معرفی و دانلود کتاب دختر خوب بد

عکس جلد کتاب دختر خوب بد
قیمت:
۱۰۰,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دختر خوب بد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دختر خوب بد و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دختر خوب بد

کتاب دختر خوب بد، نوشته‌ی نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز، آلیس فینی، و پرفروش‌ترین کتاب روزنامه‌ی USA TODAY، رمانی در ژانر جنایی روانشناختی است که داستان پرکشش و هیجان‌انگیز زندگی چهار زن را روایت می‌کند. چهار زن این کتاب در فاصله‌های زمانی طولانی درگیر جنایاتی می‌شوند که حل معماهای این جنایات، شما را شدیداً درگیر و غافلگیر می‌کند.

درباره‌ی کتاب دختر خوب بد

آلیس فینی (Alice Feeney) نویسنده‌ی کتاب‌های محبوبی مانند «پیدایت کردم» و «سنگ، کاغذ، قیچی»، این بار با کتابی غافلگیرکننده در ژانر رمان‌های جنایی برگشته است. کتاب دختر خوب بد (Good Bad Girl)، همانطور که از نامش پیداست، داستان جنایی آدم‌های خوبی را روایت می‌کند که مجبور می‌شوند دست به کارهای غیراخلاقی بزنند!

در یک روز ملال‌انگیز، وقتی مادری خسته با دختر شش‌ماهه‌اش برای خرید به سوپرمارکت می‌رود، در یک لحظه در می‌یابد که دخترش درون کالسکه نیست، دخترش را دزدیده‌اند. زن درحالی‌که می‌تواند حدس بزند دزد دخترش چه کسی است، همانجا روی زمین می‌افتد. بیست سال بعد از آن روز، زنی در خانه‌ی سالمندان به قتل می‌رسد. ارتباطی که این دو جنایت با هم دارند، هسته‌ی مرکزی کتاب دختر خوب بد را تشکیل می‌دهد.

معرفی و دانلود کتاب دختر خوب بد

داستانِ کتاب دختر خوب بد، با قلمی شیوا و از زبان چهار زن در سنین مختلف بیان می‌شود. در نظر اول زندگی این چهار زن ارتباطی با هم ندارد، اما هر چه جلوتر می‌روید و پرده از لایه‌های مختلف معمای رمان بر می‌دارید، ارتباط این چهار زن آشکارتر می‌شود. احساسات عمیق زنانه در سطرهای این رمان موج می‌زند و تا آنجایی پیش می‌رود که از احساسات مگویی سخن می‌گوید که کمتر مادری به زبان می‌آورد؛ ملغمه‌ای از عشق و نفرت و گناه که هر مادری شاید در اثر خستگی ناشی از مراقبتِ تمام وقت از نوزاد خود، دچارش شود.

کتاب دختر خوب بد، داستان پرکشش یک جنایت پر از رمز و راز را با رویکردی روانشناختی باز می‌گوید. دو قتل، یک قربانی و سه مظنون، معادله‌ی پیچیده‌ی معمای این کتاب است که در هر قسمت، شما را از نو غافلگیر می‌کند. در عین حال، درباره‌ی معیار قضاوت خوب یا بد بودن آدم‌ها پرسش‌هایی اخلاقی پیش می‌کشد که حتی وقتی کتاب را بستید، ذهنتان همچنان درگیر این پرسش‌ها خواهد بود. از این جهت، کتاب دختر خوب بد یک سر و گردن از رمان‌های جنایی دیگر بالاتر است.

کتاب دختر خوب بد از پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان به شمار می‌رود. این کتاب را فروزان صاعدی به فارسی برگردانده و نشر گویا به انتشار رسانده است.

نکوداشت‌های کتاب دختر خوب بد

  • آلیس فینی نویسنده‌ای است که نباید او را از قلم بیندازید. (هارلن کوبن، نویسنده‌ی امریکایی)
  • من از همان جمله‌ی اول مسخ کتاب شدم. (پیتر جیمز، نویسنده‌ی پرفروش)
  • آلیس فینی یکی از بهترین نویسندگان ژانر جنایی روانشناختی است. (روزنامه‌ی د سان)
  • کتاب دختر خوب بد، جذاب، حیرت‌انگیز و بسیار دلپذیر است. (لیزا جول، نویسنده‌ی کتاب پیدایت کردم (I Found You))
  • در تمام طول مدتی که این کتاب را می‌خواندم، سر جایم میخکوب شده بودم. (تیلور جنکینز رید، نویسنده)

کتاب دختر خوب بد مناسب چه کسانی است؟

مطالعه‌ی این کتاب را به تمامی کسانی که به مطالعه‌ی رمان‌های جنایی و روانشناختی علاقه دارند توصیه می‌کنیم. همچنین علاقه‌مندان به کتاب‌هایی با محوریت احساسات زنانه و مادرانه، شیفته‌ی این کتاب می‌شوند.

