معرفی و دانلود کتاب دیگر پرندگان

عکس جلد کتاب دیگر پرندگان
قیمت:
۶۵,۰۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب دیگر پرندگان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب دیگر پرندگان و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب دیگر پرندگان

شخصیت‌های جدیدترین رمان سارا ادیسون الن کمی با کتاب‌های عادی فرق دارند. کتاب دیگر پرندگان داستان ساختمانی را روایت می‌کند که ساکنان عجیبی دارد: پرندگان، ارواح و البته آدم‌های واقعی! زویی تصمیم می‌گیرد بعد از سال‌ها به آپارتمان مادر مرحومش در این ساختمان عجیب برگردد و در همان ابتدای ماجرا کبوتری او را دنبال می‌کند که هیچ‌کس جز زویی او را نمی‌بیند. اگر می‌خواهید سرگذشت شخصیت‌های کتاب را بدانید، خواندن این کتاب پرفروش نیویورک تایمز را از دست ندهید.

درباره‌ی کتاب دیگر پرندگان

زویی در تولسا با پدر و نامادری خود زندگی می‌کند؛ اما هیچ‌وقت آن‌جا را خانه‌ی خود نمی‌داند. بعد از 18 سالگی تصمیم می‌گیرد به آپارتمانی برود که از مادرش به جا مانده و در آن‌جا زندگی کند. اما این ساختمان ساکنان دیگری نیز دارد. مثلاً دسته‌ای از پرندگان پرسروصدا در این ساختمان هستد. یا ساکنانی مانند دختری در حال فرار به نام شارلوت،‌ دو خواهر عجیب میان‌سال که 25 سال است با هم حرف نزده‌اند، یک سرآشپز تنها و یک نویسنده‌ی معروف. با همراهی سه روح به‌ نام‌های لیزبت، کمیل و پالوما. با گذشت زمان ساکنان ساختمان با یکدیگر ارتباط برقرار می‌کنند و زندگی‌شان در هم تنیده می‌شود. زویی شخصیت اصلی کتاب دیگر پرندگان (Other Birds) نیست؛ بلکه سارا ادیسون الن (Sarah Addison Allen) ساختمان دلاویسپ را به‌عنوان شخصیت اصلی کتاب انتخاب کرده است! این مکان مانند شخصیت‌های دیگر کتاب نقشی مهم در داستان ایفا می‌کند؛ درواقع همه‌ی اسرار در آن‌جا نگهداری می‌شوند و شاید روزی فاش گردند.

هنگامی که یکی از همسایه‌ها در اولین شب اقامت زویی می‌میرد، زویی وارد ماجراها و رازهای دلاویسپ می‌شود. او فکر می‌کند که فقط این زن عجیب‌وغریب است که گذشته‌ای رازآلود دارد؛ اما به‌زودی متوجه می‌شود که هر کس داستانی ناتمام دارد و می‌خواهد اشتباهات گذشته‌ی خود را جبران کند. اما آن‌ها برای انجام این کار باید یاد بگیرند که چگونه به یکدیگر اعتماد کنند، با ترس‌های عمیق خود مواجه شوند و چیزی که آن‌ها را آزار می‌دهد رها کنند.

اگر به دنبال داستانی پررمز و راز، شخصیت‌های عجیب و روایتی به سبک رئالیسم جادویی هستید، کتاب دیگر پرندگان این خواسته‌ها را برآورده می‌کند. مفاهیمی مانند فقدان، انکار، غفلت، سوء‌استفاده، تنهایی، عشق، دوستی، خانواده،‌ اندوه‌، گناه و خود زندگی در این کتاب بیش از هر چیزی برجسته هستند. کتاب دیگر پرندگان داستانی امیدبخش را روایت می‌کند که شما را به فکر وامی‌دارد. این کتاب اثر سارا ادیسون الن به‌همت نشر میلکان و با ترجمه‌ی هاجر علی‌پور منتشر شده است.

جوایز و افتخارات کتاب دیگر پرندگان

  • پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز
  • نامزد جایزه گودریدز در بخش داستانی
  • نامزد جایزه رمان‌های علمی تخیلی (جایزه‌ی منلی وید ولمان)
  • کتاب منتخب فروشگاه سراسری بارنز و نوبل
  • کتاب منتخب سردبیر ریدرز دایجست
  • کتاب منتخب انجمن بهترین کتاب ماه (BOTM)

نکوداشت‌های کتاب دیگر پرندگان

  • تجربه‌ای برجسته در میان مطالعات شما. کتابی که بعد از خواندنش حسرت می‌خورید که چرا آن را سریع تمام کردید و بیشتر از ورق زدن صفحات آن لذت نبردید! (بوک‌لیست)

  • کتابی شاعرانه و رازآلود که رها کردن و آزادانه زیستن را به شما می‌آموزد. (مجله‌ی کرکوس)

  • کتابی ملایم و آرامش‌بخش که استعداد سارا ادیسون الن را در سبک رئالیسم جادویی نشان می‌دهند. قطعاً طرفداران نویسنده برای خرید کتاب دیگر پرندگان، صف خواهند کشید. (مجله‌ی لایبرری)

  • سارا ادیسون الن در کتاب خود گنجینه‌ای از شخصیت‌های مختلف را پدید آورده که همگی گذشته‌ای مرموز دارند. داستانی از در کنار هم بودن و بخشش که نشان می‌دهد چگونه گذشته در حال نقش‌های بی‌شمار دارد. (فیونا دیویس، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز)

  • کتاب دیگر پرندگان شاید بهترین کتاب سارا ادیسون الن باشد. تلخ و شیرین، وحشیانه و آرام و پر از تناقض‌هایی که به لطافت و امید ختم می‌شوند. (باربارا اونیل، نویسنده‌ی کتاب «هنر به ارث بردن رازها»)

کتاب دیگر پرندگان برای چه کسانی مناسب است؟

اگر به کتاب‌هایی با سبک رئالیسم جادویی علاقه دارید، می‌خواهید به رازهای شخصیت‌های مختلف داستان پی ببرید و داستانی تلخ و شیرین و در عین‌حال امیدبخش بخوانید، کتاب دیگر پرندگان را مطالعه کنید.

