معرفی و دانلود کتاب راز قهرمانی: درس‌هایی از زندگی شرافتمندانه

عکس جلد کتاب راز قهرمانی: درس‌هایی از زندگی شرافتمندانه
قیمت:
۲۲,۵۰۰ تومان
۵۰٪ تخفیف اولین خرید با کد welcome

برای دانلود قانونی کتاب راز قهرمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

برای دانلود قانونی کتاب راز قهرمانی و دسترسی به هزاران کتاب و کتاب صوتی دیگر، اپلیکیشن کتابراه را رایگان نصب کنید.

معرفی کتاب راز قهرمانی: درس‌هایی از زندگی شرافتمندانه

کتاب راز قهرمانی اثر شگفت‌انگیز دیگری از ویلیام اچ. مک ریون، نویسنده کتاب جنجالی تخت‌خوابت را مرتب کن! در این اثر با داستان قهرمانانی بی‌ادعا آشنا می‌شوید که برای نجات بشریت همواره در تلاش هستند. ویژگی‌ها و سبک زندگی این قهرمانان، می‌تواند الهام‌بخش بسیاری از افراد باشد. این اثر یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز به شمار می‌آید.

درباره کتاب راز قهرمانی:

آیا تاکنون عمیقا به مفهوم قهرمان بودن اندیشیده‌اید؟

ویلیام اچ. مک ریون (William H. McRaven) اعتقاد دارد که قهرمان بودن دشوار است. اساسا مفهوم قهرمان بودن از دل مؤلفه‌هایی همچون خلق و به یادآوری ارزش‌های اخلاقی در عین ناامیدی برمی‌خیزد. مفهومی که شاید در دنیای کودکانه اندکی فانتزی و فراواقع‌گرایانه به نظر آید، در حقیقت مملو از درد و رنج است. شاید به جرات بتوان گفت تمام قهرمان‌ها در هر نقطه‌ای از جهان یک خصیصه مشترک دارند و آن ایستادگی برای حفظ باورها و نجات بشریت می‌باشد.

کتاب راز قهرمانی (The Hero Code: Lessons Learned from Lives Well Lived) ادای احترامی به قهرمانان حقیقی است که دریاسالار مک ریون در طول سال‌های زندگی‌اش از نزدیک با آن‌ها برخورد داشته؛ از جبهه های جنگ گرفته تا بیمارستان‌ها و محوطۀ دانشگاه که وظیفه خود را برای نجات جهان انجام می‌دهند.

نقطه آغاز کتاب از جایی است که نویسنده، آرزوهای کودکی خود را بیان می‌کند. ویلیام اچ مک ریون از خردسالی رویای قهرمان بودن را در سر می‌پروردانده و همواره در این تفکر بوده که چگونه می‌تواند با استفاده از قدرت‌های جادویی و نیروهای خارق‌العاده برای نجات جهان از شر و بدی‌ها تلاش کند.

مک ریون نویسنده کتاب پرفروش و پرطرفدار «تخت‌خوابت را مرتب کن» این کتاب را در ده سرفصل کلی تنظیم نموده و به فضایل اخلاقی اشاره می‌کند که در شخصیت قهرمان‌ها نهادینه شده است؛ فضایل اخلاقی همچون: شجاعت، شفقت، بخشش و فروتنی. کتاب راز قهرمانی به شما می‌آموزد که قهرمان‌ها افرادی معمولی هستند که در طول روز آن‌ها را می‌بینیم. بر خلاف قصه‌ها و افسانه‌ها آنان ظاهر عجیب و متفاوتی ندارند و تنها تفاوت‌شان با دیگران خصایص اخلاقی آن‌هاست.

خواندن کتاب راز قهرمانی به چه کسانی پیشنهاد می‌شود؟

تمامی دوستداران کتاب‌های الهام‌بخش، مخاطبان اصلی این اثر به شمار می‌روند. همچنین اگر به خواندن داستان قهرمانان واقعی در عرصه زندگی روزمره علاقه دارید، مطالعه این کتاب را به شما توصیه می‌کنیم.

با ویلیام اچ. مک ریون بیشتر آشنا شویم:

دریاسالار ویلیام اچ. مک ریون که در سال 1955 در آمریکا دیده به جهان گشود، خدمات برجسته و پر افتخاری را در نیروی دریایی داشته است. او که بازنشسته نیروی دریایی ایالات متحده آمریکاست با تمایزی مثال‌زدنی در نیروی دریایی خدمت کرد. مک ریون در سی‌ و هفت سالی که به‌ عنوان یک سرباز ویژه نیروی دریایی خدمت می‌کرد، در همه سطوح فرماندهی کرد. به‌ عنوان یک دریاسالار چهار ستاره، انتصاب نهایی او عنوان فرمانده کل نیروهای عملیات ویژه ایالات‌متحده بود. او اکنون ریاست دانشگاه تگزاس را بر عهده دارد. وی که خالق کتاب پرفروش و محبوب «تخت‌خوابت را مرتب کن» است، اکنون سبک و قلمش طرفداران بسیاری در ایران دارد.