در بخشی از کتاب دختر خوب بد می‌خوانیم

همیشه می‌دانستم که مادرم بیش از سهم خودش راز دارد. او یک زن بسیار گوشه‌گیر بود که هیچ دوست واقعی‌ای نداشت. به‌نظر می‌رسید دنیای او حول من می‌چرخد که من او را به همین خاطر دوست داشتم و در عین حال از او متنفر بودم. ظاهراً کسی یا چیز دیگری را نمی‌خواست و به کسی یا چیزی نیازی نداشت و نمی‌خواست که من هم چیزی یا کسی بخواهم یا به چیزی یا کسی نیاز داشته باشم. در خانه درس خوانده بودم. هر زمان که احساس می‌کردم در مکانی مستقر شده بودم یا دوست پیدا می‌کردم، اصرار می‌کرد که مکانمان را تغییر دهیم. از نو. انگار مدام در حال فرار بودیم، گاهی اوقات در نیمه‌های شب. با وجود همه‌ی این‌ها، دوران کودکی من شاد بود، شادتر از احتمال زیاد، اما همیشه احساس می‌کردم که چیزی کم است. می‌دانستم که زیاد جابه‌جا شدن عادی نیست. مطمئن بودم که ربطی به پدرم دارد، اما به من نمی‌گفت که او کیست. اصلاً از گفتن چیزی به من درباره‌ی او امتناع کرد، اما قول داد وقتی هجده‌ساله شدم بگوید. بعد قولش را زیر پا گذاشت.

مادرم اسرار خود را در یک قوطی چای ژاپنی کوچک، قدیمی، سیاه و طلایی نگه می‌داشت. آن را پشت قرنیز چوبی شُلی در آشپزخانه پنهان کرد. گفت فقط در مواقع اضطراری باز می‌شود، اما من با عصبانیت بعد از تولد هجده‌سالگی‌ام آن را باز کردم و محتوای آن غافلگیرکننده بود. یک رول پول نقد بزرگ‌تر از آنچه تا به حال دیده بودم و یک پاکت خطاب به من در آن بود. در داخل پاکت یادداشتی پیدا کردم:

اگر هرگز به خانه نیامدم، این پول را بردار و جایی امن برای ماندن پیدا کن. هر وقت بتوانم پیدایت می‌کنم. بدان که من تو را بیشتر از آنچه می‌دانستم ممکن است دوست داشته باشم دوست دارم.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دختر خوب بد
نویسنده
مترجمفروزان صاعدی
ناشر چاپینشر گویا
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات376
زبانفارسی
شابک978-622-312-168-5
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دختر خوب بد

