معرفی و دانلود کتاب درمان‌های شناختی - رفتاری متن کامل (دو جلد): دانش و روش‌های کاربردی رفتاردرمانی شناختی

عکس جلد کتاب درمان‌های شناختی - رفتاری متن کامل (دو جلد): دانش و روش‌های کاربردی رفتاردرمانی شناختی
قیمت:
100000 تومان - 10.99€
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب درمان‌های شناختی - رفتاری متن کامل (دو جلد) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب درمان‌های شناختی - رفتاری متن کامل (دو جلد) و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب درمان‌های شناختی - رفتاری متن کامل (دو جلد): دانش و روش‌های کاربردی رفتاردرمانی شناختی

کتاب درمان‌های شناختی - رفتاری متن کامل (دو جلد) تالیف دیوید کلارک و کریستوفر فربورن از اعضای مهم گروه‌های دانشگاه آکسفورد و کمبریج، به تشریح روش‌های کاربردی رفتار درمانی شناختی می‌پردازد. این کتاب در دو بخش کلی سامان یافته و در بخش اول می‌کوشد پیوندی میان دانش و تکنیک‌ها، استراتژی و فنون درمانی در درمان‌های شناختی-رفتاری ایجاد سازد. همچنین بخش دوم به آخرین مدل‌ها، تکنیک‌ها و فنون شناختی و رفتاری برای درمان اختلال‌های روانی می‌پردازد.

درباره‌ی کتاب درمان‌های شناختی - رفتاری متن کامل (دو جلد)

اختلالات اضطرابی همچون وسواس، اجتماع هراسی و پانیک، افسردگی، خستگی مزمن، دردهای قلبی-عروقی غیرمتعارف، خودبیمارانگاری، اختلال خوردن، مشکلات جنسی و... اختلالات شایعی هستند که علوم رفتاری نوین رویکرد متفاوتی به آن دارد و برای درمان آن از روش‌های جدیدی استفاده می‌کند.

دیوید کلارک (David Millar Clark) و کریستوفر فربورن (Christopher G Fairburn) کتاب درمان‌های شناختی رفتاری (Science and Practice of Cognitive Behaviour Therapy) مبتنی بر نظریات این حوزه به نگارش درآورده‌اند. این نظریات غیر از تکوین درمان‌ رفتاری و شناختی ویژه O.C.D در بیمارانی که نسبت به درمان رویارویی و جلوگیری از پاسخ مقاوم هستند، به کار گرفته شده است. علاوه بر این بیمارانی که مبتلا به اندیشناکی‌های نشخوار فکری هستند اما با درمانگر همکاری نمی‌کنند استفاده از روش‌های سنتی رفتاری، ‌دشوار است. به همین دلیل روش‌های نوین شناختی رفتاری مفیدتر واقع می‌شوند.

فرضیه شناختی این امکان را فراهم می‌سازد تا فهم روشنی از خاستگاه و پایندگی مسائل اضطرابی به دست آوریم. بخش اصلی رفتاردرمانی شناختی شامل فنونی می‌شود که برای بی‌اعتبارسازی احتمال خطر به کار برده می‌شود. خوشبختانه، یکی از اصول کاربردی شناخت‌درمانی اصیل آن است که درمانگر و درمانجو با همکاری یکدیگر به یک فهم (مفهوم‌سازی) مشترک درباره روش تأثیرگذاری بر مسئله درمان‌جو برسند.

کتاب درمان‌های شناختی رفتاری که به افتخار استاد بزرگ روان پزشکی، پرفسور مایکل گلدر نگارش یافته شما را با مفاهیم و روش‌های این نظریات آشنا می‌سازد و کاربرد آن را در هر اختلال به طور مجزا و البته مفصل به بحث می‌گذارد و با آوردن مثال‌های متعدد از هر اختلال موضوع بحث را روشن‌تر می‌کند و به درمانگران کمک می‌کند تا در مواجهه با هر بیمار به شکل درستی رفتار کنند و بهترین رویکرد را اتخاذ نمایند.

کتاب درمان‌های شناختی - رفتاری متن کامل (دو جلد) مناسب چه کسانی است؟

دانشجویان و پژوهشگران روان‌درمانی از این کتاب نکات زیادی را می‌آموزند و درمانگرانی که برای معالجه‌ی بیماران خود به تجربه و راهکارهای نوین نیازمندند می‌توانند به این کتاب مراجعه نمایند.

