معرفی و دانلود کتاب در باب امیدواری: آنچه تسلی بخش، الهام بخش و زیبا باقی می‌ماند

عکس جلد کتاب در باب امیدواری: آنچه تسلی بخش، الهام بخش و زیبا باقی می‌ماند
قیمت:
۴۷,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب در باب امیدواری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب در باب امیدواری و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب در باب امیدواری: آنچه تسلی بخش، الهام بخش و زیبا باقی می‌ماند

آلن دوباتن، نویسنده‌ی کتاب در باب امیدواری، یکی از متفکران برجسته‌ی زمانه‌ی ماست. او می‌کوشد در آثار خویش رهنمودهایی را در اختیار ما قرار دهد که به بهبود شرایط زندگی‌مان کمک می‌کنند. کتاب پیش رو یکی از همین دسته آثار است. دوباتن در این اثر نه چندان طولانی، به مخاطبین خود یادآوری می‌کند که گنجِ امید، اگرچه سخت به دست می‌آید، آن هنگام که ارزانی ما شود، می‌تواند هستی‌مان را به کل دگرگون سازد.

درباره‌ی کتاب در باب امیدواری

آلن دوباتن (Alain de Botton) را می‌توان یکی از متفکران تأثیرگذار زمانه‌ی ما دانست. او اگرچه هیچ‌گاه بینش فلسفی منحصربه‌فرد و جدیدی عرضه نکرده و دست‌کم با معیارهای سخت‌گیرانه و کلاسیک، «فیلسوف» محسوب نمی‌شود، به خوبی می‌تواند مخاطبین آثار خود را به تأمل و پرسش‌گری ترغیب کند. کار دوباتن از این جهت، بی‌شباهت به کار سقراط، فیلسوف یونانی نیست. دوباتن، به جهل خویش نسبت به مسائل اساسی زندگی، از جمله وجود خداوند، اعتبار دانش و معرفت و معنای زندگی، آگاه است و ابایی از اعتراف به این جهل ندارد. اما او همین جهل نسبت به حقیقت را مهم‌ترین انگیزه برای به جست‌وجوی حقیقت برآمدن تلقی می‌کند و از مخاطبینش نیز می‌خواهد که همراه او، بی‌ترس و جسورانه، قدم در وادی پرسش‌های دشوار و خطیر بگذارند.

خصوصیت اصلی کتاب‌های آلن دوباتن، خوش‌خوان و همه‌فهم بودن آن‌هاست. کتاب در باب امیدواری (Reasons to be Hopeful) نیز این دو ویژگی را داراست. این اثر، مثل اغلب آثار نویسنده، مفهومی ظاهراً آشنا را دستمایه‌ی تفکر و تأمل فلسفی قرار داده است. این مفهوم، «امیدواری» است.

تعریف دقیق امیدواری چیست؟ آیا امیدواری یک ارزش است، یا یک ضدارزش؟ مردمان فرهنگ‌های مختلف، امید و نومیدی را در چه معنایی فهم می‌کنند؟ آیا چنان‌که فکر می‌کنیم، میزان رفاه مادی با افزایش امیدواری رابطه‌ی مستقیم دارد؟ آیا نومیدی، چنان‌که سورن کیرکگورِ دانمارکی یادمان داده، مهلک‌ترین بیماری روح است؟ یا برعکس، نومیدی، همان‌طور که متفکر ژرف‌اندیشی نظیر امیل چوران یادآوری کرده، راستین‌ترین وضعیت وجود است؟ رابطه‌ی امیدواری با ایمان دینی چیست؟ آیا مؤمنان به طور معمول امیدوارتر از افراد بی‌دین و بی‌اعتقادند؟ آیا امیدواری در جهانی خالی از معنا ممکن است؟ امید چه نسبتی با کنش سیاسی دارد؟

معرفی و دانلود کتاب در باب امیدواری

سیاهه‌ی پرسش‌های این‌چنینی را می‌توان بسیار بیش از این‌ها ادامه داد. کاری که آلن دوباتن در کتاب در باب امیدواری انجام داده، تأمل در پرسش‌هایی از این دست بوده است. او اثر خود را با این فرض آغاز می‌کند که جهان هستی و زندگی انسانی، بدون امید، رنگ‌وبویی ندارد و به تعبیری دیگر، زندگی خالی از امید، به زیستن نمی‌ارزد. دوباتن، آن‌گاه که چنین نتیجه گرفت، این پرسش را طرح می‌کند که حصول به امیدواری چگونه ممکن می‌شود؟ پاسخی که این متفکر خوش‌فکر به پرسش طرح‌شده می‌دهد، چه بسا مورد توافق همگان نباشد، اما بی‌شک برای ما مردمان عصر شک و تردید، این پاسخ که در خود نوید تسلی و آرامش را دارد، می‌تواند درخور تأمل و ارزشمند باشد.

آلن دوباتن در کتاب در باب امیدواری یک بار دیگر نشان می‌دهد که فلسفه، برخلاف تصور رایج، رشته‌ای غول‌آسا و دشوار و دور از دسترس نیست_ یا نباید باشد. بلکه حیطه‌ای از دانش است که بنا به ماهیت خود، در خدمت غنا بخشیدن به زندگی روزمره‌ی آدمیان است.

