معرفی و دانلود کتاب دلشکستگی

عکس جلد کتاب دلشکستگی
قیمت:
۱۸۰۰۰ 9000 تومان ۵۰%
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دلشکستگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دلشکستگی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دلشکستگی

تقریبا هیچ‌کس در این دنیا نیست که تجربه تلخ ناکامی در یک ارتباط عاطفی را از سر نگذرانده باشد به همین دلیل آلن دوباتن در کتاب دلشکستگی به شما کمک می‌کند تا آسیب‌ها و زخم‌هایی را که در اثر این تجربه دردناک برای شما پیش آمده است التیام ببخشید و بتوانید بار دیگر عشق و هیجان را تجربه کنید.

درباره کتاب دلشکستگی:

آخر او که دوستم داشت! فکر می‌کردم با هم خوشبخت می‌شویم. چه شب‌ها که در آغوشش به خواب می‌رفتم و چه روزها که از دلواپسی‌هایم برایش می‌گفتم. عاشق شوخ‌طبعی‌اش بودم و از تجسم لحظه‌هایی که قرار است با هم بگذرانیم لذت می‌بردیم. در سفرها با هم بودیم، احساسات هم را درک می‌کردیم و در کوچک‌ترین کارها، حتی تغییر دکوراسیون خانه، به هم کمک می‌کردیم. او بهترین دوستم بود...

حتما پیش آمده است که شما هم پس از جدایی و ترک یک رابطه عاطفی چنین تفکراتی داشته باشید. ممکن است احساس کنید که بخشی از وجودتان در هم شکسته است و نتوانید مشکل خود را با کلام توصیف کنید. حتی ممکن است برای چند ساعت یا چند روز با این مسئله کنار آمده باشید اما باز دوباره روز از نو و روزی از نو! غم جدایی و فراق دوباره بر سرتان آوار می‌شود. جالب است بدانید در طول تاریخ مهم‌ترین عامل پیش‌برنده هنر و انگیزه‌دهنده‌ی هنرمندان همین شکست‌ها و ناکامی در روابط عاطفی بوده است.

به هر حال این غصه و درد اصلاً نباید بیهوده انگاشته شود و یک نکته را هرگز نباید فراموش کنید آن هم این است که شما هنوز دوست داشتنی هستید، زندگی ادامه دارد و شما دوام خواهید آورد و به زودی سرحال می‌شوید؛ فقط باید بخواهید و برای آن تلاش کنید. درست است که زمان حلال مشکلات است اما نگرش شما نسبت مسائل و مشکلات عاطفی و کنار آمدن با آن‌ها بسیار اهمیت دارد چرا که ممکن است گاهی افکار نادرست موجب بدتر شدن شرایط شود و خود را لایق اتفاقات خوب ندانید.

کتاب دلشکستگی (Heartbreak) با پیش کشیدن مباحثی از روانشناسی، تاریخ و مقداری فلسفه نشان می‌دهد که این درد مختص شما نیست، هنوز دوست‌داشتنی هستید و می‌توانید یک رابطه‌ی جدید را از سر بگیرید.

درباره مجموعه‌ی مدرسه‌ی زندگی‌‫‫:

آلن دوباتن یکی از اعضای تیم نویسندگان و مربیان مدرسه زندگی (The School of Life Library) بود که در سال 2008 آن را پایه گذاری کردند؛ مدرسه‌ای که هم اکنون در بسیاری از شهرهای دنیا مانند لندن، پاریس، آمستردام، سئول، استانبول، برلین، ملبورن و... فعالیت می‌کند. مدرسه زندگی یک برند جهانی به شمار می‌رود و با بیش از 5 میلیون مشترک در یوتیوب، 343 هزار دنبال کننده در فیس بوک، 183 هزار دنبال کننده در اینستاگرام و 160 هزار دنبال کننده در توییتر با سرعت بالایی در حال رشد است.

هدف مجموعه مدرسه زندگی در باب عشق این است که در مواجهه با تنگناهای عشق همچون دوستی ایده‌آل عمل کند. هر یک از عناوین این مجموعه به یکی از مسائل مهمی می‌پردازد که به احتمال زیاد بالاخره با آن‌ها روبه‌رو خواهید شد؛ از قرارهای آشنایی گرفته تا دل‌شکستگی، از مسئله روابط نامشروع گرفته تا دعواهای زناشویی. آنچه این کتاب‌ها را به هم پیوند می‌دهد ترکیب دیدگاه روانشناسانه، انسانیّت، و اشتیاقی است که در آن‌ها دیده می‌شود. این آثار توصیه‌ها و دل‌داری‌های لازم را به شما می‌دهند تا به خوشبختی‌ای که استحقاقش را دارید دست یابید.

کتاب دلشکستگی مناسب چه کسانی است؟

اگر به تازگی یک رابطه عاطفی را ترک کرده‌اید و دچار دل‌شکستگی شده‌اید، این کتاب به شما کمک خواهد کرد از درد و رنج ناشی از آن رها شوید.