با سارا ادیسون الن بیشتر آشنا شویم

سارا ادیسون الن متولد 1972 که با نام مستعار کتی گالاگر نیز کتاب نوشته، نویسنده‌ی آمریکایی پرفروش نیویورک تایمز است. اَلن فارغ‌التحصیل رشته‌ی ادبیات از دانشگاه کارولینای شمالی در اشویل است. اولین رمان او به نام «افسون‌های باغ» در سال 2007 منتشر و منتخب جایزه‌ی «بارنز و نوبل» و پرفروش‌ترین کتاب نیویورک تایمز شد. او طی پنج سال چهار کتاب پرفروش دیگر نوشت و در اوایل سال 2011 بعد از تشخیص سرطان سینه، از نویسندگی دست کشید و به درمان بیماری‌اش پرداخت. او بعد از سال 2014 به دنیای نویسندگی بازگشت و کتاب پرفروش «دریاچه‌ی گمشده» را نوشت. سارا ادیسون الن اکنون نسبتاً بهبود پیدا کرده و در سال 2022 کتاب دیگر پرندگان را منتشر کرد. سبک او «رئالیسم جادویی پرورش‌یافته در جنوب آمریکا» است و کتاب‌ «دختری در تعقیب ماه دیگر اثر اوست.

در بخشی از کتاب دیگر پرندگان می‌خوانیم

کبوتر به هر کسی افتخار نمی‌داد که هم‌نشینش شود. او احتمالاً داشت با خود فکر می‌کرد که آیا این بلبل‌زبان‌های فیروزه‌ایِ ریزه‌میزه ارزش کشیدن زحمت آشنایی را دارند یا نه. معلوم بود کبوتر دارد سعی می‌کند نهایت بهره را از موقعیت ببرد؛ اما دوست نداشت به اینجا بیاید. بر اساس این سال‌ها که لیوان‌ها را می‌انداخت و خرت‌وپرت‌های پدر و نامادری زوئی را می‌دزدید و در کل سعی می‌کرد به زندگی‌شان گند بزند، کبوتر در تالسا هم دوست نداشت بماند. گاهی هیچ‌جوره نمی‌شد این پرنده را راضی کرد. آن روز صبح در هواپیما زوئی را کلافه کرده بود، روی سرش نشسته بود و موهایش را نوک می‌زد. به همین دلیل بود که زوئی تصمیم گرفت مجبورش کند موقع سفر با تاکسی داخل قفس بماند. با عقل زوئی جور در نمی‌آمد که چرا کبوتر به جای اینکه خودش پر بزند و بیاید، تصمیم گرفت با او سفر کند. البته باید گفت پرنده‌ای نامرئی کلاً با عقل جور درنمی‌آید.

کبوتر از نزدیکِ سر زوئی شیرجه رفت، چیزی نمانده بود به مویش برخورد کند. زوئی دستانش را سپر کرد تا او را دور کند. هرگاه کبوتر حس می‌کرد زوئی بیش‌ از حد در خودش فرورفته، همین کار را می‌کرد. کبوتر به عمل، به واقع‌بینی، اعتقاد داشت که از نظر زوئی کمی ریاکارانه بود.

او از صدای کبوتر متوجه شد در قفس حصیری که زوئی آن را بالای یخچال صورتی گذاشته بود، فرود آمد. بغ‌بغوکنان از زوئی خواست به داخل بیاید؛ اما زوئی نمی‌خواست. او آن‌قدر مضطرب بود که احساس می‌کرد جریان الکتریسیته در بدنش جریان دارد. حس عجیبی به او می‌گفت قرار است اتفاقی بیفتد.

خدا نفسش رو حبس کرده.

مو به تنش سیخ شد. تقریباً می‌توانست کلمات را بشنود؛ انگار مادرش درست کنارش بود و در گوشش زمزمه می‌کرد.

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب دیگر پرندگان
نویسنده
مترجمهاجر علی پور
ناشر چاپینشر میلکان
سال انتشار۱۴۰۲
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات279
زبانفارسی
شابک978-622-254-475-1
موضوع کتابکتاب‌های داستان و رمان خارجی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب دیگر پرندگان

سمیرا شفیعی
۱۴۰۲/۶/۱۱
کتابی که دوست نداشتم تمام بشه بسیار پرمحتوا، داستانی جدید و پرکشش تا اخری لحظه برای کسانی که سورئال دوست دارند و به روح اعتقاد دارند، برای من دوست داشتنی بود
مشاهده همه نظرات 1

راهنمای مطالعه کتاب دیگر پرندگان

برای دریافت کتاب دیگر پرندگان و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.