کتاب در باب امیدواری توسط انتشارات کتابسرای نیک در اختیار شما قرار گرفته است.

نکوداشت‌های کتاب در باب امیدواری

  • این گلچین خواندنی از جستارها باعث ایجاد ارتباط مجدد با مفهوم تاب‌آوری می‌شود. کتابی درخور هر انسانی که به دنبال امید است. (Woman's Own)
  • راهنمایی صریح و آسان برای یافتن نور در تاریکی‌ها. (amazon)
  • دوباتن در کتاب در باب امیدواری تمام احساسات منفی زندگی را به شکلی درخشان مرور می‌کند؛ تا زمانی که آن را نخوانید و درک نکنید، متوجه این موضوع نمی‌شوید. (NetGalley reader review)

درباره‌ی مجموعه‌ی مدرسه‌ی زندگی

آلن دوباتن درباره‌ی ماهیت و کارکرد مدرسه‌ی زندگی (The School of Life Library) می‌گوید: «مدرسه زندگی بیش از همه در جهت به چالش کشیدن دانشگاه‌های سنتی و نگرش آکادمیکِ حاکم بر آنها راه‌اندازی شده است. ما با این کار قصد داشتیم که دانش و فرهنگ را به نفع مردم عادی، از نو سازماندهی کنیم.» مدرسه زندگی یک برند جهانی به شمار می‌رود و با داشتن بیش از 5 میلیون مشترک در یوتیوب، 343 هزار دنبال کننده در فیس بوک، 183 هزار دنبال کننده در اینستاگرام و 160 هزار دنبال کننده در توییتر، نزد بسیاری از افراد در سرتاسر جهان شناخته‌شده و معتبر است.

کتاب در باب امیدواری مناسب چه کسانی است؟

علاقه‌مندان به آثار فلسفی و دوست‌داران کتاب‌های حوزه‌ی خودیاری، مخاطبین اصلی این کتابند.

در بخشی از کتاب در باب امیدواری: آنچه تسلی بخش، الهام بخش و زیبا باقی می‌ماند می‌خوانیم

هم فرد تلخ‌کام و هم فرد محزون آشفته‌اند و ممکن است اشک بریزند، اما شباهت‌هایشان همین‌جا تمام می‌شود. فرد تلخ‌کام معتقد است اتفاقات وحشتناکی که برایش افتاده امری غیرمعمول است. بنا نبود چنین اتفاقاتی بیافتد. شخص تلخ‌کام مصرانه بر این باور است باید عدالتی وجود داشته باشد، چون جهان اساساً بر پایه‌ی عدل است و فقط و فقط او بوده که کارت‌های بازی بدی گیرش آمده است. آن‌ها غرق در کینه هستند و تا روز مرگشان زخم‌های خود را تازه می‌کنند.

درست مانند شخص تلخ‌کام، فرد محزون نیز احساس می‌کند به‌گونه‌ای تنبیه شده است، اما هرگز تا جایی پیش نمی‌رود که تصور کند این رنج فقط مختص او و یک استثناست. حتی اگر همسایه‌شان در ظاهر چیزی شبیه بدبختی‌های آن‌ها را تجربه نکند، آن‌ها می‌دانند هرکس در پس ظاهر آرام، با چالش‌های بزرگ خود دست‌وپنجه نرم می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
اول: دلایل تاریکی
1. رنج کشیدن طبیعی است
2. مغزهای ما مناسب هدف نیستند
3. بهتر بود متولد نمی‌شدیم
4. عشق به ما آسیب خواهد زد
5. شهوت انتقام‌جویی در همه هست
6. چه حسرت‌ها که می‌خوریم
7. مزایای محزون بودن
دوم: دلایلی برای نادلبستگی و فاصله‌گذاری
1. باید کمی از دورتر بنگریم
2. تقدیر نهایی بشر در دست ما نیست
3. اگر همه‌چیز هم فروبریزد، درنهایت، ما کم‌و‌بیش خوب خواهیم بود
4. برابری ابدیت
5. زندگی در تبعید خودخواسته
6. خوشبختانه ما حافظه‌ی بسیار بدی داریم
7. بسیاری از چیزهایی که دیگران به آن اعتقاد دارند مزخرف است
8. مقاومت
9. این نیز بگذرد
10. از خاک به خاک
سوم: دلایل روشنایی
1. هنوز هم برای یافتن شادمانی زمان هست
2. لذت‌های کوچک
3. تسلی‌بخشی‌ها و دل‌خوشی‌های خانه
4. دوستان
5. زیبایی صنعت
6. دلایلی که عقل را دور می‌زنند
7. محبت به جای درک
8. جایی دیگر
9. حیرت
10. امید سپیده‌دمان
11. گریز
12. پذیرش
13. دلایل آتی برای امیدوار بودن

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب در باب امیدواری: آنچه تسلی بخش، الهام بخش و زیبا باقی می‌ماند
نویسنده
مترجمبنفشه شریفی خو
ناشر چاپیانتشارات کتاب سرای نیک
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات187
زبانفارسی
شابک978-622-350-017-6
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب در باب امیدواری

هیچ نظری برای این کتاب ثبت نشده است.

راهنمای مطالعه کتاب در باب امیدواری

برای دریافت کتاب در باب امیدواری و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.