با آلن دوباتن (Alain de Botton) بیشتر آشنا شویم:

او نویسنده‌ی برجسته و فیلسوف و مجری تلویزیون است و در سال 1969 در زوریخ، پایتخت سوئیس به دنیا آمد. دوباتن تمام دوران تحصیلش را در دبیرستان‌های شبانه‌روزی لندن گذراند و در دانشگاه کمبریج رشته‌ی تاریخ خواند. سپس در لندن به تحصیل در رشته‌ی فلسفه پرداخت. او دوره دکترای فلسفه خود را در دانشگاه هاروارد شروع کرد اما برای نگارش آثار فلسفی به زبان ساده، آن را کنار گذاشت. دوباتن در سال 2008 به عضویت هیئت مؤسس یک سازمان جدید آموزشی به نام مدرسه زندگی درآمد.

از مهم‌ترین آثار آلن دوباتن می‌توان به جستارهایی در باب عشق، هنر سیر و سفر، تسلی‌بخش‌های فلسفه، پروست چگونه می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند، هنر همچون درمان، خوشی‌ها و مصایب کار، یک هفته در فرودگاه، در باب مشاهده و ادراک و... اشاره کرد. کتاب‌های او مسائل گوناگونی را به روش فلسفی و با تأکید بر رابطه آن با زندگی روزمره مورد بررسی قرار می‌دهد.

در بخشی از کتاب دلشکستگی می‌خوانیم:

بعضی مسائل باعث می‌شود قطع رابطه بیش از حد ناخوشایند باشد:

الف) کش دادن

در همه‌ی تصمیمات مربوط به روابط باید به این نکته توجه داشت که زندگی به طور ناامیدکننده‌ای برای هر دو طرف رابطه کوتاه است. بنابراین واقعاً مهم نیست که از قبل هتلی برای تعطیلاتمان رزرو کرده‌ایم یا سور و سات جشن تولدمان را تدارک دیده‌ایم چه افتضاحی!

یک عاشق پر دل و جرئت به محض این‌که در دل خود تصمیم می‌گیرد رابطه‌اش را قطع کند به خاطر به هم نخوردن برنامه‌های از پیش تعیین شده دچار تردید نخواهد شد. می‌داند که باید این رابطه را تمام کند. البته خودش می‌فهمد که دارد کارها را خراب می‌کند، اما می‌بیند که تعطیلات یا ضیافت تدارک‌دیده‌شده به هر حال بیهوده است، و آن‌قدر مهربان هست که وقت ارزشمندِ هیچ‌کس دیگری را تلف نکند.

ب) اتهامات ثانویه

یار عاقلی که قصد جدایی دارد می‌داند که نباید طرف دیگر را به گناهانی بیش از آنچه حقش است متهم کند. تقصیر ما نیست که یارمان در کارش موفق نشده، و واقعاً ما مسئول بی‌خوابی او یا درگیری‌هایی که با برادرش دارد نیستیم. یک یار عاقل فهرست اتهاماتش را محدود به مشکلاتِ خاصی می‌کند که او را مجبور به قطع رابطه کرده؛ از این جدایی به عنوان فرصتی برای برشمردن همه‌ی عیب و ایرادهای احتمالی ما استفاده نمی‌کند، درست است که در این صورت فهرست اتهاماتمان قطعاً طولانی‌تر خواهد شد، ولی اتهامات نامربوطی خواهند بود.

فهرست مطالب کتاب

مقدّمه
چرا تَرکم کرد؟
وقتی با بی‌انصافی ما را کنار می‌گذارد
روان‌شناسی یار سابق
چرا او را انتخاب کردیم؟
نظریه‌ی دل‌بستگی و ارتباط آن با گسستن روابط
چه کنیم که رقیب عشقی ما را رنج ندهد؟
چطور جدا شویم؟
چطور ممکن است وقتی هنوز تَرکم نکرده هم دل‌شکسته باشم؟
دامنه‌ی گسترده‌تر غم ما
چرا برای زنده ماندن به حافظه‌ی ضعیفی نیاز داریم؟
یارمان بی‌همتا نبود
دلگرمی‌های دوستی
مزایای قلب شکسته
مجموعه‌ی عشق‌ورزی

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دلشکستگی
نویسنده
مترجمبامداد صالحی
ناشر چاپیانتشارات رخداد کویر
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات80
زبانفارسی
شابک978-622-740328-2
موضوع کتابکتاب‌های خانواده و روابط
قیمت نسخه الکترونیک
۱۸۰۰۰ 9000 ت ۵۰%
خرید کتاب الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دلشکستگی

Nadia Niknam
۱۴۰۲/۳/۲۶
این کتاب برای روابط از هم پاشیده و قلب‌هایی که در مسیر شکسته‌اند عالی است
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب دلشکستگی

برای دریافت کتاب دلشکستگی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.