در بخشی از کتاب درمان‌های شناختی - رفتاری متن کامل (دو جلد) می‌خوانیم

مطالعات من در زمینه خستگی مزمن، هر چند در حیطه پژوهشی پروفسور مایکل گلدر نبود، اما با ترغیب و پشتیبانی وی شکل گرفت. کار بالینی دقیق و دلسوزانه او به من آموخته است که چگونه کار با بیمارانی را پیش ببرم که غالباً در مقابل درمان مقاوم هستند؛ دیدگاه بالینی و منطقی موشکاف وی مرا ترغیب کرده است تا فراتر از تشخیص بیماری بنگرم و به گونه‌ای از فرمول‌بندی‌ بها دهم که به لحاظ بالینی چاره‌ساز است؛ تشویق هماره و انتقاد بی‌پرده او، نقش مهمی در تواناسازی من برای تبدیل کنجکاوی بالینی به پرسش‌های پژوهشی پاسخ‌پذیر، داشته است.

سرانجام این‌که، کار مایکل در طی سالیان دراز برای تحول گروه روان‌پزشکی آکسفورد و تبدیل آن به یک مرکز برجسته برای درمان‌های روان‌شناختی، و دسترسی من به فضایی علمی و همکارانه بود که شالودۀ پدیدایی رویکرد شناختی-رفتاری برای درمان خستگی را به وجود آورد. در این فصل، رویکرد-شناختی رفتاری به مسئله خستگی مزمن و نشانگان خستگی مزمن، تشریح خواهد شد.

ماهیت و تعریف خستگی به‌عنوان یک علامت، و نشانگان خستگی به‌عنوان یک بیماری مورد بحث قرار خواهد گرفت، و تشخیص‌های مختلفی که خستگی با آن‌ها پیوند دارد، بررسی خواهد شد. چشم‌انداز تاریخی سبب‌شناسی و درمان خستگی مزمن ارائه خواهد شد زیرا این دیدگاه، نشانگر هماوردی درازمدت بین نظریه‌های جسمی و روان‌شناختی، در زمینه سبب‌شناسی است، و هم‌چنین جایگاه اندیشه‌های جدید را در روش‌های متحول‌شونده برای درمان خستگی، تعیین می‌کند.

دیدگاه شناختی-رفتاری نوین در زمینه نشانگان خستگی مزمن، گسترش رویکرد پزشکی به مسئله خستگی را در برمی‌گیرد و با تمرکز بر ناراحتی‌های جسمی و سازوکارهای فیزیولوژیک و ارزیابی شناخت، رفتار، خلق، و موقعیت اجتماعی، همراه خواهد بود. تصور این است که عوامل ذکر شده در تعامل با یکدیگر، به‌گونه‌ای، زمینه تداوم این بیماری را فراهم می‌آورد. این رویکرد در قالب مدل شناختی- رفتاری «فراگیر» و نیز مدل‌های شناختی-رفتاری اختصاصی ارائه خواهد شد.

فهرست مطالب کتاب

پیشگفتار
یادداشت مترجم
دیباچه
مقدمه
بخش اول: جنبه‌های نظری فراگیر
فصل 1: تکامل رفتار درمانی شناختی
فصل 2: بنیادهای علمی رفتاردرمانی شناختی
فصل 3: سوگیری‌های پردازش اطلاعات در اختلال‌های هیجانی
فصل 4: رابطه شناخت و هیجان: ذهن موقعیتی در اختلال‌های خلقی
فصل 5: اثربخشی و فراگیر شدن درمان‌های روان‌شناختی
بخش دوم: مسائل و اختلال‌های اختصاصی
فصل 6: اختلال آسیمگی و هراس اجتماعی
فصل 7: اختلال اضطراب فراگیر
فصل 8: اختلال وسواس فکری- عملی (او. سی. دی)
فصل 9: اختلال‌های خوردن
فصل 10: مسائل جنسی
فصل 11: افسردگی
فصل 12: اقدام به خودکشی
فصل 13: خود- بیمارانگاری
فصل 14: بیماری‌های قلبی - عروقی
فصل 15: دردسینه نامتعارف (غیر قلبی)
فصل 16: خستگی مزمن
فصل 17: شگرد مسئله‌گشایی در مراقبت‌های اولیه
واژه‌نامه

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب درمان‌های شناختی - رفتاری متن کامل (دو جلد): دانش و روش‌های کاربردی رفتاردرمانی شناختی
نویسنده،
مترجمحسین کاویانی
ناشر چاپیانتشارات مهر کاویان
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات700
زبانفارسی
شابک978-964-96384-4-7
موضوع کتابکتاب‌های روانشناسی بزرگسالان
قیمت نسخه الکترونیک
100000 ت - 10.99 یورو
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب درمان‌های شناختی - رفتاری متن کامل (دو جلد)

سیدفرج پورفرجی
۱۴۰۲/۱۱/۲۰
نویسندگان یاد شده به خصوص کلارک از اساتید صاحب نام در درمان‌های شناختی رفتاری است لذا کتاب برای علاقمندان به رویکرد درمانی خیلی مفید و موثر است.
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب درمان‌های شناختی - رفتاری متن کامل (دو جلد)

برای دریافت کتاب درمان‌های شناختی - رفتاری متن کامل (دو جلد) و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.