جملات برگزیده کتاب راز قهرمان:

- انسان توانمندی که فروتنی پیشه می‌کند در حکم جواهری به ارزش یک پادشاهی است. (ویلیام پن)

- کسی که به موفقیت کوچکی می‌رسد، باید فداکاری کمی داشته باشد؛ کسی که موفقیت بزرگی به دست می‌آورد، باید فداکاری بزرگی را به نمایش بگذارد؛ کسی که دستاورد عظیمی کسب می‌کند، باید فداکاری وسیعی داشته باشد. (جیمز آلن)

- ویژگی برتر رهبری، نمایش شرافتی واقعی و بدون چون‌و‌چراست. بدون شرافت موفقیتی حاصل نمی‌شود؛ چه در بین کارگران راه‌آهن، چه در زمین فوتبال، چه در ارتش و چه در دفتر کار. (دوایت دیوید آیزنهاور)

- دلسوزی ما را به یکدیگر پیوند می‌زند؛ نه از سر ترحم یا حمایت بلکه همانند انسان‌هایی که یاد گرفته‌اند چطور رنج مشترک‌شان را به امیدی در آینده تبدیل کنند. (نلسون ماندلا)

- هرگز مجبور نبودم تا با چیزی روبه‌رو شوم که توانایی درهم شکستن موهبت خوش‌بینی ذاتی و استقامت لجوجانه‌ام را داشته باشد. (قاضی سونیا سوتومایور)

در بخشی از کتاب راز قهرمانی می‌خوانیم:

در آگوست 2011 اشلی در افغانستان حضور داشت و در هنگ هفتادوپنج کماندوها به خدمت مشغول بود. این هنگ به‌عنوان نخبه‌ترین واحد پیاده‌نظام ارتش شناخته می‌شد. در هفته‌های ابتدایی ورودش به افغانستان، در مبارزه‌ای مسلحانه با طالبان حضور داشت. این مبارزه برایش نشان اقدام جنگی را به‌دنبال داشت که تنها به سربازانی اعطا می‌شد که توسط دشمن تیر خورده بودند. اشلی با همان فروتنی همیشگی‌اش، این مسئله را چندان بزرگ و مهم نپنداشت.

هر‌ روز عصر، اشلی جلیقۀ ضدگلوله‌اش را می‌پوشید، تفنگش را دست می‌گرفت و سوار هلیکوپتر می‌شد. او با این کار به عمق تاریکی می‌رفت بدون اینکه حتی بداند آیا بازگشتی برایش وجود دارد یا نه. باوجود روبه‌رو شدن با خطرات، ریسک‌ها و حتی احتمال ازدست‌دادن همه‌چیز زندگی‌اش. بزرگ‌ترین ترس اشلی ناامید کردن دوستان مبارزش بود؛ اینکه در زمان نیازشان به او حاضر نباشد. ولی اشلی وایت همیشه برای هم‌سنگری‌هایش آماده بود. همیشه! همیشه آماده و بر مأموریت متمرکز بود. عصر 22 اکتبر 2011 هم تفاوتی با دیگر روزها نداشت. وسایلش را برداشت و بدون ترس سوار هلیکوپتر شد. فارغ از اتفاقاتی که پیش رویش بود. اشلی هیچ‌وقت دوستانش را ناامید نمی‌کرد. تنها تفاوت آن شب این بود که شجاعت فوق‌العادۀ اشلی به بهای زندگی‌اش تمام شد.

جنگ به‌تدریج شما را از پا درمی‌آورد! هرشب ترس بخشی از وجودتان را به درون خودش می‌بلعد. ترس در گوش‌هایتان نجوا می‌کند و بدترین کابوس‌ها را برایتان رقم می‌زند. بیدار شدن و شروع یک روز جدید شجاعت زیادی می‌خواهد، اما نشان دادن اشتیاق برای آغاز روزی تازه شجاعت بیشتری نیاز دارد؛ زیرا به‌خوبی می‌دانید که چالش‌ها و خطرات زیادی پیش ‌رویتان قرار دارد. ولی قهرمان‌های واقعی، مثل اشلی وایت، این کار را انجام می‌دهند؛ زیرا آن‌ها شجاعت را در روبه‌رو شدن با ترس‌هایشان می‌بینند. این شجاعت اعصابشان را قوی و قدرت حل مشکل را در آن‌ها تقویت می‌کند.

فهرست مطالب کتاب

مقدمه
فصل اول: شجاعت
فصل دوم: فروتنی
فصل سوم: فداکاری
فصل چهارم: شرافت
فصل پنجم: دلسوزی
فصل ششم: استقامت
فصل هفتم: وظیفه
فصل هشتم: امید
فصل نهم: شوخ‌طبعی
فصل دهم: بخشش
حرف آخر

مشخصات کتاب الکترونیک

نام کتابکتاب راز قهرمانی: درس‌هایی از زندگی شرافتمندانه
نویسنده
مترجمحسین گازر
ناشر چاپیانتشارات کتاب کوله پشتی
سال انتشار۱۴۰۰
فرمت کتابEPUB
تعداد صفحات96
زبانفارسی
شابک978-600-461-482-5
موضوع کتابکتاب موفقیت و خودسازی
قیمت نسخه الکترونیک

نقد، بررسی و نظرات کتاب راز قهرمانی

کاربر sha
۱۴۰۱/۱/۲
کتاب ارزشمندی است برای انجام خیلی از کارها تصمیم گیری به موقع موقع مهم است و در این کتاب کاملا ملموس و مشخصا بیان شده
مینو شورسان
۱۴۰۰/۷/۸
بسیار کاربردی و مفید و. روان و قابل فهم بود
امین
۱۴۰۲/۱۱/۲۱
کتاب خوبیه و بسیار الهام بخشه
مشاهده همه نظرات 3

راهنمای مطالعه کتاب راز قهرمانی

برای دریافت کتاب راز قهرمانی و دسترسی به هزاران کتاب الکترونیک و کتاب صوتی دیگر و همچنین مطالعه معرفی کتاب‌ها و نظرات کاربران درباره کتاب‌ها لازم است اپلیکیشن کتابراه را نصب کنید.

کتاب‌ها در اپلیکیشن کتابراه با فرمت‌های epub یا pdf و یا mp3 عرضه می‌شوند.