کتاب پس از اینکه محیط‌های اصلی سالیدورکس را تعریف کرد، نحوه‌ی مدل‌سازی در آن را گام‌به‌گام می‌آموزد.

کتاب خودآموز تمرین‌محور و کاربردی SolidWorks را مؤسسه‌ی فرهنگی هنری دیباگران تهران به چاپ رسانده است.

کتاب خودآموز تمرین‌محور و کاربردی SolidWorks برای چه کسانی مناسب است؟

این کتاب به مهندسان مکانیک و طراحان صنعتی توصیه می‌شود. در هر سطحی که باشید، از مبتدی تا پیشرفته، می‌توانید از این خودآموز استفاده کنید.

(حجم این کتاب بالای 20 مگابایت است. لطفاً پیش از خرید نسخه‌ی نمونه را دانلود و از صحت نمایش فایل در موبایل یا تبلت خود اطمینان حاصل کنید.)

در بخشی از کتاب خودآموز تمرین محور و کاربردی SolidWorks می‌خوانیم

اندازه‌گذاری مختصاتی هنگامی استفاده می‌شود که قطعات دارای برآمدگی‌ها و سوراخ‌های متعددی بر روی خود باشند. به‌ عنوان مثال صفحات قالب‌های صنعتی که دارای تعداد زیادی سوراخ برای پیچ‌ها و پین‌ها می‌باشد و اندازه‌گذاری عادی این نوع قطعات نقشه را بسیار شلوغ کرده و ممکن است نقشه‌خوان را دچار سردرگمی کند و ممکن است منجر به اشتباه در ساخت قطعه و ضرر و زیان مالی و زمانی شود. بنابراین برای این گونه قطعات از اندازه‌گذاری مختصاتی استفاده می‌شود که خواندن آن‌ها را برای صنعت‌گران بسیار ساده‌تر می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه مولفان
مقدمه
فصل 1: مدلسازی مقدماتی Modeling
فصل 2: ترسیمات دوبعدی (SKETCH)
فصل 3: مدلسازی تکمیلی
فصل 4: مونتاژ Assembly
فصل 5: نقشه‌کشی DRAWING
فصل 6: ورق‌کاری (SHEET METAL)
فصل 7: سطح کاری (SURFACE)
فصل 8: طراحی شاسی و سازه‌های آهنگری (STRUCTURAL MEMBER)
فصل 9: طراحی قالب پلاستیک (MOLD TOOLS)

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب خودآموز تمرین محور و کاربردی SolidWorks
نویسنده،
ناشر چاپی موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران
سال انتشار۱۴۰۱
فرمت کتابPDF
تعداد صفحات551
زبانفارسی
شابک978-600-124-546-6
موضوع کتابکتاب‌های آموزش نرم افزارهای کاربردی، کتاب‌های مهندسی مکانیک
قیمت نسخه الکترونیک

راهنمای مطالعه کتاب خودآموز تمرین محور و کاربردی SolidWorks

برای دریافت کتاب خودآموز تمرین محور و کاربردی SolidWorks و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.