الهام کریمی
۱۴۰۲/۱۲/۹
من از طرفداران پر و پا قرص آلیس فینی‌ام و سومین یا چهارمین رمانی هست که از ایشون خوندم. خوب عناصر رو می پزند در زمان مناسب غافلگیری‌های مناسب دارند. کشش بالایی در تمام داستان وجود داره و اتفاقات اصلا قابل پیش بینی نیست. آلیس قصه گوی ماهری هست که میتونه چهل و هشت ساعت آدم رو مشتاق و بیدار نگه داره. با تشکر از کتابراه عزیز
Elham Ostad
۱۴۰۳/۱/۲۶
بین آثار آلیس فینی بدترینه به نظرم. من بخاطر نویسنده خریدم کتاب رو ولی متاسفانه از نظر معمایی یا جنایی بودن کتاب ضعیفیه و کشش لازم رو نداره. بعد به شکل خیلی خنده داری همه چیز به هم ربط داره که چون نمیخوام لو بره کتاب نمیگم.. در مجموع با توجه به قیمتش میتونم بگم کاملا از خریدش پشیمون شدم.
فروغ حقیقی
۱۴۰۲/۱۰/۱۹
تا اواسط داستان بی هیچ رغبتی چند داستان رو می‌خوانید از زندگی چند زن که کاملا خسته کننده و بی هدفه، و از وسط کتاب به بعد این داستان‌ها به هم می‌پیچه و غیرواقعی و مسخره به پایان می‌رسه، خیلی سعی شده که فضای داستان معمایی و جنایی و پر از اسرار باشه ولی تنها حسی که داری اینه: امیدوارم زود تموم بشه...
یاسمین زارع دزفولی
۱۴۰۲/۱۰/۵
سلام.
داستان خیلی غیر واقعی بود، همه شخصیت‌ها بد و غیرعادی بودن، یک سوم ابتدای کتاب خیلی گنگ بود، اینکه تو بیشتر صفحه‌ها نوشته بود چند تا پله و چند تا قدم و چند تا فلان چیز وجود داره خیلی مسخره بود، ترجمه هم اصلا خوب نبود. کلا اگر کتابی برای خوندن نداشتید و خیلی وقت اضافه داشتید این کتابو بخونید.
N re
۱۴۰۲/۱۰/۱۳
از نظر گره‌ها و پیچیدگی‌های داستانی کتاب خوبی بود
اما به نظرم غافلگیری هاش در حد بقیه کتابهای آلیس فینی نبود
فضای داستان هم یه مقدار خسته کننده بود
اما خب در کل ارزش خوندن داشت، چون آدم همش منتظر بود ببینه بالاخره گره‌های داستان توی کدوم نقطه باز میشن
سمیرا رحیمی
۱۴۰۳/۱/۲۰
خیلی من رو راضی نکرد توقع بیشتری داشتم خیلی سعی شده بود پیچیده و مرموز به نظر بیاد ولی برعکس از خوندنش گاهی احساس خستگی میکردم!! البته سلیقه هست شاید برای بقیه جالب باشه ممنونم کتابراه
بیتا ایرانی
۱۴۰۲/۱۰/۲
اوایل کتاب کمی گیج کننده است ولی هرچه جلوتر میرود مهیج تر میشود و کشش بیشتری دارد.. تا انتها غیرقابل پیش بینی است و پایان مطلوبی دارد. ترجمه روان و نثر شیوایی دارد. با سپاس از کتابراه.
م.ح
۱۴۰۲/۹/۱۶
کتاب نسبتا خوبی بود، به هرحال شاید کتابخوان‌های حرفه‌ای راراضی نکند. من دوروزه این کتاب راخواندم. پایان داستان، غیر قابل انتظار است وهمین برجذابیت آن، می‌افزاید. درهرحال، پیشنهاد میکنم آن رابخوانید.
Artin Meraji
۱۴۰۳/۱/۱۹
کتاب واقعاً جالب و مهیجی بود به طوری که خواننده را میخکوب خود میکرد و‌ شور و اشتیاق برای ادامه‌ی خواندن القا میکرد و در کل ارزش خواندن بالایی داره
محمودی
۱۴۰۲/۱۱/۳۰
یک داستان جنایی خوب بود، من دوستش داشتم، یک داستان با چهار راوی مختلف که در جایی به هم می رسند و گفته‌های هم را تکمیل می‌کنندو ترجمه روانی داشت.
آزاده
۱۴۰۲/۹/۲۶
اولش یه خورده کند پیش رفت اما وقتی شخصیتهای کتاب بهم گره خوردن و ارتباطشون مشخص شد جذابتر شد
برای یه بار خوندن خوبه
سمانه
۱۴۰۲/۱۰/۲
خیلی هیجان کمتری نسبت به سنگ کاغذ قیچی داشت و از یه جایی به بعد قابل پیش بینی بود
الهام. ت
۱۴۰۲/۹/۲۶
خیلی شلوغ پلوغ بود ولی ارزش خوندن داشت آخرش هندی بازی بود ولی دوست داشتم
Fahimeh
۱۴۰۲/۱۰/۱۳
رمان خوبیه. کلا کارهای این نویسنده دلنشینه و قلم خوبی داره.
Zohreh Rezayian
۱۴۰۳/۲/۲
کتابی که ارزش وقت گذاشتن را دارد
مشاهده همه نظرات 16

راهنمای مطالعه کتاب دختر خوب بد

برای دریافت کتاب دختر خوب بد و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.